- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Kb ezt tervezték a Space Shuttle esetén is, valahogy nem jött be. Nem azt mondom, hogy nem ez lenne a jó irány, de a talpraállítás a létező legrosszabb megoldás minden szempontból.
Az orbiter hajtóműveit is többször fel lehetett használni, csak éppen minden repülés után atomjaira kellett szedni, és újra összerakni.
Stauffenberg: De, a tömítéseket és a kötőelemeket mindenképpen ellenőrizni kell. Takarítani nem igazán, a LOX eleve tiszta és az RP-1 sem az a szennyezett valami. Max a hajtómű égőterét kell kikormolni, esetleg a turbószivattyút ellenőrizni.
vzozo: Anyahajóba biztosan nem. Olyat már 60 éve senki sem használ.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Kristof93 #26 üzenetére
Viszont 30%-kal alacsonyabb lesz a hasznos terhelése a rakétának. Szóval egy kis költségcsökkentés miatt jelentősen csökken az elérhető nyereség egy felbocsájtás során. Igazából aza kérdés, hogy a 30% kiesés túllépi-e a rakéta szerkezetének az árát. Ez fogja eldönteni, hogy megéri-e egyáltalán az újrafelhasználás.
Viszont maga a nyomásálló tartály nem komoly költség, a hajtóműrendszer adja a fokozat árának a nagyon nagy hányadát. Szóval lehet elég lenne csak azzal foglalkozni, hogy a hajtóműblokkot hozzák vissza. Ha a kilenc hajtóműből csak a kétharmada újból felhasználható már az jelentősen csökkenti a költségeket. Valószínűleg jobban, mint ahogy a teljes fokozat visszatérése és a tökölődés a függőleges leszállással.
-
#65675776
törölt tag
Amit még nem értek: a folyékony hajtóanyagú rakéták egyik fő előnye a szilárd hajtóanaygúakkal szemben a a szabályozhatóságuk és a ki-bekapcsolhatóságuk. kérdés, hogy nem lehetne-e megoldani, hogy inkább négy hajtóművel, de csökkentett teljesítménnyel szálljon le a fokozat. Sokkal stabilabb, jobban kiegyensúlyozható lenne. Mondjuk szabályzó rendszert túl sokat nem szoktak építeni ezekre a rakétákra, elvégre a cél a légkör minél gyorsabb elhagyása, szóval üveghangon mennek. Lehet el kellene gondolkodniuk ezen.
-
#65675776
törölt tag
válasz mrhitoshi #103 üzenetére
Anno a Holdra szálláskor volt tervezet, hogy az egész rakétafokozat leszálljon. Hogy min bukott meg? A Saturn Vb-hez képest ~5x-ös méretű rakéta kellett volna hozzá. Pedig ott jóval kisebb a gravitáció a Marshoz képest is.
Ami a mostani leszállásból látszi, az leginkább az, hogy határértéken történik, ami soha sem volt a siker és a biztonság záloga.
vzozo: "Csak 5-10-50-100 éve megdöntött ötleteket hangoztatni, az valahogy fura a számomra." Sokszor ezek az elvek akkor azért tűntek működésképtelennek, kivitelezhetetlenek, mert a technika és a tudomány nem állt azon a szinten, hogy megvalósítsák. Ciolkovszkíj már a 1903-ban felvetette a folyékony hajtóanyagú rakétát, de akkor mindenki elvetette, merthogy lehetetlen megépíteni. 1926-ban épült meg az első működőképes folyékony hajtóanyagú rakéta Goddard munkája során. Az első érdemben használható típus pedig további 15 évet váratott magára. És közben mindenki kétségbe vonta, hogy egyáltalán megépíthető, működőképes koncepció. De ott van pl az XB-35 / YB-49. Az 1940-es években megvalósíthatatlan volt, hogy stabilan repüljön. De a technológia felnőtt hozzá, és a B-2A köszöni szépen jól elvan, sikeres konstrukció.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...