- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Malwarebytes Anti-Malware
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
Normális kijelzőn elég közelről? Bárki. Pont ezért mondtam, hogy valaki látni fogja, valaki meg nem. Nyilván 4:2:0 azért népszerű, mert sok az adat és az meg pár kapuval megoldod és lám máris 50%-ot tömörítettél. Ennek ellenére még látszik sokszor, ha csak egy kicsit is. Egyébként jó kérdés, hogy VESA miért ment a DSC irányában és miért nem maradt a jól bevált subsampling-nél. Gondolom azért, mert a favágó subsampling esetén elég jellegzetes artifact van:
Innentől meg már nézési távtól, jó szemtől, eredeti felbontástól, stb. függ, hogy látni-e vagy nem. Ennél azért valami okosabb kell, de kérdés, hogy fillérekből mit tudnak építeni sima subsampler-nél bonyolultabbat. A népek meg zajonganának, hogy ezért vettek 4K monitort.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
"4:2:0 pulldown"
Ilyen nem létezik. Az egyik subsampling, a másik pedig a frame-ekkel kapcsolatos fogalom.
(#34): Valóban hibás volt a 4:2:0-ának beállított kép, mert az Y felbontástát is csökkentette, de eleve nem jó példa ez a kép. Viszont ilyeneken, mint pl. színes minta vagy szöveg fekete vagy más színű háttér előtt elég szembetűnő tud lenni a color subsampling.
(#39) Male: "már a 4K is eléggé túlzás szint otthoni körülmények között"
Ez a kijelentés az erős túlzás, sőt igen nagy tévedés. Mivel a filmes kép effektív felbontása az aliasing hatások teljes, mozgás közben is érvényes kiküszöbölése érdekében kb. 1/4-e a fizikainak/logikainak. Így a pusztán a fizikai felbontáson, illetve pixelméreten alapuló távolsági ajánlások tévesek. Ahhoz kellene olyan közelről nézni, hogy pl. meg tudj különböztetni egy 1x1 pixeles elemekből álló fekete-fehér pepita mintát a szürke felülettől, miközben filmes képen sosing ilyen részletesség. Kb. a 4K filmes kép elemeinek meglátásához kell olyan távolság, mint a pixel-éles FHD-hoz. Máris nem túlzás a 4K, sőt szükséges a normál szem érzékeléséhez passzoló, annál nem jóval tompább kép biztosításához a látótérkiktöltés alapon házimozizásra ajánlott távolságból.