-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Sziasztok
Egyelőre csak informálódni jöttem.
Egy 300-500 ccm robogó mennyire alkalmas túrázni? Most nem arra gondolok, hogy leugrok fagyizni a balcsira. Külföldi többnapos sátras túrákra járok, nem száguldozok, szóval nem lényeg, hogy nem megy 180-at, vagy hogy nem gyorsul 3 másodperc alatt 100-ra. Europában járnék vele mindenfele.A robogó nekem ismeretlen terep, semmit nem tudok a karbantartásukról, vagy hogy mire kell figyelni náluk. Mit mikor miért kell ellenőrizni, cserélni.
Viszonylag olcsó gépben gondolkodok ~600k környékén, de még az se tudom, hogy megfelelő lenne-e a céljaimnak. 193 centi vagyok, lehet el se férnék egyiken se, akkor meg kár ilyenben gondolkodnom.Burgmanokat néztem eddig, mert hatalmas a választék, viszonylag olcsók, és elég nagynak tűnik a méreteimhez. Egyéb ötlet?
Azt olvastam, hogy a 650 burgman szeret zabálni, ami nálam kizáró ok, ezért a 400-as változatokat néztem.Jár valaki hosszabb több ezres utakra a gépével? Mik a tapasztalatok?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Szuper, nem hoztátok meg a kedvem hozzá.
Akkor mit lehet csinálni egy 400-as robesszal? Ingázni melóba, leugrani a strandra? Azt hittem lehet velük nagyobbakat utazni.Hauptmann: a 650-es végleg kiesett már mielőtt idejöttem volna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz huszi.gyb #21341 üzenetére
huszi.gyb, csongi: Van egy afrika twinem, korábban SV-vel jártam europát.
Ötletem sincsen mennyit mennék vele évente. ~5 ezret, de lehet többet is, mert akkor városban is használnám.Hogy értsétek a dolgot:
"Olcsó" kismotort kerestem túrázgatni, amit nem kell félteni, ha kell "belököm az árokba" és hazajövök ha komolyabb baja lenne én pedig a messze vagyok, nem akarnék trailerezni, drága javításokra költeni. Teszem azt, perecelek, akkor nem akarnék egy több százezres javítást kipengetni, meg a szállítást hazáig, hanem a helyszínen megválnék a géptől. Afrika baromi jó túrázni, de egymagam messzebb nem szívesen megyek vele, társas túrához meg nem mindig csatlakozok. Szóló kalandokhoz néztem első körben kisebb olcsóbb egyszerűbb motort, így kerültek képbe a robogók, a nagy választék és az alacsonyabb vételár miatt.
Nekem nem gond a monotonitás, a lassabb tempó, pakolást akárhogy megoldom, eddig se volt gond.
Burgmantól én is féltem, hogy lehet alacsony lesz, de olasz meg nem kell, akkor se ha minden ponton tökéletes lenne számomra.
Nézegettem face csoportot, ott láttam pár beszámolót, hogy ki merre járt 400-as burgmannal, onnan is jött részben a robogós ötlet.Ti viszont annyira nem ajánlanátok az én terveimhez. Esetleg kisebb Horvát, Osztrák utakat belehetne vele játszani? Teszem azt leugrani vele az Isztriára meg hasonlók?
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21348 üzenetére
"Amugy meg tok mindegy lenne mit hagysz az utszelen, egy turamotort vagy robogot, ha az erteke ugyan annyi."
Az africanal nem csak az ár a lényeg. Az enyém kb fél év múlva lép veterán korba és még 80k km sincsen benne. Tavaly dobtam ki belőle a 30 éves gyári fékbetétet, szóval mondhatni ritkaság. Jelenlegi tendencia szerint évi 50-80 ezerrel megy fel az áruk. Egy robogó meg kb ennyit vagy többet veszít.yodamastah: Neked most nincs is rendes mocid, amióta eladtad a Ninjat?
Ja, említették, hogy voltál robesszal Horvátországban, akkor jött az ötlet a robogó felé, és kerestem rá pár típusra és túratapasztalatra.Mosquito34: Jó hallani, hogy más is használja a robogóját és nem csak ingázásra, meg fagyizásra. Ez a Honda SW 600 nagyon túl van árban az elképzelésemen.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21426 üzenetére
Egy jótanács: Szereld ki azt a pumpát és tedd el emlékbe. Nem tudom mikor évjáratú a motorod, de régebben fos pumpákat szereltek be hondánál és a relé ~70k km körül meghal bennük. Újralehet relézni, de sokat nem ér, megint befog halni. Ha tanácsolhatom cseréld le vákuumosra. Én ebay-ről rendeltem 12k körül xtz750 pumpát, flottul megy vele, és feleannyira se kell fosnom mint a honda megoldással. Vehetsz bontottat is, de azok baromi drágák, újról nem is beszélve. A másik ami halálos pont az a fessszab. Sorba halnak meg leginkább túlmelegedés miatt. Enyémben egy CBR1100XX monstrum fesszabja van, de átszereltetem ezt is szellősebb helyre, illetve veszek egy tartalékot, ha elfosná magát külföldön.
Ezek sajnos honda betegségek típustól függetlenül, ami leginkább a régebbi (10+éves) gépeket érinti.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21430 üzenetére
Én a helyedbe behúznék egy vákuumcsövet meg hozzá egy tenere pumpát. Többet gondolnod se kell rá. 15 ezerből megvan az egész.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Üdv
Ingázáshoz milyen nagytestű igáslovat kellene néznem 100-700ccm között? Árban nem szánnék rá sokat. Melóba, horgászni, szaladgálni kellene. 50-es hangját nem bírom, így azok kiesnek. Honnan indulnak árban ezek a járgányok, amikkel már érdemes foglalkozni? Egy 125-400ccm közötti gép lenne az ideális, de tényleg nem szánok rá sokat. Végső esetben marad az 50-es.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
Szerintem elengedem ezt a robogó témát.
Burgman, vagy egy runner sp 180 bejött volna, de ennyit nekem nem ér. A mostani motorom sajnálom beindítani kis távokra. Lehet robogóval járnék a legjobban, de nagyon nem bírom a hangjukat.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
Üdv
Nagyon agyalok egy 3-400-as robogó vételén.
Miben tér el az üzemeltetése, szervizelése egy normális motorhoz képest, milyen gyakoriak a kis/nagy szervizek, és ezek jellemzően mekkora összegbe kerülnek?
195centis magassághoz, hosszú lábakhoz melyik típusok körül nézelődjek 6-700k körül? Xciting, downtown tetszik képek alapján. Ahogy nézem itthon szinte csak import robogók vannak :(
Már egy ideje rágódok a témán, de nem bírok dűlőre jutni. Néztem kismotort, ami nem jött össze, most megint a nagyobb robeszokkal szemezgetek. Túramocim meg a garázsban pihen, 700km-el az idei évben. Nincs szívem elővenni kis távokra.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #25763 üzenetére
Ettől féltem, hogy kicsik lesznek, meg fossáhajtott olaszokkal lesz tele a piac.
Üzemeltetés alatt arra gondoltam, hogy milyen gyakran kell cserélni pl szíjat... Nem csak a környéken használnám, lennének vele 1-200 km utak is, fontos a kényelem, szeretnék elférni rajta. 500ccm fölé nem nagyon szeretnék menni, főleg mert tudtommal az 500-as motorok jelentős része betegágy.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #25769 üzenetére
Van kocsim, van motorom is. A motort 100-200km alatti távra nem indítom be, ezért is gondoltam a robogóra. Ráadásul elég nagy terelés van télig a melóhelyemre vezető úton, robogóval pedig ez nem okozna gondot.
Kínálatot elnézve nagyon gyenge a felhozatal, ráadásul nagyon megszaladtak az árak. :(Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat de teljesen elment a kedvem a robogózástól. Nem nélkülözhetetlen alternatíva számomra ilyen robogó árak mellett, arról nem is beszélve, hogy olasz szarokkal van tele a piac. Inkább eltankolom a kocsiba/motorba azt a 7-800 ezret. Vicc, hogy az autózás egy olcsó alternatívájának kéne lennie a robogóknak, de többe kerülnek mint némelyik autó újonnan. Nem értem a matekot.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #25791 üzenetére
Afrika twin :)
Robeszban gondolkodtam, kényelmesebb lett volna a használata, meg a cipőm orrát se cseszte volna szét.
Pár éve itt rohadt a garázsba egy 125-ös vespa, egyszer mentem vele, aztán fél év után eladtuk. Most örülnék neki.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz pimpa1974 #25816 üzenetére
Szinte minden évben van 50-es robeszoknak adriai kirándulás. Ha azokkal a vinnyogó izékkel lejutnak az adriára, akkor nagyobb gépnek se okozhat gondot. Vespa-val is mentek már világkerülő útra, youtubeon több video is van.
Engem nagyon vonzanak az "elmebeteg" túrák. Kis motor, nagy táv...Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Pcx 125-ön szerintetek elférnék a 195 centimmel?
Nincs módom kipróbálni, feleslegesen meg nem agyalnék rajta. Egyszer ültem az első szériáson, nem tudom azóta változott-e valami, na meg az emlékek is megkoptak, bérmotor volt, az életemért aggódtam inkább. :)Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz bajnokpityu #26033 üzenetére
Gen1 sv650-nel jártam be az egész balkánt. :)
Kegyetlen volt, fájt a végén mindenem.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Badboys #26225 üzenetére
Nekem volt mitasom, már egy pohár víz látványától is csúszni kezdett. Biztos, annak jó gumijai is, nekem nem volt szerencsém vele. Ezzel vettem a motorom, első dolgom volt váltani a bevált conti gumira. Nekem a conti jött be ár/érték arányban.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Sziasztok.
125-ös robeszok mennyire bírják a hosszú utakat?
Gyakran mennék rokonokhoz ~120km, illetve szívesen bejárnám a környező országokat. Esetlegesen bevállalnék hosszabb tengerperti utakat is, ha bírja a szerkezet.
Pcx és liberty tetszene újonnan. Ezek miként viszonyulnak egymáshoz sebesség és fogyasztás tekintetében?
Melyiknek mennyi az utazója?
Mennyi a szervizintervalluma egy ilyen motornak, pl. mennyi km után kell rajtuk szíjat cserélni?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Grillo #26249 üzenetére
250 is jó lenne, ha találnék újat 1 milla körül. :)
Brut: türelmes vagyok, én bírnám a 70-80-nal a csettegést, de ha ez már kínzás a motornak, akkor elengedem a dolgot.
A hátsómat nem féltem, sv650-nel bejártam a balkánt, "offroadoztam" is vele.Youtubeon rengeteg videót láttam, hogy 125-ös gépekkel járják a világot, vespa, grom, ybr125, monkey, pcx. Innen jött az ihlet, hogy lehetne fillérekből utazgatni.
Még ami a kalapban van az a sym vf185 és a sym nh t200. Ezek is 1.1-1.2 milla körül mennek, de szívesebben ülnék márkás gépre.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz DigitXT #26254 üzenetére
A sym vf185 tetszik, van ismerős a helyi kereskedésbe, csak jókat mondott róla, elvileg minden van hozzá, ha nem is polcon, de központi raktárban. Már csak az kérdéses, hogy elférek-e rajta. Óra szerint 140-150 a vége, 100-as utazót lazán tudná.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz #50433536 #26267 üzenetére
~195 centimmel egy apró sv650-nel rengetegszer csináltam egyben 800-1000km távokat. Csak tankolni és cigizni álltam meg. A rekord 1200km volt. Elég kitartó vagyok, hajlamos vagyok lehetetlen dolgokra vállalkozni. Novemberbe megyek pestre, megpróbálom a pcx-et, vf185-öt, nh t200-at. A vf185 tetszene leginkább.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Bogyó bá' #26405 üzenetére
Henger és vászon oldaltáskák mindent tudnak, max nem viszel utast. Így jártam be a fél világot kempingezéssel.
Én is robeszra váltok az afrikáról. Menesztem a kocsit meg a mocit is. Nekem a legnagyobb gondom, hogy 193 centivel milyen 125-ös gépen férek el. Sym nagyon tetszik, de fosok az egy szem kereskedőtől. Körbe kéne néznem, hogy ausztriában mi a helyzet szervizeléssel, alkatrészekkel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Melyiken van nagyobb hely pcx vagy nmax? Leginkább a lábtér lenne érdekes.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Egyre jobban tetszik a 125 nmax. Még teszek egy üléspróbát pcx vs nmax fronton. 155ccm megéri a felárat? Én videók alapján nem estem hasra tőle.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #26429 üzenetére
Videók alapján se végre, se gyorsulásra nincs nagy különbség. Hol jön ki leginkább az a 30 ccm plusz?
Mondjuk hosszútávon megérheti a 100k felárat az a kis teljesítmény, fogyiban 1dl a difi. Ami viszont nagyon nem tetszik, az az első index helye, városban nem éppen ideális.
Esetleg van tapasztalatod pcx-el is, hogy méretileg miként viszonyulnak egymáshoz?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #26431 üzenetére
Megyek és próbálok egyet. Győri redbaron nincs annnyira messze és van nekik készleten. Héten ha lesz időm elvonatozok hozzájuk.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Úgy néz ki nmax 155 lesz a befutó. 125 kevés, 300-as robeszok meg már sokkal drágábbak, és többet is fogyasztanak. Sym vf185 a vágyam, de nem merem bevállalni. Amíg nem kel el a mostani gépem, van idő agyalni, de az nmax tetszik méretileg, formailag, teljesítménye is éppen elég amire kell.
Vételáron kívül milyen egyéb költségek vannak új motor vételnél? Alkudozni lehet extrákra, vagy kedvezményesebb árra? Nem tudom mit lehet mit sem, mindig használt szarjaim voltak.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Miként megy egy új motor vétel? Tavasszal, szezon elején feljebb mennek az árak? Motoroknál is van olyan, hogy már tavasszal elfogy az az évi készlet, utána meg már nem is lehet beszerezni? (Bringáknál szokott lenni, ha nem veszed meg tavaszig, akkor sanszos, hogy nem fogod megvenni a kinézett modellt, mert elfogy és nem gyártanak többet. )
Ha nincs az adott modell készleten a szalonban, akkor rendelés esetén a komplett árat, vagy elég előleget perkálni?
Agyalok, mert a mostani motort még nem adtam el, de már venném az újat, és fosok, hogy lemaradok a kiszemeltről, illetve, hogy feljebb megy az ára.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
A mostani gépem még csak most szeretném meghirdetni. Ha nem viszik el viszonylag hamar, akkor lehet bevállalom hitelre, aztán majd az eladás után rendezem a hátralévő időt egy összegbe. Szeretném robesszal kezdeni a tavaszt. A jelenlegi gépparkom üzemeltetéséhez, fogyasztásához képest kitermelné az árát.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #26561 üzenetére
Nem másoknak akarok tetszeni. (193cm)
Neked is jobbulást.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Mi a véleményetek a vieste 300-ról? Ma néztem kereskedésbe, laikusként tetszik. Állítólag piaggio blokk van benne. Felszereltsége, mérete megfelelő számomra, de kicsit tartok a márkától.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
válasz csongi #26638 üzenetére
Alkatrész az olcsón van hozzá, sokkal olcsóbb mint a japán motorokhoz.
Az a bajom, hogy sok tapasztalat még nincs velük itthon. Ázsiában GT270 néven fut, de még nem volt lelkierőm lefordítgatni a filippinó, thai beszámolókat. Teljesítmény nekem elég lenne amire használnám, óra szerint 150+km/h a vége. 100-110-es utazót tudna erőlködés nélkül.
Nmax 155 gyakorlatilag beszerezhetetlen, illetve a 125-ös készletek is a végét járják, több helyen is csak megrendelni lehet. Valszeg pcx-nél is ez (lesz) a szitu. Van még pár hónapom téblábolni, de mindig belefutok valamibe. Holnap felrakom hahura a mostani gépem. Vieste tetszene nagyon, a start stop hiányát még elviselem nála, de a kicsi csomagtérrel és a márkanévvel még barátkoznom kell.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest