- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Synology NAS
- Opera böngésző
- Milyen routert?
- Windows 11
- ASUS routerek
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
Ha már ezt emelted ki: a két tárcsás első fékről is megvan a véleményem - konkrétan az, hogy sokkal többet vártam tőle: az egy tárcsás Nissin fék a régi robogómon határozottabb, kevésbé nyúlósabb volt. (figyelem: nem azt mondtam hogy nem fog!)
Üléspozíció pedig elég szubjektív: itt a fórumon is van aki eladta a burgmanját mert fáj tőle a háta. BTW ez is egy olyan dolog (sajnos) ami hosszabb idő után derül ki, bár egyelőre nem rossz a tapasztalatom. Városba (ahova elvileg a robogó való) meg nem rossz a hokedli, akkor is ha nem trendi
Egy apró jótanács még: relax. Nem kell ennyire bepörögni, mert valaki nem rajong feltétel nélkül a te kedvencedért
-
kcsa
veterán
Vártam a kérdésed, hogy milyet próbáltam. Leírtam. És próbáltam a 250-es Xcitingot. De hogy rövidre zárjam a témát: egy 500-as Xcitingom van, szóval amit leírtam azt teljes meggyőződéssel, saját közvetlen tapasztalatok alapján írtam. És nem tudom észrevetted-e, de nem rommá fikáztam, hanem kritikus szemmel véleményeztem. Ugyanezt meg tudom, és meg is szoktam tenni azokkal a típusokkal, amilyenekkel közvetlen tapasztalatom volt már.
Az pedig hogy valami olcsó, számomra nem egy darab mindent vivő érv, hanem csak egy darab (de fontos) aspektusa a járműválasztásnak - pont ahogy nem veszünk Motowellt mer olcsó, ugyanígy nem szabad hogy csak a vételárbeli kérdések döntsenek, még akkor se, ha a mai valóság ezt kényszeríti ki az emberből. A vételár hosszú távon csak egy apró részlet - kivéve ha újat veszel. Tény hogy a Kymco tartósnak ígérkezik, ezért cserébe mással "fizetsz".
Mindenesetre 250-esből Piaggio termékeket ismerek, próbáltam (Peugeot Satelisem volt öt évig, Quasar blokkos), egyszerűen kifinomultabb, erősebb, mint a 250-es Kymco (speciel fogyasztása is jobb volt). És ez az én véleményem, nem kell hogy egyezzen bárkiével.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Sikerült is megválaszólni a 2,3,4.-ik mondatoddal és máris kontrázni az elsőt. Van pár 250cm3 robesz ebben a kategóriába,kinek mire kell.. Van aki sportos kinézetüt fog keresni mint a Kymko,aki meg csomagot is visz az nagy csomagtartóst fog keresni magának.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
Szerintem tisztázhatjuk, nem azt mondtam hogy használhatatlan, hanem hogy lomhább mint más gyártók 250-ese Ez amúgy igaz az 500-asra is.
Állapota amúgy egészen jó, fogalmazzunk úgy, hogy a korának megfelelő, de pont az imént beszéltem a gazdájával, ő is tervezi a komplett átnézés/rendberakás projektet.
Mellesleg mivel most ráköltöttem egy rakat pénzt, én sem tervezem eladni, remélem meghálálja. (vagy jön a benzin-gyufa-Duna kombó )
szerk.: Satelis 250 nálam fixen minden körülmények között 3.5-öt fogyasztott (város, országút, egy / két személy, minden volt )
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Ja ja
a burgmanom, 3,3 liter maxxal elment. És a 250-es nagy átlag a 3,5-et megelégszik. Persze nem sok a fél liter, de százalékosan majdnem 20%. így nézve nem is kevés.
A 4literes fogyasztással már egy kis ccm autó üzemeltetése is elérhető.
De ez akkor is nagyobb élvezet -
-Mosquito-
őstag
Te írtad,hogy nehezebb nem úgy megy mint könnyebb társai mivel nehezebb azoknál. Nem véletlenül cseréltél Dr variot. Az alulmotorizált szót te használtad. Olyan felesleges lovagolni ezen,neked megfelel másnak meg más fog. Ennyi,pont.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
joesalty
csendes tag
kcsa is adhat majd választ, de jobb ha elsőkézből adom majd meg...
Az ötletet köszi, de ettől függetlenül szét kell szedetnem a blokkot, mert nem normáis, hogy 1dl/500km az olajfogyasztás...
Illetve egyébként sem árt, kiindulva abból, amiket egy 500-as szétkapott blokkjában láttam...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
csongi
Topikgazda
Ez is egy fajta fogyasztás csökkentés. Amennyiben a tényleges elfogyasztott üzemanyag mennyiség nem nő meg, de a teljesítmény viszont igen, akkor a Liter /Le arányában kedvezőbb a fogyasztás.
így Egy 300ccm blokk jelentősen kevesebb fogyasztási mutatóval rendelkezik mint egy 250-es.
ccm-Le arányában. Feltételezem, hogy ugyanannyi üzemynag elégetésével a kibocsájtott káros anyag nem lesz több, viszont teljesítményben nyereség.
20%al nagyobb ccm, de a fogyasztás nem nő meg, viszont a 21Le képest a 31Le több mint 40% növekedés. Nah már ez idáig szép és jó.De mi lesz az élet tartammal? Ha kevesebbet bír menni akkor nem lett környezet kímélőbb, mivel a futási km kevesebb és az előállításnál jelentős energia veszteség lesz, ugyan azon alkatrészből többet kell gyártani. persze a gyártási energia szüksékletet is jó lene tudni pontosanjoesalty:
Ekkora olajfogyasztásnál az is szép tőle hogy hajlandó menni -
joesalty
csendes tag
Sajna ez van...
Alapvetően ennyi a para az egészben, mert mikor megvettem, nem csörgött-zörgött, végsebességet tudta, nem füstölt.
Szóval amit lehetetett megnéztem rajta.
Mindegy, elmegy dokibácsihoz aki majd meggyógyítja, vagy ha nem, akkor meg túladok rajta, mint megkímélt, karbantartott moci...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na igen, de mi "háromszázezerér' "keresünk nagyrobogót / motort / akármit, miközben ezek új (tehát garantáltan hibátlan) ára jellemzően másfél- kétmillió forint. Nem tudom mit kell csodálkozni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
lehella
senior tag
válasz Golota #11289 üzenetére
Az én véleményem szerint sok. Mikor az autómban túltöltés volt mert megdöglött a feszültség szabályozó, akkor 15-16V értékeket mértem cirka 50 km-es távolság alatt. Felkapcsoltam szinte minden lehetséges fogyasztót, hogy csökkentsem.
Ezalatt kiégett az egyik tompított H4 izzóm, meg a rádió is hülyéskedett. Akkor azt mondta a villanyász ahol a generátor felújítás történt, akin látszott hogy nagyon vágja, hogy 14.4-es fesszabot rak be, ez egy ilyen átlagos használatú szabályozó, szinte mindenhol ilyenek vannak. Ha sok rövid útra mennék vele (taxi vagy kajafutár üzemmód) akkor 14.6, aki meg csak autópályázik vele sokat, annak 14.2-est javasolna.[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
válasz Golota #11391 üzenetére
Hidd el, a Twist egy szar. És nem azért mert Continental, hanem mert az az adott típus semmilyen körülmény között nem ér fel a versenytársakhoz.
Az ára is tükrözi, főleg annak fényében feltűnő ez, hogy a Continental gumik árban általában felső kategóriásak. Na ez pont nem, sőt, jellemzően a legolcsóbb.
Ettől a többi típusa lehet jó, de nagy általánosságban a robogógumik nem sikerültek idáig jól Continentalnak. Kit érdekel, ha tud gyártani jó autógumit, ha ami nekem kellene abban kritikán aluli?
(ADAC teszt hitelességéről meg annyit, hogy pár éve be is buktak a fizetett tesztekkel, akkor nem is nyert a Continental, aztán pl. idén megint.)
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Golota #11393 üzenetére
Nem azt mondtuk, hogy potenciális tömeggyilkos vagy, mert Conti Twist van a gépen, de tény, hogy olcsó, de szar. Nyilván egy másik (1-2000Ft-tal drágább) gumihoz viszonyítva, a drágább általában megéri a felárat. Én nagyon elégedett vagyok a Michelinnel. Mást nem is akarok már a motorra, amíg ilyen jó gumit gyártanak... Nyilván nem minden termékük lehet 100%-os, nem is próbáltam mindet, de a City Grip nekem bejött.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz Golota #11397 üzenetére
Elméletileg erre jobb a City Grip. Gyakorlatban én jellemzően jobb időben járok, napi 30 kilométert, és érdemi különbséget nem tapasztaltam ingázós, nem állatkodós használattal.
Idáig egyszer csúszott meg, de ott is inkább felúszott majdnem féktárcsáig érő vízben, de ott bármi felúszott volna.
Összességében elégedett vagyok, nem tennék inkább ajánlatot, szvsz mindkettő jó, mindkettőm volt már.
-
kcsa
veterán
válasz Golota #11603 üzenetére
Egyébként igen, alapvetően egyetértek. A gondom tényleg annyi, hogy Xcitingból (ből?) csak a gyenge 250-es van, és ugyanebből a 270-es alig erősebben, meg a benzintemető 500-as. Kár szépíteni ez a helyzet
Burgman is csábító, de nem lennék előrébb vele - legfeljebb fogyasztásban.
Egyelőre úgyis csak nézelődök, álmodozok
-
Golota
aktív tag
válasz Golota #11656 üzenetére
Ja és ez mér régen kikívánkozott belőlem: a fast & furious filmeknél kártékonyabb alkotás mostanában nem nagyon került ki Hollywoodból. Igaz, hogy kb 10 percet bírtam velőle, de ennél giccsesebb szemetet ritkán látni, de még nagyobb baj, hogy idealizálja a suttyó, mindentleszarokfaszacsávóvagyok mentalitást, ami nálunk amúgy is megy ezeknél a fordított baseball sapkás, kapucniban vezető boyracereknél. Paul Walker halála miatt meg ikonikus darab lett ez a rakés fos.
-
csongi
Topikgazda
válasz Golota #11656 üzenetére
Igazad van! jelen esetbe nem történt meg. Szóval elég elrettentő lenne egy Jogsi bevonás is, az idejét meg eldöntenék a karhatalmak.
Sajnos sok vagány gyerek van. fiatal koromba az MZ is vagány volt, és sokan ot maradtak az úton.
Felesleges veszélyeztetést elítélem én is. A herélt kipufogóba meg beledugnám a pöcsikéjét
szarba lesznek az elektromos vasakkal. De majd tesznek rá hangszórót -
Hauptmann
addikt
válasz Golota #11657 üzenetére
+1. Én a legelső részből láttam 10 percet, és ott hagytam abba, amikor valami neonos fos Honda legyorsult valami Ferrarit, vagy Lamborghini-t. Roppant életszerű. A színész meg az életbe akarta átvinni a filmbéli szerepét, aztán nem adta ki, így járt, valahogy nem tudom sajnálni.
-
Rikseven
csendes tag
válasz Golota #11682 üzenetére
Vidéken lakok, kisvárosban. Kb. napi 20-25 km-t ingázok két település között. A túrázás alkalomszerű lenne a feleségemmel. Valójában ketten nem nyomunk 130kg-ot, tehát ezt a tömeget kellene mozgatnia a motornak.
Értem a kompromisszum dolgot. De gondoltam ti több tapasztalattal rendelkeztek, mert nekem eddig csak 50-es robogóm volt.
Vásárláskor mire kel figyelnem? Mert nem értek túl sokat hozzá. Ok, gumi, akku, külső, esetleg féktárcsa állapota. Ezt le lehet vágni. De ezen túl? -
Burt1793
veterán
válasz Golota #11689 üzenetére
Ha nem Budapesten kéne a dugóban kacsáznom, hanem két település között járkálnék, biztos nem robogót vennék. Egy odautamban van 10 km országút, 14 km Budapest. 27 lovas a robi, de az országút nem nagy élmény vele, a város viszont igen. Jóval stabilabb nagyobb tempónál egy motor, beöltözni a robogónál is be kell ilyenkor, egy cipőcsere nem a világ vége.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Golota #11691 üzenetére
Motoron sem azért "öltözik be" az ember hogy ne legyen sáros, hanem ha valami kretén "kalapos szuzukis" kihajt eléd mert nem lát, akkor nagyobb macera nélkül össze tudjanak rakni a sebészeten....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Golota #12023 üzenetére
Ha csak egy autó van előtted a lámpánál, akkor is megéri megelőzni, mert amíg áll könnyű ezt megtenni és utána gyorsabban lehet kilőni. Ilyen ködben motorozni tényleg életveszélyes, senki nem lát semmit, a nép egy része ráadásul úgy be van tojva, hogy egy tucat tojással a lába alatt vezet, ez sokakat idegesít és ott is előznek, ahol nagyon nem kéne. Sok baleset van mostanában a szar idő miatt, így jóval több az esélye, hogy elütnek motoron, mivel ugyebár az kevésbé is látszik.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Golota #12106 üzenetére
Ilyenekre gondolok.
Olyan nincs, hogy csendes sisak, csak nagyon zajos és brutálisan zajos.
Nem,nem így hívják. Van halkabb és zajos/abb sisak. Kettő között is van jó pár lépcső míg elérünk az egyiktől a másikig.
Mindig használjatok füldugót, ha városon kívül mentek. Szélzajt zenével elmaszkolni nagy butaság, garantált a halláskárosodás.
Nézzünk egy példát: a Schuberth S1 pro sisak a "világ legcsendesebb sisakja". Volt ilyen sisakom. A mérések szerint 100 km/h-nál 85 decibel a hangnyomás. Erre azért nem lennék büszke. [link]Túra társaim akik néha elgurulnak pl: Magadanba (25eKm) esetleg közelebb Nordkapra (8-9eKm) Nemigazán használnak füldugót,gurulás közben beszélgetnek és zenét is halhatnak/unk. Ők 40-55éves motorosok évi 20-30-40eKm-t és Kb 200-300-400eKm van már a kezükben. Semmi jele,hogy rosszabbul hallanának,vagy ordibálniuk kellene,hogy megértsék egymást pedig van,hogy 50%-ban is fel van nyitva a sisak.
Schubert C3 Pro-t (83db 100Km/h-nál) is használnak páran,valaki meg van vele elégedve valaki nem és még beteszi a füldugót is.
Nekem N 104-sem van kb 2éve van füldugóm,ezt guruláson 500-800km-re néha beteszem és van,hogy ezt a távot felnyitott sisakkal teszem/tesszük meg. Nem lett rosszabb a hallásom,pedig lassan 9év és majd 120eKm-t a hátam mögött hagytam már. (Halláskárosodásra 10év múlva térjünk vissza akkor lesz még egy kis tapasztalatom meg cirka 300-350eKm kezemben. Talán addigra megtanulok motozni is. )Szélzaj sok mindentől függ. Motor fajta,plexis-e,mekkora a vezető. Sisak milyen árkategóriájú/márkájú,kialakítású stb. Akkor ott van még az ember mint tényező,hogy milyen/mekkora az ingerküszöbe..
Amerikában néhol nem kötelező a bukó de ha használ is valaki akkor azt bili jellegűt és ott nagyobb távokat gurulnak,hogy pl megnézze a szomszédot bármit. Ott sem hallani/olvasni,hogy tömeges halláskárosodás lenne a motorozás miatt.
Szóval ennyire nem kellene parázni.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Golota #12109 üzenetére
Neked valami küldetésed van? Mintha HSM-et olvasnám. Számomra érthetetlen problémás kategória vagy. Köszönöm kérdésed,voltam szem és hallásvizsgálaton igaz ez nem most volt.
Motorozás miatt nem mindenki fog meg/süketülni füldugó használata nélkül. Akinek meg nincs pénze a füldugóra az értelemszerűen meg fog süketülni,halláskárosodása lesz,aham értem. Érvelni te sem tudtál csak szépen innen onnan kiollózott szöveget ismételgeted. Amint látom a TB oldalon is volt egy vérre menő csörtéd jó pár emberrel. Mekkorát fordult a világ.
Nos köszönöm,ennyi elég is volt.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen