- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Zyxel NAS326
- Facebook és Messenger
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #98394 üzenetére
A proverbiális albán szamár,ugyebár.
Tuomas...én helyedben azt tenném,hogy valamelyik közeli szakboltban (láttam van néhány Szombathelyen is) kinéznék valamit ami tetszik és esetleg ugyanolyan,vagy hasonló vázzal van szerelve mint amit majd utána esetleg megrendelek a neten,és felülnék rá,kipróbálnám.A másik opció,hogy keresel egy tulajdonost aki megengedné felülj bringájára egy próba erejéig.Aztán pl.itt vannak 200 körül egy kezdőnek tökéletes kerékpárok,mint Merida,Cube,vagy Kross. Kicsit többért meg itt egy teljes Sora-s Cube,melynél jobb egy kezdőnek szerintem nem is kell...de ennyiért már tárcsafékes CX Merida is meglehet,ha esetleg arra hajlasz,vagy a használt-kerékpár piacról,ahonnan 200-ért majd még énekel is neked,olyant veszel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parkr
őstag
válasz Tuomas #98394 üzenetére
a méret a lényeg [link] ha az megvan, bárhonnan rendelhetsz.
Merida nem rossz, ha lehet legalább legalább Sora R3000 szettest keress (vagy Tiagra, 105 de ezek drágábbbak) [link], [link] itt lesz most valami akció black fridayre, hátha olcsóbb lesz
vagy itt egy másik [link]hasonló árban, de többnyire régebbi Claris szettel található még Specialized Allez, Cube Attain, Scott Speedster
-
truefx
aktív tag
válasz Tuomas #98394 üzenetére
Engem rabeszeltek alu helyett karbonra kezdo outinak. Azt hiszem nem volt rossz dontes, igaz az ara 2x annyi volt egy akciosan kifogott belepo karbon bringanak is mint a te kereted. Elobb-utobb ugyis valtas lesz ebbol, ha bejon az outizas (karbon vaz, jobb kerekek), mar nem egy esetet lattam (inkl. Napfenysuti), szoval erdemes megfontolni, hogy kihagyj egy felesleges lepcsofokot.
-
ro_bert17
őstag
válasz Tuomas #98415 üzenetére
Esetleg még azt is célszerű belekalkulálni, hogy egy csomó járulékos költség lesz. Nem a pénztárcában kotorászás miatt, csak ha hobbi a szint, és nincs tervben a bakony200.
Én tavasszal clarisos bringát vettem 140-ért. Világítás, pumpa, kulacs, szerszám, jobb külsők, szar belsők, spd pedál, nadrág, sisak, stb, stb. Ez így már talán olyan 240, és még nincs vége. -
5381
aktív tag
válasz Tuomas #98394 üzenetére
Én nyár elején vettem egy Merida országútit. Rendelni akartam, de a boltban is ugyan annyiért adják, ráadásul kötelezettség nélkül berendelhettem két méretet belőle és választhattam megfelelőt. Szerintem már csak emiatt is érdemes boltban venni. Szerintem több helyen is megoldható ez a fajta vásárlás. Sokféle váztípus van, lehet nem mindegyikből jó, amire gondolsz.
Jó, hogy számolsz a járulékos költségekkel, engem meglepett, mennyit is kell még költeni a kényelmes biciklizéshez.
Érdeklődni, több boltba is be lehet menni, hogy mit is ajánlanának neked.
Én 150-et akartam költeni biciklire, de inkább felmentem egy közepes(hobbi szinten) kategóriáig, hogy ne érezzem sok pénz kiadása után, hogy bármi is rossz a biciklin. Végül 300ért vettem egy Ride Disc 300-at és nem bántam meg. Rengeteget mozgok azóta, sokat fogytam, sokat erősödtem és mindig csak menni akarok vele[ Szerkesztve ]
-
planbmokus
senior tag
válasz Tuomas #98538 üzenetére
Jó váz, jó villa, ami Claris az jó, de a négyszöges középcsapágy miatt nyilvános kövezés járna, illetve a sunrace belépő kazetta és lánc sem a legjobb darab.
Ha ragaszkodsz a TREK-hez, akkor egy jó fejlesztési alap, van benne tartalék.
Ha nem, akkor megtolnám a kasszát egy kicsivel és mondjuk ezt választanám, az integrált hajtás miatt."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz Tuomas #98540 üzenetére
A négyszögtengely egy régmúlt idő - olcsón hozzáférhető, jelentősen rugalmasabb, gyengébb csapágyazással rendelkező - még sajnos létező konstrukció.
#98541: az utóbbi időben a kellys eléggé összekapta magát, amúgy szemléltetésképpen linkeltem, hogy van jobb ajánlat...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tuomas #98651 üzenetére
Attól függ, hogy mely kerékpár kategóriát nézzük, de általában 400 körül kezdődik merev vázas montinál és olyan 600-700 egy össztelósnál. Lehet, hogy itt sok emberrel nem egyezik a véleményem, és ennél olcsóbbra is rámondják, hogy az már középkategóriás, de véleményem szerint nagyjából ezen az árszinten kezdődik a középkategória az új montiknál.
200-250 körül a belépő kategóriás merev gépek felső osztályát találod.
Azért mondtam, hogy Ghost és pláne a Lapierre márkából a középkategóriát érdemes megcélozni, mert ha maradsz a belépő szegmensnél pl 250 körül, akkor ott nem kapsz kb semmi pluszt csak a nevet. 200-250 körül kb minden nevesebb gyártó váza ugyan azt tudja, nincsenek nagy csodák, mindegy, hogy egy Ghost, Lapierre, Cube, Bergamont, KTM, Merida stb. bringát választasz, a felszereltség dönti el, hogy melyiket érdemes megvenni. Viszont a középkategóriában már kaphatsz némi pluszt, mert ott már elkezd figyelni rá a gyártó, hogy a nevéhez hű vázakat készítsen, akár geometriában akár merevségben, stb.
Lapierre tipikusan ilyen.planbmokus: Hát igen, 90-2000-ig volt talán a legizgalmasabb a fejlődés, anno volt RS Judy DH villám, mintha valami űrtechnikát birtokoltam volna. . Jelenleg engem leginkább a pedelec MTB fejlődése nyűgöz le. Hihetetlen milyen izgalmas utat járt be az elmúlt 5-7 évben. Kicsit olyan retro érzés, mint amikor 90-ben úgy komolyabban berobbantak a montik és megindult a gyors fejlődésük.
Ez volt 2012-ben: [link]
Ma meg kb itt tartunk: Specialized Kenevo
Félelmetes a technika integrálása.
Azt most megjósolom, hogy ha még fejlesztenek az akkun, és elérik kb az 1000-1500Wh-t, akkora méretben, mint ma egy 500-as, akkor az egész piac át fog alakulni, és még azok is átülnek pedelec-re, akik ma azt mondják, hogy soha.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tuomas #98671 üzenetére
Annyira azért nem bonyolult. Tisztában kell lenned az igényeiddel, pontosan mit vársz el a bringától, milyen körülmények között. És nyilván tudnod kell mi az a max összeg amit rászánsz. Itt a fórumban mindig akard valaki aki meg elmondja neked, hogy ez lehetséges e adott összegből vagy nem és kb mit kéne helyette venni.
Vanir: Ha tényleg annyira jó a defektállósága mint mondják, akkor a tubeless méltó ellenfele lehet.
Bár azért a belső anyaga miatt is, valószínűleg nem terül úgy el a külső mint egy tubeless-nél, alacsony nyomáson. Persze nem mindenkinek van szüksége erre a plusz tapadásra. Én alapvetően a nagyobb tapadás miatt váltottam tubeless-re, hagyományos belsős rendszerrel sem volt zavaróan sok defektem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #99287 üzenetére
Bár nem tudom milyenek a Merida fékek,nem látok gyenge láncszemet,meglehetősen egységes kerékpárnak néz ki.Gratula,körhátszelet hozzá!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vasinger!
nagyúr
-
lsebestyen
addikt
válasz Tuomas #99676 üzenetére
Szia! A Sigma drágább, a 20k körüli modellekben nem jellemző a GPS, illetve a sigmákat csak a saját kiegészítőivel lehet használni, nem tudja az ANT+ szabványt. De javítson ki valaki, ha hülyeséget mondok. Szoftveres része lehet jobb, mint a Brytonnak. Nekem 310 van, teljesen jó, baromi sok funkcióval, nagyon jó akkuidővel. Nekem a szoftver nem volt lényeg, mert úgyis stravára töltöm fel. Ami van hozzá okostelefonra app arra jó, hogy BT-n feltöltsd stravára az edzést, eleinte lassú volt, most már egy 70km-es edzést feltölt kb 2-3 perc alatt. Így nem kell gépre dugni mindig. Én a brytont ajánlom.
-
lsebestyen
addikt
válasz Tuomas #99684 üzenetére
Igen alapvetően GPS adatok alapján mér, de tud másodpercenkénti mintavételezést, az pedig teljesen pontos. De ha feltöltöd pl stravára, akkor hiába van sebességmérőd, akkor is a GPS értékei fognak megjelenni. ANT+ sebességmérőt pedig lehet hozzá venni. Lehet kapni mindenféle verziót, vannak csomagok is, amiben vannak szenzorok is, az nyilván drágább.
-
hegyimorc
senior tag
válasz Tuomas #100097 üzenetére
Vagy előfizetsz prémiumra és letöltöd vagy elmented saját útvonalként - ha a feltöltő ezt nem tiltotta le - és utána már le tudod tölteni.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
6030D
Ármester
válasz Tuomas #100097 üzenetére
Firefoxhoz és Chromehoz is van bővítmény (StravistiX), amivel megjelenik a GPX letöltés gomb a térképen.
Más: A Bikemagon volt/van közvélemény kutatás, hogy mi változzon. Aki kitöltötte, kapott valami e-mailes visszajelzést?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RaiZka
tag
válasz Tuomas #105323 üzenetére
Level 0: haver garazsaban szereltuk at a pedalt. Falhoz odaraktam a bringat, csatolgattam ki es be a cipot, masik oldalt szinten ugyanez. 10 perc mulva kis utcakban folytattam szinte 0 forgalommal, rugo pedig a leggyengebbre allitva. Eleg lassan mentem, ki es be csatolgattam mindket labamat. Utana jottek a jobbkezes utcak, szinten 0 forgalommal. Megall, elindul, lassit, gyorsit. Masodik nap viszonylag kisebb forgalmu uton mentem kb. 20-25km-ert. Harmadnap meg bele a lecsoba es be Pestre. Az elso 2 hetben volt hogy parszor (3-4) majdnem borultam, de eddig meg megusztam Foleg a lampa a necc, illetve amikor total elfelejted, hogy SPD es reflexbol le akarod rantani a labadat. Persze a gyenge rugonal ez meg ugy ahogy lehetseges is. Illetve ha latod, hogy piros a lampa szepen lassitasz ameddig lehet, hogy ne kelljen lerakni a labadat. Amig nagyon bizonytalannak erzed magadat addig korabban dokkolj ki lampanal es vagy necces szituknal.. Idovel beleerzel.
A csere ota kb. 3000km letudtam vele es teljesen megszoktam, Most gondolkodom a feszesebbre allitason.
+ info: egyelore a lanc is mintha lassabban nyulna..[ Szerkesztve ]
-
Zsolt74
senior tag
válasz Tuomas #105330 üzenetére
Nekem régebben mikor spd pedálos volt a bicajom csak az első lábletétel volt necces, akkor a kerítésünkben kapaszkodtam meg mikor hazaértem, mert elfelejtettem hogy oldalra fordítva tudom csak kiszedni a lábamat.
Utána már soha nem volt gondom vele(rögzült az agyamban) nem felejtettem el kicsatolni a lábamat.Zsolt
-
RaiZka
tag
válasz Tuomas #105330 üzenetére
Ahogy 6030D is mondta allo helyzetben azert nem egyszeru a ki be dokkolas. Keressel valami kevesbe forgalmas helyet es legrosszabb esetben lepdelj ki be csak az egyik labbal.. Hidd el a masikkal is tudsz majd tekerni
(#105327) gergo5991 tudok vele huzni is, de meg akarom nezni hogy mi a kulonbseg ha kemenyebbre allitom a rugot.. Gondolom nem veletlen lehet allitgatni )
Hasaggymeg lathattalak en tegnap fel6 után Keszin a fo uton bringazva? Ha nem akkor megtevesztoen hasonlitott a bringaja a Tiedre
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz Tuomas #105393 üzenetére
Nekem is az első szezon, hogy pedál kötéssel próbálkozok. Az előtt csak itt olvastam róla, meg hallottam olyat, akinek a szomszédjának a nagynénjének a munkatársa már látott ilyet működés közben a rádióban.
A rugókat teljesen kitekertem, először állóhelyzetben próbálgattam a ki- becsatolást. Én csak városban tudom kipróbálni, de nem sokára bátorkodtam is vele. Gondoltam megyek egy pár km-t mackónadrágban, pedálkötésben, de annyira jó élmény volt, hogy futottam vele egy húszast kb. Nekem nagyon megtetszett.
Aztán a következő alkalommal kíváncsiságból feszítettem a rugón. Számomra nem nagyon hozott plusz élményt, mert nem nagyon szoktam kiállni, stb. Viszont egyszer sikerült eldőlnöm nekem is, amikor -1-el gurultam, és az első kerék beesett egy hupliba, és nem figyeltem oda. Pedál visszalazít. Most két napja volt egy kis szerencsétlenkedésem, amikor oroszok az Andrássy úton jobbról balról rám estek. De így hogy lazítva van a rugó, szinte ösztönösen kitudtam "tépni" a lábam a kötésből. A durák szó sajna csak később jutott az eszembe.
(#105373) Hasaggymeg: tegnap a Pesten Hungárián szemben a lámpánál egy csajszin tűzpiros baromi magassarkú volt. Mondjuk azt épp nem néztem, hogy spd volt-e bringáján.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Tuomas #105403 üzenetére
Az említett két esetben mindenhol.
Hasaggymeg: hát nem Kell tenni egy nagyobb kerülőt Kosd irányában, és úgy visszakanyarodni. Lassan meg kell szerveznem azt a túrát, igaz?
Addig is itt egy tavalyi. Ha viszed az egeret a szintrajzon, látod, merre érdemes felmenni és lejönni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mariann294
őstag
válasz Tuomas #105403 üzenetére
Az egyértelmű ha nekem van elsőbbségadás kötelezőm.
(#105409) RaiZka: Nem vagyok hülye, én is tudom jól hogy csak annak van elsőbbsége akinek megadják! Mindig lelassítok, és keresem a szemkontaktust, vagy az egyértelmű jelzést hogy el fog engedni. Mindenre számítani kell. Nekem olyanom is volt már, a 2. képen lévő helyen, hogy Dunkeszi irányába mentem, (Nap utca felé) szemből jött egy autós aki elengedett, a mögötte lévő meg dudált rá, és beelőzte. Még jó hogy figyeltem, simán elütött volna ha azonnal átmegyek miután az első elenged.
Mindenkinek: Köszönöm srácok a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
válasz Tuomas #106480 üzenetére
@Tuomas: köszi, pont ugyan ebből a megfontolásból mennék a MTB-s cipő irányába. Én minél olcsóbban szeretném venni (10-15e), mert most hirtelen már rengeteget költöttem biciklis holmikra... Használt de jó állapotút is akár szívesen vennék.
@6030D: 42-es tehát ha jól sejtem 43-as cipő kellene, használt is jó volna, ha minden stimmel és nincs leharcolva.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Tuomas #111357 üzenetére
Tudom, hogy oldalra kell fordítani. Felfelé nem is próbálom hiszen hatástalan.
De oldalra is - álláspontom szerint - túl nagy erőt kell kifejtenem, majdnem ki kell fordítani a bokámat, hogy kioldjon.
cozmo tanácsára kicsit beolajoztam a rugókat azután próbálgattam is, de lényegi változást nem éreztem. -
jjeahh
nagyúr
válasz Tuomas #111738 üzenetére
Szerintem a láncot takarítsd és olajazd gyakrabban (én montin naponta törölgetem és heti 1x megmosom, de azon jobban koszolódik), oszt mást én nem tennék, amíg gari keretben szervizelik, addig vidd be néha és ők megoldják.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #111738 üzenetére
Láncot felhasználástól függően,de általában gyakrabban mint 500km-ként kell kenni.Vékonyabb kenőanyaggal,pl spray 100-150km után kenni kell,vastagabbak talán elmennek 2-300km is,terepezés után azonnal tisztítani szokás.Nálam az új láncon található,még az eredeti,gyári,köztudottan tartós,mézszerű kenőanyag sem tart 500km-t aszfalton.Ha új a bringa,még a küllőfeszességet ajánlom megnézni,nekem azok lazultak ki,vagyis kerültek helyükre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #111747 üzenetére
Én ilyent és ritkábban ilyent használok,és vallom,hogy az alapos törlés utána legalább olyan fontos mint a kenés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tuomas
addikt
válasz Tuomas #112682 üzenetére
Csatolok hozzá hangfelvételt, hátha jobban beazonosítható, kb 1 másodpercnél hallani.
(m4a formátumú a hang, valszeg a böngésző nem játssza majd le)[ Szerkesztve ]
We were here
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #112707 üzenetére
Nem lehetek biztos benne,hogy az a hiba,kevés az a hangfájl ahhoz,de ha az agy csinálja akkor bizony az egyre rosszabb lesz és javítani kell.Szerintem menj még vele,hadd forrjon ki mi is ott a baj,egyik másik oda nem illő hang forrását elég nehéz megtalálni,beazonosítani.Nekem főleg az olyanokkal van bajom melyek extrém terhelésnél jönnek elő,mert azokat ugyebár nem is lehet próba módban reprodukálni.Amúgy nem kottyan,nem "rág" a hátsó kerék,tengely?
#112706) Buttermilkbs...váztöréstől nem kell félni,ugyanakkor ha egy vadulós ereszkedő duhaj vagy bizony a rázkódás más lesz mint egy össztelóson.Helyenként csak lassabban tudsz lejönni majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
-
chubby2o6
senior tag
válasz Tuomas #112742 üzenetére
Rákerestem a Road seal Bearing-re, Novatec agyakat találtam. Nem tudom, annál feltétel-e az alu tartóbakos sor, de a linkelt bringán nem olyan van [link] Egyáltalán nem biztos, hogy az kéne rá, ha újonnan vetted a bringát, akkor valószínűleg olyan sor van rajta, amilyen kell.
Én mindenképpen elvinném a helyedben szervizbe, és minél hamarabb. Eléggé természetellenes az a kattanás, bármi is okozza, nem hiszem, hogy hosszútávon jót tenne neki, ha így használod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Medence topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Tőzsde és gazdaság
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Nyaralás topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen