-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rawulf
őstag
válasz b0bcat #29709 üzenetére
Elméletileg csak a VIP ügyfeleknek szállít jelenleg a DHL.
EtoTalk-ot az elébb kérdeztem meg.Ha tippelnem kellene, akkor mos a többi kereskedő szépen becsengeti az extra pénzt a DHL-nek, vagy kér a vevőktől még pénzt, vagy hiteget.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz El_Diablo #29715 üzenetére
Mivel páran panaszkodtak, ezért utánakérdeztem. Én nem rendeltem semmit, hogy a DHL miatt a körmömet rágjam, tehát nyugodtan lehet velem kötözködni amiért utánakérdeztem.
Amit tényként tudok közölni, az Eken gyár a tabletjeit HONGKONGI DHL helyett most a Fedex-szel szállítja.És akkor a gyengébbeknek külön kiemelem, hogy a hongkongi DHL szállítmányokat érinti a dolog! Tehát, ha te például Pekingből rendeltél, akkor az ottani DHL-t kell megkérdezni.
Sok cég Shenzhenben tanyázik. Őket is érinti ez a dolog, mivel DHL szempontból ők is Hongkongból repcsiztetnének.
Én a magam részéről ennyit tudok mondani. A kapott infókat pedig szíve joga mindenkinek kinevetni.
[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy készítettek már repülőgépeknek olyan "bomba-biztos" konténereket, aminek meg sem kottyanna egy akkumulátor-tűz. - jó lenne ha átállna erre minden szállítmányozó cég és akkor még a szállítási felár sem lenne vészes.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz bladesks007 #29722 üzenetére
Én még a kínai barátomnak is csak paypal-lal szoktam fizetni, de én paranoiás vagyok.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
-
Rawulf
őstag
Nekem egy amerikaival gyűlt meg kb. 7 éve a bajom, amikor X-Fi hangkártya helyett egy Nicorette lapocskát küldött. Végül a pénzem nála maradt (a rohadék jól járt) és a paypal fizette vissza nekem a saját zsebéből, mert ahogy angolul írták: "Szeretnék, ha az esettől függetlenül a paypal vásárlók között maradnék továbbra is."
Az eset tanulsága, hogy akik nem tudnak angolul, azoknak szívás külföldről segítség nélkül vásárolni.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz mtibi55 #31082 üzenetére
Attól függ. Nehéz bizonyítani.
Eleve ott kezdődik a dolog, hogy neked dokumentálnod kellene a csomag felbontását.
Azaz képeket kell készíteni, mielőtt felnyitod, illetve a csomagolás közben is.
Ellenkező esetben a paypal jóhiszeműségére kell hagyatkoznod.
Ezért is jó, ha a vásárlásaid után az eladók 100%-ra minősítenek téged, mint vevőt."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Ebay VS Aliexpress
Paypal VS AlipayHa Kínából szeretnétek rendelni, akkor érdemes mihamarabb megszokni az Aliexpress és Alipay használatát, mert szerintem egy év múlva már aktívabban is igyekszik majd az Ebay-t és a Paypal-t kiszorítani a kínai állam a piacáról.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz aytukabozs #57405 üzenetére
Amikor már havonta változnak az árak (lefelé természetesen), akkor nagyon nem éri meg túl sok típust raktározni. Kivéve, ha valamilyen gyári árleszállítás után teszik ezt meg.
A másik, hogy nem csupán ránk magyarokra jellemző, hogy ha egy cég 100 féle típust raktároz, akkor a 101-ről érdeklődünk."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz aytukabozs #57409 üzenetére
Csak tovább fűztem a gondolatmenetet. Igyál még egy kávét.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz maj-viktor #57451 üzenetére
Az AT előtti részre céloztam. DE : Denmark.
Valamiért az ő csomagja is kerülő utat jár/járt be.Az incorrectly rész szerintem csak technikai jelzés lehet az osztrákok részéről, hogy tovább kell nyomni a sógoroknak.
[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz maj-viktor #57455 üzenetére
Igazad van. Álmosan benéztem, mert nekem nem két betűs kódként jelölik, hanem DENMARK.
Így pláne szerencsésebb az ő holland logisztikája.
Fura. Tavaly 2-3 nap volt nálam az átlagos London-Budapest szállítási idő, de 4 is csak nagyon ritkán.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Ha érdekel valakit, éppen Shenzhenben vagyok. Kínai rendelés ügyben tudok segíteni.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Ti aztán kész vagytok így vasárnap este. A tintahal viszont jó!
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz vasi89 #83537 üzenetére
Mikor rendelted meg a cuccot?
Aliexpressen szigorú határidők vannak, ami a kereskedőre és a vevőre is áll.
Azaz rendeléskor van egy X idő, hogy meddig kell a kereskedőnek feladnia a terméket. Ha például olyat árul, ami nem nála van készleten és ezért mondjuk beállította, hogy 8 napos határidővel indítja el a cuccot (amíg ő is beszerzi), akkor azt meg kell várnod.
De nagyon általánosan írtad le a problémádat. Pontosan tudni kellene, hogy mi volt megadva a terméknél. Ha belépsz az ali rendszerébe, akkor a rendelésednél ezt látnod kellene. Például, hogy van még 3 vagy 4 napja a kereskedőnek, hogy elküldje a cuccot.
Szóval először tüzetesen nézd meg, hogy miket látsz a rendelésednél jelenleg.
Egyébként meg probléma esetén először mindig a kereskedőt kell kérdezni.
Az Ali rendszere bizonyos szempontból az eladót is védi. Ha rosszul jársz el, akkor az ali elutasítja a dispute-odat."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz vasi89 #83541 üzenetére
Több kínai kereskedőt is tudok, aki azért hagyta abba a kijelzők (és érintőképernyők) kereskedelmét, mert nagyon magas volt a meghibásodás.
Fehér holló, amelyik egyesével mindegyiket leteszteli postázás előtt (mivel ahhoz tárolgatniuk kellene a különböző típusokhoz az alaplapokat és egyesével rá kellene dugdosgatni mindet szállítás előtt).
Elvileg a gyártók tesztelik, de ha látnád, hogy hogyan szortírozzák és csomagolják őket, akkor nem csodálkoznál rajta, ha a fele megsérül mire a kiskereskedőhöz eljut, aki meghirdeti az alin.
Az Alinak sok embere van és tavalyi emélkeim szerint bizony hasonló esetekben sokszor össze-vissza döntenek az eladó és a vevő részére.
Viszont ha dispute-ot nyitottál, akkor ott is van számláló, ami mutatja, hogy mennyi ideje van az eladónak reagálnia. Ha rosszindulatú a kereskedő, akkor az utolsó pillanatban fogja vitatni a dispute-odat. Ügyelned kell, hogy ez esetben ne fuss ki az időből, mert ha valóban azt teszi a kereskedő, akkor utána nálad fog ketyegni az óra, hogy te reagálj valamit. Ez a ping-pong tán 2x mehet oda-vissza, utána az Ali dönt.
Ha a kereskedő azt kéri, hogy küldd vissza és te nem fogadod el, na akkor megy a szerencsejáték, hogy az ali mit dönt. Ha szerencséd van, akkor visszakapod a teljes összeget és nem kell visszaküldened, ha pech-ed van, akkor visszaküldés nélkül nem kapod vissza a pénzt és a kereskedő nyer. Köztes eset, ha a részvisszafizetést kapsz a miatt, mert nem akarod visszaküldeni.
Egyébként akkor lehet 100%-osan visszakapni a kereskedőtől a lóvét, ha nem azt küldi, amit rendeltél. Fordított eset, ha olyat rendelsz, ami nem kompatibilis a te cuccoddal.
Az eladóknak kellene mindig megkérdeznie, ha leadsz rendelést, hogy pontosan milyen típushoz rendelnél és a meglévő kijelzőn milyen azonosítók vannak. Persze hirtelen meg nem mondom, hogy a Xiaomi Mi4-nél voltak-e különböző panelek."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz vasi89 #83543 üzenetére
Ha egyből problémád lett volna vele, akkor azt mondtam volna, hogy nem-e eloxidálódtak (mármint a szállítás közben) a csatlakozók végén a kis réz pinek. Oroszoknál télvíz idején jellemző probléma szokott lenni a kijelzők postázásánál egyébként.
Ez így eléggé róka fogta csuka akkor viszont. Ettől függetlenül, ha kapkodsz a dispute-tal akkor az Aliexpress bizony jó eséllyel a kereskedő javára dönthet...
Egyébként annó ex-kolléganőm megkért, hogy Kínában javíttassam a tabletjét kijelző-hiba miatt (ne finomkodjunk: töltés közben lerántották az asztalról és nagyot esett a cucc) és bár neki a Samsung tabletjénél megérte a postázással együtt is (itt derült ki, hogy az alaplap is sérült), sajnos a Mi4-nél már nem mondanám, hogy küldd el nekem Kínába, mert nem érné meg neked."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz bubukacska #83557 üzenetére
Minden év végén így volt, hogy a Magyar Posta lassabban frissítette a tracking adatokat.
Sőt! Olyanra is emlékszem (nem egy esetben), hogy a címzett megkapta a csomagot és még akkor sem jelent meg a rendszerben, hogy már Magyarországon jár a cucc."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz spileraaa #83562 üzenetére
"Estimated", azaz becsült és nem garantált. Például egy hongkongi postával küldött csomag simán utazgathat 1 hónapot is, míg egy kínai postai csomag akár 2 hónapig is zötykölődhet.
És akkor arról még ne is beszéljünk, ha valami rendkívüli dolog történik (tájfun, államilag elrendelt külön ellenőrzés, stb...)"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Most komolyan mit vártok egy nagy állami mammuttól, ami még igazi versenyhelyzetben sincsen?
Itt Kínában kismillió kis szállítmányozó cég versenyez és pikk-pakk kiszállítják a cuccokat, holott sokkal nagyobb országról van szó. Városon belül például még aznap, de átlagban 3 nap alatt az ország másik végéből is.
Persze itt nem szoktak lopni a postásoktól, azaz a kis platós kismotorjaikkal simán megoldják a dolgokat.
Nálunk odahaza rács kellene és még egy postás, aki őrzi a járművet, amíg a másik beviszi a csomagot a címzettnek."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Már tavaly is voltak olyan november eleji csomagok, amik nem értek Magyarországra a hagyományos úton időben (értsd: a magyar posta volt a lánc végén).
Elég ha idén is valami erzsébet utalványt végigosztogatnak, vagy valami...
Szerintem aki nem futárral rendel innentől kezdve, annak számolnia kell azzal, hogy lehet még szilveszterre sem kapja meg."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz agroman #83731 üzenetére
Tudok konkrét kínai szállítmányozó céget Sencsenben, akik már nem is hajlandóak Magyarországra értékes cuccokat küldeni úgy, hogy a magyar posta van a lánc végén. Legalábbis nekem kapásból azt mondták, hogy csak UPS vagy DHL. Illetve olyat is, aki mobiltelefon esetén mást ír a rendszerbe és nem azért, hogy csaljon, hanem hogy ne amiatt lopják el a csomagot.
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz vasi89 #83735 üzenetére
Majd az lesz, hogy exclude shipping to Hungary, vagy csak DHL/UPS.
Pedig 4-5 éve még röhögtem, amikor például exclude shipping to Italy-t láttam.
Inkább az lesz szomorú sokak számára, ha továbbra is gyenge lesz a magyar valuta és megszűnnek (szerintem másfél éven belül) az "EU-express" lehetőségek teljesen.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz Nikaré #83740 üzenetére
Azért nem tudsz róla, mert nem találják a címedet. Lehet vagy inkább valószínűleg: elírták a címedet és a helyedben azonnal utánanéznék a dolgoknak! Kérdés, hogy ki szállítja ki neked, ha a Magyar Posta, akkor őket kéne felhívnod, de jó eséllyel a kereskedő tud csak intézkedni ez esetben. (Ezért is érdemes a telefonszámot is ráíratni a csomagra...)
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz Nikaré #83742 üzenetére
Magyarország és Magyar Posta : szóval minden helyen érdeklődj (központi telefonszámon is), az a biztos. Azért az nem jó, hogy a telefonszám is el van írva.
Ahogy (#83743) azbest is írta, lehet már vissza is küldték. Tegnap már hívogatnod kellett volna őket.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
válasz vasi89 #83752 üzenetére
Elvileg leghamarabb itt látsz majd tracking bejegyzést:
https://www.singpost.com/track-items"Please state the nature of the medical emergency."
-
Rawulf
őstag
Ha Kína a származási ország és Hollandia csupán továbbítási/transzfer pont, akkor a célországban a vámos simán megállíthatja, mivel ergo az EU-ba hiába lépett be fizikailag a csomag, ha a tényleges vám még nem történt meg.
Ha betorlódik a rendszer a sok karácsonyi csomagtól, akkor az 1-2 hétig rajta ülnek bizony megtörténik (ahogyan megtörtént az elmúlt pár évben is), de annak semmi köze ahhoz, hogy honnan indult a csomag.
Az, hogy egy csomag 1 hét alatt a világ másik pontjára az országba ér és ahhoz képest Magyarországon belül csak "kullog", az a rögmagyar valóság, de szintén irreleváns a vámeljárás szempontjából.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen