Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz w333 #125885 üzenetére

    Te helyette is félsz ezektől? Gondolod mid pénztemető? Annyira azért nem rossz a helyzet.

    Kell hozzá tököt növeszteni, meg jól meg kell nézni, hogy ne egy széthajtott dzsézönstetenest vegyél, de aztán csak fenn kell tartani a jó állapotot. Drágább a fenntartása, mint a kisautóknak, de többet is nyújt. ;)

    Insignia egy műanyag szappantartó az A8-hoz képest. :U Talán almát az almával kellene. Igen, van fiatalabb swift is, kevesebbe is futott, de az nem A8. Comprende?

    Viccből kapta a linkeket, de már meg is érkezted szakérteni. :Y

    [ Szerkesztve ]

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz w333 #125885 üzenetére

    ez nem a Delta Integrale, hanem a rally B csoportos Delta S4 Stradale (=utcai) valtozata

    "The car's 1,759.3 cc four-cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low engine speeds.[1] Officially, the car produced 480 horsepower (350 kW), but some sources claim that the Delta S4 produced about 560 horsepower (417 kW). In 1985, Lancia engineers tested an S4 engine under extreme conditions, reaching 5 bars boost, developing around 1000 horsepower. An engine capacity multiple of 1.4 was applied to forced induction engines by the FIA and the choice of 1,759 cc put the S4 in the under 2,500 cc class, which allowed for a minimum weight of 890 kg (1,962 lb).
    ...
    Between October 1985 and 1986 Lancia built 200 examples of a road-going version of the Delta S4, officially named Lancia Delta S4 but widely known as "Stradale", for the purpose of homologation in Group. In Italy the car was priced at about 100 million Lire: five times the price of the most expensive Delta of the time, the HF Turbo.
    The Stradale's chassis was a space frame, similarly to the racing cars, built out of CrMo steel tubes and aluminium alloy for the crash structures; it was covered by epoxy and fiberglass body panels. Like the rally car these cars mounted in a midships position a 1.8-litre engine, equipped with Weber-Marelli IAW integrated electronic ignition and fuel injection, a supercharger, a turbocharger and two intercoolers. In road tune the 1.8 produced 250 PS (184 kW; 247 hp) at 6750 rpm and 291 Nm (215 lbft) at 4500 rpm. The "Stradale" kept a three differential four-wheel-drive system; the centre differential sent 30% of the engine torque to the front open differential, and 70% to the rear limited slip one.
    "

    Lancia Delta S4 - prototype Abarth 1984 group B prototipo

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák