Új hozzászólás Aktív témák
-
coco2
őstag
Sziasztok!
Ezen az oldalon valaki el tudná nekem magyarázni az F(5)=12 és F(7)=0 definíciós részt?
Amennyire megérteni tudtam az ott írtakat, az 5-nél kisebb prímekre (2 és 3) összesen 6 egyenletet lehet felírni, amik egyike sem egybevágó, nem hogy 12 egyenlet létezhetne, amiknek az eredménye egybevágó.
Mit néztem el?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Obádovics matekot ha a suli könyvtárában megtalálod (a gimi könyvtárában értelemszerűen, ha mostanra fél lábbal már ott vagy), abban alap szinttől felső szintig találsz mindenfélét példákkal együtt.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Sziasztok!
Egy térgeometriai problémán gondolkodom. Az eljárás a kérdéses, hogyan tudom eldönteni, hogy két sík egymás felé néz-e, vagy sem?
Van két térbeli háromszögem. A pontjaikat és a "külső" felületüket ismerem, a normálvektoraikat ki tudom számolni. A két háromszögről tudom, hogy nem egy síkban vannak, és hogy van egy közös élük (1-1 pontjuk azonos).
Azt szeretném tudni róluk, hogy a normálvektoraik összetartóak, vagy széttartóak-e?
Amerre gondolkodom, az a háromszögek 3. pontjának összekötése +2 háromszöggel egy gúlát építeni. Az eredeti háromszögek normálvektorai abban a gúlába vagy befele mutatnak, vagy abból kifele. Azt megállapítanom meg is válaszolná a kérdést. De még nem jöttem rá, azt hogyan tudom eldönteni?
Gondolkodom síkgeometriai módszeren, de még nem sikerült rájönnöm, hogyan tudom a kérdést síkgeometriára lefordítani.
Kotorászom a netet, és felírtam ezt a topikot. Bármilyen segítő tanácsnak örülni fogok.
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Sziasztok! Kordinátageometriai problémán töröm a buksit. Adva van egy 3szög mindhárom pontja (x-y koordináták), és egy p1 pont x-y koordinátája. Mi a legegyszerűbb eljárás megállapítani, hogy a p1 pont a 3szög területén belül van-e?
Köszönöm
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Köszönöm a tippeket mindenkinek.
@axioma: Természetesen olyasmire gondoltam Ami a poligon metszését illeti egyenesekkel, az vizuálisan egyszerűnek tűnik, de a számolása meglehet nagyon sok. Kotorászni kell az éleket adó x-y pontok és arányaik között azt megállapítani, hogy egy adott y=konstant esetén X-eken végig haladva hol metszem a poligont, ha a pont esetleg nagyon közel van (ha bőségesen benne van a poligonban, akkor mezei határérték ellenőrzéssel gyorsítani tudok, de nincs mindig olyan luxusom). Lehet konkáv is az a poligon temérdek sok beszögelléssel, ergo minden alkalommal minden egyenest számításba kell vennem. Persze egy poligont 3szögekre bontani sem kevés művelet, szóval még filozom rajta, hogy na most aztán mitévő legyek
@kovisoft: Ez a körüljárási irány szerint mindig befelé van a pont vektora egész ügyes meglátás, tetszik Még az is lehet, hogy a poligont egyenesekkel vagdosás helyett inkább ezt használom. Működik ez poligonra is, mindenfélére, és egyszerűnek tűnik.
@TDX: Az a sanda gyanúm, nem sikerült megértenem Még gondolkodom rajta.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Hmm, pechemre a körüljárás mégsem működik mindenféle poligonra. Ha van mondjuk egy téglalapom, és abban egy konkáv beszögellés az egyik sarkánál, közel az egyik oldalhoz, a pont pedig a másik oldalon van, akkor a beszögellő élnél a pont külsőnek látszik Úgy tűnik, tényleg vizsgálósugarat kell küldenem a poligonra, az lesz a leggyorsabb kód.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Igen, határérték vizsgálattal valamennyi poligon él eleve kizárható. Még azt tudom megtenni, hogy külön ránézek vízszintesen, aztán külön függőlegesen, hogy a vizsgált vonal mentén hány éllel kell elboldogulnom. Néhánynál tudok gyorsított vizsgálattal átlépni, mert csak a darabszámuk számít azt eldönteni, hogy a végén a vizsgáló sugár bent vagy kint marad-e a poligonon. Azokat az éleket tudom átlépni, amiknél a végpontok alapján az x-y téglalap a vizsgálandó vonalat elmetszi, de a pont még nincsen abban a tartományban. Aztán amiknek a végpontjai alapján az él már abban az x-y tépglalapban van, ahol a pont, ott részleteket számolok. Azt még részletek számolása nélkül tudom eldönteni, hogy vízszintes vagy függőleges vizsgálattal kell-e kevesebbet számolnom. És kb ennyit sikerült találnom gyorsításként. Szerintem ez már elég alapos lesz, ezt fogom leprogramozni. A segítséget köszönöm, az eredeti problémám megnyugtatóan megoldódott.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
válasz g.peter23 #6280 üzenetére
Az a felezési idő 5 év azt jelenti, hogy az Y tengelyed 2-es logaritmus szerint van. 1,2,3,4 helyett 2,4,8,16 és úgy tovább. Az X tengelyed lineáris. A csökkenési egyenest egyenesen húzhatod abban a koordináta rendszerben (meredekség 5 év egység jobbra, 1 egység le). Ha interpolálnod kell, 2-es logaritmus szerint számolhatod. A logaritmus számolásnak utána kell majd kotorni
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
válasz Bozso68 #6301 üzenetére
Sziasztok!
Irányvektorokkal akad egy kis fejtörőm, iránymutatásnak örülnék
2D koorináta rendszerben van az X tengellyel 10 fokos szöget bezáró vektorom, meg 80 fokos szöget bezáró vektorom. Ezekből vannak végtelenül pici darabjaim, és azokat összegezve kell eljutnom egy pontba, ami az origótól X tengellyel bezáróan 50 fokos irányban van. A számokat a példa kedvéért adtam meg, az elvet kellene megértenem. Persze indulhatok visszafelé, és kereshetem radiánok összegzésével a közelítő "közös többszöröst" - vagy akárminek nevezzem - de nem lenne rossz, ha lenne erre kiforrott matek.
A tippeket előre is köszönöm.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Ennél a résznél: " Sőt, a harmadik oldalnak is tudod az irányát, hiszen az lesz az az irány, amerre az eredményvektor mutatni fog. " kicsit elveszítettem a fonalat, hogyan is érted a háromszög 3. oldalát.
Az első két oldal a két meglévő irányvektor, amik között ott van az a pont, amibe eljutni szeretnék. De az a harmadik vektor szögszelő, és nem oldal. Van a pont, azon húzhatok keresztül egyenest keresztbe, hogy gyártsak egy háromszöget, de hogy a háromszög szögei hogyan alakulnak annak arányában, az a meghúzott új egyenes irányán múlik csupán. A pont ismert távolsága alapján tudom úgy alakítani, hogy egyenlő szárú legyen az a háromszög, de akkor a pont lesz "furcsa" helyen azon az alapon. Vagy lehe középen az a pont az alapon, de akkor meg fene tudja, hogyan alakulnak a szögek.
Szóval a 3szögnél kicsit elakadtam.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
És továbbra sem értem, mi a pláne egy általános 5.-es mértékegység átváltásban? Szöveges feladatként ennél bonyolultabbakat kapnak szorgalmiba ( [link] )
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Synology NAS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Konteó topic
- Videós, mozgóképes topik
- Cyberpunk 2077
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Akku állapota:98%,Dobozával,1 év garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 256GB,Újszerű,Akku állapota:92%,Dobozával,1 év garanciával
- Logitech G502 Proteus Core
- Apple iPhone 11 Pro 64GB,Átlagos,Töltővel,1 év garanciával
- Apple iPhone 12 128GB,Újszerű,Dobozával,1 év garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest