-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Halkow.
senior tag
Felniszalag cserét javaslok.
(én is!)Más: Bringa vásárlást tervezek, egy kőkori piaci retek mtb-ről váltanék.
Ezeket néztem ki
Csepel torpedo 3* 2016
hát ilyen országutizás/aszfaltos túrázásra használnám 110k
Körül mozog.Vagy van még a Neuzer whirwind basic, de arról csak azt hallom, hogy pocsék alkatrészekből áll.
Nem tudom a whirwind 1.0-val mi a helyzet az már drágább 155K
És van még a Rock Machine RaceRide 200 akciósan 150k körül (de kétlem, hogy mirre lenne ennyim még maradna az ebike-on 54-55cm-es méretű.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Van sok oldal ahol regisztrálni lehet a bicikliket, vagy közzé lehet tenni hogy ellopták. Csemegézz: [link]
Meg mered mondani mennyiért vetted? Ha a többi része is olyan ramaty állapotban van mint a villa becsúszója, akkor lehet költened kell majd rá jócskán.(#90961) Yany: Nincs a bicóval gond, a ktm-ek általában picit túlárazottak a névből adódóan, de vannak a topikban is jócskán hívei Használd egészséggel, na meg isten hozott a topikban. Teszt, tapasztalat az pedig mindig jöhet ide szerintem, legalább van miről beszélni
[ Szerkesztve ]
-
-
szjoci
őstag
Ahogy előttem is írták már, ez nem volt az évszázad üzlete... Amennyibe összesen fájt majdnem kaphattál volna egy új rockrider 520-at, vagy a 60-ból pont kijött volna a rockrider 340.
A becsúszókon ha az csak felületi rozsda akkor lejön pl ecetes ronggyal. Mondjuk ha kívül így néz ki akkor belül sem lehet jobb a helyzet. -
Foose
addikt
Ja persze,belül a telót érted.... Na igen,az nem lett átnézetve. A szervíz ahova vittem,telószervízzel nem foglalkozik. Más: a szervízben derült ki belső gumi cserekor,hogy a felni meg lett fúrva ( ) hogy a belső szelepje átférjen. (valami ezeréves belső volt benne,régifajta szeleppel) Most ugye kapott normális belsőt,kicsit sorjás a lyuk,hogyan tudom kiküszöbölni hogy ne kapjak belső defektet a fúrt lyuk miatt? Felniszalag csere is volt.
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
6030D
Ármester
Szedd szét a kereket, és egy tűreszelővel a lyukak élén menj végig. Utána az összes sorját szedd ki. Mivel duplafalú, így közötte is lesz...
Nekünk 15 éve volt egyszer olyan, hogy AV szelepes belső helyére nem ment be a szintén AV. Bicskával faragtunk lyukat a szimpla felnibe az erdő közepén. Működött, de szerintem nem sokat használta a csajszi azóta a bringát.A telót csak szét kell csavarozni és széthúzkodni a takarításhoz, újrazsírzáshoz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
Jah, ezt a teleszkópot hagyd a francba, valóban kuka. Felújítani sem érdemes azt a szutykot. Ez a bringa ránézésre 40 ezret ér összesen, de a képen kivehető állapotban inkább csak 30-at (barátoknak annyiért sem ajánlanám).
Igen, a vázon és a telón is látni a tárcsafékhez szükséges konzolokat, viszont tárcsafékes agyak nélkül ugye nem tudnád felszerelni, de én ehhez a telóhoz sem pakolnék ilyesmit. Csakis új kerékszett és teleszkóp beszerzése után! Viszont erre a bringára olyat szerintem nem érdemes már szerezni szeirntem...
Ha ezeket használtan sikerül lőnöd, akkor még talán, de jobban jársz, ha veszel egy normálisabb használt bringát, ami már a kívánt alkatrészekkel és állapotban leledzik.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
Sajnos ez a hátulütője a használt bringának, ha nem értünk hozzá, könnyen csinálhatunk rossz üzletet. Ritka az amikor olcsón, de nagy szerviz után adnak el egy bringát. Ezért a szerviz költségeket érdemes belekalkulálni vásárlás előtt.
A villa miatt annyira nem aggódnék, vigasztaljon az, hogy ez már újkorában is egy szar volt. Legalább is mtb felhasználást figyelembe véve. 60 ezerért ennél sokkal jobb villát veszel.
A kérdés inkább az, hogy érdemes e? Új teló, tárcsafék, stb. Lehet megfontolnám az eladását és inkább vennék egy újabbat, normálisabb villával és tárcsafékkel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mivel alapvetően városi bicajnak szánod, nincs itt nagy baj, még a villa miatt se aggódj, akár az is opció lehet, hogy veszel bele egy merev villát. A lényeg az, hogy műszakilag legyen megbízható állapotban, gondolok itt a hajtásra és a csapágyakra. Jó teló meg tárcsafék nem létszükség erre a felhasználásra.
-
zoli03
őstag
Ha városba használod, akkor minek akarsz rá tárcsaféket? Használd addig, amíg teljesen tönkre megy valamelyik alkatrésze, aztán akkor azt cseréld. Ha hobbiszinten használnád, akkor megértem, hogy fejleszteni akarod, de városba tök mindegy milyen, ha van rajta két normális fék, akkor már jó.
-
Runner_fxr
Ármester
Ott van a gond, hogy az, hogy valami hasonlóan néz ki mint egy rendes teló még önmagában nem jelenti azt, hogy papírnehezéken kívül bármi másra is jó lehet. Konkrét terepezésre az a villa új korában is alkalmatlan volt. Amit használtan adnának 10 ezerért, azzal adsz a szarnak egy pofont. Ha olcsón akarod megúszni, és jót is akarsz, akkor valami retro marzocchi-t néznék, műszakilag megfelelő állapotban. Ezek nyílt olajfürdősek, fasza villák. A v-fék teljesen elég városban ha megfelelő minőségű és be is van állítva.
Danny Hart ismét szépet alakított.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Városba és jobb minőségű föld utakra elég egy alap teló, viszont ha konkrét terepre mész, tehát erdőbe és megbízhatóan működő, csillapított villát szeretnél, azt még használtan is nehéz lesz 40-50 alatt venni.
De egyébként vehetsz egy ilyet is: [link]
Ha nem ütöd vágod, egész sokáig bírja.
Használtan viszont csak jó minőségű villát szabad megvenni, olyat ami már újonnan is csak egy full alap, belépő, azt semmiképp.Nyilván jobb a tárcsa, senki sem vitatja, de városi körülmények között nem létszükség.
Bár most nézem, amit linkeltem az csak tárcsás.
Itt van vfékes kivitelben: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ja, kb ez a legalja szint ami még használható. De ha szerencséd van, és ráakadsz egy retro Marzocchi-ra vagy Mondjuk Egy Rock Shox psylo-ra, azt is meg lehet csípni 25-30 körül, és azok tudásban kb egy mai 120 ezres villának felelnek meg.
A fékkarod ha jól láttam LX, azok jó minőségűek, vfékből meg vegyél valami ilyesmit: Avid SD5K Norbi:Igen, nem egy olcsó szekér, de kárpótol azzal amit nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
A fúrt felni egyáltalán nem ördögtől való dolog. Ha szingó belsőt autósra akarod cserélni akkor ez egy bevett szokás. Az már más kérdés, hogy az anyagkezelést, sorja leszedés az szükséges utána, hogy ne kapj defektet. Csiszoló papírral vagy reszelővel simán megoldható szerintem
-
andrisbandi
őstag
Kicsi nyolcas lehet a külsőben is.
Ha biztosra akarsz menni, gumi nélkül kell megpörgeti a kereket.Én úgy szoktam feltenni a külsőt, h csak kicsit fújom fel, majd földhöz ütögetem a kereket.
Majd felnyomom 3 bárra, és úgy megpörgetem.
Ha nem tetszik, leengedem és újra kezdem az ütögetős fújóst.Új kerékre új gumit is csak egyszer sikerült tökéletesen felrakni.... általában kis nyolcas mindíg marad. De montin amúgy nem lehet észrevenni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
szjoci
őstag
Szia!
Itt korrektül megcsinálják, kérdés hogy megéri-e még mindig pénzt költeni erre a gépre. Persze így már muszáj, mert ha valóban repedés akkor csúnya baleset lehet belőle.
(#92350) Foose: akkor ott keress valakit aki tud jól hegeszteni
(#92351) zoli03: ez elképzelhető, de nekem az jött le hogy javíttatni szeretné, nem lecserélni.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Én raktam bele Joytech agyba outival bőven 100 e. km-t és még mindig használom. (Persze rendszeresen volt karbantartva és téli nyári használat is benne van.) Szóval csak tekerni kell.
(#94057) ivana
Nálam mégis jól működik a szaladgálós outiban ... Hiába az alja kategória.
Újban jobb bringára azért sem vennék, de az enyémek jól szuperáltak .. szuperálnak ..(#94051) K Norbi Minőségi cuccnak néz ki. Menyi hat - hét ezer [!?]
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
pc360
addikt
#91976 - Ebben minden ott van, és a kérdés sem évült el az elejéről.
A lényeg a biztonsági szint szerinti válogatás, ne menj 8-as alá a Kryptonite-nál, hacsak nem egy tanyabike-ra kellene lakat. Mindkét lezáró típus jó lehet, én imádom a láncokat, de te fogod cipelni az extra súlyt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
RaiZka
tag
csak hogy kicsit megkavarjalak. Esetleg folding lock?
-
6030D
Ármester
válasz Foose #100524 üzenetére
Most nézem, hogy 290 a Gepida is. Én a 255-ös Cube-tól néztem. Igaz, hogy a cubeok négyszög meg octalink tengelyesek, de 2 kg-mal könnyebbek, ami fontosabb. Igen, én a márka miatt is inkább venném.
RaiZka: felrakatni? 15-ös kulcs, kiteker, beteker, kész. Fentről nézve kulcsot hátra lazul le mindkét oldal.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zodo
nagyúr
válasz Foose #100551 üzenetére
Tegnap is olvastam de nem vagyok szakértő ezért nem is okoskodtam.
Nem tudom pl. mennyire fontos a márkanév vagy épp hidraulikus tárcsafék.Tavasszal nyugdíjaztam a madaras mtb-mat, télen-nyáron, napi szinten melóba járós trekkingnek én őt választottam úgy hogy engem nagyban határolt a kis méretem. (152 cm)
Csepel Woodlands Cross 700C 1.0Létezik 2.0 és 3.0 verzió is amelyek jobb felszereltségűek.
1.0-al teljesen elégedett vagyok.
1 defektet leszámítva, semmi problémám nem volt még vele pedig nem kapja meg a rendszeres karbantartást.Többiek majd biztosan segítenek a megfelelő kiválasztásában!
-
BlacKSouL
addikt
válasz Foose #100609 üzenetére
Nekem Gepidám van, ismerősnek is, neki ráadásul lassan 20.000 km lesz benne. Ő elégedett vele, és én is. A bringa egyelőre többet tud mint én. Ő annakidején megvette a 700 CRS-t, én sokáig agyaltam, hogy trekkinget vegyek-e, de inkább megvettem a '15-ös CRS-t, ami bő 30ezerrel olcsóbb volt, viszont azt teszek rá amit akarok. Így pl. a csomagtartóm is kb. egyharmad súlyú, mint amit a trekkingre alapból rátesznek, sárvédőt is olyat vettem ami nekem tetszett, egyedül az agydinamót hiányoltam gondolatban, de utólag nem hiányzik. És az is mínusz súly.
Első javaslatom, hogy ha mégis újra szóbakerül a Gepida, ne a trekking hanem a CRS változatokat nézd, és majd megveszed rá ami kell. Lehet hogy a végén olcsóbban jössz ki, könnyebb cuccokkal. A modellek között pedig szerintem az 500-700-900 között annyira minimális különbségek vannak, hogy nem biztos, hogy 50-90 ezres felárat megér. Az én szerény tapasztalataim szerint az 500CRS tudása aszfaltra, városba, városközi utakra, minimális terepre bőven elég, de ha valakinek évtizedes aktív kerekező múltja van, és biztosan ki tudja hozni mindig a 100%-ot a bringából, akkor érdemes elgondolkodni a drágábbikon.
De ez csak hobbibringás véleményem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Foose #100609 üzenetére
Itt elég jó szűrőkkel tudsz rákeresni méretre,felszereltségre és készletre is.
Más...tegnap vásároltam egy ilyent,kissé leárazva.Alig várom beleizzadhassak végre,lássam hogyan műxik.
(#100623) deicide...már szétgyilkoltad téezer? ...amúgy a csapágy ára nem tétel a kerékpárhoz képest,a beszerelést meg nem tudom,mert ez már préselős.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BlacKSouL
addikt
válasz Foose #100626 üzenetére
Ha egy márkát kizárunk vagy megtartunk azért, hogy később jól lehessen eladni, vagyis befektetésnek vesszük a bringát, akkor szerintem még a Cube is kevés mint márka
Én is utólag vettem sárvédőt, méghozzá pálcásat, és én szereltem fel, tehát ez nem lehet alapvető indok, hacsak az nem hogy az ember nem akar szerelni. Az agydinamóval nem tudok vitatkozni, mert én is sokáig abban gondolkodtam, azt talán a legmacerásabb utólag behozni a képbe.Mindegy, az a jó ha van elképzelésed, én csak azt akartam jelezni, hogy a mindenképp trekking alapötletről váltottam én is a cross-ra (ami az agydinamón kívül gyakorlatilag egy sárvédőtlenített csomagtartótlanított trekking) tehát majdnem ezt jártam végig, csak nekem nem monti volt előtte, hanem éppen semmi. A Gepida meg olyan, hogy amikor én nézegettem, akkor a megegyező árú egyéb ismert jó márkákhoz képest mindig egy kicsivel jobb felszeretlséget adott, vagyis amit a presztízsben elvesztett, azt a felszereltségben kicsit visszahozta. Tény, hogy alsó kategóriába sorolja mindenki, pedig saját véleményem szerint nem kellene. De nem akarom promózni, csak próbálom egyensúlyba hozni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Foose #100670 üzenetére
Rengeteg leírást találhatsz 27,5" és 29" témában, és kb ahány ember annyi féle vélemény. Szóval nehéz kiigazodnia annak aki nem próbálta még, és nincs különösebben montis tapasztalata.
Kezdő terepesként szerintem jobban tetszene a 29", mert nehezebben akad el a kerék az akadályokban, és kevésbé ráz. Bár ezzel sokan vitatkoznak, én úgy éreztem, hogy a tempót is jobban tartja a nagyobb kerék, haladósabb ha már mozgásban van. A 29" hátránya inkább akkor jön ki ha technikásabban kezdesz el bicózni, élesebb kanyarvételek, nagyobb tempó, erdei terepen. Ilyenkor zavaró lehet, hogy nem olyan fürgén kanyarodik, és a nagyobb rugalmassága sem jön jól. De ez is olyan dolog, hogy erősen geometria függő. És nyilván múlik az alkatrészek minőségén. Van olyan 29"-es monti ami már nagyon minimalizálta a hátrányait, merevben is és össztelósban is, de sajnos ezek jellemzően top kategóriás gépek, nagyon magas árral.
A kisebb kerék előnye pedig úgy általánosságban véve a precízebb irányítás technikásabb bringázás mellett.
Magyjából ezt érdemes mérlegelni. Egyébként merev vázasban viszonylag könnyű a kérdés, mert ilyen gépekkel ritkán mennek olyan tempót, olyan terepen ahol kifejezetten zavaró lenne a nagyobb kerék. Tehát adja magát, hogy a 29"-et érdemesebb megvenni. Össztelósban már nehezebb a döntés.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Foose #100670 üzenetére
Ha még mindig a városi rohangálósnak keresed, akkor szerintem mindegy a kerékméret, amiből jobb akciót kifogsz azt kell venni. Teszel rá valami jobb gumit (RaceKing) és jó lesz aszfalton, de terepen sem csúszkálsz. A 29"-ra tudsz tenni trekking gumit is, amivel esetleg jobb lesz aszfalton, de az meg hülyén fog kinézni.
Ha terepezni is kell, akkor Runner leírt mindent. Annyi, hogy túrázni oda is kb mindegy, de ez csak az én szerény (27,5-es) véleményem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Foose #100676 üzenetére
Fiatal vagy még. ...régebb (értsd 30+éve) nem is nagyon volt (legalábbis Erdélyben) 26"-os,csak 24,vagy még kisebb (a kemping kerékpárok),na meg 28-as tanyabájkok,ugyebár.
Volt a Tohan mellyel megtanultam kerékpározni,az un. félverseny milyen nekem is volt később,az Ukrajna,mely apámnak volt,a Pegas,mely a gazdagok gyerekeinek és az egykéknek volt,meg az összecsukható Kemping Pegas,mely a városi ingázóknak és a cukros bácsinak volt.
Szerk:most nézem az a Tohanos kép olyan lett mint a Tóthgeráé szokott,csak éppen macskával a kutya helyett.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Foose #100676 üzenetére
Milyen magas vagy?
Nekem is 29-es van, és ahogy Runner_fxr is írta, könnyebben veszi az akadályokat, jobban átmegy az ember vele árkon-bokron
Viszont azt én is tapasztaltam, hogy nem annyira "fürge", mint egy 26-os, de nem okoz gondot. Egy picit nagyobb ívben kell venni a kanyarokat, de (nekem legalábbis) egyáltalán nem zavaró, észre se veszi szinte az ember. (bár már elég rég ültem 26-os bicón).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Foose #100683 üzenetére
Manapság már ritka a szar geoval rendelkező 29". 4-5 éve még viszonylag könnyen bele lehetett abba futni, hogy a 29"-es bicó úgy fordult mint a csuklós busz, ma már ez azért ritka. Nagyobb a tengelytávja mint a 26"-nak, ezért is igényel némi megszokást.
Azzal viszont számolni kell, hogy egy mai, modern montira sárvédő + csomagtartó egyszerre nem nagyon fog felmenni. Tehát ha esetleg vannak ilyen terveid, azt felejtsd is el. Vagy egyik vagy másik, és a csomagtartóból is inkább a nyeregcsőre rögzített. Sárvédőből is a gyorszáras, nyeregcsőre rögzített. Cross trekking ebből a szempontból jobb. Arra gond nélkül felcsavarozol akár egy pálcás sárvédőt is + csomagtartót. Ha terepre nem igazán mész, hanem többnyire aszfalt és mondjuk néha egy kis földes út, ami azért nem durvább terep, akkor inkább a cross felé hajlanék.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Foose #100688 üzenetére
Erdőbe egyértelműen a monti lesz a jó. Akkor ez a része nem kérdés. Nem tudom milyen árkategóriában nézegetsz, de azért azzal számolni kell, hogy olyan 200k körül, újonnan, még olyan montik vannak, amiben a teló nem sokban tér el egy trekking szintű villától. Technikailag kb ugyan az, annyi a különbség, hogy kicsit hosszabb a rugóút, meg esetleg vastagabb a becsúszó. Persze maga a geometria, szélesebb gumik, sokkal jobb irányíthatóságot tesznek lehetővé terepen mint egy cross-al, ez is tény.
Váltót tekintve nem igazán vannak különbségek azonos ár/értékű cross/monti között, inkább a hajtókar különbözik. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Foose #100683 üzenetére
...a márkáról még annyit,hogy Cube,Merida,Trek,Kelly's,Ghost,Radon stb-stb egy kutya,ugyanazon árkategóriában ugyanazt tudják,így inkább a felszereltségre figyelj,mert az ami eldönti végül melyik a legjobb ár-érték arányban.
(#100692) Tufa_...a 2kezi munka magas ára viszont tényleg dicséretes,és ennek szükségességére előbb utóbb mi is rá fogunk jönni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Foose #100694 üzenetére
javarészt suntour telók vannak,ettől persze jobbat szeretnék
Szerintem teljesen jó a Sountor teló is, egyáltalán nincs hátrányban. Gondolom nem a Mountain of Hell-re készülsz.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen