-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25354 üzenetére
Mondjuk annál a 250-es Majám olcsóbb volt, csak 31,3 Ft.
Persze úgy, hogy drágábban adtam el, mint vettem.
Oké, ha csak árában ment volna el, akkor is csak 38,6: az jó!
(Többször írtam, hogy az volt összességében a legjobb vétel.)Madison az ilyen 128,9 Ft-nál jár. Jó, ebben meg sok a tuning.
Benzinre "csak" 700K ment: ha felét eszi, akkor az 350 lenne. -
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #25356 üzenetére
Vettél volna egy 2 éves 530as tmaxot, azóta csak a kötelezőkre költöttél volna
Tunigolni nem kell. Jól megy, futómű fék kiválóVan amúgy egy komolyabb típushibája az 530nak (meghajtó tengely zsírozására oda kell figyelni. 10-15e km-enként újra kell kenni. 2017től javítottak rajta, de most is benne van a szerviz könyvben hogy 20ezrenként újra kell kenni). Ha erre figyelsz, olyan 150ekm-ig nagy hibára nem kell számítani Drága a kötelező alkatrész, de sokat lehet fogni a szervizeken ha te csinálod, és ha utánajársz az alkatrészeknek.
tmax fogyi: nyáron 4.9 télen 6.5 (télen 100% város, rövid utak)
-
tag
válasz yodamastah #25357 üzenetére
Drága bele a Jcosta
"there are more jacks then one at the fair..."
-
DigitXT
félisten
válasz djeperto #25358 üzenetére
J.Costa amúgy pont nem vágott hanyatt. Madison esetében lassabb lett tőle.
Aztán persze azt is lehet tuningolni... azt ne lehetne? Azóta egész elégedett
vagyok vele. Más dolog, hogy amióta ez a járványhelyzet (és tél) van, nem
igazán tolom ki a motort a garázsból, inkább autó. Amikor meg az ment a
szervizbe, akkor meg roller. Na az még egy élmény... Az is tuningolható...
Szerk: ez eredetileg egy első kerék hajtású 350W-os kis gép volt. Azóta már
összkerekes és valahol 1800W körül van a csúcsteljesítménye. Kicsit más...
(Persze tudom, lehet venni 1MFt-ért rollert is, minek az olcsót tuningolni...)[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz djeperto #25340 üzenetére
óóóó, akkor az már finom. Az új futóművel és a javított DCT-vel.
Én az SH150 váltását terveztem Integrára, de több a város, mint a túra (Leginkább agglomerációból be és oda haza ha egyszer elkészül a házunk) és nem is akartam most annyit költeni illetve kisebb lépcsővel haladok. Így lecsaptam két hete egy 2020.07 havi Forza limitedre. Várjuk a tavaszt :-)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jól van most már, mindenki új motorokkal nyomja, nesze neked válság...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #25359 üzenetére
Jó kép.
Menő a tmax, meg minden, de annyi pénzért biztos, hogy elengedném a cvt kezét.#25360gonger: Tyű, szép ez a szín, gratula a motorhoz. Felnicsík, meg kutyafasza, tudják mitől döglik a légy...
Én az SH-n közben kicseréltettem a véghajtásban a csapágyakat, szimeringeket (elvileg ez tök normális...), aksi 0, gumi zsír új, várjuk a tavaszt. Májusban műszaki.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Na jó holnap reggel első dolgom lesz hogy bemenjek valahova és vegyek valamit most már.
Mondjuk kilós kenyeret
-
#50433536
törölt tag
Mi eddig csak kisrobeszt vettünk újonnan, ott nem volt regadó és rendszámozás sem.
De ha már a covid miatt ilyen akciók vannak az új gépekre...
Mennyibe van egy új nagyrobogó forgalomba állítása? Például a suzuki vagy a honda honlapján lévő árra milyen költségek rakódnak még?Előre is köszi!
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #25366 üzenetére
Tavaly augusztusban egy uj 125ccm-es motorra kb 120e korul volt a forgalomba helyezes.
Regado 50 korul, eredetvizsga+atiras 34-35k korul, elso egyedi muszaki 27e.
Szoval normal uj motornal amivel plusszban kell szamolnod, az az elso muszaki + regado(erre talalsz kalkulatort).Az Onroadon volt is tavaly cikk az egeszrol [link]
-
-
csongi
Topikgazda
Én is veszek újat,mindjárt kettőt. Csak legyen az SKF-nél megfelelő méretű O gyűrű
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #25321 üzenetére
Feszszabályzó hiba túl/kevés töltés miatt pisilt be az injektor. Fórumban 2-3 embernek volt ilyen gondja. Túltöltés hozadéka: kábelek,csatlakozók, biztosítékot megégése, akku forralás.
Vízpumpa,tömszelence,tengely hiba, szimmering.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #25375 üzenetére
Blokkról beszéltem, nem rendszerről
-
tag
válasz Petykó78 #25378 üzenetére
Spéci tipusspecifikus. Előtte nem volt rajta és vannak pici hajszálkarcok. Ráraktam és eltüntek. Vannak olcsóbb nem nano glass üvegfóliák is, azokkal már volt szerencsém és nem jöttek be. Ez kihúzza az eredeti karcokat, láthatattlanok! Nagyon elégedett vagyok vele
"there are more jacks then one at the fair..."
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #25376 üzenetére
"Az injektor fej volt rossz pozícióvan, ezért ha gyenge volt a benzint a hengerbe csepegtette."
Feszszabályzó hiba túl/kevés töltés miatt pisilt be az injektor.
Az Aprilia Atlantic 500 fórumban le van írva,10 éve. [link] , [link] , [link]
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Acapulco
csendes tag
-
tag
-
tag
-
T 1000
aktív tag
Sziasztok!
Segítsetek légyszi. 500-as robogót szeretnék venni úgy kb. 500 e Ft-ig, de nem tudok dönteni. Veresegyházról járnék be Pestre autópályán+túrázni kellene a motor. Amit néztem: Beverly 500, Aprilia atlantic 500+ az 500 Sprint, Piaggio X9, X9 EVO (Xciting 500 ára nagyon elszaladt, ugyanúgy mint a Silverwingek ára, ezeket kilőttem). Olyanokat szeretnék kérdezni, akik ültek már ilyen motorok valamelyikén, hogy használhatóság szempontjából melyik a jó választás?
-
tag
-
T 1000
aktív tag
válasz yodamastah #25394 üzenetére
Mindenképpen robogó kell.
-
csongi
Topikgazda
válasz T 1000 #25389 üzenetére
Ha jó az állapot, akkor bármelyik lehet jó. Ez eléggé tartós terhelés, vagyis mindegyik motor ezt szereti a leginkább.
Utas nélkül a túrázás is elmegy gond nélkül bármelyik 500-al. De elmegy 300ccm el is.
Túra elég tágas tér.
Időjárás védelemben, és pakolhatóságban a robogók nagyon jók. fogyasztásban is kedvezőek. De 500ért szinte borítékolt a szopóroller faktor. Az import ezekből leginkább olasz.
Motor kategóriába sem nagy a választék, de azért egy kis kompromisszummal azért nem lehetetlen. Persze nagyon észnél kell lenni, mert itt is lehet locsolni a pénzt rendesen.
Sok mindentől függ mi lehet neked a jó.
robogó:
Atlanticból a Sprint előtti javasolt, a transformeres.
Scarabeo 500, spidermax 500 kedvezőek a nagy kerekek.
Piaggio 500 szép vas, de inkább városiasabb.
Ugyan az a blokk, egy kis törődéssel sokat kibírnak, de az elektronika kényes mindegyiknél.
Nem halálos, de elkerülhetetlen a karban tartása.
Yamaha importot elkerülném. A legdrágább alkatrészekkel rendelkezik.
Honda a második.
Utángyártottban nem sok választék van.Suzuki elérhetőbb.
Motorok terén ebbe az ársávban, néha meg lehet csípni xj900, Bandit, Xj600, pár naked is beesik. Vagy még öregebb vasakat. Kicsit viccesnek hangzik, de egy alapos állapotfelmérést követően egy 95 környéki motorral is lehet gondtalan közlekedés még 10 évig.
Az alkatrészek jobban elérhetőek, hiszen régebbre nyúlnak vissza.
Míg az 500 robeszok valahol a 2000 évek elején kezdtek. -
csongi
Topikgazda
válasz T 1000 #25395 üzenetére
Elég friss!
De úgy tűnik átfestett, vagy valami történt. Ettől lehet kiváló kondícióba a vas. -
T 1000
aktív tag
válasz csongi #25397 üzenetére
"Atlanticból a Sprint előtti javasolt"
Megkérdezhetem miért? Pont erről a blokkról azt olvastam, hogy:"A motorikus problémák elkerülése miatt érdemes a 2004 utáni sorozatból válogatni, aminél már a termosztátházat a hengerfej bal oldalához tették, így a lassú bemelegedés miatti olajhígulás (a hidegben lecsapódó benzint a dugattyúgyűrű lehúzta a karterbe) már nem jelent problémát. Ezen kívül bekerült a blokkba egy extra olajfúvóka, ami a dugattyú aljához fecskendezi be a kenőanyagot, így változatos körülmények között is biztosított marad a csapszeg megfelelő kenése. Ez a jelenség egyébként minden 500-as Piaggio blokkra igaz, tehát ugyanezt elmondhatjuk az Aprilia Atlantic 500-ról és a Gilera Nexus 500-ról is
A Spidermax nagyon tetszik, de kevés van belőle, ha bármi törik rajta, nem nagyon van hozzá cucc. Viszont a nagy kerékkel elgondolkodtattál, a sz@r utat az bírná a legjobban. Eddig az Atlantic 500 és a Spint között vacilláltam, tényleg kíváncsi vagyok, miért a régebbit javaslod! -
csongi
Topikgazda
válasz T 1000 #25398 üzenetére
Atlantic 1ből is van 2004-es évjáratú. Az enyém 10. havi volt. és az újabb blokkos.
Dupla tárcsafék, jobb szélvédelem, nagyobb sisaktér.
A benzinesedés jelentősebb része, ha becsöpög az injektor. Annak mindegy melyik évjárat. Na attól tényleg benzinesedett az olaj, és okozott korai olajfogyást, és henger kopást.
Elektronika ami gyenge pontjuk. A legnagyobb ellensége a kontakt hiba, és a töltési intolerancia. Szűk a feszültség tartomány amit elvisel a rendszer. A túltöltés és az alul töltés is szerhelyzet. Egy ECU csere új alkatrészre elég combos, bőven a 100ezer felett. Bontottal meg könnyen lehet szívni, mert nem kompatibilis, programozni meg...
Volt aki itt legelt elég sokat ezzel.
De nincs egyetlen nyűg mentes robogó ebbe az évjáratokba. Itt tanulták a gyártók, mit is lehet kezdeni ebbe a szegmensbe. A Suzukinak is csak ezekbe az évekbe lett annyi tapasztalata, hogy érdemben elkezdett valamit tenni az olajfogyasztással.
Malaguti is próbálkozott, nem jött be a 400-as blokkjuk.
Illetve ez a hidegen lecsapódó benzin, minden benzines motorra igaz.
A robogó mivoltából fakadóan a használati jellegéből fakad, a sűrű leállítás, visszahűlés indítás.
Ilyen volt az Atlantic kipufogója, 22ezer Km-el.15-20 km táv alatt el sem indultam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Windows 11
- Gumi és felni topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs