Új hozzászólás Aktív témák

  • Jakuu

    őstag

    Ez a lényeg és ezeket a cégeket védik egyesek:

    "Az utóbbi napokban meglehetősen élénk témává vált a mobilszolgáltatók által tervezett áremelések, illetve az azokra született hatósági reakció. A hírközlési hatóság ma közzétett útmutatója segíthet eligazodni az ügyfeleknek abban, mit tehetnek, ha szolgáltatójuk árat emel, de ez az előfizetők többségén nem segít."

    "A kedvezményes készülék a csali a mobilos díjemelés csapdájában"

    "Egyoldalú szerződésmódosítás esetén ha az ügyfél nem kívánja elfogadni az új feltételeket, nincs más választása, fel kell mondania a szerződést. Fontos, hogy erre az előfizetőnek mindig lehetősége van, tehát akár hűségszerződés ideje alatt is, a felmondás azonban legtöbbször olyan következményekkel jár, mely a legtöbb ügyfél számára az eredeti díjemeléshez képest aránytalanul magas költségeket eredményez.

    A törvény ugyanis kimondja, hogy ha az előfizető a szolgáltatás megkötésekor a hűségvállalásra tekintettel kedvezményeket vett igénybe, a szolgáltató jogosult a kedvezményekre tekintettel korábban fel nem számolt díjakat és költségeket felszámítani az addig eltelt időszakra. Fontos, hogy ilyenkor nem követelheti azonban a hűségidőből még hátralévő időtartamra eső kedvezmények összegét.

    Amikor drága a kedvezményes okostelefon

    Az igazi csapdát ugyanakkor az előfizetéshez kapcsolt egyéb termékek, jellemzően az előfizetés mellé vásárolt, nagy értékű okostelefonok megvásárlása jelenti - ezek árából jelentős kedvezményt kap az ügyfél, ha vállalja, hogy szerződését határozott ideig fenntartja. A magyar mobilszolgáltatóknál bevett gyakorlat, hogy határozott idejű szerződés lejárat előtti felmondására vonatkozóan készülékvásárlás esetén szerződéskiegészítést íratnak alá az ügyféllel - ezzel a hűségcsapda be is zárul.

    Ebben a szerződéskiegészítésben ugyanis az előfizető meghatározott - a készülék vételárától függően több tízezer, vagy akár százezer forint feletti - kötbér megfizetését vállalja abban az esetben, ha felmondja a szerződést, vagy a szerződés a saját hibájából kerül felmondásra a szolgáltató által (például mert nem fizeti ki a számlákat). Ha az előfizető részletfizetési konstrukciót is igénybe vett a vásárláskor, akkor a kötbérrel együtt a fennmaradó részletek is azonnal esedékessé válnak. Van olyan szolgáltató, mely akkor is alkalmazza a kötbért, ha nem is vásárolt eszközt az ügyfél a szerződéskötéskor, ilyenkor többnyire a SIM árát terhelik rá az előfizetőre, ami szintén több ezer forintos tétel."

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák