Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    válasz #06658560 #20 üzenetére

    "Nem ezt írtad, hanem zéró emissziót. ami nem igaz."

    Jól van :DDD kössél még bele ilyenekbe, a cikkírónak is küldheted, ott is nulla CO2 kibocsátást ír, ami az eszközre igaz is!

    "Valamint a használat módja, karbantartás [...] A futárgépek pedig jellemzően nem a patika állapotban tartott példányok között találhatók."

    Tételezzük fel, hogy nem sokat törődnek a karbantartással, munka végeztével csak leb*ssza a robogót, következő melós fogja, viszi, hajtja. Ezek a körülmények mindkét gép esetén igazak, de egy elektromosban egyszerűen sokkal kevesebb dolog romolhat el, pláne ha direct-drive agymotor. Mennyi csörgő-zörgő normál futárrobogót láttam/hallottam könyörögni a használója segge alatt, ilyen szintre egy DD motoros gépet leamortizálni sokkal több időbe és erőfeszítésbe telik :D De CVT esetén is ha azt nézzük, hogy a váltó ugyanannyi bántást kap, a BLDC motor sokkal megbízhatóbb, így legalább emiatt kitolódik a szervízciklus.

    "Csakhogy nem a robottal, hanem a benzines robogóval kell összemérni!"

    Most én a két megoldás között lavírozok, és azt mondom, a jelenleg hagyományos megoldásokkal operáló futárok helyett, nem ilyen lassú, földi robotot kéne üzembe állítani, hanem elektromos robit alájuk tolni. Ha a működést, a munkát szeretnék hatékonyabbá tenni, akkor egyelőre ez lenne az ésszerű lépcsőfok, mert a benzineseknél olcsóbban, hatékonyabban működnek, és a földi robotoknál sokkal gyorsabbak.

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák