- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #265823 üzenetére
Most a gravel az igazából egy fitnesz bicaj koskormánnyal? Mert ez nekem sose volt világos. Vagy egy erősített országúti? Mert ha az előbbi, akkor abból ott a kategória egyenes kormánnyal, én pl. jelen állapot szerint ezen is lépek majd feljebb.
NY-Európában meg gondolom a világ normálisabb részén az erdőkben olyan minőségű kavicsos út van, ami jobb, mint egy random szarabb állapotú magyar út. Gondolom ezekre találták ki a bicajt, nem a nyomvájús meg hepehupás saras földutakra.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz parandroid #265831 üzenetére
Köszi, értem, de ha itt a topikban akkora csevej megy az 1-2 centikben eltérő geókról, meg arról hogy most akkor mi melyik kategória, akkor ugye a fenti alapján a gravel egy erősített országúti kicsit más kormánnyal, a fitnesz meg szintén, csak egyenes kormánnyal Jó, mindegy, elvesztem, majd egyszer bemegyek egy boltba ahol van minden, és végigülöm őket, hogy tapasztaljam is
A Decathlon kiindulásnak jó lesz nekem, ott lehet próbálgatni is, így nem fogok hülyeséget venni. Egy évet csak kibírnak a mezek, jövőre meg majd veszek másikat. Mondjuk pólóból jó lenne olyan, ami nem irritálja a mellbimbót, meg gatyából olyan, ami nem nyomja szét a tököm
-
Tin
veterán
válasz Ringman #265839 üzenetére
Tehát egész röviden: a gravel tengelytávja (wheelbase) nagyobb, vagyis hosszabb. Ebből következik gondolom a felsőcső és a láncvilla hossza is, illetve a laposabb fejcsőszög, a rövidebb stucni meg ezt kompenzálja. Még magamat is megleptem a levezetéssel
De akkor újra ugyanaz a kérdés: voltaképpen a fitnesz és a gravel között mi a különbség akkor, a koskormány? Mert mindkettőnek nagyobb a tengelytávja (hosszabb a bicaj), és mindkettő fogad ballonosabb gumikat. Az enyémben pl. 55-ös van, de szerintem még a 63-66 is belemenne, mert bőven van hely. A gravelekben viszont inkább "csak" 40-est raknak.
#265842 mauimagic: a fenti alapján egy kérdés, csak a saját kíváncsiságom miatt: egyenes kormánnyal bejönne a bringa?
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #265841 üzenetére
Köszi, nagyjából fejben már látom, hogy egy hosszú ujjú felső kellene, egy aláöltözet, és mindenképp egy dzseki. Ha annál is hidegebb van, akkor úgyse fogok menni, vagy max felkapok még valamit. Illetve a térdmelegítő, meg opcionálisan a kéz is.
Gatyával vagyok bajban, de köszi az alternatívát. Igazából a sima melegítőgatyával sincs különösebb bajom, csak egyet már kiszabott az első tányér az elején, plusz feleslegesen lebeg mindenfelé. A gatyára mindig kényes voltam, szeretem a bővebb fazont, a rácuppanósat kevésbé.
#265846 parandroid: oké, akkor valószínűleg azt csesztem el, hogy én ilyen Rockrider MTB mezt vettem, ami kellemesen bő, és amúgy mindenben oké, de 1 óra után kidörzsöl. Tehát akkor mezből aláöltözetből mindenből olyat vegyek, ami feszül? A gatya meg ilyen Triban, felpróbáltam, legnagyobb méretet vettem (3XL), és nem tudom úgy felvenni, hogy ne nyomjon szét elöl. 2 óra kibírható benne, de azért levéve fellélegzem ott elöl. Tudom, hogy ezek a legolcsóbbak, de úgy voltam vele, hogy próbának jó lesz, a gatyát is csak párszor vettem fel az utóbbi bő 1 hétben próbaképp, hogy milyen betéttel menni, és persze valamivel jobb, de ami kényelmet nyerek vele a seggemen, azt elveszítem elöl. Erősíts meg, hogy a normálisabb cuccok ennél azért sokkal jobbak
-
Tin
veterán
válasz velizare #265851 üzenetére
Köszi a leírást, nagyjából kezdek tisztán látni. Szerintem lövök egy középkategóriát mindenből, aztán kitapasztalom, hogy mi kell és mi nem. Eddig nagyjából egy dolog zavart: fázott a térdem a melegítőgatyában. 7-8 fok volt a legalacsonyabb amiben mentem, nem fáztam meg, én max derékról meg talpról szoktam, de az itt nem érintett. Viszont ízületi fájdalmakat se szeretnék, azért is kérdezgetek
-
Tin
veterán
válasz Ringman #265852 üzenetére
Ja, "elvileg". Az enyémre az oldalak fele fitneszt ír, meg crosst, meg egy része meg Cityt. A Cube a Trekking/City kategóriába rakja a főmenüben, de amikor meg az alkategória oldalt nézed, ott a Fitness-ben a Nulane van, amit a főmenüben meg a Gravelhez rak A Hyde-ot meg a commuting kategóriába rakja. Szóval szerintem ők se igazán határozták meg, mi ez. Nekem mindenesetre ez a bringa így bejön, nem fáj semmim rajta. A térdfájás elmúlt, ahogy erősödtem, a jobb csuklóm zsibbadt még kicsit az elején, de az sincs már. Meg a seggem néha, de az gondolom normális.
Na, de akkor ma is tanultam MÉG valamit a ruházaton kívül, köszi Egy "rendes" fitneszt majd kipróbálok, hogy az milyen, úgyis messze van még az a pont, amikor bicaj cserélek, és nem akarok úgy járni, mint fulton.
#265848 tisn: kb az a lényeg, hogy te elégedett legyél vele, és kényelmes legyen. Nézz meg engem, olcsó bicaj, de amúgy teljesen elégedett vagyok vele, csak nem akarok hosszú távon úgy járni, mint fulton a Csepellel, hogy csak elképzelem, hogy milyen lehet a jobb ahelyett, hogy váltanék. De az még úgyis odébb van, rá kell érezzek.
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #265856 üzenetére
Most ugye nem mondod komolyan, hogy a betétes gatyát alsó nélkül kell felvenni Direkt ilyen passzentos alsót veszek fel bringázáshoz, még be is igazgatom a bicajos betétes gatyába a szárát is, hogy sehogy ne gyűrődjön meg és nyomjon, de kb minden megállásnál igazgatás van. Amikor meg sima rövidgatyát veszek, akkor elfér minden. De azt is vegyük számításba, hogy én nem országútin megyek, nem hajolok annyira előre, akkor lehet, hogy áldanám a betét első részét is
Melegítőbe izzadás persze adott, de jobban zavar a hideg menetszél a térdeimen. Ezért is akarok valamit helyette, és most már kaptam elég tippet ahhoz, hogy legyen miből választani.
#265845 ZolkoW: nem azt mondom, hogy nincsenek utak, ahonnan indokolt lehet a bringásokat kitiltani, pl. a Hungária körúton sem kínoznám magam, de a fent linkelt Kereki bicikliút későbbi szakasza le van vezetve egy kerülő-mellékútra, ami jó szar minőségű, az egyenes (autós) aszfaltos szakaszon meg ott a tiltó tábla. Szóval azért amikor felfestenek valami sz.rt biciklisávnak, majd a normális útról letiltják a bringásokat, az egész más, mint amikor olyan útról tiltanak le, ahol amúgy sem életszerű a bringázás.
#265855 vallas: én előbb futok egy Decás kört megnézéssel, aztán majd jövőre jöhet a netes rendelés. De a vélemény jöhet ha megvan. Bár az oldal számomra nem bizalomgerjesztő, szóval inkább Paypal vagy utalj.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz parandroid #265859 üzenetére
Van itt Filderstadtban egy, felírom, hogy jó bolt, aztán majd ha már tudom mi kell, legalább tudom, hol keressem. Van itt 2 utcára is egy bicajos bolt, csak azt utálom ezekben a helyi boltokban, hogy méregdrágák. A Decathlonnal meg csak annyi a bajom, hogy a hozzánk (autóval) közelebbi rohadt kicsi és soha nincs semmi, a belvárosba meg nem szeretek bemenni (kocsival főleg nem), de kénytelen leszek. A budaörsi Decathlon kellene ide, az jó nagy
Az alsógatya nélküli dolgot nem tudtam. Elképzelni sem. De jó adalék, akkor olyan gatyát keresek, ami alá vehetek alsót is -
Tin
veterán
Ma is tanultam valamit. A gyűrődés oké, eligazgattam az alsót, nem gond, de hülyének nézem ki vagy sem, sose gondoltam, hogy az alá nem kell alsó.
jjeahh: most már, hogy tudom ezt, oké, de valahogy akkor is nehéz elképzelnem. Na mindegy, megemésztem, és majd ennek fényében nézek körül
velizare: az a láb melegítő elég lesz, nem vagyok annyira fázós, de azért a nem túl vastag melegítőben 7-8 fokban éreztem, hogy a térdemnek jó lenne 1 réteg. Szerintem valami alap elég lesz. Hosszúból biztos hogy kantárosat veszek pont a derékról megfázási hajlam miatt.
arcitec: köszi, azt hittem egyedül vagyok ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #265880 üzenetére
Megvolt, akkor az én bringam tényleg egy hibrid a nagyobb tengelytávval és ballonosabb gumikkal, de mégis merev villával.
Tehát gravel vagy (rendes) fitnesz a következő lépcső felfelé, mert a karbon villa és a sima murvás út kell. Ez is viszi, de nem arra való. Először a gravelre gondoltam, de valahogy a koskormány meg a nagy előre dőlés nekem annyira nem jön be. De rendes gravelen még nem ültem, pótolnom kell, lehet, hogy az bejönne. A másik opció a rendes fitnesz, bár szerintem hatalmas változást ott se éreznék, de a rövidebb tengelytáv biztosan jobb manőverezést ad.
Na köszi mindenkinek, ezzel az infóval elleszek, szerencsére időm és helyem is lesz próbálgatni. De ez még nagyon a jövő, szerintem a jövő évet még a mostanin tolom le. Ezen jól lehet erősödni.
-
Tin
veterán
válasz Wombath #266100 üzenetére
Köszi, ismét tanultunk valamit. De ha ennyire vágod, leírnád dióhéjban a főzés előtti tisztítás (mivel-mikkel meddig), majd a főzést (mivel és meddig), csak hogy legyen egy olyan tapasztalata is, aki tényleg elpöcsölt vele?
Benzinbe aztán alkoholba áztatás, köztes vízzel lemosás nélkül, direkt alkoholból kivétel után szárítással vajon megkerülhető lenne a felületi rozsda?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz orbano #266104 üzenetére
Nem aggódom a lánc kezeletlen felületén megjelenő minimális rozsdásodás miatt, főleg a fedés miatt, egyszerűen csak kíváncsi vagyok, hogyan lehet elkerülni. Például nyilván úgy, hogy felületkezelt láncot használok, de ez nem az. Amúgy vadiúj volt a lánc.
Én a Brigéciol D3-ba áztatás -> vízben lemosás -> citrus alapú tisztítóba áztatás -> vízben lemosás -> izopropil alkoholba áztatás -> vízben lemosás -> szárítás -> waxolás (ami az én esetemben Smoove-ozás volt).
Így utólag gondolkoztam, hogy biztos nem a Brigéciol és nem is az izo-alkohol marta meg a láncot, hanem szerintem a középső, citrusos tisztító (ez az, amúgy elég jó). Az már megmarta korábban is az első lánc felületét tisztításnál, de ugye azt olajozod, és ennyi.
Ezért kérdeztem, hogy önmagában se a benzin, se az alkohol nem kellene, hogy megmarja a fémet, szóval valószínűleg ez a citrusos tisztító és a vízben elmosás lehetett a bűnös.(a waxolás részbe nem akarok beleszólni, beszéljétek meg, mert érdekel mire juttok, de az nálam távlati terv csak)
-
Tin
veterán
Megjött végre a csere-Karoom. Köcsög DPD tegnap nem csöngetett be, ma meg elvitte a csomagot a szomszédos kerületben lévő csomagpontra, miközben egy másik csomagot meg kiszállított, nem is értem, miért olyan nehéz feladat ez. Szóval mehettem el érte.
Ezt a készüléket direktben a Hammerhead küldte, a szériaszáma magasabb a bikeinn-esénél, gyanítom hogy ez frissebb gyártás lehet, bár az 73%-os akkuval érkezett, ez meg 59%-ossal. De amúgy ezen is a 2022 februári firmware volt, szóval gondolom mindegyiken az van. Bontatlan dobozt küldtek, és mivel a tartót, az adaptert és a kábelt nem küldtem vissza (a supportot kérdeztem, azt mondta tartsam meg), így most van tartalék belőlük. Ennek végre nem nehéz benyomni a gombját, és mindig érzékel. Holnap kipróbálom, nagyon remélem, hogy ennek már nem lesz baja.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #266108 üzenetére
Abszolút, én is erre a következtetésre jutottam. Jók voltak a vélemények, olajozás előtti tisztításhoz nagyon jó, de nem erre való. Legközelebb a benzin+izo kombót próbálom ki. Retkes lánchoz amúgy remek a Brigéciol D3, de ahhoz utána mindenképp kell víz.
Még annyit: milyen benzint használtok? A sebbenzinnek nevezett gyógyszertári tisztaságút, amit benzinum-nak neveznek? Vagy az úgynevezett mosóbenzint?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #266113 üzenetére
Köszi, kerestem akkor petróleumot, azt nem fikázta senki. Akkor az + izo alkohol lesz. Bár ezzel a lánccal már elmegyek idén szerintem, de jobb előre tudni.
A Brigéciol D3 lényege, ahogy írod is, hogy olcsón tudsz vele tiszítani, amit aztán vízzel lemoshatsz. Annak a lényege az olcsóság és ahogy írod, az utólagos újrafelhasználás.
-
Tin
veterán
válasz Wombath #266121 üzenetére
Na, ez marta meg a láncom. De már akkor is, amikor olajozas előtt felfújtam a hátsó sorra, megpörgettem a láncot, vegigkeféltem, majd lemostam - ahogy javasolja a gyártó. Pár percet volt rajta, és a kezeletlen felületet megkapta. Nagyon jó tisztító, de neked végig kezelt (nikkelezett, bármi) a láncod, vagy sima nem rozsdamentes acél?
-
Tin
veterán
Lehet hülye kérdés de a bike computernek vízszintesnek kell lennie a konzolon? A Garmin ezt írja, a Karoo-nál is azt írták hogy akkor számolja jól a szint emelkedést. Nekem kicsit magam felé volt döntve, mondjuk 15 fokban.
Az aerót hagyjuk, hisz mögötte ülök, abban ennek nem lehet szerepe.
-
Tin
veterán
válasz Maximum1 #266200 üzenetére
Nálam sincs bokafosi tőle. Jó, működik, de 30 felett lejtőn azért nagyobb fékerőt is el tudok képzelni. Azt vettem észre, hogy második fékezéskor, amikor már meleg, jobban harap. Na, olyannak kellene lennie első fékezéskor. Egyszer sem lepődtem meg még, hogy na, ez tud valamit. Jó, de tegyük hozzá, 100 kiló az nem 70.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #266208 üzenetére
Keresőbe írtam be, az dobta ki. A manual írja. [link]
Karoo-nál írtak fórumon hogy ha vízszintesen van akkor pontosabb a total ascent/descent számolás, mert képes erősen túlszámolni. Gondoltam megkérdezem.
Át is raktam vízszintesre hogy kipróbáljam a csere készüléket de mire el tudtam volna indulni esik az eső. Szóval majd holnap. Bár nekem 15 fokosan állva sem volt annyira nagyon pontatlan.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #266209 üzenetére
Én minden hazaérkezéskor lazán felgyorsulok 40-re vagy akár fölé is ha beletekerek, mivel lejtős az utcánk. Szóval napi szinten fékezem állóra a bicajt ekkora sebességről. Persze hogy megáll. De nagyobb fékerőt is el tudnék képzelni. Viszont nyilván nem erre találták ki, 20-25-ös tempónál meg mindenre elég. Meg persze 70 kilóval és nem 100-al.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #266221 üzenetére
Akkor nem tudom. Tudod hogy nincs összehasonlítási alapom, szóval akkor lehet, hogy ez ilyen. Tényleg nem panaszkodom mert fog, de lehet hogy egyszer meg kellene néznem a határait. Fejben azt gondolom, hogy 3-4 nagyobb fékezést bírhat, mielőtt elmelegszik, de lehet, hogy többet. Mennyi 30->0-t bírnak ezek egyhuzamban drasztikusabb fékerő csökkenés nélkül?
Kocsin melegedett már el a fékem így, hogy utána a kormány és a gumi maradt csak pár percig
-
Tin
veterán
Kb hány 30->0 satuféket bír egymás után az MT200 anélkül, hogy elmelegedne, felégne a betét, hullámos lenne a tárcsa, vagy a fék folyadéknak baja lenne? Tehát nagy hosszú lejtő, satu, kienged, felgyorsul, satu, kienged felgyorsul és így tovább.
(csak nem akarom leamortizálni a féket)
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #266282 üzenetére
Köszi, akkor bátrabban (tovább) fogok fékezni. Fogalmam sincs mit bírnak ezek, ezért általában nagyot fékezek, aztán hagyom hűlni. De ha azt mondjátok, hogy bírja, akkor bírja. 50-100m-nél nagyobb lejtőkön úgyse megyek, a max 200m, de azt az utat egyelőre még csak tervezem.
-
Tin
veterán
Kis érdekesség, hátha érdekel valakit. Elmentem kipróbálni a csere-Karoo-t itt a környéken (városban), és mivel mindig rajtam van a Galaxy Watch 4 trackelésre, csináltam a két rögzített útból egy összehasonlítást. Mindkettőből kiexportáltam a GPX-et, majd feltöltöttem a trackreport oldalra, az dobta ki a két magasságelemzést, amiket aztán egymás alá raktam képként. Felül az óra, alatta a Karoo2.
A Samsung alkalmazás erre az útra Total Ascent 0.47 km, Total descent 0.49 km, Elevation gain 76m. Az első két adatot nem értem, mert nagyjából ugyanerre a körre írt már feleennyi ascent/descentet is korábban, de az Elevation gain nagyjából ennyi szokott lenni az óra szerint.
A Karoo dashboardja szerint 132m/137m a két érték, ami majdnem ugyanaz mint a GPX reportban. Mondjuk tekerés közben még ilyen 150m körül írt mindkettőre, de az se sokkal több.Egy kérdésem lenne: mi a különbség a Total Ascent és az Elevation gain között? Az nem ugyanaz? És ha igen, akkor hogy lehet ekkora szórás, ezt mi határozza meg?
-
Tin
veterán
válasz Poiro7 #266311 üzenetére
Egyetértek az előttem szólókkal. Drága bicajt úgyis ellopják, az olcsóbbhoz akkor vásárolj komolyabb védelmet, ha órákra hagyod ott valahol. Az U lakat és a lánc nehéz cipelni, vázra meg nem lehet normálisan rögzíteni. A hajtogatós lakat előnye a kis hely és a rögzíthetőség, de az inkább biztonságos helyre való, boltba beugrásra, sörözés stb, ahol szem előtt van a bringa. Amúgy a hajtogatós lakatot nem vágják, hanem a bringa vázat addig forgatják körbe körbe megemelve, amíg kicsavarodik és elszakad a lakat egyik rögzítési pontja, és már viszik is. Nekem mini U lakat is lánc van, de azzal meg a kereket lehet elvinni, ha nincs plusz sodrony mellé. Viszont a kis U lakat kis helyen elfér, de amúgy az is nehéz.
-
Tin
veterán
Amolyan CGN-tudományos videó arról, hogy ülve vagy állva hatékonyabb-e menni. Nem lövöm le a poént, de számomra volt benne hasznos információ.
-
Tin
veterán
válasz AAntii #266366 üzenetére
Részemről sajnos sehogy. Olyankor maradnak a bicajos videók.
De ma szerencsére csak hűvösebb volt (kb 15 fok), eső nem. Botor módon nekivágtam egy vegyes körnek, hát a mászást még jócskán kell tanulnom. 400m lett harminc pár kilométeren (asszem 5 vagy 6 szakasz), de ez egyelőre nagyon nem az én terepem szerencsémre itt síkot nehezebb találni mint dombot.
-
Tin
veterán
Kérdésem lenne, de nem szeretnék flame wart belőle, inkább csak a véleményeket.
Április óta bringázom, 20+ év után újrakezdve, azóta nem is sportoltam. Hetente többször is megyek (van hogy minden nap), 20-40 km távokat, nettó 1-2 óra hosszokban. Tavasszal-nyár elején havi 300 km, most szeptemberben már az 500 km is meglesz.
De semmit nem fogytam. Ugyanúgy 100 kiló vagyok, mint amikor elkezdtem. Tekerek becsülettel, tolom is rendesen, nagyon sokat javultak az átlagaim, ahol az elején alig bírtam felmenni, most putty feltekerek, teljesen másképp értelmezem a "sík" fogalmát mint korábban, és nem ijedek meg a komolyabb emelkedőktől sem (bár azon még van mit csiszolni).
Csak épp kezd elfogyni a lelkesedésem. Hajtok, de nagyjából csak a számokért, a mérleg által mutatott szám viszont nem változik. A testfelépítésem persze igen, az övet már a legbelsőbe tudom kapcsolni, mégis egyre többször érzem, hogy csakis az időért vagy a megtett kilométerért hajtok, és míg korábban mindig tökre fel voltam dobódva 1-1 tekerés után, most 2 esős nap után elég nehezen indulok meg a következőn. Aztán persze a nyeregben ülve már csak megyek.
A tekerés bejön, de néha legszívesebben csak mennék, ahogy mindenki más, elputtyogni 15-el, kikönnyíteni 1 fokozattal, nem elhúzni a bringások 90%-a mellett, és szétizzadva hazaérni. Csak aztán rögtön megszólal bennem, hogy a héten még ennyi van hátra, a következő hónapban még ennyi, és inkább odalépek neki. Annyit változtattam, hogy most már nem csak oda-vissza tekerek (csak heti 1-2x), hanem megyek a városban illetve újabb helyekre is, de ott is csak tolom.
Tudom, egyek kevesebbet. Igazából nem eszem lényegesen többet, mint korábban (mondjuk +10%), de heti átlagban 4-5000 kCal-t elégetek a bringázással. Azt is értem, hogy az izom nehezebb mint a zsír, és izmosodom, de meddig tart ez még, mire fogyni is kezdek?
Most ősztől még jobban oda akarok figyelni az étkezésre, és lehet, hogy néha lassabban (alacsonyabb pulzus zónában) is kellene tekernem, de aki volt már hasonló helyzetben, az mivel motiválna, vagy milyen tanácsot adna, hogy kicsit jobban élvezzem ezt az egészet?
-
Tin
veterán
válasz vallas #266430 üzenetére
Ja, ez a sport-kaja tudott dolog részemről, pár éve diétával és sok mozgással (gyalog mentem mindenhova) lementem olyan 93 környékére, de a gyaloglás túl sok időt emésztett fel, ezért dobtam. Azért is írtam, hogy elkezdek fogyózni, mert sejtem, hogy ezen a tájékon tudom a legtöbbet hozni.
Hasról is fogytam, de máshol is látszik, de azért bőven van még mit leadni. A lábaim viszont sokat híztak, és az nem zsír.
#266431 -=RelakS=-: olvastam az elején, hogy a mérleg lassan indul meg, mert először izmosodsz. De közel fél év, és még mindig izmosodok (amúgy tényleg). Abban meg igazad van, hogy tényleg többet eszek, bár nem sokkal, de azért ezt én is érzem. Csak ugye itt a topikban sokan tolnak ezt-azt, a bicajos videókban is mindenki kajál, azt gondoltam, hogy emellett nyugodtan lehet. De úgy látszik, csak súly tartás mellett
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #266432 üzenetére
Az MTB nem jön be, nem az én stílusom. A természet maga igen, de ezek a másszunk meg robogjunk le mindenféle vízmosásokon az nem igazán. A 300, de főleg az 500 km nekem hatalmas lépés, az nem igazán motivál, ha felfestesz egy sokkal durvább célt. Mászást fogok gyakorolni, mert a tegnapi menetben a harmadik után kezdtem ráérezni, hogyan is kell csinálni, szóval ott még van hová fejlődni, de az is edzés, ahogy minden más, és a számok már nem motiválnak úgy, mint pár hónapja.
#266433 parandroid: 1-re igen, de azt hittem, azért a sport többet segít. A 2-re ugyanazt, mint az előzőre, hogy látom, valószínűleg a folyton tolás miatt egyfolytában izmosodok, és nem tud elég zsír lemenni a nettó fogyáshoz, legalábbis ezt gondolom. Ezt is írod a 3-assal, de én is kezdem érezni, az utóbbi pár hétben már beiktattam pár hasonlót, csak még mindig megfeledkezem magamról és nekiállok tolni. Feladni nem szoktam, ezt se fogom, azért is kérdeztelek benneteket.
#266435 -=RelakS=-: én már nem vagyok hajlandó, és 1-2 dolgon kívül ruhát se fogok venni. Tudom, hogy kell, meg aero, de akkor sem, mert a végén már minden lesz, csak épp kedvem nem. Azért is kérdeztem, mert lehet, hogy van ilyen "holtpont" a folyamatban, vagy nem is tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #266438 üzenetére
Próbáltam mindenkire hallgatni, de amúgy továbbra sincs egyetlen szenzorom se az okosóra pulzusmérésén kívül. Volt azért benne tudatosság, a zónákat fejben átpakolás után elengedtem, csak még az első 1000 km-ig megvoltak a célok, a gyorsulás, az izmosodás. Nem azért bringázom, mert valamivel fogyni akarok, hanem mert szerettem és szeretem. Csak közben valóban elveszett a lényeg, a bringázás öröme (a szabadság érzése), és maradtak a kilométerek meg a hajtás. Meg a fejben összeállított dolgok, mi kell még, szerelgetés, stb, bár ez az egész igazából nem annyira érdekel, inkább szükséges velejárónak tekintem.
Ha azt kérdezed, mit szeretnék igazán, valamikor az elején már írtam: elérni egy olyan szintet, ahol bírok fél naposakat kirándulni szép időben, terepviszonyoktól függetlenül.
#266437 -=RelakS=-: hét közben reggelizni szoktam és este 4-5 között vacsorázni. Hétvégén meg csak ebéd és vacsora. Az adagokat csökkentve tudok fogyni 2-3 hét átállás után, persze a napközbeni és esti nasit elhagyva. Sokszor csináltam már, tudom a receptet, önuralmam is megvan hozzá. Csak ha éppenséggel a bringázás is kicsit önsanyargatásba megy át, akkor a kaja megvonás nem annyira mókás, mert aztán eltelik pár hónap, egyszer elengedem magam, aztán visszajön minden.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266440 üzenetére
Bár nem vagyok kalóriaszámolgatós és tudományosan étkezős, de változatosan és egészségesen étkezem, és az elmúlt 10-15 évben vagy tízszer fogytam le. Tudom a saját receptem, ismerem a határaimat, és amúgy simán elvagyok napi egyszeri étkezéssel is. Ha eldöntöm, hogy nincs édesség, akkor nincs, de semennyi. Legutóbb a szénsavas italokról mondtam le úgy 1 éve, azóta se ittam olyat (ja de, nyáron söröztem valamennyit). Ha fogyni akarok, tudom mit kell tennem, ismerem, milyen a gyomor szűkülésének 2-3 hetes szenvedős periódusa, utána csak odafigyelés van, és simán le tudok adni 5-10 kilót. De a "padló" valahol 95 körül van, és addig is csak úgy tudok lemenni, ha közben sokat mozgok is.
Gyerekkoromban elég vékony voltam, sokat is mozogtam, gyalog jártam mindenhová, bringáztam. Valahogy nem voltam elégedett az alkatommal. Középsuli után vékonyan szálkásan voltam 75-80 kg, mert nehezek a csontjaim. De mindig "vékonynak" éreztem magam. Aztán amikor 85 kg körül voltam, kezdtem élvezni, hogy már nem az a vékony gyerek vagyok, és aztán 5 évente 5 kilóval nőtt a "sztenderd" súlyom. Ez most már vagy 10 éve 100 kg körül van, de mint írtam, akárhogy fogyózok, 95 alá nem tudok menni. Ezért gondoltam a bringára, hogy azzal majd talán. Ami egyébként valószínűleg menne is, csak be kéne lőnöm mellé egy újabb fogyást, és nem széttaposni a bringázásokat, mert az meg csak izmosít. De az se ártana ahhoz, hogy még tovább és többet tudjak menni...
#266441 jjeahh: az első kevésbé megy, a másodikat nemrég kezdtem el, most, hogy már van bike computer, így már tudok tervezni, azóta mászkálok is többfelé. Tegnap is tök frankó kört mentem, csak megint időkorlátos volt a család miatt. A mászás gyakorlására van a környékünkön mindenféle hosszúságú és meredekségű út, szóval tudok benne fejlődni. Az egészségem még szerencsére bírja, de havi 300-500 km-nél többet szerintem hosszútávon sem fogok menni, de az nem is annyira gáz.
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #266447 üzenetére
Ja, jól leírtuk, pont ugyanez itt is. Bár nem vagyok dagadt, de alkatilag ilyen az egész család. Önfegyelem kell, meg is van, de pár hónap vagy fél év után megunom, aztán felmegy 105-re, hú ez sok, le 98-ra, és így tovább. Vicces mert a Covidban voltam 109 maxon, a végén lefogytam 100-ra pár hónap alatt, azóta +-3 kilóval tartom is ezt. Most majd mellé rakom a fogyást, de közben jön a hideg, belustulok, áhf.szom
Vagy télen beizzítom asszony futópadját. Végül is olcsóbb mjnt egy görgő, és ha meg edzetten állok át rá, akkor haszna is lesz. Ez nem is hülye ötlet, és megspórolok egy csomó pénzt
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #266449 üzenetére
Na kiszámoltam a mai kaját. Még 500 kCal-t ehetek, de ma sokat ettem, igaz le is tekertem. De köszi az oldalt, mert tényleg jó a keresője és így látni a számokat is. Felhasználom a következő diétához.
Lehet hogy nem jól csináltam, de amúgy de, hiszen fogytam. Csak az élet jön, az ember még ellustul. Inkább a kitartás volt a probléma, gondolom erre írtad az életmódváltást.
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #266453 üzenetére
Ezt csináltam eddig is... néztem az átlagot, a kilométereket, egy időben a pulzust, pedálfordulatot, ja meg a kilókat, de ezt unom. Április óta "edzek" azért, hogy jobban és gyorsabban menjek, másszak, de egy kezemen meg tudom számolni az utakat, amikor azért mentem, hogy élvezzem, mindenféle "terv" meg cél nélkül. Távolság növelése, mászás , ezekben kell fejlődnöm, ha már cél kell.
Hasaggymegnek van valahol igaza, el kéne ezt engednem és csak menni. De a társaság keresést megfogadom, sokan írtátok.
-
Tin
veterán
válasz 6030D #266455 üzenetére
Ha belegondolok, igazad van. Cél volt a km, cél volt az erősödés, cél volt az átlagsebesség, és azokat a célokat teljesítettem is, de a fogyással mindig úgy voltam, hogy "majd jön magától". Valószínűleg fejben nem volt a helyén a dolog, így nem figyeltem az étkezésre, és így valóban nincs fogyás. Szóval ja, nekiállok fogyózni, aztán megindulnak a kilók is.
#266459 dom1n0: és nőtt a sebesség, nőtt a táv, könnyebb tekerni, de mostanában már úgy érzem, hogy lelassult az egész. Nem tudok jelentősen gyorsabb lenni, sokat kell fejlődnöm a mászásban, van még előttem kb 400 km idén, de kicsit beleuntam az órára menésre, mert ott már nem tudok fejlődni, és nagyon a kedvtől-időjárástól függ, hogy milyen eredmény születik. Szóval ja, új célok kellenek...
#266474 dom1n0: szinte biztos, hogy a magas pulzus miatt inkább szénhidrátból fogyasztok, és valószínűleg azért is eszek valamivel többet, hogy pótoljam azt. A "sima" bringázásaimnál is 150 körül-felett van az átlagpulzusom, az edzési célból tekeréseknél meg 160 felett. Szóval ja, nem épp ideális tartomány... Izmosodom, de kevesebb zsír égetek el. A sok Z2-Z3-at meg többször próbáltam, de mindig azon veszem észre magam, egy idő után hogy megint tolom neki. Pedig ha végiggondolom, pont a lassú tekergés és a nézelődés az, ami változatossá tenné a tekeréseimet, és valószínűleg segítene is a fogyásban, csak akkor ugye nagyon lassan jönnek a távok. De valószínűleg ezt kellene erőltetnem.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #266493 üzenetére
A matekot értem, csak én nem számoltam. A pulzusom magas, valószínűleg magas zónában megyek, és azért nem égetek elég zsírt. A kötelességből tolást ne is mondd, az utóbbi időben ezt érzem. Tegnap például kb 12 fok volt, szerintem alul is öltöztem mert fáztam közben, szembeszél is volt, de letoltam becsületből. De az nem jó, hogy az egyetlen öröm a végén az, hogy ez is megvan. És aztán nézi az ember, nem gyorsabb, nem jobb, nem is fogyott, szenvedett is, unalmas is, és így tovább. Szóval ja, valamit tényleg rosszul csinálok, de ennyi tanács alapján már kezd világos lenni, hogy mit.
NEM veszek új bringát, felszerelést, ruhát, meg hasonlók. Semmi értelme annak, hogy pénzzel próbáljak meg kedvet venni. Használom amim van, nem a külsőségek fognak segíteni abban, hogy jobb legyek. Igen, jó visszajelzés lenne a +20% instant sebességnövekedés a megfelelő geo és az aero öltözet miatt, de azért amikor elmegy egy országútis mellettem, és én csak lassan szakadok le róla, akkor azért én is tudom ám, hogy ugyanazzal a bringával és öltözetben én is tudnék hasonlót. De arra, ahol én most tartok, még egy jó ideig elég ez a bringa.
#266497 tisn: köszönöm a tapasztalatod, logikus, és ebbe az irányba kell mennem. Vagyis az irány megvan, én is fogytam már nem egyszer, csak amióta bringázom, igazából egyáltalán nem fogyókúráztam, szóval nekiállok kombinálni a kettőt.
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #266512 üzenetére
Társaság nehéz eset, amúgy két szomszédom is bringázik, de mindkettő magának való, ahogy én is Ez a leszólítósdi sem annyira az én világom, de majd ki tudja, mit hoz a sors. A sík már nem fejleszt igazán, távolságra nem lőttem, de a szombati 35 km-es vidéki tekerés után sem fáradtam el annyira, hogy ne mehettem volna el még többet, csak ott is lejárt az időm. Féligmeddig ezért is tolom, mert asszony hazaér este fél 7-kor, és utána van időm elmenni. Vagy szombat-vasárnap délelőtt. Szóval sokszor van mondjuk 1-2 órám, aztán annyi, és ahhoz választok távot.
A mászáshoz nekem nem nagyon kell mennem sehova, hacsak nem 10 km-es emelkedőket akarok, de edződni jók a környéken azok a 2-3 km-esek is. Ott még bőven van hova fejlődnöm.#266513 lsebestyen: a környékünkön nehezebb nyugis síkot találni, mint dombokat. Vannak ilyen városon kívüli bringás "körök", csak jó időben tele van kutyással és gyalogossal, és nem lehet menni. Az az oda-vissza itt van 5 percre tőlem, és ideális volt erősödésre és fejlődésre, amíg a dombozás nem ment, de most már csak heti 1-2x van, mert unom. Mostanában már inkább kerekezek a városban meg a környéken, és elmászkálok új helyekre is. Van mit feltérképezni bicajos szemmel, és vannak szép helyek is. Nálam is a Karoo óta van ez, mert végre nem kell attól félnem, hogy eltévedek. Bár a dög nem értem miért, de sokszor országútra tervez, amikor mellette ott a szervizút a bicajosoknak. A kocsiba berakom nálam talán jövőre lesz, bőven van még mit kimerítenem a környéken, jövőre a célom a 100 km-es "túra".
-
Tin
veterán
válasz Ringman #266528 üzenetére
Schwalbe Big Apple van a bringán, ennél valószínűleg csak jobb van, de ezen csak esővíz elvezetés van, amúgy sima. De ha váltok, nem csak gumit fogok. Addig meg elfogadom, hogy ebben ennyi van. Mászást tanulni ez is jó
tisn: pont erről beszélek, hogy az edzéseket fel kell váltanom az élmény tekerésekkel.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266531 üzenetére
Örülök, hisz mindenki ezt mondja, csak az elején ez nehézség (volt). A szombati 35 km/400m után lejött, hol kell fejlődnöm, és az is, hogy annyira már nem vagyok reménytelen. Ezért is kell jönnie a mászásnak. Már találtam utakat is, szóval rá tudok feküdni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Alkoholista nevelde
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
- NIXON Sentry Solar napenergiával üzemelő, letisztult, elegáns karóra // Teljesen ÚJ // ÁR ALATT
- Daniel Wellington Classic Mesh Onyx Black karóra // Teljesen új // ÁR ALATT // Ingyen posta
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +Garancia +Care Refresh biztosítás
- Certina DS PODIUM Chrono férfi karóra
- LEGO Ferrari Daytona SP3 The Sense of Perfection (5007627)