Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Fako83 #2943 üzenetére

    Kedves Fako83!
    Megint nem tudok szó nélkül elmenni az "urban legend" mellett.
    Ha veszed a fáradságot s végig olvasod a fórum eddigi hozzászólásait, akkor a kérdéseid nagyobb részére választ kapsz s nem írod le ezeket a badarságokat. Mivel a bázis nagyon sokszor volt terítéken.
    A magam részéről 9. éve kutatom a bázis történetét, s már az első évben túl voltam a kocsmában megvendégelt "öreg" eléggé maligán szagú meséin.
    Sorjában: nem kettő, hanem három darab vízszintes tároló van a bázis területén, sajnálatos módon egymás mellett, így aki józanul áll szemben ezekkel az építményekkel, akkor három darabot kell, hogy lásson. Talán velem is előfordult, hogy pár feles után többet láttam a kelleténél, de kevesebbet sosem. Megkockáztatom, hogy ezek után Te sosem jártál a bázis területén, mert eléggé félelmetes. Egyik prominens fórum tagunk szerint, s teljesen igaza van, siló csak a Császár-i TSZ udvarán van(volt). Ha pedig az orvosi esetekben gyakran előforduló un. csőlátás miatt csak kettő darab " silót" láttál, akkor is fel kellett volna tűnni, hogy a második, az elsőt sajnos a testvéreink ellopták, falazott ajtó magassága 230 cm, míg a legkisebb, pedig az oroszok arról voltak híresek, hogy őnáluk minden a legnagyobb, Elbrusz indító állvány magassága is több mint 350 cm. Érdekes látvány lehetett, amikor megpróbáltak betolatni. De ezt már régen megénekelték: hogy t.i. "Apu hogy megy be az a nagy elefánt az oroszlán barlangjába?"
    Császár faluban természetesen van néhány kanyar, elég sokszor forgatom ott a kormányt, lévén Kisbér-i illetőségű, de még nem hallottam a kocsmában sem, hogy a falun keresztül kiegyenesítették volna a kanyarokat a "kamionok". Mivel az előre gyártott beton elemekkel az éjszakára lezárt Kisbér-Tatabánya vasútvonalon, a speciális szerelvények a Szák-Szendi megállóhely mellett kialakított rampa mellé álltak s onnan rakták át a vagonokról, daru segítségével, ezeket az elemeket a ZIL-157 vontatta szállító utánfutókra. S innen nyílegyenesen vitték a bázis területére. Persze annak is egyenes volt a látott útvonal, aki aznap nem ivott sokat. Ezek a hatalmas beton elemek a mai napig a három darab GRÁNIT meghatározó elemei, természetesen csak addig, amig a betonvas ára ilyen alacsony.
    Szénbányászat: mint a klasszikus orosz mesében: Leningrádban nem Zsigulikat osztogattak, csak fosztogattak, s nem Leningrádban, hanem Moszkvában. A többi sajnos igaz! A szenet nem a Bokod-i erűműbe vitték, hanem az Oroszlány-i bányából hozták, naponta, mert a Gránitokban szigorú hőmérsékletet kellett tartani, s ehhez nagyon kellett fűteni. Még nyáron is. Sajnos a kazánházak is a testvéreink mérhetetlen "fém" étvágyának estek áldozatul, így ezeket a bázison tett látogatásaid során már nem is láthattad.
    Ha a "dózerolós" öregnek még fizetsz a kocsmában két felest, természetesen az ezeket megelőzőek után, akkor elmondja Neked, hogy ő dózerolt, de ha jól emlékszik, akkor valahol Balinka bányán. Utána már csak a teheneiről hajlandó beszélni.
    Alagutak: sajnos a közelben nincsenek, a legközelebbi, az a Porvacsesznek-i vasutállomás után található, de az elég messze van. A legjobb fémkereső sem ér semmit egy alagút keresésének tárgyában, de ha mégis tudsz egy ilyen gyártmányról, s megszerzed, megigérem, hogy együtt fogjuk megkeresni azt a "fránya" alagútat, a bázison.
    Igen, igazad van, nem vittek el mindent az oroszok. Ott maradt az egész objektum, csak az őrzéssel megbízott szolgálat hathatós segítségével, rövid időn belül sikerült mindent elvinni, az akkori MÉH-be. Nem tudom, mond ez Neked valamit. Amit most látsz, az nem az 1991-es állapot, hanem a magyar vandalizmus eredménye. Igazad van, itt már semmilyen fémkereső sem segít, mert már nincs mit keresni.
    De azért díjazandó az elszántságod, mármint a keresést illetően. Ha tudok segítek, privátban keressél meg.
    P.S. Reptér: a legjobb tudomásom szerint a legközelebbi reptér az a Kecskéd-i, bár én sem tudok mindent, s lehet hogy a föld alól jöttek ki a repcsik, de lehet, hogy azok csak gabonaköröket csináltak a Bokod-i búzaföldön, s amelyek viszont csíkot húztak, azok MALÉV gépek voltak. De lehet, hogy fordítva, teljesen összezavartál.

Új hozzászólás Aktív témák