Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz Frawly #59530 üzenetére

    A Windowsnál sem valami könnyű hibát jelenteni. Insider programban van rá mód. Azon kívül meg a supportot kell hívni, és ők nyitnak hibajegyet. De inkább elhajtanak a francba, ha OEM Windowsod van, nem foglalkoznak veled. Esetleg answeres.microsoft.com fórumán, de ott is csak angolul lehet írni, de közveltenül hibajegyet nyitni nem.

    De ez olyan szoftvereknél is problémás, amelyeknek rendes, nyilvános, központi bugtrackere van, rendes linkkel, űrlappal, és rendesen lejelented a hibát angolul. Még ott is szokott menni a fetrengés, hogy az egyik fejlesztő bezárja a hibajegyet, mert szerinte nem bug, hanem feature, a másik megint kinyitja, mert szerinte ennek nem így kéne működni. A harmadik fejlesztő meg átalakítja feature requestté. A negyedik meg rögzíti, hogy készül hozzá a javítás, ami végül soha nem készül el, mert pont nem ér rá, de a többiek meg úgy hiszik, hogy javítva lesz a hiba. Vagy az egyik fejlesztő bezárja, mert már szerinte jelentve lett ez a hiba, csak épp arra nem lesz reagálás, hogy mit lett az eredeti bejelentéssel. Aztán van olyan hibajelentő oldal is, ahol annyira káoszba fullad a hibabejelentés, hogy hónapokig nem reagálnak, minden hiba addig 50× lesz jelentve, azt sem tudják merre kapjanak, melyik hiba hányszor lett jelentve, melyik hibajegyeket kéne lezárni, vagy ha megvan oldva, akkor az összes érintett hibajelentést lezárni, ezzel gyakran küszködnek a fejlesztők, terhes adminisztratív munka nekik, amit a hátuk közepére nem kívánnak, annak ellenére, hogy ez nekik lenne fontosabb visszajelzéseket kapni, nem a hibabejelentőnek. Ha van is idejük a szoftveren dolgozni, inkább fejlesztenek, a kuli adminisztratív munkát meg próbálják másra lőcsölni, akinek van ehhez türelme. Komolyabban kéne vegyék ezt az egészet, de sokszor nem teszik. Ha más nem ezért is kéne ezt megkönnyíteniük, meg korrektebbül eljárni, mert ha nem tudják a hibabejelentéseket kezelni, akkor senki nem fog hibát bejelenteni, nem fognak visszajelzéseket kapni, ott fognak állni egy bugos szoftverrel, azt sem tudva hogy hol lehetne rajta javítani. Meg a hibabejelentőt is komolyabban kéne venni, aki rászánta magát, hogy szoftverüket használja, rászánta az idejét, hogy leírja és jelentse a hibát, ezt illene jobban meghálálni.

Új hozzászólás Aktív témák