Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "A hivatalos közlemény kiemeli, hogy 2020-tól várhatóan a közúti járművek fele rendelkezik valamilyen felhőkapcsolattal..."

    Ha az esőt úgy vesszük, hogy kapcsolat a felhőhöz, akkor már most igaz.

    Amúgy erősen hasraütésnek tűnik ez a kijelentés. Szerintem 2030-ra sem lesz így, főleg hogy nincs igazán haszna, előnye annak, hogy egy átlagos autó elektronikája online legyen. Az önvezető autókhoz majd fontos lesz, de azok még nagyon sokáig nem lesznek elterjedtek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz quailstorm #2 üzenetére

    AZ egyértelmű, hogy mi 50 évvel kullogunk továbbra is a fejlett országokhoz képest, de szerintem ez ott se lesz igaz. A tesla autóinak száma mikroszkopikus az összes utakon futó autókhoz képest, de összességében igaz ez az összes elektromos autóra. Hivatalosan önvezető autó meg még nincs is forgalomba hozva és ami kísérleti járművek vannak, azoknál is még csak az önálló működést fejlesztik. A hálózatban való működés még erősen a jövő zenéje. Ha addig életben marad a projekt, akkor 2040-50-re saccolom az első olyan önvezető autó sorozatgyártásba kerülését, ami kommunikál a közelben lévő többi önvezető autóval és egy központi szerverrel.

    Akkor tud beindulni igazán a fejlődés, ha az elektromos és önvezető autók száma elér egy komolyabb százalékot. A legfejlettebb országokban 2030-ra dátumozzák azt, hogy csak elektromos autók kerülhetnek újonnan forgalomba, de ez is csak egy optimista terv. Ha addigra nem tudják megfelezni, vagy legalábbis drasztikusan csökkenteni a gyártási költséget, akkor az a terv is kútba esik, mert repülni fog az összes politikus, aki kitiltaná szegényebb, de még talán a középkeresetű réteget is az utakról. Nem mondhatják azt, hogy a legolcsóbb fapados új autó 2030-tól 6-7 millió forinttól indul és azt sem tilthatják meg, hogy külföldiként ne autókázz arra az új benzines autóddal. A használt benzines és dízel autók kihalása meg szintén évtizedeket tesz ki.

    Persze a BB nem mondhatja azt, hogy belefogtak valamibe, de csak 20-30 év múlva lehet belőle komolyabb profit. Amúgy ekkora alkalmazotti létszámot teljesen indokolatlannak tartok ebben a fázisban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák