Új hozzászólás Aktív témák

  • gejala

    őstag

    válasz kolopele #99951 üzenetére

    Sokan nem értik, hogy a GPU és a CPU máshogy skálázódik és más miatt kell játékokban.

    GPU erő közel lineárisan skálázódik és az elérhető grafikai minőséget, illetve átlag fpst határozza meg. Felső korlát gyakorlatilag nincs. Egy 2x gyorsabb GPU mindig tud jobb látványt nyújtani, ha máshogy nem is, nagyobb felbontás renderelésével.

    A CPU erő viszont ugrásszerűen működik és felülről korlátos. Ez a min fpst és ami a legfontosabb, a frametime-ot határozza meg. Ha gyenge egy proci, akkor már egy kicsit gyorsabb is nagyot tud dobni az élményen, de ha kellően erős, akkor a 2x gyorsabb se változtat semmin.
    A négyről hat magra váltás hatalmas javulást hoz frametime-ban, aztán a nyolc mag már kisebbet, de érezhetőt, a tizenhat mag viszont már semmi különbséget nem ad.
    Ugyanígy az órajellel is. A 3.8 -> 4.6 Ghz váltás nagyon sokat tud segíteni, a 4.6 -> 5 Ghz viszont már csak a fogyasztást lövi ki, érezhető különbség ritkán van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák