Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz hcl #25998 üzenetére

    az orszagos bajnoksag street legal kategoriajanak szabalyainak szerint volt 1.4-s (1372ccm)
    amugy a 8v utcan jobb volt 2-2.2bar-n fujva
    16v-nek az a "baja", hogy ott is 16 rugo van, mint a 8v-n, csak a 8v-n ketto rugo van szelepenkent, a 16v-nel meg mar csak egy
    ugyhogy 1.3-1.4bar fole nem nagyon lehetett emelni a toltonyomast, mert belebegett a szelep, kinyitotta a szelepet, es elment a kompresszio
    elvetted a gazt es visszatert az ero....he? :F
    meg olyankor a lambda korrekcio elment 180-190%-ra, de a motornak semmi baja nem lett
    ezt nem tudtuk miert van, mert nekunk ezt senki nem mondta el elore, magunktol kellett rajonni erre, meg neha beszelgettunk az angol forumrol ismert gorogokkel, de ott volt amikor egy het mulva valaszolt vki

    megkerdeztem a catcams-t hogy mennyi az annyi kajakabb szeleprugokra, veztengelyre fokolokerekre stb mondtak egy 450-500k-s arat akkor atszamolva
    aaaa, ez low budget tuning volt, ennyit nem lehetett erre rakolteni :DDD
    a 16v legdragabb resze a 4db High-Z short EV1-s injektor volt, amit az ebay-n vettem bele, azonkivul gyari volt mindene....450-500k csak a hengerfejre, aaaa, felejto
    a motort 30k-ert vettuk kompletten...25-30k volt hozza egy valto
    bar szerintem a rugok is eleg lettek volna hozza

    mondjuk a 8v-kkel is annyira jok lettek ezek par ev alatt, hogy par ev alatt 3x modosult a kategoria kiirasa
    eloszor volt hogy 1.4T vs 1.6 ccm szivo pl VTI-k, Saxo VTS-k stb akkor meg csak ilyen chiptunnerolt autokkal mentunk ki mi is

    aztan kovetkezo evben mar nem volt valojaban 1.6-s szivo VTI kint, mert kb mind 2.0 motoros volt fu alatt okosba'
    (mi meg beujitottunk egy VEMS-t 50k-ert a szezon utan osszel, hogy ne legyunk a chip-hez kotve ;] azt is egy alap porgarm utan sajat magunk kezdtuk allitgatni.... es nyilvan volt tobbszor is, hogy elqrtuk :K )

    ezeket onnan lehetett megismerni ha nyitva volt a reaktorteruk, hogy volt egy u.n VTEC modkit, mert a 2.0 literes B sorozatu CRV blokkbol nincs gyarilag VTEC-s, de az a hengerfej ramegy, viszont nincs meg az az olajcsatorna sem a blokkban, ami a VTEC szelep mukodteti a szelepvezerles valtast
    igy ezt kivulrol kellett megoldani egy kulso csovel
    szoval amelyik motoron az a plusz cso kivul ott volt, az nem 1.6-s volt :DDD
    ezeknel jellemzoen a B16A2 karaktersor is ugy volt beutve a blokkba a valto felol elol, hogy 5-bol 2 chr sem volt egyvonalban, pedig az gyarilag egyvonalban van :DDD
    a gepatvetelt meg hagyjukmar, mindig csak azert neztek kb, hogy az akksi rogzitve legyen :U

    tudtuk is hogy cheatelnek, mert olvastam a hondas forumjukat is beszivargo egysegkent :DDD , de nem foglalkoztunk nagyon vele, mert azzal egyutt sem nyertek

    aztan utana jott az kovetkezo evben, hogy a 2.0 literre felvittek a ccm kategoria hatart "legalizalva" ezeket a csítelos autokat

    utana kovetkezo evtol a ccm kategoria hatar mar 2.4 lett, hogy a 7gen Civic TypeR a Accord TypeS K24Z... motorjaval vagy egy 5-6gen egy K swap-l, es ezt tunnerolva jo legyen
    az se lett eleg
    ezek mar anyagarban is boven millios temak voltak akkor
    tenyleg voltak kint olyan tunnerolt Civic-k is, hogy siman 2 millio volt a motortere, azert ez a 8-10 evvel ezelotti araknal khmkhm
    de veletlenul sem 2.5 lett a kategoria, hogy mas autoknak is "jo" legyen akkor mar, pont mindig a hondakhoz volt igazitva

    es utana jott az, hogy a 1.4-s turbos limitet levittek 1.2-re, ezzel az 1.4-k feljebb estek a 2401-4000ccm szivok koze, igy elkerultunk a hondaktol kulon kat-ba

    na ekkora mondtam a Kohari Zolinak, aki egy egyik sorozat foszervezoje, hogy ertem en, hogy ebben a 60-s evekbol szarmazo Zastava blokkban ekkora a potencial, de 3x ccm szorzo a turbokra meg az F1-ben sincs (2.4 utan lettek 1.6T-k), hogy egy 1.3-s UnoTie a 420loeros 4.0 V8 E92 BMW M3 ellen meg a 330-360loeros 3.7 V6 370Z ellen menjen, (amit siman meg lehet csinalni 4.2-s strokernek is)

    az egesz ccm tologatas csak azert volt, hogy a hondak kepbe keruljenek meg a kozvetlen haveri korebe tartozo honda tunnerolokhoz hordjak az autokat minnel tobben okositani
    amikor szopoagra kerultek, szemmel lathatoan elkezdtek eltunedezni ezek a versenyekrol
    mi meg csak egy lakotelepi garazssoron buzeraltuk az autot sajat kutfo alapjan, nem csinaltattuk vkivel
    regen kimentunk a rendezvenyre 2-3 neha 4-5 PGT-vel meg neha egy UnoTie is akadt, volt 25-30+ Honda ellenfelkent
    3.-4.-5. evben mar alig volt 9-10-12 beloluk, pedig ott is voltak akik sajat maguk is tunneroltak az autot

    rontottuk a bizniszet a tuzhoz kozel uloknek, azert lett ellehetetlenitve a mi technikank

    -----
    sokan azt is hiszik hogy ez egy nagyon konnyu auto, nincs 900kg se
    mihez kepest az?
    egy eleve nagyobb meretosztalyu, es alapbol 1200-1300kg-s autohoz kepest, mint egy Golf VR6 volt, nyilvan konnyebb persze
    pl a 147-bol a leg-leg-legfapadabb 1.6 is 1200kg uresen, az enyem az 1380kg dizel, 1320kg a benzines, pl ezekhez kepest nezve jelentos sulyelonye van
    de a korabeli mas ilyen kis hothatch-khez kepest nezve mar egyatalan nem "konnyu"

    egyszer lemerettuk, gyari borbelso, par liter uzemanyag, 70Ah-s akksi-val, hatul egy egyszerubb melylada benne es 1077kg sofor nelkul, amikor a korabeli konkurens dolgok pl egy Saxo VTS tenyleg tok siman 1 tonna alatt volt, es 150-160lora azokat is meg eleg konnyu volt felokositani
    szoval egyatalan nem volt konnyunek mondhato a vas a sajat meretkategoriajan belul nezve

    ja es street-ben nem vehetsz ki semmit az autobol, osszes karpitnak, ulesnek benne kellett lennie, szuroproba szeruen meg a potkerek+emelot is megneztek, hogy benne van-e, meg csak E jelu steet legal "esomintas" gumi lehet az auton

    most par honapja beszelgettem a pistivel, akie az a sarga PGT volt a videon, aszondja osszefutott a Balatonnal egy etteremnel a Koharival, kerdezte tole, hogy miert nem jarunk mar ki
    Zoli, mert elbasztatok a kategoriakat egy-ket vki privat erdeke miatt, azert

    az auto azota mar ebben a formaban nem letezik
    a VEMS, gyari borbelso kikerult belole, turbo is egy kisebb lett, gyari ECU vissza, gyarinal kicsit nagyobb csiga van csak benne, meg masik a rendszama is mar
    ...es 3x annyiert arulja a jelenlegi tulaja igy, mint amiert a pisti ezekkel egyutt eladta par eve :DDD

    ezeknek az autoknak amugy az a baja kollektiven, nem csak ennek, hanem minden ilyennek, hogy a specifikus alkatreszeik elfogynak ilyen idos korukra
    kaszniemelek is kicsit masok pl, meg ha nem is tul feltunoen nagyon

    pl a huto kiegyenlito tartaly csak a GT-n van a bal oldalon, ezert a tukorkepe a masik oldalinak
    olyan most is van Bardi-nak 13k-ert ujan, a GT-e az tiz eve is karcos tema volt, 7-8 eve abszolut nincs, en meg pont vettem egyet anno, de azt is mar hozattak lengyelorszagbol
    egy besargult bontott darabot az olasz GT forumon 280EUR-ert arulnak most :U
    GT vizhuto is 50-60k volt anno is, annyit nem fizettunk erte, mert 1.7TD verziojae 15-17k ujan tobbfele gyartos is van es ugyanugy jo bele, es meg nagyobb is a háló merete, mivel abban nincs ott elol allva mellette az intercooler is es annyival szelesebb lehet elol benne ez
    ket fenyszoro kozotti es zarhid loki alja kozotti terulet egy naaaagy vizhuto elol ezzel intercoolert meg elore raktuk egyebkent is

    amugy a 2JZ GTE turbos 4gen Supra is ettol igazan szenvedos temakor fenntartani, csak ott minden cucc arat szorozd meg 3x-10x-l...vagy meg tobbel is :DDD
    ~2millio egy 6-s valto kapugarival? ööööö :F
    es orulhetsz ha van egy elado darab egyatalan

    egy-egy masik darab kannibalizalasaval lehet ezeket mar csak fenntartani, ott is kerdes mit veszel ki abbol, amikor 15-20 eve csak fogynak es 25-30+ eves vasak

    egy szint utan sokkal tobbe kerul ezeket fenntartani, mint venni egy ujabb autot, amihez van minden IS polcrol es modernebb technika leven igazabol ugyanugy megy az is, vagy jobban is

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák