- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
válasz Dr. Akula #38 üzenetére
Ahogy előttem is elmondták, a lényeg a cpu+gpu közti kommunikáció, ezért fontos az integrálás. A memóriaelérési sebesség meg nem feltétlenül a legfontosabb, mivel az igp nem azért van integrálva, hogy vga helyett használd grafikára.
Az APU a CPU leváltója és általános számításokra van kitalálva, mivel a hagyományos x86 procival már nem tudnak feljebb lépni teljesítményben.Egyébként Intel procik esetében a DDR4 memória mellett lesz külön EDRAM az Apu mellé tokozva, gondolom valamiféle gyorsítótár szerepet tölt be majd. Úgy meg teljesen mind1, hogy mi van a ddr4 sebességgel.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Dr. Akula #41 üzenetére
A laptopokban persze jó megoldás, de a konzolokat ne keverjük ide, az teljesen más dolog. Játékok szempontjából az AMD is elmondta, hogy APU+dVGA a jövő.
Mostmár mindkét oldalnak lesz teljes értékű APU-ja, szóval jönnek majd az azt kihasználó progik, játékok is. Amikor egy komolyabb AAA game majd fullra leterheli általános számításokkal az APU-t, akk nem tudom mi fog neked ott grafikát csinálni.
Konzolban is talán az igp negyede általános számításokra megy el. Persze konzolportoknál 30fps/medium beallitason elmegy majd egy APU is talán. De 1-2 év múlva középkategorias vga is elég lesz 4k-ra, ki akar akkor majd konzolszinten gamelni?
Csak gondolj bele: A low level api miatt egy az egyben átemelheted a konzol gamet és arra még rápakolod a PC-s dolgokat, 4k felbontást, HD textúrákat, élsimításokat, stb. Nem kis különbség lesz egy konzol game eredetije és a PC-s portja közt.
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
válasz Dr. Akula #41 üzenetére
"valamint az új konzolok megmutatták hogy lehet anélkül akár játszani is, nem is kell csúcskategóriás dGPU szintű IGP, csak valami közép, meg jó szoftveres API hozzá, és már elég az is"
Elég az a cinematic 720-900p 30 fps-hez, ami talán nem esik be 20 alá a gyakorlatban.
Mindez akkor, amikor a 50-60+ fps/1080p előtte évekig PC-n már átlagosnak számított(de gyenge hardveren is lehet választani a több képkocka vagy a magasabb részletesség között), és az előző generációs konzolok is olyan hardverrel jöttek ki ami évekig nem volt elérhető PC-n..g@bo: "CorsairVengeance LPX DDR-4 8GB/2400 KIT (CMK8GX4M2A2400C14) 37 901 Ft nem megfizethetetlen. és a dollár az egekben."
Kifejezetten akciós a 3 évvel ezelőtti 9200 forintos 8GB 1600MHz DDR3 után.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
#90933760
törölt tag
válasz Dr. Akula #54 üzenetére
Ezt sokan összekeverik amúgy, nem az időzítés számít önmagában, hanem az elérési idő. Amit az időzítés és az órajel határoz meg együttesen. Lehet magas időzítésű is a ram, ha mellette megy magas órajelet is.
A DDR4 most az átlagosabb DDR3 elérési idejénél van kb., tehát nem segg alól indulnak ahogy az előző DDR generációk tették, hanem már egy használható szintről.
Mire a Skylake megjelenik simán lesz értelme cserélni rá mert le fogják lépni a DDR3-at minden tekintetben, már most is csak az a kis elérési idő van a hátrányukon amit kb észre se vesz a gép. Remélhetőleg nem lesz elborult áruk.[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
válasz Dr. Akula #52 üzenetére
Mert nincs is olyan APU a piacon ami csak hasonló lenne grafikus erősségben. De jelenleg nincs is rá szükség, mert a relatíve olcsó videokártyák bőven kiváltják igényektől és pénztárcától függően, és sajnos jelenleg nem is tudnak csak alsó kat vidkártyát kiváltó integrált grafikus szerepkörben nyomorogni.
A kolléga egyébként arra akart utalni, mikor 1-2 év múlva eljön a FUTUREISFUSION compute kánaán, és az akkori APU-k is felnőve a feladathoz elérik a konzolok nyers hardver erejét(már a most érkező Carrizo is várhatóan ostromolja majd az Xbone szinjét, a jövőre érkező ZEN prociktól pedig duplázás-triplázás sem lenne meglepő), és a hozzá szükséges hardver közeli API-k is erősen elterjednek mind támogatásban, mind kihasználásban, szóval egy ilyen szép új világban, ahol a szoftver és hardverkörnyezet is hasonló lesz, a konzolok melyik zsebükből fognak 2000-3000 compute magot előkapni, hogy a hájend PC cuccokkal tartsák az iramot?
Mert az tiszta sor, hogy a mostani cinematic bohóckodás a "tanulási időszak" miatt van(ezért is morcogtak a gyengus procikra), mindent kénytelenek GPU-ra tolni, ha tetszik, ha nem, de amikor a PC-n mind sima proci erő, mind iGPU+dGPU erőből sokkal több lesz(már a közeljövőben!) a mostani árakon, akkor hogy lesznek versenyképesek akárcsak játékmenetbeli szempontból, ha el is fogadjuk a max 720p30fps szép új jövőt?
Ezeknek a "next gen" konzoloknak még 5-6 évet ki kellene húzniuk![ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
#90933760
törölt tag
válasz Dr. Akula #64 üzenetére
7000 dollár körül van a mostani legdrágább és legerősebb Xeon, az 1.6 milla körül van. Az hogy mennyibe kerül nem kifejezetten a magok számától füg, hanem sok más szemponttól.
Szerintem a 6 csatornás DDR4 ha elég magas órajelet támogatni fog elég lesz.És hova is akarnál szerverprociba memóriát amúgy? Van nekik bőven elég L3, L4 táruk is talán. Az alaplapra többszáz Giga ram kell nekik, azt akarnád belezsúfolni? Mert pár Gigával semmire se menne a proci, mikor ott a kisebb de jóval gyorsabb gyorstáruk, aztán meg a marha gyors DDR4 6 csatornán. Nem sok mindent tudna kezdeni a pár Giga HMCvel, meg talán be se férne már a tokozásba. Az L3-at megnyirbálni miatta meg brutális sebességcsökkenés volna csak.
[ Szerkesztve ]