Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
Hehe, azért az erős, hogy Nico Rosberg után csak olyan nevek vannak a listán, akiknek csak tiszteleghetne, pl. Fittipaldi és társai, ne vicceljünk már... vagy ennyi csaj szavazott a szőke hercegre?
Amúgy jó cikk, nem kis meló, gratulálok...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
nagyúr
nagyon jó lett a cikk, köszönjük! külön tetszett a számok mögé nézegetés az utolsó oldalon.
az borítékolható volt, hogy a régi nagy nevek kevésbé rúgnak majd labdába - Fangio-t az 5 címével nyilván nem lehet nem észrevenni, meg ugye Schumacher kapcsán a 2000-es évek elején sokat is emlegették a közvetítésekben, de a kétszeres, háromszoros bajnokok sokaknál már az idő homályába vesznek (ezt magamra is értem - 84-ben kezdtem F1-et nézni, és már Lauda 6. helye is fura).
mindezzel együtt, nehezen tudom elképzelni, hogy az első 5 helyen bármennyivel szélesebb minta drámai változásokat hozna - Alonso-nak talán nem annyira teljes a pályája, mint a másik 4 úriembernek, de azt mi alapján lehetne mondani, hogy Moss vagy Brabham jobb Prostnál vagy Schuminál? szóval már a relatíve szűk 40-es minta alapján (ami azért nem annyira kevés, mint amennyinek elsőre látszik) is egész jól "objektivizálható" eredmény született.(#16) tiborandras: akko' mé' nem szavaztál rája?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Plutor
aktív tag
Köszönjük az érdekes,tartalmas cikket!
-
[CS]Blade2
addikt
Azért, ha megkérdezed pl. MSC-t, aki a lista szerint nem volt kutyaütő, hogy ki az akit nem kíván maga mögé vagy elé egy versenyen, valszeg bemondja Hakkinen-t, vagy pl. Alonso-t. Akikkel olyanokat meccselt, hogy 48 kör után volt közöttük 1,5 méter. Az, hogy MSC-nek annyi évben megadatott az esély a VB-re, nem jelent sokat. Attól még lehet reális is, hogy sokkal jobb volt, mint Mika, de lehet ettől sokkal kiegyenlítettebb is valóság, mi sosem tudjuk meg. A sikeres szereplés nem garantálja a legjobbak közötti helyet, de az is igaz, hogy nem véletlenül lett bajnok, aki bajnok lett, és nem véletlenül van az, hogy sok jónak tartott pilótára nem csaptak le a top csapatok, és mentek, vagy mennek a darálóba, aztán eredmények nélkül kipotyognak.
Ez az F1-es közegben a természetes kiválasztódás, és elég jól működik a szavazatok alapján. A legtöbb VB tudott volna több címet is szerezni, ha jobb lehetőségeik lettek volna. -
dfdfdf
őstag
Sajnos láttam élőben Senna halálát ami nem esett jól gyerek ként hiszen neki szurkoltam. Schumi a legnagyobbak között van hiába nyert rengeteg VB címet de az autója legtöbbször a legjobb volt. De számomra a nagy kedvenc Damon Hill számomra ő a legnagyobb a No1. Amióta visszavonult nem is követem az f1et egyáltalán max ha véletlen rákapcsolok.
-
kenwood
veterán
válasz [CS]Blade2 #54 üzenetére
Alonsoval semmi gondom,o az aki eleg csunyan elkalapja a csapattarsait es kozepes kocsival is tud versenyt nyerni.
Azt tudni kell rolam,hogy sosem szurkoltam embernek,en Mclarenes vok,amiota meglattam a piros-feher "kockas" Mclaren Honda turbot.
Hakkinent pont ezert tudom helyen kezelni.
Jo pilota,nem veletlenul kerult be az F1 egyik patinas csapataba.
Egyszeruen csak az hianyzik belole, ami kiemeli ot a legjobbak kozul es meltova teszi a top 50re.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Lolka Bolka
aktív tag
Soha nem voltam MSC szurkoló (kivéve most), de azért egy szar piros "csotrogányból" csinált/csináltak nyerő autót. Mikor odament a "kedves" szurkolók mondták, hogy inkább 10 Alesi, mint a Schumi...aztán persze ez megváltozott. Az első 2 VB címe szerintem kevésbé értékes, mert Senna halála okán, nem kellett világbajnokot vernie a győzelemért, nem beszélve arról, ahogy Hillt kitette.
-
nagyúr
válasz Lolka Bolka #57 üzenetére
azért a '94 ennél bonyolultabb volt. Hill mellett a FIA ellen is harcolt, akik láthatóan igyekeztek úgy pozicionálni a büntetéseit, hogy az utolsó néhány versenyre maradjon izgalom. és még így is simán behúzta volna a címet, ha Hill nem kapja össze magát valami döbbenetes módon az utolsó két versenyre. nem csodálom, hogy a végére ki volt teljesen akadva, és megcsinálta azt a húzást, ami miatt végül nem büntették meg, pedig szerintem durvább volt, mint a 97-es jerezi karambolja Villeneuve-vel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Lolka Bolka
aktív tag
Ez tény, viszont soha nem fogjuk megismerni az összes kártyát a témában, hogy az öreg Flavio miket kavart. Hogy mennyire volt tényleg szabályos a kocsi. Nem kérdés, hogy a Hill sehol sincs a Schumihoz képest. Viszont mennyivel értékesebb lett volna neki is úgy VB-t nyerni, hogy mondjuk a Sennat veri meg. Hill VB-t is csak a sokkal jobb kocsi miatt nyert és vicces, hogy a rangsorban megelőzi az apját, aki egyedülálló rekordot mondhat magáénak.
-
nagyúr
válasz Lolka Bolka #59 üzenetére
igen, és pontosan ezért volt szar, amit a FIA csinált, mert az ő döntéseik is a homályt támogatták. ha tényleg annyira és annyi helyen szabálytalan volt az autó, amennyire retorikában mondták, akkor ki kellett volna zárni a Benettont az egész szezonból. a fekete zászlós ügy kezelése meg egyszerűen szégyen volt.
sztem amúgy az egyetlen komoly disznóság az üzemanyagtöltő átfolyása volt a szezon elején - de hát opinions are like a**holes, mint tudjukPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Lolka Bolka
aktív tag
Nem véletlen hogy F-1-es cirkusz! A show kell hiszen pénzről szól, és emiatt eléggé sokszor belenyúltak, mint pl most is, hogy megtörjék a RedBull dominanciát. Én sokkal kevesebb megkötést tartanék jónak, így több irányba is lehetne fejleszteni. Az előzéseket sem állítható hátsó szárnnyal (ami ellen elég nehéz védekezni, pláne, hogy csak 1 irányváltás lehet) kéne a programba visszahozni, hanem a féktávolságok növelésével. Korlátlan tankolási opcióval, korlátlan gumi felhasználással. Sokkal érdekesebb lenne, több esetlegesen működő taktika csaphatna össze. Ehelyett mi van...az autóversenyzés egyik csúcsán, nem lehet motort fejleszteni és tesztelni is csak minimálisat. A gyengébb csapatok (az újonc pilóták) így hogy hozzák be a lemaradásukat? Esélyük sincs.
-
KraX
őstag
Nagyon franko, hogy ilyen cikk is megjelenik itt a logouton. Sajnos a szavazasrol lemaradtam, de igy is jo volt olvasni.
1988-tol nezek rendszeresen f1-et. Volt szerencsem eloben atelni a nagyon hires Senna-Prost parharcokat. Fantasztikus volt latni. Lathattam eloben 90'-ben a boxban Nigel Mansellt (nem mertem odamenni hozza autogramert) . Kozvetlen kozelrol lattam az autokat ugyanakkor, amikor vittek merlegelesre a gepeket. Oriasi volt. Prostnak szurkoltam mert nem ereztem annyira eroszakosnak mint Sennat, de megis rettento gyors tudott lenni. Az egesz csaladom a brazil fenomennak drukkolt, velem ellentetben. Mindenesetre mindig is elismertem Senna kiveteles tehetseget es ferfiasan bevallom, 94-ben megkonnyeztem amikor meghalt. Amikor o meghalt nem is neztem egy evig a futamokat es azt hiszem 94-ben a magyar tv sem adta le egeszben csak osszefoglalok formajaban, de lehet hogy tevedek. Mindenesetre akkoriban feltunt egy agressziv nemet "kisgyerek" aki nem nagyon kimelt senkit a palyan. Amikor 96-ban atult az akkor hulladek ferrariba es kuszkodott versenyrol versenyre, onnantol lett a legnagyobb favoritom Michael Schumacher. Valaki emlitette a legnagyobb futamat 2006 brazil nagydijrol. Szerintem nem ez volt a legnagyobb futama. 1998-ban a japan nagydij volt a legnagyobb, legalabbis szamomra, ahol Hakinnennel allt meg harcban az egyeni vb-ert. Oriasi csataban megszerezte a pole-t Mika elleneben. A rajtnal pedig 2-szer! nem indult el a ferrari, ezert visszasoroltak az utolso helyre. Nyilvan abbol a poziciobol elbukta a vb-t ha csak Hakinnen ki nem esik es o nagyon elol nem vegez. Az utolso! helyrol feljott a masodikra amikor felrobbant alatta az auto annyira nyomta neki. Szamomra ez volt minden idok legnagyobb futama. Itt latszott a legjobban Schumacher kuzdeni akarasa es tudasa. Oriasi volt. Ha valaki esetleg nem latta, nezze meg mert oriasi futam. Egy embere tudta egy ideig feltartani a palyan az a Damon Hill a sarga Jordannel akitol erosen vitathato korulmenyek kozott elnyerte a 94-es vb-t.
A mostani elorelathato sporolasos verseny nagyon nem tetszik, egyedul a turbo motorok es az ideny eleji megbizhatatlansag okozta random miatt vagyok kivancsi, hogy mi fog tortenni. Vettel ES az RB dominanciaja olyan nyomasztova kezdett valni mint 2000-2004-ben Michaele es a Ferrarie, de egyszer minden sorozatnak vege szakad, talan most veget er a voros bikae is. Tulajdonkeppen nem ellenuk szurkolok (Vettelt nagyon szerettem az elejen, mert az uj Schumachert lattam benne), hanem hogy legyen mar ujra izgalom a palyan.
A sok mesterseges szaballyal befolyasolt manovert nem szeretem es nem nagyon tetszik (elozes, vedekezes).Sorry a hosszuert.
[ Szerkesztve ]
For the God Emperor!
-
nagyúr
Ezt érdemes elolvasni mindenkinek aki nem ismerte vagy ha igen akkor is. Jó cikk arról miért is volt nagy pilóta noha nem nyert VB-t.
Més que un club!
-
toeki
senior tag
Érdekes lista, vicces helyezésekkel.
Nagyon sok 1szavazatos helyezett, olyanok akikre 10 év múlva már senki sem fog emlékezni.
Sajnos olyan listát nehéz csinálni amire csak azok szavaznak akik látták az összes, vagy legalábbis a legtöbb F1-es versenyzőt, igy pedig mindenképp a jelen "sztárjai" felé csal az eredmény. -
Qorthral
őstag
válasz Lolka Bolka #68 üzenetére
Jobb lett volna, ha 200 szavazat van, de lényegesen pontosabb listához nagyságrenddel több voks kellett volna (többezer, ahogy írtam is). Persze a 20.-40. helyek között jobb lenne már a párszáz voks alapján kapott lista is, de őszintén szólva nem a 20+ helyek miatt készült az egész felmérés, hanem az első 10-20 miatt... Csak tisztességből leírtam mindenkit, aki kapott akár 1 pontot is, sőt, a kimaradók közül is sokakat.
Ha 1000 voks jött volna, akkor is kissé fura lenne a lista vége, csak ez akkor az 50-100 közötti helyeket jelentené mondjuk.
Ja és mindenkinek üzenem, aki panaszkodik a kevés voksra (és nem szavazott), hogy legyen kedves legközelebb részt venni a felmérésben!PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Garada
őstag
Azok a régi szép Forma1-es idők
-
Graphics
Jómunkásember
Komment nélkül: [link]
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
Garada
őstag
Ekkor volt igazán élvezetes az egész manapság nem is nézem már mert nem csap meg az ami régen olyan széppé tette.
-
jebellus
újonc
Ezekkel az állandó szabályváltogatásokkal sokat romlott a színvonal...
-
3.Aragorn
addikt
"Hová tűnt Damon Hill?"
Akkor volt még értelme nézni, amíg ő is versenyzett...[ Szerkesztve ]
Nem minden vándorút céltalan...
-
Lolka Bolka
aktív tag
Csak nem arra gondolsz, hogy steril lett? Amúgy kéne 1000LE kevesebb leszorítóerővel, hogy mondjuk 2x-re nőjön a féktáv, úgy egyszerűbb lenne előzni...
Vagy hogy új motorok? Nekem nincs pl bajom azzal, hogy halkabbak, azzal van bajom, hogy lassabbak(#79) 3.Aragorn Azóta már megtalálták
[ Szerkesztve ]
-
Zodiákus
csendes tag
Nem mai gyerek vagyok.Fekete-fehérben láttam az első közvetítést Osztrákból 1976-ban.
A cíkkszerző ezt ígérte súlyozottabban veszi figyelembe a régiek teljesítményét.Ez nem történt meg.
Egy negyvenéves F1-es kocsiban a mai mezőny fele egy évadon belül meghalt volna.
Hogy mégis ki volt a legjobb???
Talán ...talán Jim Clark.Olyan stílusban vezetett amit a fizika és matematika késöbb igazolt.Ez a Surlódási kör.Most erre nem térnék ki.Aztán voltak intelligens versenyzők,Stewart,Lauda,Prost.Nem zsigerből,fejből vezettek.Voltak született tehetségek,Ayrton Senna,Sumi,Peterson.Sennát nem tudtam elképzelni hogy visszavonul....nem is adazott meg neki.Versenyzésük az emberekből érzelmet szabadított fel.Voltak akik gyakorlás,gyakorlás kemény munkával érték el amit elértek.Mansell,Berger,Hakkinen,Hulme.És aztán voltak a partiarcok,akik jó bulinak,szórakozásnak tartották az egészet.Hunt,Kimi.És voltak akiknek soha nem sikerült .... -
#40553216
törölt tag
Stirling Moss-szal pár éve ismerősöm látott egy riportot. Beültették egy (gondolom, nem a legújabb) F1-es autóba, és ment egy-két kört. Aztán elmondta, hogy brutál volt a fejlődés az ő ideje óta. Most a motorfék jobban lassít, mint nekik annak idején a páros lábbal taposott négy dobfék tette.
John Surtees meg mielőtt F1 versenyző és világbajnok lett, hétszer nyert gyorsasági motor világbajnoki címet.
Baumgartner Zsolti...
Azt hiszem, rájöttem a sebesség titkára. Talán már kiszállt az idegőrlő száguldó cirkuszból, mikor valamelyik csatornán egy késő tavaszi, kora nyári autós műsorban a közelgő nyár hosszú autós utazásaira adott vezetési tanácsokat. Ezek között az egyik az volt, hogy 1,5-2 óránként mindenképp álljunk meg, szálljunk ki, nyújtózkodjunk, tornásszunk egy kicsit, hogy így felfrissülve nagyobb figyelemmel vezethessünk tovább. Lehet, egy-egy, a kamerák által kevésbé jól belátható kanyarban ő is meg-megállt, kiszállt, nyújtózkodott.(#81) Zodiákus
Első találatra:
Michael Schumachert vezetési stílusa halhatatlanná tette. Mitõl ilyen jó? Peter Windsor elkísérte a világbajnokot a határra és vissza.
Azért a maiak sem túlelektronikázott F1 autóba születtek. Inkább 3-4 évesen a gokart, majd a többi, ahol ugyanúgy kell vezetni, mint 40, 60, 100 éve.[ Szerkesztve ]
-
Lolka Bolka
aktív tag
-
Zodiákus
csendes tag
válasz Lolka Bolka #59 üzenetére
Ez tény, viszont soha nem fogjuk megismerni az összes kártyát a témában, hogy az öreg Flavio miket kavart. Hogy mennyire volt tényleg szabályos a kocsi.
-Akkoriban nem volt tiltva az elektronika,volt minden bőven a kor adta lehetőségei között.
Visszatérve a 94-es Benetton-Ford-ra.Volt egy nem szabályos üzemanyag kiegyenlitő rendszere amit egy számítógép vezérelt.Műkődésének lényege hogy menetközben oda.vissza áramoltatta a három tank,(két oldalsó,egy középső,vezető mögötti) az ideális súlyelosztás végett.Ha ezt bemutatják a FOCA-nak és az rábólínt akkor szabályos.No,ez nem történt meg,illegálisan üzemeltették.Nyilván a jó autó és Sumi tehetsége és "némi segítség" elég volt a VB címhez.Ez semmit nem von le Sumi vezetői képességéből,csak segített inditani egy nagy karriert.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs