Új hozzászólás Aktív témák
-
Angel1981
veterán
"A Sony azért döntött az x86 architektúra mellett, hogy egy könnyen programozható platformot készítsen – a PS3-at rengeteg kritika érte egyedi, nehezen programozható felépítése miatt."
Nagyon helyes!Várom az E3-at, ahol nagy valószínűséggel újabb részletek derülnek ki!
-
Male
nagyúr
Érdekes lesz, hogy a portokon vajon segít-e ez a közeledés.
GDDR5-ből kajál a proci is? Lesz egy mem. sávszéle
"A játékok demó verzióit szintén lehetőségünk lesz kipróbálni azonnal anélkül, hogy több GB adatot kéne letöltenünk"
Mert a stream közben nem fog több GB-ot letölteni, az nem is generál forgalmat -
Stauffenberg
nagyúr
Ezért vették meg a Gaikait, ugyanis nem csak a demók, hanem a korábbi PS játékok is játszhatók lesznek streamelve.
Szerintem ez a legnagyobb dobása a konzolnak, pedig én arra tippeltem volna, hogy a Sony azért vette meg őket, hogy aztán eltegye a koncepciót a süllyesztőbe vagy ínségesebb időkre, mint a nagy olajtársaságok a nem benzin/gázolaj hajtású autó prototípusokat.
-
QwErTy42
addikt
Nagyon bejövős ez az új vas. Így legalább újabb lendületet kapnak a játokokat fejlesztők, mert eddig PC-n csak gyengébb konzol portokkal lehetett játszani az öregedő és gyengécske ps3 és xbox360 miatt.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen grafikai megoldásokat láthatunk a következő években....oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...
-
daninet
veterán
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
hát, a streamelt játékot köszönöm szépen, majd lehet nézni, hogy jelenleg túl sokan játszanak kérem várjon mert manapság pl onliveon is ez megy
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja, de az OnLive mögött nem áll akkora tőke, mint amekkorán a Sony csücsül. Ne felejtsük el, hogy a Sony nem csak konzolt és TV-t gyárt, jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz és az egyik legnyereségesebb fotóipari szereplő. Szóval bármennyire is pletykálják, hogy a konzolos részleg veszteséges, azért van pénz a háznál bőven.
Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre, mint az Xbox Live esetén. A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket. Főleg ha jön a streaming és a videó megosztogatósdi.
Szerintem aki ezeket akarja, az majd fizethet havidíjat. Nem hiába alig árultak még el konkrét részleteket. Most még csak a kampányolás megy, hogy mindenki figyeljen oda, mert hamarosan itt a next-gen.
-
daninet
veterán
tudom, hogy a konzol manapság luxuscikk, és akinek nincs pénze ne vegye, de kettőt tartani szerintem túlzás. Főleg ugyanabból a márkából. Nem hiszem, hogy mindent kiadnak újra portolva.
Na mindegy, nem okoskodok tovább, én egyébként is xboxos vagyokMiért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
addikt
Miért pont AMD, miért nem valami jóféle i5/i7? Tudom, drága, de akkor is. A 8giga ram pedig kevés lesz, főleg, ha a 4K-felé tendál majd a felbontás.
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #8 üzenetére
"Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre"
Ez már 2-3 éve megvan a PS3-nál. PlayStation plusznak hívják.
"jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz"
A TV üzletágon meg a többszörösét vesztik.
"A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket."
A minden egyes játékból részesednek és az online store megy, szóval nem csak a HW eladások számítanak a PS3-nál.
-
atti_2010
nagyúr
Ezt ki mondta?
TapsiMert az Intel fabatkát sem ért az IGP részhez az AMD meg rég megoldotta itt nem a nyers CPU erőre van szükség.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Stauffenberg
nagyúr
Valóban, már egy jó ideje nem foglalkozom a PS témával. De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd. Mondjuk a koncepcióban tetszik az, hogy lemezre már alig lenne szükség, én ezt utálom legjobban az Xboxban, illetve a jelenlegi generációban.
Főleg PC-n játszom és leginkább Steam-ről vásárolok (vagy ott aktiválom a dobozos játékot ha erre mód van).
Olyat a Valve is megpróbált a Steam esetében, hogy a játékot már akkor elkezdheted amikor még le sem jött teljesen, de aztán valahogy ez nem igazán működött és a fejlesztők sem éltek vele. A Sony talán megoldja ezt tisztességgel. De ha esetleg sávszél hiányában várnom kell egy kicsit, az sem zavarna, amíg megy a letöltés addig lehet játszani mással.
BTW ha nem lesz túlárazva még akár érdekel is. A PS2 óta nem volt Sony konzolom, csak Xbox360, illetve PC (de a Steam Big Screen óta azt is "konzolként" használom játékra).
(#10) Tapsi: Ide a Core iX nem lenne alkalmas. Jelenleg a legfejlettebb Intel IGP is nudli az AMD jobb megoldásaihoz képest. Persze ki mire használja, egy laptopban már a HD4000 is teljesen jó szolgálatot tesz még Full HD film vágáshoz és kisebb rendereléshez is, cserébe pedig rettentően takarékos az energiával. De ide most nem az kell.
A 8GB RAM szerintem is nagyon kevés lesz. Főleg ha már eltelik pár év és megint oda lyukadunk ki, hogy PC-n sokkal nagyobb textúra csomagokkal lehet játszani, míg konzolon sokkal alacsonyabb felbontásúak (lásd: Skyrim, Battlefield 3). Én a szimulátorok miatt nem tudok szabadulni a PC-től soha és itt is egy Flight Simulator X + scenery add-onok + textúra csomagok + időjárást turbózó csomagok + add-on repülőgépek fejlett fizikai (és mechanikai) szimulációval simán megesznek 16 GB RAM-ot is.
Szerintem ide is illene legalább ennyit pakolni, gondolva a jövőre. Nézd meg most a Killzone előzetest... ott az a hatalmas város ami felett átrepülnek, de közel érve egy-egy épülethez vagy a leszállóhelyhez, látszik, hogy akkor vált át nagyobb felbontású textúrákra. Ha már most spórolni kell, akkor mi lesz még később...
-
addikt
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
Számomra nem triviális a cikket olvasva, hogy itt IGP-ről van szó, hiszen külön említi a procit, és a Radeon GPU-t. Vagy az osztott ramból automatikusan következik?
Egyébként mi indokolja azt, hogy ne dedikált VGA kerüljön bele? Az AMD IGP-k gyorsabbak, mint a mostani csúcs VGA+csúcs i7 kombó? Mert ezt erősen kétlem.
Szerk: a hírekben az a pletyka is megjelent, hogy 4K-s felbontást akarnak kipréselni a masinából (elősegítendő a formátum terjedését). Ebben az esetben még a 32 giga is kevés lehet szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
"De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd."
Nem vagyok benne biztos, de persze nem tartom kizártnak. Nyilván ha a jelenlegi helyzetből indulunk ki, ahol még a "felhős" mentésért is fizetni kell, akkor igen, de én inkább megvárnám az E3-at.
"A Sony talán megoldja ezt tisztességgel."
Ez azért más, mert itt kénytelenek a fejlesztők a Sony által biztosított eszközökkel dolgozni, és így szerintem ennek működnie kell majd általánosan.
-
shabbarulez
őstag
Ez a 8GB GDDR5 mennyire hivatalos info? Mert nem tűnik túl racionálisnak költségszint oldalról.
A GDDR5-ből 2Gb-es chipek vannak, amik sokkal drágábbak a 4Gb-es DDR3 chipeknél, mivel jóval kisebb darabszámban kerülnek értékesítésre, így a fajlagos költségszintjük magasabb. Ráadásul 8GB-hoz 32 db 2Gb-es GDDR5 chip kellene, ennyi chipet odarakni a CPU köré elég macerás lenne, ráadásul rengeteg helyet foglalna az alaplapról. Helytakarékosan csak 3D TSV megoldással lehetne, ha pl. 4 chipet egymás fölé helyeznének TSV és így csak 8 emeletes chipet kellene rakni a CPU köré. Ez viszont megint komoly költség növelő tétel, ami alaposan megdrágítaná ennyit chip alaplapra integrálását.
8GB GDDR5 3D TSV-sen integrálva erősen $200 körüli költségtétel lenne, ez pedig nehezen lenne beépíthető egy viszonylag olcsóbb költségszintű konzol árába. Önmagában csak a memória költség tétel túl tetemes lenne, így nem maradna költségtartalék a többi szintén magasabb árú komponensnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Hivatalos. Szerintem azért kell, mert az Unreal Engine 4 olyan global illumination eljárást használ, ami minimum igényel 4 GB memóriát, de 8-16 GB-on érzi jól magát. Valószínű, hogy a Sony számít arra, hogy az UE4 az egyik vezető motor lesz, így mindenképp a 8 GB memória szükséges, különben a PS4 programokhoz át kell írni a motort.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vhunor
őstag
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Hivatalos, az éjjeli rendezvényen hangzott el.
Szerk.: meh, 9 másodpercen múlt .
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Sajtóközlemény az engadget-ről:
"PS4 is equipped with 8 GB of unified system memory, easing game creation and increasing the richness of content achievable on the platform. GDDR5 is used for this memory, giving the system 176 GB/second of bandwidth and providing a further boost to graphics performance."
Nem lényeg...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Annyira hivatalos, hogy a prezentáció alatt is említették a GDDR5 memóriát (de mennyiségre nem emlékszem, írott tudósításokban viszont mindenhol 8GB szerepel).
Azért a gyártás magas költségeit meg lehet oldani egyéni üzlettel, hiszen ha a PS4 sikeres lesz, akkor nagy tételben lesz rá szükség. Egy beszállítóval egyéni megállapodással csökkenthető a költsége és ha a Sony fotóipari divízióját nézzük, akkor ez beleillene az üzletpolitikájukba, mert ott is ezt művelik, vegyítve egy adag barterrel (lásd: Sony - Olympus megállapodás, ahol a Sony CMOS szenzorokkal és pénzügyi mentőcsomagokkal fizet gyártástechnológiákért, alkatrészekért, objektívekért cserébe).
Anno a PS3 esetén sem tűnt racionálisnak, hogy Blu-Ray olvasó van benne, miközben az akkor kapható asztali (vagy PC-be szánt) lejátszók többe kerültek, mint maga a konzol.
-
atti_2010
nagyúr
És ha nem veri akkor mi van, konzolt nem úgy szoktak csinálni hogy vesszük a legerősebb CPU-t meg a legerősebb VGA -t a piacról és kész a PS.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
atti_2010
nagyúr
-
atti_2010
nagyúr
Igen de 2 külön egység és arra törekedtek hogy egy homogén legyen az egész, amúgy mindenki brutál cuccról beszél akkor annyira gyenge nem lehet.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált VGA-val nem lehet normálisan megosztani a feladatokat a CPU-val. Túl nagy a késleltetése az összekötésért felelős busznak, és nem is dolgoznak ugyanabba a memóriába. Itt pont az a lényeg, hogy gyors a kommunikáció, és megosztott a memória, illetve ugyanazt a címteret használják. CPU+dGPU mellett előjönnek a korlátok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
válasz atti_2010 #32 üzenetére
Ez a durranás egyelőre feltételes mód. Ne felejtsd el, hogy a PS3 Celljének is mindenki csodájára járt, a realitás viszont az volt, hogy a technikai problémák/nehézkes programozás miatt senki sem tudta kihasználni az erejét, ergo a végfelhasználó nem volt boldog.
Amúgy jó lenne összevonni a 2 topicot: [link]
-
atti_2010
nagyúr
Pont ezert oldottak meg APU-val mert könnyebb programozni és mivel az AMD csinálja belevehető az AMD Envolved programba.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
addikt
válasz atti_2010 #35 üzenetére
A Cell csak példa volt a nagy durranásról szóló megjegyzésedre, hiszen még nem tudunk túl sok konkrétumot a gépről. Továbbá nem is azon vitáztunk, hogy ez az APU praktikusabb-e, mint a Cell (nyilván), hanem arról, hogy jobb lesz-e, mint a jelenleg kapható CPU+VGA kombók. Ez egyelőre még kérdéses.
[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
-
shabbarulez
őstag
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Egyetlen egy beszállítónak sem éri meg önköltségi szint alatt odaadni a termékét, még akkor sem ha a PS4-hez lesz, ez nekik nem üzlet. Olyan nagy tételről meg azért itt nincs szó, 6 év alatt eladtak 70 milliós PS3-mat, az úgy évi 10 mila, ez a pc üzletág évi 350 milájához képest nem olyan nagy tétel. Ráadásul ha egy beszállítótól még azt is várnák el hogy kisebb tétel mellett gyakorlatilag nulla profit mellett adja oda a portékáját, azért az üzletért egy beszállító sem fog kapkodni.
Közben gugliztan egy kicsit GDDR5 árszinttel kapcsolatosan és ezt találtam: [link]
A leírt memória sebesség szerint 5.5Ghz-es GDDR5 memória lenne a konzolban 256 biten. Ez a Radeon 6970 specifikációjának felel meg, az $48 önköltség a táblázat szerint 2GB-ra. Az 8GB mellett már közel $200, ha erre még rájön a TSV költsége még több. Szóval ezek a számok is erősen a körül járnak amiket magamtól kalkuláltam. Ez $400 árszintre várt konzol esetén ha csak a benne lévő memória önköltségi szinte közel az ár fele, akkor ott nem igen marad túl nagy mozgástér a benne lévő összes többi komponensnek.
Persze ettől még elhiszem hogy GDDR5 lesz, de ez a Sonynak elég drága dolog lesz vagy a konzol lesz drága és majd a vevő megfizeti. Költségszintet max úgy lehetne csökkenteni ha lenne 4 Gb-es GDDR5 chip, de GDDR fronton a fejlesztések erősen befagytak már több éve, pont azért mert nincs igazán rá kereslet és nincs benne igazán pénz. Az hogy a PS4 GDDR5-öt használ a gyártóknak csak arra lesz jó, hogy a diszkrét GPU piac csökkenésből eredő kereslet csökkenést kompenzálják vele és talán tartsák a korábbi szintet. Növekedésre ettől nem igen számíthatnak, márpedig ilyen piaci környezetben nagy fokú árkedvezményt adni, szinte nulla profit mellett egyik memória gyártónak sem érdeke.
2-3 év múlva DDR4-ből már lesznek 8Gb-es chipek WideIO megoldásokkal, amik 3D TSV a CPU-k mellé kerülhetnek tokozáson belül. Úgy 8GB memória 8 chippel költséghatékonyabban megoldható, nagy memória sávszél mellett. Ez akkora már PC-knél és GPU-knál is használt megoldás lesz - a memória modulokat meg elfelejthetjük - ennél a "PC-s jellegű" konzolnál is bele fog férni az áttérés szerintem. Az első generációnál költségben fájó lesz a Sonynak a GDDR5-ös megoldás, mert túl drága, de a második reviziónál 2-3 év múlva már tuti proci mellé integrált DDRx-re fognak áttérni a költségek miatt.
-
Enxtheone
tag
16 meg 32 gb ramot akartok? lol
ps3ban 256mb van, negyed giga.
8 Gb lesz, ami 32X-er több mint a jelenlegi. Meg gondolom ez a gddr5 sokkal gyorsabb mint ami a ps3ban van.
Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram.
Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz.
Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #38 üzenetére
Valószínű azt csinálják, amit a többi konzolnál. A terméket magát veszteséggel árulják, majd a lényegi nyereséget a játékok eladásán szerzik. Később nyilván a PS4-ből is lesznek modernizált verziók, amelyeknél a gyártási költség csökkentése lesz a cél.
Azt nem hiszem, hogy a Sony ezt nem gondolta át. Még mindig jobb a veszteséges forgalmazás (ami évek óta bevett szokás a konzolok startjánál), mint mondjuk az Unreal Engine 4-et megvilágítási fázis nélkül futtatni. Abból egy tök sötét kép lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Enxtheone #39 üzenetére
"Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram."
Teljesen igaz. Célhardver. De a textúrának van mérete, mindegy, hogy milyen platformról van szó. Lehet őket takarékossági céllal tömöríteni és alacsonyabb felbontásút használni, de ez a minőség rovására megy. A PS3 és Xbox360 ilyen szempontból kifulladt, én is hoztam rá példákat, hogy multiplatform címek esetén miként oldották meg azt, hogy PC-n magas felbontású, nagy méretű textúrákat lehetett használni, miközben konzolon eléggé szárnyaszegettek. És akkor még ott volt korlátozó tényezőnek a lemez, mely esetében nem lehetett elég gyorsan kiolvasni a ezeket, így fel kellett másolni őket HDD-re a jobb eredmény érdekében. Skyrim és Battlefield 3 esetén eleve le van tiltva a nagyobb felbontású textúra csomag használata lemezről futtatva, de felmásolva is alacsonyabb felbontásúak, mint PC-n. Ez persze nem baj, ilyen szempontból a PC-nek természeténél fogva lépéselőnye van, amit meg máshol veszít el egy konzolhoz képest.
"Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz."
PC-n már tíz éve a Windows XP idejében sem volt már elég semmire 256 MB RAM. De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében.
"Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell."
Mert korlátozó tényező az API. A széleskörű kompatibilitás oltárán ezt lehet feláldozni. Ez persze oltári szívás, főleg abból a szempontból, hogy az ember megveszi drágán a hardver és a valós teljesítményének a jó részét sosem fogja tudni kihasználni. Viszont nem kell a kompatibilitás miatt aggódni.
-
perge666
veterán
Biztos jó lessz.
Ha lessz rá pénzem megveszem,és a PS3 mehet majd nyugdíjba:-) -
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #42 üzenetére
"De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében."
Hát... korábban azért nem volt ennyire filléres dolog a RAM. Konkrétan a 2006-os viszonyokra nem emlékszem, de 2002-2003-ban a többszörösébe kerültek az átlagos mennyiségű RAM-ok mint most.
-
dezz
nagyúr
Cikk: "A gép lelke egy AMD-tól származó 8 magos Jaguar kódnevű processzor, és egy 1,84 TFLOPS számítási teljesítményre képes, Radeon GCN alapokra építkező GPU."
Mint már más is említette, ez így pontatlan, illetve hiányos. Mivel ugye a két rész szoros együttműködésben dolgozik itt egy APU-ban, ami több, mint a részei összege.
(#17) Stauffenberg: Kevés 8GB GDDR5? Hát, ez erősen relatív. Amúgy van megoldás: virtuális memóriás textúrakezelés. A HW tudja ezt.
(#34) Tapsi: "Ne felejtsd el, hogy a PS3 Celljének is mindenki csodájára járt, a realitás viszont az volt, hogy a technikai problémák/nehézkes programozás miatt senki sem tudta kihasználni az erejét, ergo a végfelhasználó nem volt boldog."
Ez nem felel meg a valóságnak. A legtöbb exklúzív játék elég jól kihasználja, de portokban is előfordul a spéci egységeit használata.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
atti_2010
nagyúr
Tehát akkor mégsem olyan nagy dobás jelenleg ez az APU téma.
Ha addig kérdezgetted ameddig csak akadt egy ember aki azt mondja hogy nem jó persze hogy találtál, ha neked ez így jó nekem is.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
válasz Enxtheone #39 üzenetére
Ha a CPU és GPU is osztozik rajta, akkor inkább tartanám óvatos felkerekítésnek, mintsem agresszív túllövésnek a 16Gb RAM-ot. PC-kbe már ma is sokan pakolnak min 8, vagy akár 16Gb RAM-ot a 2-4Gb VRAM-al szerelt VGA mellé, de mire befut a konzol, már a duplájánál járhat majd a PC.
A RAM még viszonylag olcsó dolognak tűnik, viszont ha kevés van belőle, akkor megint jönnek majd a viszonylag alacsony felbontású textúrák, amik mellett felezhető a képernyőfelbontás is, és úgy marad némi erőforrás arra, hogy különböző effektekkel próbálják meg elmaszatolni a gyenge textúrákat, de ennek is könnyen lesz az ára az, hogy 60 helyett 30fps-el szaggat a játék.
És akkor a PC-sek is játszhatnak majd homályos, élettelen textúrákkal a 4k2k kijelzőkön, miközben aprópénzért kapnak 32Gb RAM-ot a boltban és nem is találnak lefső-közép/csúcskat VGA-t 4Gb-tól kevesebb VRAM-al. De szitkozódhat az is, aki QHD TV-re köti a konzolt és 1080p30-at ad neki a konzol 2160p60 helyett.És akkor már talán lesznek OLED kijelzők, tehát nem csak a mai plazmás kisebbséget fogja erősen ingerelni a 30fps, akik hozzá vannak szokva a korrekt, motion blur mentes, maszatolás helyett pulzálás elvű mozgáskezeléshez. És ezzel együtt ahhoz, hogy játék, mozgás közben is élesek lehetnek a textúrák, ha korrektül rajzolja őket a játék, mert a kijelző sem maszatolja el őket, ha mozognak (ami elég gyakori egy játéknál).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
addikt
válasz atti_2010 #48 üzenetére
Ő az első, aki az elméleti fejtegetésen kívül valami kézzel foghatót írt a technológiával kapcsolatban. Én sem állítottam, hogy rossz lenne az APU megoldás, sőt, szerintem is ez a jövő. A problémám továbbra is az, hogy JELENLEG alacsonyabb a teljesítménye, mint a diszkrét megoldásoké. Esetleg valamilyen teszttel meg tudod cáfolni ezt az állítást? Mert amiket én találtam, azok igazolják a véleményem.
#51 dezz: Nézd, azóta rengeteget változott a világ. A felhasználók már nem akarnak éveket várni arra, hogy a sok pénzért megvásárolt kütyüjüket használni tudják. Főleg úgy nem, hogy van használható alternatíva (xbox, pc).
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ez mindig is így volt, hogy évekbe telt, mire valamit igazán kihasználtak. Így volt a C64-nél (hogy csak egy jellemző példát írjak abból az időszakból), Amigával, PS2-vel (annak sem volt éppen egyszerű a felépítése).
Azonban a programozók egyre jobban elszoktak az ilyesmitől. Pontosabban, a "nagy öregek" nem panaszkodnak, csak teszik a dolgukat, de egyre több az új kóder, akiknek ez már túl sok. Részben persze megérthető, ha nem akarnak ilyesmivel tökölni, ha lehetőség van ugyanazt sokkal egyszerűbben is megoldani. Azonban, a Cell célja nem az volt, hogy ugyanazt sokkal bonyibban legyen megoldható, hanem addig nem látott teljesítmény kihozása egy akkora lapkán, ami hagyományos módon töredék teljesítmény elérésére lett volna elég.
APU téma: raw teljesítményben nyilván nem veheti fel a versenyt egy nagyobb lapkát elfoglaló diszkrét GPU-val, azonban itt nagyon szoros együttműködésre van lehetőség a CPU és a GPU rész között, ami új lehetőségek előtt nyitja ki az ajtót.
Nem beszélve a korábban elhangzottakról az API-kat illetően, amik PC-n jelentős kerékkötők. (Plusz itt az optimizációval sem töltenek el annyi időt.)
Szóval, nem (csak) a jelenlegi PC-s csúcsot kellene az új konzolokkal hasonlítgatni, hanem inkább azt kellene megnézni, mennyivel nagyobb teljesítményűek ezek (nem csak papíron, hanem előbb-utóbb a gyakorlatban is) az előző generációhoz képest. Hát sokkal...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre a szerverpiacon vannak erről kimutatható eredmények. [link] - látható, hogy a dGPU-s megoldás még a jóval nagyobb teljesítmény ellenére is lassabb, mint a CPU és a két APU sebessége. A kék rész jelzi, hogy a feldolgozás során a rendszer mennyi időt töltött az adatok másolásával. A PlayStation 4 esetében nem lesz kék rész, mert meg van osztva a memória. Ez olyan lehetőségeket teremt a programozók előtt, amilyeneket korábban csak a Celltől kaptak meg. Persze ahhoz meg eleinte nem volt jó SDK, de mára látszik, hogy van benne kraft, csak túlságosan megelőzte a korát.
Egy csomó dolgot azért nem raktunk még át GPU-ra, mert egyszerűen annyira korlátozó az adatmásolás, hogy amit nyersz a GPU sebességén azt elveszted a korlátok miatt. Az APU ezeket a korlátokat a PS4-ben megszünteti, tehát amit nyers az IGP-vel azt nem veszted el adatmásolás miatt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Azt azért tegyük hozzá, hogy ennyire erős GPU-t eddig egyetlen APU sem tartalmazott, a gyors memóriáról nem is beszélve (DC DDR3 vs 256bit GDDR5). Az adatok szerint ez egy HD7850 szintje. (!!!!) az pedig már erős közép, felső-középkategória. Kb 50 Körül mennek most a 2GB-os HD 7850 modellek, ez pedig egyértelműen kezesebb lesz a közönséges HD7850 nél..
Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy már fél-egy éve, amikor még mindenki HD6770/HD7750/70 szintű integrált GPU-t vizionált, én már akkor mondogattam, hogy egy 7850 reálisabb.
Jó optimalizáció, rengeteg memória mellett egy 7850 GPU FHD-n közepes élsimítás mellett még sokáig nagyon szép grafikát fog produkálni.
J.
[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
Ha a fórumtársak érveinek nem is hiszel hidd el nem rakott volna a Sony ebbe dollármilliárdokat ha bukta lenne hanem fogott volna egy i5-hd 7950 párost és csókolom, de valószínű hogy az xbox is nagyon hasonló lesz ha nem ugyanilyen, ennyi ember nem lehet bolond.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
-
dezz
nagyúr
Elég érdekes dolgokat fognak még ebből kihozni, úgy igazán nekiesve (low-level)...
(#55) joysefke: Ismertem már. De amúgy értetted a lényegét?
(#49) janos666: De hogy is van az a dolog a Nvidia és AMD GPU-k eltérő textúramemória kezelésével kapcsolatban? Ha jól emlékszem, az első több példányban tartalmazza ugyanazt (minden ROP-hoz egy, vagy ilyesmi), miközben a másik mindenből egyet és minden ROP eléri a teljes memóriát. Hogy is van ez?
Egyébként mi a véleményetek a virtuális textúramemória kezelésről, amit írtam? Szerintem nem kell egy egész város összes textúráját egyfolytában a memóriában tartani.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz atti_2010 #54 üzenetére
Azért nehéz hinnem, mert annyira új ez a terület, hogy nincs még használható tapasztalat. Abu is szerverekkel kapcsolatban linkelt tesztet, amely olyan dolgot bizonyít, amit senki sem vitatott (transzfer sebessége). Azt se felejtsd el, hogy mindannyian a sötétben tapogatózunk, hiszen nincs még teszteredmény a masinával kapcsolatban, egyelőre minden állítás lebeg.
A szkepszisem inkább végfelhasználó-szempontú: biztos, hogy az egységnyi vásárló jobban fog ezzel járni? Biztos, hogy jobb játékélményt/jobb textúrát kap majd, mint diszkrét megoldás esetén?
Szerintem ezen érdemes polemizálni, és nem kell fennakadni azon, ha valaki másként látja, mint te, vagy a többiek.
-
atti_2010
nagyúr
Én azt tartom szem előtt hogy ha végre eltűnik a PC-s és a konzolos játék és lesz egy közös az nekem csak jó lehet.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
De amúgy értetted a lényegét?
Nyilván több aspektusa van. Számomra az a releváns, hogy ahogy egyre komplexebb feladatokat akarsz megoldani egyre több programozót foglalkoztató csapattal, akkor szükség van jó toolokra (compile, programozási módszertan stb), amelyek a programozót és a közös munkát segítik, különben a Mel-féle zsenikre vagy utalva, akik olyan kódot hagynak hátra ami senki más által nem olvasható, nem érthető, nem módosítható és bár ezt nem írták, nyilván jóval hosszabb idő alatt. Ennyit a némileg jobb optimalizáció nem ér meg.
Az írás nyilván nem elsősorban ezt akarta közölni, de számomra ez a lényeg belőle.
J.
[ Szerkesztve ]
-
Mikeee89
senior tag
Szerintem is valószínűleg alacsonyabb a teljesítménye egy apu-nak mint ha külön lennének. Csak nézzük meg mekkora egy apu és mekkorák külön. Nem viccből akkorák a videokártyák amekkorák, jobb a hűtése, stb. A PS4-ben valószínűleg nem egy 100%-os vga lesz, hanem egy alacsonyabb órajelen működő. Azt elhiszem, hogy mivel egymás mellett vannak, sokkal gyorsabb a kommunikáció a kettő közt, de még tuti külön nagyobb a teljesítményük, mivel még az apu egy új és nem teljesen kiforrott technológia.
Javítsatok ki ha hülyeségeket beszélek.
-
Mikeee89
senior tag
Mert nézd meg milyen bazi hűtők vannak a vga-kon. Tuti egy lefokozott gpu lesz a proci mellett, mert ha nem akkor úgy fognak fűteni mint egy kazán.
Nem véletlenül vannak a mostani amd apuk mellett alsó-közép kategóriás gpu-k mert azok nem melegednek annyira és a teljesítményük is tűrhető.
[ Szerkesztve ]
-
Nyilván van egy maximális fogyasztás keret, amibe az egésznek bele kell férnie, mondjuk hasamra ütök, 250W-ban maximalizálják a max fogyasztást. (ezt a számot kb reálisnak tartom) Az egyes komponensek pedig ezen osztozkodnak.
Ha így vizsgáljuk, akkor kifejezetten jó a helyzet, mert mind az AMD GCN architektura, mind az AMD mobil APU-k nak nagyon jó a fogyasztás teljesítmény aránya, tehát szerintem a rendelkezésre álló fogyasztáskeretet a legnagyobb hatékonysággal tudják felhasználni...
J.
-
dezz
nagyúr
Módosíthatta volna, csak nem akart belerondítani egy műremekbe.
"Ennyit a némileg jobb optimalizáció nem ér meg."
Az a némileg jobb sok esetben többszörös sebességet jelent!
(#60) Mikeee89: Ezen nem múlik, legfeljebb betesznek egy komoly hűtést. A későbbiekben úgyis kisebb csíkszélességgel készül majd és egyre kevesebbet fog fogyasztani.
-
Mikeee89
senior tag
Csak úgy számolgattam, hogy ps4-hez hasonló gépet mennyiből lehetne kihozni. (iponról)
amd fx 8320 - 42500
msi 990fxa - 30000
ASUS HD7870-DC2-2GD5-V2 HD7870 2GB GDDR5 PCIE - 65800
corsair 4 gb ddr3 1600 x2 = 14000
táp = 15000kb 140 000 Ft jött ki, hogy, ne is a legolcsóbb 8 magos, meg a legolcsóbb 8 giga ram legyen, stb.
unatkoztam, meg érdekelt
[ Szerkesztve ]
-
orion1025
őstag
Kísértetiesen hajaz az a joy az xbox verzióra.Úgy látszik feladják azt a "jól" bevált dizájnt, így 3 generáció után.Ezt előbb is megléphették volna, mert egy borzalom a PS joy.Pici, kényelmetlen, és az analogok hülye helyen vannak.Igaz ezen még mindig nem változtattak ahogy látom, bár nekem nem is hiányzik a PS korszak.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Stauffenberg
nagyúr
A RAM kapásból hibázdik, mert a PS4-ben GDDR5 lesz. De a többi is csak relatív, egy PC-nél az API alaposan megfogja a gépszíjat.
Nem tudom mikor szoknak le arról az emberek, hogy egy konzolt a PC-vel akarjanak összehasonlítani. Egyszer a nyers erő az összehasonlítási alap, máskor meg az, hogy milyen mélységig tudsz az adott hardverre optimalizálni.
Mintha két olyan puzzle darabot akarnál erőszakkal összeilleszteni, amikor sehogy sem illenek össze.
Konzolon nem renderelsz Full HD meg 4K videót és PC-n sem tudsz (vagyis nem érdemes ha ragaszkodsz az API-hoz) programozóként olyan mélyen belemászni a hardver mélylélektanába.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Jó hardver-t nyomtak bele
Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!
-
Mikeee89
senior tag
válasz Stauffenberg #69 üzenetére
Ok.
GDDR 5-s ram meg nincs jelenleg piacon, de csak nagyjából hasonlót próbáltam összeválogatni. Értem, hogy hasonló lesz, de amiatt, hogy a ps4 egy konkrét hardver meg másként kell rá programozni ezért eltérőek lesznek. Csak úgy miheztartás végett mazsoláztam egyet.Mondjuk két x86 alapra épülő megoldást még mindig jobb hasonlítgatni, mint egy x86 vs powerpc-t.
Na befejezem az okoskodást, vannak itt jobban képzettek is nálam.
[ Szerkesztve ]
-
#30662400
törölt tag
Egyébként nagyon kíváncsian várom. Tetszik, hogy a könnyű programozhatóságot helyezték előtérbe, látszik hogy foglalkoznak a visszajelzésekkel és kritikákkal.
Remélem ezúttal 60fps lesz a cél a játékok többségénél, nem pedig 30, mint a mostani generációnál. Majd kiderül meglátjuk, egyelőre simán elképzelhető, hogy az összes eddigi video nem ps4-en fut, annak ellenére, hogy ezt állították (anno killzone 3 ps3 traileréről is kiderült, hogy kamu).
Ha FullHDben 60fps közelében tud megjeleníteni ilyen grafikát, akkor valószínű, hogy beruházok egyre.
Néztem a prezentációt élőben, az elején a sok "szósöl" dumától már rosszul voltam. Mutattak a háttérben olyan animációt, ahol egy srác a nappaliban kikapcsolja a konzolt, kimegy a lakásból és le se veszi a szemét az okostelefonról észre se veszi a többi embert, akik szintén csak a telefont/tabletet bámulták. Na ez kifejezetten visszataszító látvány volt.
Meg "megtanulja, hogy mik tetszenek nekem és később magától tölti le a hasonló tartalmat". Hát visszamennyé.
-
yodamester10
őstag
Még szerencse,hogy nem maradtam fent éjszakára,közben meg be sem mutatták.
-
>Deego..
senior tag
Remélem nem lesz egetverően drága, mert akkor én is beruháznék rá.
Mert a PCvel a fütykös kivan az állandó pénzkidábások miatt.Még arra lennék majd kíváncsi hogy jönnek az új generációs konzolok és az erről átírt gamek pcre, ha középkat. gépe van az embernek akkor hogyan foknak muzsikálni majd?
" Agyalok és cselekszem, de nincs az az isten hogy feladom és lefekszem " ...
-
Én várom már ezt egy ideje, mert hiányzott a fejlődés, ugyanakkor félek is tőle.
Biztos lesz egy szép nagy ugrás a PC portok terén is az új generációs konzolokra írt játékok megjelenésével, de cserébe pár évig szinte lehetetlen is lesz tartani a lépést PC hardware téren a követelményeikkel.
Elkényelmesedtem már, hogy évekig megtarthattam ugyan azt a VGA-t, mégis elfut rajta minden, amivel játszani akartam (ezt még kb. a megjelenése hetén vettem, és marad is amíg lehet). Ha most jönnek a PS4 játékok olcsó PC portban, akkor kénytelen leszek újat venni, és nem lesz elég egy 7850, talán 7970 sem, hanem valami HD8-asért fogok ácsingózni, aztán kezdetben sűrűbben cserélgetni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
fondorlatos
aktív tag
Ez is valami.
-
Petya597
tag
A játékfelhozatalhoz: A Square Enix -től amit láthattunk az nem új Final Fantasy játék prezentáció, hanem majd az FF játékok grafikai motorjaként szolgáló Luminous Engine tech demo -ja volt. Új FF -et csak az E3 -mon fognak bejelenteni.
Néztem éjjel a stream -et, város az új PS. Kíváncsian várom a további infókat az E3 -mon.
http://wolfkatirajongok.wordpress.com/ http://katiwolf.gportal.hu/
-
KAMI911
aktív tag
PS4, Steammel használva )
-
Enxtheone
tag
Sajnos ha kijönnek az új konzolok akkor a next gen portokhoz kell majd egy nvidia x90 vagy amd hd x970 hogy meglegyen a 30 fps 720p-n lowon.
-
hitvanyalak
senior tag
De csípném ha lemenne 25-re a használt ps3 ára
A lamellák is néznek engem. Bőrömre csíkokat festenek.Énemből csíkok lefeslenek. Felváltva vagyok én is fény vagy árnyék. Apró komolykodó árnyjáték. Fény-árny csíkokban mérem a perceket.
-
wertigo1984
őstag
Megvárom, hogy mivel rukkolnak elő xbox-ék, de lehet hogy átcsábulok PS4 felé.
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
veterán
Ez az elsö Sony PS koncepció ami tetszik,és nem viszolygok tőle.Lehet feladom az elveimet és fogok venni egyet.Persze megvárom mit lép a Microsoft.
duree54
Új hozzászólás Aktív témák
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Apple iPad (7.generáció) IPS Wi-Fi + Cellular 32GB Tablet DOBOZOS
- Apple iPad (8.generáció) RETINA Wi-Fi 32GB Tablet Dobozos
- Iphone 12 pro max 256gb,akku 100%, hibátlan működés,szép állapot,független
- Újszerü HP 850 G2 Világitó Magyar Bill /Intel i5-5300 /8gb ram / 256gb SSD
- Apple watch series 7 45mm Product Red megkímélt,tartozékaival,fix 67000ft.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs