Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz Frawly #598 üzenetére

    Nos, a natív linuxos beta3 verziót nem sikerült megjavítanom játszhatóra.

    Windows 10 helyett Windows 7-en is megpróbáltam futtatni a játékot, úgy sem megy. Állítólag valami régi OpenGL verzió vagy GL_extension a baja, amit az újabb HD-s Intel GPU-k nem támogatnak.

    Linuxon viszont sikerült életre keltenem a windowsos változatot Wine alatt. Elég trükkös.

    Kell hozzá ez a két registry fájl:
    disable_glext.reg
    REGEDIT4

    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\OpenGL]
    "DisabledExtensions"="GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_multisample GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NVX_conditional_render GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum"

    enable_glext.reg
    REGEDIT4

    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\OpenGL]
    "DisabledExtensions"=""

    Játék futtatása előtt ezeket kell futtatni terminálban (Intel HD GPU esetén):
    wine regedit ./disable_glext.reg
    export MESA_EXTENSION_MAX_YEAR=2003

    Utána indítható a játék:
    wine MOHAA.exe

    A trükk még, hogy a hangminőséget nem szabad 44,1 kHz-re feltenni (csak 22 kHz-re a seta s_khz "22" konfigparaméterrel), és tartani kell a 4:3-as képarány valami klasszikus felbontással (800×600 vagy 1024×768 vagy hasonlóval). Különben random ki fog lépegetni a játék "Z_Free: memory block wrote past end" hibaüzivel.

    Ha esetleg nem menne rendesen az egér, akkor egy .cfg fájlba (amit nem ír felül a játék automatikusan) be kell tenni ezt a sort is:
    seta in_mouse "-1"

    Kilépés után:
    wine regedit ./enable_glext.reg

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák