- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Entryy
aktív tag
Ti részvényesek vagytok,hogy ennyit nyomjátok az UBERt???
Magyarország nem Budapestet jelenti!http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
Meridian
senior tag
Ide is beírom azt, amit máshol is megtettem.
Az egész biznisz az UBER-nek nagyon jó, és természetesen jó az utasnak is (feltéve, hogy nem fog ki egy idiótát - de erre van a minősítő rendszer), de ugyanakkor ráfizetés az autósnak, aki szállít, azaz aki az érdemi munkát végzi.
Miért is? Az alábbiak miatt (ezt egy másik topikba is beírtam, onnan másoltam - elnézést, ha már ismerős ez valakinek), ami szintiszta matek csupán:
----
A 104 Ft-ból (130 - minusz Uber jutaléka) 75 Ft az autó üzemeltetésének költsége (Totalcar.hu -on számoltak ezt ki, és öreg autóra érvényes, az új autó esetén a nagyobb értékvesztés miatt ez többre jönne ki!), ebben benne van az is, hogy vesz majd később egy új autót is ebből.
104-75=29Ft. Ennyi marad meg, mint jövedelem az UBER-es autósnál.
Ebből adózni is kellene, amit viszont tévesen írtam le (korábban), mert rákérdeztem apámnál. Pontosítva ez úgy van, hogy a bevételed 25%-a után adózol 25%-ot, azaz a 104Ft 25%-a (26Ft) után fizet 25% adót (azaz: 6,5Ft-ot - ez egyébként nem olyan sok, ha úgy vesszük), és nem kell ÁFA bevallást csinálnod, amennyiben az éves jövedelmed nem haladja meg a bruttó 6 millió Ft-ot. Ha ezt meghaladja, bekerülsz az ÁFA körbe, azaz ÁFA-t is fizetned kell majd.
Tehát marad nálad 22,5Ft - ha rendesen adózol, és nincs több jövedelmed mint 6millió/év.
Azt nem tudom, hogy ez egyben fedezi-e az egészségbiztosítást, és a TB-t, de tegyük fel, hogy igen.
(egyébként úgy tudom, havi szinten 6-7 ezer Ft-ból meg lehet úszni az egyes tételeket, azaz kb 13 ezer Ft/hó kiadással van nyugdíjalapod és társadalombiztosításod is - de ezt nem tudom pontosan, nem vagyok se könyvelő, se magánzó)154ezer Ft/hó jövedelemhez havi szinten 6844 km/hónap-ot kell teljesítened. 22 munkanappal számolva ez napi minimum 310km hasznos km-t kell teljesítened, és ebben nincs a várakozás a fuvarra, nincs az odaút, azaz az üresjárat.
310km-t városban jó esetben is 10 óra alatt teszel meg (30km/óra átlaggal számolva), és ismétlem, ebben nincs az üresjárat benne. Üresjárat optimális esetben nem több, mint 150-200km, legyen csupán csak 150km.
Akkor a napi megtett táv városban 460km. 30km/óra - ami egyébként kifejezetten jó átlag - távot cirka 15-16 óra alatt tudsz megtenni. Ne feledjük, az UBER kocsik normál kocsik, nem használhatják a buszsávokat, és ismerjük ugye a Budapesti forgalmi körülményeket is...Ugyanakkor a havi 6844km*104Ft/km*12hónap = 8.5 millió Ft összbevétellel együtt jár az is, hogy ÁFA körös leszel, azaz máshogy kell adóznod. Először is 104 Ft-ból le kell vonnod az ÁFA-t (27%), marad 81,8 Ft/km, és ebből vonhatod le a felmerülő költségeidet (de ehhez mindenről számla is kell, azaz előbb ki kell azokat fizetned, majd csak ezután számolhatod el költségként!), maradjunk az egyszerűség kedvéért a 75Ft/km-nél mint egy átlag értéknél. 81,8-75,0 Ft = 6,8Ft/km.
Ennyi marad neked minden hasznos km után: 6,8Ft.
154ezer Ft jövedelemhez 22647 (igen, nem elírás, ~22.6ezer) km-t kell havonta tolni, ez napi szinten 1030km, városban... ergo, ez: MISSION IMPOSSIBLE.
-
nagyúr
"Ötven milliárd dollár – ennek alapján az Uber többet ér mint a FedEx, vagy a TOP 500 vállalat közül nagyjából 400."
Peter, irtok majd egy olyan cikket is, ahol kifejtitek, hogy miert ertelmetlen osszehasonlitani tozsdei kapitalizaciot es financing roundok eseten kalkulalt ertekeltseget? Pl. itt el lehet indulni, de rengeteg egyeb forrast is tudnek adni.
Ha valaki ad 1 millio dollart egy startup 10%-aert, akkor a startup 'erteke' 10 millio dollar, de ha ket ev mulva eladjak az egesz kocerajt 3 millioert, akkor a befekteto nem 300e-t fog kapni, hanem jo esellyel 2 millio korul. Emiatt (is) teljesen mast jelentenek a valuacios ertekek, mint a market cap.
Persze ettol meg ezek a szamok igy is nagyon vadak, de a Fedexhez hasonlitani nem sok ertelme van.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
rudi
nagyúr
Isten mentsen az Uber részvénytől! Olyan ez mint az egyszeri szteroidos gyerek. Csak nyomják bele az anyagot, dagad-dagad-dagad, aztán kizárják a versenyből mindenhol a végén meg majd a kezét kell levágni, hogy legalább életben maradjon. Természetellenes, irreális, pontosan az a lufi, aminek a kipukkanását mostanában egyre többet jelzik elő.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-szp-
aktív tag
Ez tök jó ötlet, volt már hasonlóról szó, köszi a linket!
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
nagyúr
Ahogy az Instagram kozel milliardos felvasarlasanal is ment a nagy lufizas. Aztan kb. minden fillert tizszeresen megert az FB-nek. Lufizni konnyu, ha nem kell moge penzt raknod. Szamomra az a hiteles lufizo, aki be meri shortolni a Nasdaq-ot. A legegyszerubb felevente egyszer lufit kialtani, aztan ha epp beesik a tozsde, akkor lehet 'nalatodenmegmondtam'-ozni. 2011 ota megy a veszmadarkodas.
Szerintem egy helyen van most valoban lufinak kinezo valami, az pedig a kinai IT-piac.
while (!sleep) sheep++;
-
Ribi
nagyúr
Nem vagyok Uber mellett, de ezek a jóslatok kb. mint Gizinéni és a varázsgömb.
Vagy kinyírják erővel (felpumpálják és beborítják szándékosan), vagy önbeteljesítő jóslat lesz. De ez megy a legtöbb ilyen lufi céggel. Amúgy is 50% valószínűséggel találják el, hogy bebukik vagy sem.[ Szerkesztve ]
-
-
Ghoosty
őstag
Ezt az uber dolgot miért nem lehet összekötni a rendes taxizással? Ugyanilyen app-pal, csak taxisokkal. Tudnád előre mennyit fizetsz, tudod értékelni a taxisokat, így csökkenne a taxis visszaélés. Mivel nem a taxisnak fizetsz közvetlenül, nő az átláthatóság és csökken a készpénz forgalom, így a taxis rablás valószínűsége is csökken. Ekkor mindenki megfelelne ugyanúgy a szabályoknak és az emberek is védve lennének a visszaélésektől. Ha van rá igény, lehetne "olcsó taxi", ahol egyértelműen lenne jelezve, hogy alacsonyabb a szolgáltatás minősége, pl nincs klíma, ülés fűtés, öregebb az autó stb. Esetleg fordítva "taxi lux", bőrüléssel, 2-4 zónás klímával, stb természetesen magasabb viteldíjjal.
Nem hiszem, hogy egy ilyen app fenntartása olyan nagy költségű lenne, hogy ne érné meg. Esetleg létezik, csak én nem hallottam róla? -
-
ibenny
senior tag
Az Uber esetében a kényelem csak az egyik - de vitán felül nagyon hangsúlyos elem - a szolgáltatás használatában, de ami annál is lényegesen fontosabb, az ára. nem taxiznék többet, ha az is hasonlóan kényelmes lenne, maximum akkor, ha az ára is ennyi lenne. Az Uber átlagosan fele annyiba kerül, mint egy taxiút, ami nem mindegy, mert a fix ár bevezetése óta arcátlanul megdrágult a taxizás, így magán célra azóta igénybe sem vettem, pedig néha nagyon jól jönne. Ugyanakkora összegből Uber-rel az oda-visszaút is megvan, vagy csak tisztán spórolsz, egy út esetén, nézőpont kérdése.
Ez az elvitathatatlan az Uber-től, nem a kényelme. És tudom, hogy sokan az árazására mit szoktak mondani, de engem utasként elsősorbanaz érdekel, hogy a lehető legolcsóbban utazzak. -
Ghoosty
őstag
válasz dajkopali #13 üzenetére
Alapvetően nem taxizok, szerintem 1 kezemen meg tudom számolni, hányszor ültem taxiban ez az oka, hogy nem tudok róla, ráadásul pesti se vagyok. Csak érdekességképpen olvasgatom a témát, de eddig mindig azt olvastam, hogy pont ezért jó, mert nincs átverés, lehet értékelni a sofőröket, lehet tudni, mikor jön a kocsi, stb.
De ha ezek már általános dolgok máshol is, akkor ez műhiszti és a lényeg, hogy kibújjunk a szabályokból és így olcsóbbak legyünk. Így viszont nem igazán tudom támogatni ezt az uber dolgot. Mondjuk amit hallottam az alapján szerintem is túl van szabályozva.(#15) ibenny
Ha úgy éred el az alacsonyabb árat, hogy nem tartod be a szabályokat, azt csalásnak hívják. Tudom, ez keveseket érdekel.
Én inkább azt mondanám, hogy tömegesen kéne "lobbizni" a szabályok enyhítéséért, nem "csalással" kiütni azokat, akik betartják a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Ne csak Mo-t nezd. Ott nyilvan nem mukodik az uber modellje ( es sok mase sem de ez masik topic )
Pl UK-ben elegge hasit barmennyire is tiltakoznak ellene a taxisok ( johogy mikor a hagyomanyos Londoni taxinak olyan arai vannak hogy leteszed a hajadat )A GPS koraban kb szart sem er mar egy taxis tudasa plane nem angliaban ahol nem divat a parhuzamos kis utak es utcacskak epitese. Gyakorlatilag csak fo utakon tudsz normalisan kozlekedni es ha az beall akkor a masik elkerulo ut is be fog allni ( nincsenek kis utcak amin majd jol athasitasz vagy ilyesmi es kikerulod a dugot )
Londonban belvarosaban ( ahol vannak kis utcak is ) meg akkora a forgalom hogy epelmeju ember nem ul taxiba vagy buszozik mert a fel labu kaloz is radver 400-at 200-on.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
addikt
A piac előbb-utóbb kikényszeríti a szabályok változását, így volt ez mindig. Ráadásul Budapesten a taxik szabályozása nagyjából egy okra vezethető vissza: a társaságok kilobbizták, hogy hatósági áron, sokkal drágábban, mint korábban, gyakorlatilag verseny nélkül kelljen használnod a szolgáltatást. A taxicégek pedig kényelmesen ülnek a tutiban. Szóval ezzel érvelni az Uber ellen minimum visszás.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
kicsit félreértettél
valóban vannak ilyen rendszerek a taxitársaságoknál, viszont egész más üzleti modellben dolgoznak, ehhez implementálták a rendszereket - röviden: érdekvédelem, vagyis a monopóliumok védelme, illetve a taxis előírásoknak való megfelelés
csak azt akartam volna mondani, hogy akár a taxistársaságok is válthatnának üzleti modellt, de nem teszik, mert...
és itt kezdjük újra a vitát"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Stanlee
őstag
válasz dajkopali #19 üzenetére
En mar annak is orulnek, ha lenne egy vagy tobb app, amiben orszagon atnyuloan lehet taxit rendelni, nincs atbaszas, tulszamlazas, felesleges korok, stb. Ugyanabbol rendelek taxit magamnak Mo-n, Ausztriaban, Nemetorszagban, Angliaban. Almodok tovabb...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Ghoosty
őstag
válasz dajkopali #19 üzenetére
Így más a leányzó fekvése.
"érdekvédelem,"
Pont erre lenne jó egy normális applikáció, megfelelő értékeléssel. Ezzel nyer a normális taxis is és az utas is, így összességében a taxis társaság is. A rossz taxisok meg kiesnek.
"monopóliumok védelme,"
Pont minden eszközzel szabályozással gátolni kell monopóliumok létrejöttét. Ebben nagyon jó lenne az uber, mert bárki csatlakozhat, tehát a belépési korlát alacsony. A rossz az előző pontból adódóan kiszűrődik.
" a taxis előírásoknak való megfelelés"
Összességében az uber koncepciója tetszik. Az egyetlen dolog, ami nem, az az, hogy úgy próbál olcsó lenni, hogy nem tartja be a szabályokat. Viszont a törvényalkotók is hibásak, mert feleslegesen szigorú szabályokat hoznak, ami drágítja a taxizást.
-
-szp-
aktív tag
Ha már szóba hoztad, az Economist írt erről egy kellemesen érdekeset és alaposat.
[ Szerkesztve ]
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
őstag
Konkrétan a sokat szidott magas BP-i hatósági árat nem a taxicégek(fuvarszervezők) harcolták ki, hanem a taxis vállalkozók (aki szállít),mert az addigi fuvarszervezők által generált árversenyben egyre kisebb bevételből kellett eltartaniuk magukat, majdnem az önköltségi ár magasságában.
A hozzászólások elején van egy jó kis matek, hogy mennyi marad a sofőr zsebében. Az alacsony árak a taxisoknál is hasonló eredményt hoznak. A taxicégek (Főtaxi,6x6,stb) nem rendelkeznek autókkal és alkalmazott sofőrrel, aki a logójuk alatt autózik, az fix havi díjat fizet és forgalom utáni jutalékot, így kap a rendeléses fuvarokból.
Aki meg nem tartozik egyik társasághoz sem, annak marad az utca és a droszt. -
Snoop-y
veterán
Mindez hogy lehetseges egy olyan orszagban ahol az atlagkereset kb 4x kevesebb mint angliaban? Mitol ilyen kurva draga a taxi? Ferihegyrol a 3. keruletbe 10 rugoert vittek legutoljara...
Nem lehet hogy olyan szintu adok es egyeb befizetnivalok terhelik amik miatt ennyire draga?
Ha igen akkor miert nem Mo a leggazdagabb a vilagon? Mindenre olyan szintu adokat meg jarulekokat raknak hogy a vilag egyik fele szornyulkodik a masik fele meg hulyere rohogi magat...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
őstag
Nem minősítettem a bevétel és a haszon közötti különbség összetételét, de hasonlóan látom én is mint te.
Viszont az, hogy nem értesz egyet a szabályokkal még nem jelenti azt, hogy nem kell betartanod.....És igen, az autó nem sokkal olcsóbb, az üzemanyag árát is a világpiac befolyásolja, mint Angliában.
Hiába keres a angol 4x többet, az üzemanyag nem a negyedébe kerül [link][ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Tehat a taxis nagy aremeles elott a taxisok direkt veszitettek evekig ( valoszinu ejszaka egy gyarban pakoltak hogy napkozben taxizhassanak ) merthogy majdnem ketszer annyi lett a viteldij ( elotte 5000 HUF volt ugyanez a kor ) Vagy mi tortent?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
Igaz az autok itt olcsobbak de a benzin itt tobbe kerul mint Mo-n. Majdnem 100 HUF-al. A szerviz viszont sokkal dragabb ( markaszerviz siman elkeri a £90-100 fontot orankent a BMW-nel pl a 200 kozeli sem ritka. Egy sima Kwikfit is £45/ oraban dolgozik. Mo-n akkor mi indokolja ezt a magas arat? ( miert huz ekkora sapot allambacsi? )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Stanlee
őstag
-
Meridian
senior tag
Nem működik sehol sem az UBER, csak annak állítják be. Mert új és csilivili, stb.
De egyébként tessék, csak tessék, szabad a pálya, lehet uberezni. De fentebb ott a MATEMATIKA ami majd leigazolja azt, hogy mennyire okos dolog uberezni...
Ez nagyon hasonlít a lottózáshoz. Én is lottózok és fizetem a "hülyék adóját", mert reménykedem abban, hogy egyszer én leszek majd az a nagy nyertes, aki pl hazavisz 5 milliárdot (ugye ez pont aktuális).
Aztán meg jó eséllyel a büdös életben nem nyerek, mert kb 10ezer emberéletnyi idő kellene míg egyszer biztosan nyerek...Ezt a valószínűségszámítás meg is mutatja, hogy a lottózás kész ráfizetés. És ez így is van, mert ugyan volt 2x is 3-asom, és sokszor 2-esem, de lényegében csak 20-25%-át nyertem vissza annak, amit befizettem.
Ugyanígy, az UBER-es sofőr csak a törtrészét kapja vissza annak, amit ebbe a munkába belefektet.
Ha nem érted, ismét csak ajánlani tudom a fenti számítást, a matek nem hazudik.Nem véletlen az, hogy 280Ft/km a taxisok tarifája, éjszaka meg ennek a duplája.
Külföldön a taxi még drágább, persze az Uber is többe kerül, de ott is pont ugyanígy nem éri meg, csak ezt egy átlagos képességű ember (mellesleg a taxisokat gyakran azzal szidják, hogy milyen "sötétek", akkor igazából átlag alatti képességűek, ugye?) ezt nem képes átlátni, vagy egyszerűen utánaszámolni.
Kinek jó ez?
Az UBER-nek egyértelműen, ő megkapja a 20% jutalékát, az utasnak is mert 60% kedvezménnyel utazhat.
Az Uber nem úgy alakította ki a tarifát, hogy az mindenkinek jó legyen. Hanem úgy, hogy neki mindenképpen jó legyen. Megnézte mi a jelenlegi tarifatáblázat, beszorozták 0,4-el és bedobták a köztudatba, hogy nesze, tudsz taxit rendelni kevesebb, mint a feléért... ennél ütősebb reklámot és marketingot nem is lehet csinálni semmi máshoz sem.De mit fog ez eredményezni?
Nem lesz rendes taxi egy idő után, mert egyszerűen nem éri meg. Aztán az uberes sofőrök is rájönnek, hogy valami nem kóser, akkor aztán már ők sem lesznek. És ekkor jön el az, hogy szabadáras lesz a taxizás, és a mostani árak 10x-ért fogsz tudni csak taxit fogni - és örülni fogsz annak is, de nagyon...Az uber nemcsak lerabolja a piacot, egyben tönkre is teszi. Innovatívnak innovatív, hogyne, de csak a könnyű és olcsó pénzszerzés szempontjából. A sáskarajzás után is csak a kopaszra rágott mező marad, ugye...
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
"Mindez hogy lehetseges egy olyan orszagban ahol az atlagkereset kb 4x kevesebb mint angliaban? Mitol ilyen kurva draga a taxi? "
A kérdésedben elfelejtetted átgondolni azt, hogy az autó ugyanannyiba kerül mint angliában. Az üzemanyag is hozzávetőlegesen (itt azért 10-20%-al olcsóbb, de lehet hogy még ennél is többel, nem tudom pontosan). Ugyanakkor az unblock az egész autós társadalmat (azaz autótulajdonosokat) rogyásig sarcolják mindenfélével, a napokban lézer jani is kijelentette, hogy ez bizony nem jó, ezen az elkövetkezendőkben változtatni fognak - könnyíteni akarnak.
-
rudi
nagyúr
Mondjunk erre egy reális példát, hogy érthető legyen - pizzarendelés
Fogom az online étlapokat és kiolvasom belőlük, hogy a nagy pizza 3000 forint. Megcsinálom az appomat, hogy pizzát kapsz tőlem 1200 forintért. És meghirdetem az ecceri otthoni szakácsoknak, hogy nálam csinálhatnak kicsiben pizzát, darabjával egy ezrest kereshetnek (én elteszek 200-at) és nem kell szarozni étteremmel, főnökkel, pincérekkel senkivel, szóval nettó örülés van.
Csakhogy! Azt szegény otthoni szakács valamiért nem hajlandó felmérni, hogy a pizza 950 forintból jön ki és keres darabján 50-et úgy, hogy dolgozott vele egész nap, és még lehet a NAV is bekopogtat nála, hogy megvágja valamivel. Ha betegre melózza magát akár még nyereséges is lehet esetleg valamennyire. Azt most hagyjuk, hogy valakinek nem tetszik a pizzája és lepontozza ezért más nem veszi már meg, vagy egyszerűen nem fizeti ki a letiltott SIM-es telefonjával átvételkor.
Én meg a kvázi semmiért, az app megcsinálásért tettem el minden pizzán 200 forintot úgy, hogy nem dolgoztam vele, adózni meg majd adózok belőle, ahol nekem tetszik. És arról magasra teszek, hogy a tényleges munkát végző szakács hogy boldogult.
Kérdés ugye akkor: vajon menny idő alatt mennek tönkre a klasszikus pizzériák, ahol az adók, vendéglátóhely, személyzet eltartása miatt 2000-ből jön ki egy pizza? Kérdés továbbá, hogy az otthoni szakács mikor mondja, hogy én már nem dolgozok tovább ilyen kis haszonkulccsal? Kérdés még, hogy ki garantálja, hogy nem finomra darált fűrészporból és Exxx-ből lesz a pizza?
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Alchemist
addikt
Remek hasonlat... kíváncsi lennék, ha valaki csinálna egy hasonló rendszert, csak éppen nem a texis tarifa 50 %-áért, hanem 70 %-áért és kicsit kevesebb saját jutalékért... ugyanakkor a fuvarosnak határozottan jobb pénzért... majd rászállna az Uber szállítóira, hogy "hé, dolgozzatok nekem, nálam lényegesen jobban kereshettek!"... akkor vajon mi történne a piacon?
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
scope2007
addikt
Én ingyen is elviszek bárkit arra amerre éppen megyek
xD
Buszmegállóban is álltam már meg, hogy ki jön arra, amerre tartok[ Szerkesztve ]
CUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
rudi
nagyúr
válasz Alchemist #45 üzenetére
Igazából ezt a taxitársaságok és a nekik dolgozó fuvarosok meg is tehetnék talán, csak ugye az a tudásalapú társadalom meg kapitalizmus van, amit emvy említett az imént, tehát van az a réteg, ami az überhez hasonlóan az értékesítési lánc egy kicsi részéért akar egy jó nagyot szakítani, amire a társadalmi rendszer rámondja, hogy ez egy nagyon értékes dolog, pedig nem tutira az.
Erre is van egy(pár) hasonlatom, a sztár sportolók a csilliómillió foprintos fizetésükkel, a Picaso (és egyéb festők) csilliómillió forintos képei, a félrenyomtatott, hibás pénzérmék, bélyegek a csilliómilliós árukkal stb. Anno történelem vagy szociológia vagy melyik órán mondták ennek a folyamatnak a nevét, de az én materialista gondolkodásomnak annyira abszurd volt az egész, hogy nem jegyeztem meg, de emvy majd tudni fogja.
Amikor a népesség már olyan jól él, olyan könnyem megtermeli a napi betevőt (nem kell reggeltől-estig, vadászni, földművelni az egész közösség minden tagjának), hogy elkezdenek unatkozni, és mindenféle kitalált dolgokhoz értéket rendelni a rafináltabbak (apropo az átlagmagyar a föld népességének leggazdagabb 10%-ába tartozik ám!).
Ami aztán be is teljesíti magát mindenféle csordaszellem, tömeghisztéria és egyéb társadalmi mechanizmusok révén. Aztán a menőnek kikiáltott rapper (sportcsapat/miegymás) logójával ellátott ruházati cikkek tényleg eladhatóvá válnak tízszeres áron és tényleg óriási lesz az értéke ennek az egyébként túl jó zenei képességekkel nem rendelkező, középszerű hangszínű pacáknak, akit az ecceri uccazenész vagy a jazz szakon végzett hallgatók zsebre tesznek.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...