-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz HollyBoni #78216 üzenetére
Van ahol lenne létjogosultsága de az szerintem nem igazán itthon van.
Amúgy amiért nem jó: túl nagy ugrások. Kezdődhetne akár 12-tes fogaskerékkel is.Én se vagyok épp egy hegyimenő alkat de most már azért elmondhatom hogy 6 db 2000m+-os emelkedőt is sikerült megmásznom 50/34 és 12-28 sorral. De az Alpokba mondjuk jól jött volna ez a 32-tes sor, itthon viszont még sose találkoztam olyannal ahova feláldoztam volna a finomabb átmeneteket a könnyebb fokozatért. Emiatt kérdeztem na meg azért 32-tes kazetta szerintem még közel sincs elterjedőben max a 30-ast szokták gyárilag feltenni outikra. Esetleg a női darabokra tesznek 32-test ahogy néztem.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
válasz HollyBoni #78222 üzenetére
Mondjuk lehet az endurance gépekre tényleg tesznek gyárilag 32-es sort. Ha nagyon hegyes helyen élnék (pl Alpok) akkor alighanem én is használnék ilyen sort de itthonra még maradok a 28-asnál. Viszont ha barátnőmnek lesz outija akkor nála üdvözlöm majd a nagy hátsó kazettát, ő is értékelné szerintem.
ivana: 40-es kistányér mellé abszolút érthető azért az már nem éppen kis áttétel. Viszont ugye a mai outikon háromféle kistányér van gyárilag már: 34, 36 vagy 39. Na nem mintha a 39 sokkal kisebb lenne mint a 40.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #78226 üzenetére
Jó mondjuk a felfelé fordított stucni tényleg elég fura egy outin. [link]
Napfénysüti: Jaja csak ez ilyen régi acél és francia menetes, vagyis nincs rá csak négyszöges hajtás, integrált no go. Így a négyszöges campa a megoldás. Egy kompakt integráltnak én is jobban örülnék, mert a váz amúgy jó.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz HollyBoni #78400 üzenetére
Ebből a 2 cikkből mindent kiolvashatsz a dyna-sys-ről:
[link]
[link]A rendszer koncepciója abból indul ki, hogy a legtöbb hétköznapi felhasználó a 32-es középső lánctányért használja. A középső tányér esetén a 10-es rendszerben nő a használható fokozatok száma. Az sem mellékes, hogy amikor 22-re vált az ember a 9-es rendszerben, akkor a hátsó váltóval kettő vagy akár három fogat is kell hátul léptetni, hogy az áttétel ne túlzottan, csupán a kívánt mértékben változzon. A 10-es rendszerben a 24-es lánctányérra való váltáskor elég a hátsó váltóval mindössze egyet váltani. Valamint a lánckeréksor „végén” a fogszámok miatt a lépés kisebb a váltások között, nehezebben fordul elő, hogy túl kevésnek vagy túl soknak tűnik az adott fokozat.
Gyakorlatilag akkor jött be ez a cucc, mikor a shimano 9-ről 10-re váltott.Szerintem dyna sys-nek kéne lennie, de inkább nem nyilatkozok, hátha valaki jobban tudja.
Amúgy ez a zee széria dh-ra való.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
HollyBoni
veterán
válasz HollyBoni #78422 üzenetére
Láttam videókat ahol Deore Dyna Sys váltókarral használnak ZEE hátsó váltót, szóval Dyna Sys lesz a ZEE is.
De jobban megnézve táblázatokat ahol húzásról van szó, meg "derailleur ratio"-ról (magyarul passz), van Shimano 10 Road, meg Shimano 10 Mountain. Szóval most már 99%-ig biztos vagyok benne hogy minden 10-es monti cucc Dyna Sys. Csak én éltem eddig tévhitben.
"No de mi is az a Dyna-Sys?
– nemcsak egy extra fokozat hátul…"
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #78885 üzenetére
én eddig mindig olyan cuccokat rendeltem, ami volt raktáron, de sose ültek rajta.attól függően, mikor rendeltem, vagy aznap, vagy másnap fel is adták, és a csomagkövetés is mindig rendben volt náluk.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
hegyimorc
senior tag
válasz HollyBoni #80123 üzenetére
Mérd meg tolómérővel.
Egyszer lemértem elég sokféle láncot és patentszemet. Nem volt két egyforma méret, pedig mind tizes volt elvileg.
Amúgy miért kevernéd? Úgy sem bontható, nem többször felhasználható a patentszem sem. (A kilences még igen, a tizes már nem) Nincs előnye a shimano stifthez képest.
Ettől függetlenül valószínűleg gond nélkül menne. Láttam már tizes láncon kilences patentszemet. Usernek fel sem tűnt.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87118 üzenetére
A lényeg az egészben a meghúzás 40Nm van előírva kb. ami rohadt sok, fogsz egy imbuszt és meghúzod amennyire tudod azt kész. A terhelésből adódóan itt a blue locktite nem ér semmit.
Igen, egy idő után elvileg lejön ha nincs csavar, de gyakorlatilag ha jól rajta van ez elég sok idő. -
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87122 üzenetére
Been there done that Túra gyereknek lelazult a hajtókarja a semmi közepén, még ilyen régi 14-es csőkulcsos volt, persze 14-es csőkulcsa nem volt senkinek, meg amúgy is sérült volt a menet a csavaron. Kiszedtem a sajátomat meghúztam aztán vissza raktam hozzám, kibírta a 10km-et a következő bringa boltig
40Nm egy 15cm-es nyelű imbusszal azt jelenti, hogy 400N-el kell húznod az imbuszt mert az effektív erőkar olyan 10cm akkor is ha úgy számolunk, hogy a gyűrűs és a kisujjadra ugyan annyi nyomaték esik. Vagyis rohadtul meg kell húzni.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz HollyBoni #87698 üzenetére
Ilyen csodát vettem múltórabán teljesen jó nagyon kis kompakt, tölthető aksi kicsi tömeg jó fénye van mi kell még. (Még az utánfutómhoz.)
(#87680) atok666 A héten volt, hogy kanyarodott rám egy autós nagy és alap nagy tempóval mentem nem sokan múlt az ütközés. Kigyorsítottam és kitérő manővert eszközöltem, így nem kenődtem fel rá. Megállni nem tudtam volna már előtte, hát volt is duhaj-beszéd ahogy sikerült megúszni menet közben, de nem volt kedvem visszamenni megkérdezni, hol nyerte a jogsiját, hogy nem vett észre, mert semmi nem takart egy tök egyenes szakaszon. Kétsávos főúton az autósor mellet haladtam az út szélénél. A juzer meg kereszteződésből indult neki ..
Innen nem vett észre!!! (A balra kanyarodó sávban nem volt autó és teljesen világos legyen a szitú nézett irányból jöttem az út szélén ...)Jobbulást tőlem is.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz HollyBoni #87713 üzenetére
Még ősszel vettem, itthonról, de 500 Ft volt valahogy .. szóval meg ért egy próbát.
Nem olyan sokat volt használva szakadó esőt nem tudom menyire bírja esetleg az kérdéses még, nem volt úgy próbálva.
Azért néhány napos kisebb esti tekerés után lehet tölteni az aksit, de ez a méretéből fakad nagy aksi nem lehet benne. (Jó hát a 2db AAA aksival a régi hátsó lámpám sokáig el megy, de tömegben többszöröse is ..)Specifikációja a dobozán:
4 féle mód van fényben a folyamatos fénynél 4 óra többi módnál (különböző villogó fények) 10, 12, 8 órát ír (Ez kb. oké, annyira nem méregetem le "centivel". )A töltés az 2 óra vesz igénybe.
Egy mini USB töltő kábel volt még hozzá és két méretű gumigyűrű a rögzítéshez. (kicsi, nagyobb)Ja igen még egy kis pozitívum az enyém az megjegyezte az utoljára használt fénymódot tehát bekapcsnál a kapcsolásnál használt fény effekt fog újra menni.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
bunddog
tag
válasz HollyBoni #87698 üzenetére
még tudtam szerkeszteni az előzőt, sry hogy dupla lett
ami lemaradt: Velotech 50
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HollyBoni #87752 üzenetére
Teleszkóp nyomásról van szó és fentebb linkelte, hogy milyen bicikli érkezett.
Pedig nem nehéz, csak a válaszolt hszre kellett volna kattintani.
Everybody lies.
-
jilian
addikt
válasz HollyBoni #87749 üzenetére
Nem veszem kötekedésnek, ez van.
Nem azért vettem 650-ért biciklit, hogy használjam ahogy épp előkaparom.Szeretnék mindennel tisztában lenni.
10 évvel ezelőtt amikor vettem egy Trek-et, csak annyit mondott a fószer a boltban,
"há fujjad amíg kemény nem lesz"
meg a "teleszkóp meg had tegye a dolgát, jóuvan az úgy ahogy van"Na most már kicsit jobban odafigyelek a dolgaimra.
Mivel a gumikon nem találtam konkrét adatot a nyomásról, inkább megkérdeztem.
Annyit tudok, hogy "há fölfelé menet kemény legyen, lefelé meg engegyé belülel le"Gondolom ez a mostani gumiknál már kicsit másképp fest....
-
Solad
őstag
válasz HollyBoni #99613 üzenetére
Btw alsogatyat ilyesmi ala sosem veszunk. Masreszt pedig az osszes retegnek megfelelo technikai anyagbol kell lennie ahhoz hogy elvezessek a nedvesseget.
A betetet meg fogod szokni, csak eleinte szokatlan de teny hogy az olcso gatyak szivacsbetetje nem az igazi.
A ketto arabol mar vehetsz egy vallalhato minosegu bringasgatyat, es nem kell extra retegekkel szarakodni.ez pl arahoz kepest kifejezetten vallalhato minoseg.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
5381
aktív tag
válasz HollyBoni #99613 üzenetére
Én is ilyen nadrággal kezdtem, mert nem akartam szűket felvenni. Igaz, csak az 500-as szériával, de nem volt kényelmetlen egyáltalán. Nyáron hordtam, izzadtam benne rendesen. Én országútin hordtam, vékony és betét nélkül elviselhetetlen nyereghez, de több órákat is kihúztam vele.
Ezek szerintem akkor működnek jól, ha csak a saját cuccát hozzágombolod. Ha több réteg egyéb nadrágot is felveszel, nem biztos, hogy kényelmes lesz.
Így télre, szerintem egy hosszú betétes bicilkis nadrág és rá esetleg egy rövidnadrág a jó választás, ha zavar a szűk nadrág.
Vagy lehet, csak egy komfortosabb ülés kell -
RaiZka
tag
válasz HollyBoni #99617 üzenetére
ugyanilyen 900zas betét van az én kantáros gatyámban és (nekem) teljesen bejött. Igaz a többiekkel ellentétben én húzok alá pamut boxert is. (igen, egy kicsit igazgatni kell amikor felveszem de ennyi..)
Mentél vele hosszabb távot is? A nyereggel mi a helyzet? Én nyáron próbáltam megszokni a gyárit, de nem ment.. 15-20km után baromi kényelmetlen volt. Cseréltem, azóta nem fáj a hátsóm.. (4500km)
Közben már látom más is felhozta a nyereg témát..
Van 100zas rövidnadrágom, na annak a betétje nekem sem jön be.. Azt jövöre cserélem majd valami másra..
[ Szerkesztve ]
-
5381
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #99622 üzenetére
Egy cipőben járunk,nekem is csak a felsőkategóriás betétes,alsó nélkül páros tudott csak vetekedni a pamut alsó+futónadrággal.Így szoktam meg,ez "kényelmes" akár 6-7 órát is egy nap a nyeregben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #99629 üzenetére
Nekem pont ilyen gatyám van: [link]
A legjobb montis gatya amit eddig próbáltam. A betétet el kell felejteni, engem az minden rövid gatyánál zavar, mert túl meleg lesz tőle. De ezt leszámítva tökéletes. Figyelembe véve, hogy 10 ezer körül micsoda ócska rongydarabot árultak a decathlonban, bőven megérte a 20 ezer körüli árát.
-
planbmokus
senior tag
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #99685 üzenetére
a fene megeszi, most hirtelen azon kezdtem gondolkodni, hogy valamelyik bringát át kéne alakítani 1x10-re vagy 1x11-re
igazából az outi lenne jó mert még sose volt Sram (outi) váltásom, így akkor egyúttal az is ki lenne próbálva, csak sajnálom a mostani 105-ös cuccot lecserélni
az egyenes kormányos bringát meg nem tudom, használnám-e úgy meg annyit, hogy érdemben megismerkedjek az elől 1 tányéros rendszerrel.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #99694 üzenetére
na igen, így hogy kicsit utánanéztem az áraknak, csak kipróbálásra elég drága mulatság. talán még tényleg az egyenes kormányos verzióra összeszedegetve a cuccokat, jönnék ki a legolcsóbban(?). bár úgyse nagyon állna meg 200-250 euro alatt......legalábis ha ragaszkodok a narrow wide (vagy milyen) rendszerekhez tervezett hajtóműhöz, lánchoz, minden bizbaszhoz.
(#99693) belaazallat: látánd a fékváltókarokat, biztos nem vennéd meg igaz, ettől függetlenül nagyon szépen teszi a dolgát.
de egyébként sem adnám el, abban az órában 65.000 km van, annak már az eszmei értéke is megfizethetetlen
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Zsolt74
senior tag
válasz HollyBoni #99742 üzenetére
A gyári betét volt benne, a bicaj újonnan lett véve, és kb 1,5-2 hónap alatt el is kopott.
Mondjuk egy ilyen drága bicajhoz nem illett volna egy ilyen alap tárcsaféket rakni (Cube Stereo Hybrid 120)
Néhányszor ment sárosabb időben de a tárcsára nem nagyon ment sár.
Port viszont annál többet kapott, mert sokat játr az erdőben.
Nekem is a bicajom csupa por szokott lenni, mikor az erdőben tekerünk, állandóan takaríthatom.Zsolt
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #99754 üzenetére
Attól is függ, hogy használod. Intelligens rendszerek ezek, nyomatékszenzorosak, ha kényelmesen tekeregsz vele akkor nem is ad akkora nyomatékot a hajtásra. Meg ugye ha nem mész gyorsan, nem lejtőzöl akkor nagy fékezések sincsenek.
Ez esetben nem számottevőbb a kopás mint egy normál bringán.
Ha viszont rendesen megtaposod neki, kihasználod a tudását, akkor a hátsó gumid hamarabb fog kopni, az első fékbetétek is, és a kazetta testet is hamarabb ledarálja a sor mint egy normál hajtású kerékpáron.
Egy hátsó külső egy pedelec montin kb 1000 km, ha tényleg durván használod. Elöl a fékbetétek akár 400-500 km alatt elkophatnak. A Magura még egész jól bírta nekem, úgy kb 1000km-t, de a Shimano deore fékben az alap resin betéteket elöl, 400km után cserélgettem. Ez mondjuk 100%-ban durvább terephasználat volt.
A lánc és sor is nyilván hamarabb kopik, de azt hozzáteszem, hogy a KMC-nek van kifejezetten pedelec-hez gyártott lánca, ránézésre nem látom a különbséget a hagyományoshoz képest de elég jól bírja. Pedig a Sram X1 váltó, meg a nagy nyomaték csattogtatja rendesen a fokozatokat. De ha megtanulsz váltani egy pedelec-el, akkor már tudod kímélni. Csak arra kell figyelni, hogy váltáskor egy pillanatra vegyél vissza a hajtásból, ha erre nem figyelsz akkor olyanokat tud reccsenni, hogy azt hiszed mindjárt elszakad, de ha figyelsz akkor sokat tudod növelni az élettartamát a láncnak és sornak.[ Szerkesztve ]
-
3shae
aktív tag
válasz HollyBoni #99891 üzenetére
Jó volt olvasni bátorító szavaid, neked is nagyon köszönöm!
Ezt találtam shimano 105 11-32
Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!
-
3shae
aktív tag
válasz HollyBoni #99898 üzenetére
Ó hallod, akárcsak ėn..
Megnéztem a sorokat. Az első 28- 38- 48 a hátsó pedig 11- 28 ezt eddig nem is tudtam..
Szóval az esetek többsėgėben 38 ės hátul a 4- 5- 6 fokozat. Ha enyhe emelkedő vagy folyamatos pofaszėl akkor 2- 3 fokozat hátul. Olyan szopós emelkedő mint a maglódi ott azért simán befigyel a 28- 28.. Versenybicóknál a kisebb lánckerék az 38 ugye? Ha igen, szerintem élhető lenne számomra a 38- 32
Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!
-
nagyúr
-
Tothgera30
Ármester
válasz HollyBoni #99953 üzenetére
Általában mosáskor bő vízzel rámegyek, majd Baba tusfürdős (nem vicc ) meleg vízzel, és autó mosó kefével átcsutakolom, végól megint kap egy hideg zuhanyt. Ezután hagyom száradni, majd újrazsírzás/olajzás, és akasztom a tartóra.
#99955 Hasaggymeg: Hasonló csónakban evezünk, ha nagyon redvás az idő, én sem megyek ki, vagy ha nagyon úgy jön ki, akkor Cyclocrossra ülök, és leginkább aszfalton haladok egy karikát.
#99960 jjeahh: Sok újat nem tudsz mutatni nekem...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Zsohi
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- OLED TV topic
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Kugoo KuKirin G2 Master
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen