- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Max
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- DIGI internet
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz
fulton #262860 üzenetére
Képzeld a Karoo2 és a Samsung óra más távot és átlagsebességet mutat, pedig egyszerre indítom és állítom le őket. És mindkettő GPS-es. Szerintem ennek nincs ekkora jelentősége, viszonyítani más, pl. látni hogy gyorsulsz az edzésektől ugyanott, de hogy 22.4 vagy 22.7 az átlag, az tökmindegy.
-
Tin
veterán
válasz
Mezga Aladár #262875 üzenetére
Nekem 48-11-el lejtőn 55-nél volt még benne, azt néztem, hogy nagyon meghajtva talán 65-ig ki lehet tekerni. De nekem nincs űrlábam.
-
Tin
veterán
válasz
robee19 #262933 üzenetére
Én lánc olajozás után mindig megtakarítom izopropil alkohollal a hátsó féktárcsát. Utána gyengébb lesz a fékhatás, amíg vissza nem fékezed rá a felhordott betétet. Magyarul pár jó nagy fékezés, és megint jó lesz.
Az segít meg, ha nem nyomod rá erősen az izopropil alkoholos rongyot, hanem csak áttörlöd a felületét. Akkor kevesebbet szed le róla, és hamarabb vissza lehet fékezni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Mezga Aladár #262937 üzenetére
Pontosan, ez a reális. Nekem 55 km/h környékén volt a 48-11-en egy emelt pedálfordulat (90 körül). Erre írtam, hogy talán a 65-öt ki tudnám tekerni, de akkor már nagyon járna a lábam.
-
Tin
veterán
válasz
arcitec #262944 üzenetére
De te fújod, mi meg töröljük. Ráfújsz, feloldja, elpárolog. De ha a rongyba locsolod a izopropilt, majd ráfogsz a tárcsára és letörlöd, akkor leszedsz a tárcsáról némi ráégett fékbetétet is, amit vissza kell vinni a felületre pár fékezéssel. Ezért írtam, hogy ne nyomja rá a rongyot (magyarul csak vigye fel az alkoholt), és akkor kevesebbet szed le.
A fújás részben jobb, részben még oda is mehet belőle, ahová nem kellene, és kioldhat olyan zsírt is, amit nem kellene. A rongynál meg csak oda jut, ahová kell. Amúgy meg 100 km-enként pár nagyobb fékezés nem a világ vége. És mivel csak a hátsót takarítom, első fékem mindig van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
arcitec #262947 üzenetére
Rakj rá egy szűz fékbetétet egy szűz féktárcsára, és nézd meg, mennyire tudod elcsúsztatni. Majd ugyanezt egy összekopottal. A betét anyaga ráég a féktárcsa felületére, és az a ráégett betétanyag és a betét adja a valódi fékhatást. Amit egy erősebb rongyos és alkoholos ráfogással letörölsz róla.
Autót ne hozd ide, más a szitu, mert ott a betét sokkal keményebb anyag, ami fizikailag is sokkal gyorsabban kezd el belemarni az acélba, az apró barázdák közül, amit csinál, meg sokkal nehezebb kitörölni a beleégett betétmaradványt.
Az én tárcsám tükörsimán érkezett, és most sincs igazán megkopva 1200 km után. Idővel persze belemar a betét a féktárcsa anyagába is, és akkor már nehezebb ráfogással is letörölni a beleégett betétmaradványt, de az elején nem volt nagy ügy. Persze, ha szétkapom, és megcsiszolom a tárcsát smirglivel, akkor ugyanezt érem el, de minek, ha egyszer így is jó? Majd idővel jobban összekopik, és egyre kevesebb anyagot lehet leszedni törölgetéssel.
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #262964 üzenetére
Az üvesre felégés más szitu, jó, hogy felhoztad, mert így csak még jobban össze lehet zavarni mindenkit
MIndegy, hogy hívjuk, nem az acél és a betét anyaga adja a fékhatást, hanem az acélba "égett" (dörzsölődött, midegy hogy nevezzük) betétanyag és a betét anyaga.
Az üvegesre felégés más tészta, az akkor jön elő, ha valaki túlhevíti a tárcsát a folyamatos fékezéssel, és mivel nem tud hűlni egyik oldal sem, a betét egy tükörsima réteget hoz létre a tárcsa felületén és a saját felületén is, ami ráadásul annyira kemény, hogy utána tényleg fizikailag kell eltávolítani (csiszolás vagy kuka).
Autónál sok ilyen hülyét látni, aki perceken át vasalja a féket a lejtőn, aztán csodálkozik utána. Pont ezért jobb a nagy fékezés rövidebb ideig, kienged és hagyja hűlni, majd újra nagyobb fék, ha kell. Én szakaszosan szoktam fékezni nagy sebességről pont ezért. És mondjuk egy lejtő alján sem árt, ha az ember az izzó tárcsákra nem tapossa rá a betétet (áll behúzott fékkel), mert akkor meg vagy ott azon a ponton üvegesedik fel a tárcsa, vagy rosszabb esetben megvetemedik a tárcsa az egyenlőtlen hőmérséklet miatt, majd hullámos lesz, és fékezéskor "üt".
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Ringman #263006 üzenetére
Belinkeled kérlek, hogy pontosan melyik Garminos tartót veszed, amitől elfér a kormány előtt a készülék? Mármint miután megvetted és lepróbáltad. Mert én is gondolkoztam, hogy veszek hozzá tartót, mert akkor az adapter nem tudja eltörni a készülékházat, hiszen fixen benne marad.
-
Tin
veterán
válasz
fulton #263041 üzenetére
Igen. Próbáltam országútit, de nekem nem jött be, valahogy kicsinek és vékonykának éreztem elsőre. A koskormányt pedig nem tudtam úgy fogni, hogy kényelmes legyen. Nekem ez a fitnesz stílus abszolút bejön, de hosszabb úton néha zsibbad a tenyerem, és néha a markolat végét fogom függőleges kéztartással. Ez a függőleges markolatvég pedig pont jó lenne arra, hogy néha átfogjak. Tudom, hogy így se fék, se váltás, de nem is állandóra kellene, csak amikor látom, hogy nincs semmi, akkor kezet pihentetni. De jó lenne, ha elfordítható lenne, hogy ha úgy van, ne zavarjon. De ez nem derült ki a gyártó honlapjáról és máshonnan se, szóval majd utána kell mennem.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Napfénysüti #263110 üzenetére
Ez térkép lesz. Nálam a tervezett úttal párhuzamosan vitt vagy 8 utcányit, és nem akart minden jobbosnál kivinni rá. Igaz ez még a legutóbbi frissítés előtt volt, az újjal még nem mentem előre tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
lsebestyen #263114 üzenetére
Lehet, hogy városon kívül így viselkedik, de városban, ahol sok az utca, valószínűleg nem erőlteti azonnal a visszatérést.
Abban egyetértünk hogy ragaszkodjon az úthoz, hisz lehet, hogy direkt tervezték arra, mert még akarsz nézni ezt vagy azt rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
Remélem a Smoove Chain Lube az ajánlott csepegtetős vax, mert olyat rendeltem. Meg itt volt 122 szemes lánc is, bár most lesz itthon 3 doboz 114 szemes is, de mindegy, majd elfogy.
-
Tin
veterán
Na ma végre mentem egy fél edzőkört a nyaralás után, most hogy végre nem esik. Hát gyerekek, fúrógép nem volt, és az edzés alatt végig el voltam ájulva a 170 feletti pulzussal, max mért 189. De nyilván ez az eszköz hibája.
Viszont komolyra fordítva: a Karoo2 300m-el hosszabb távot mért huszonpár km-en, mint a Samsung óra, és 0.7 km/h-val nagyobb átlagsebességet. Egyszerre voltak indítva és megállítva. Szerintem a bike computernek hiszek
-
Tin
veterán
válasz
ZavaBalazs #263491 üzenetére
Majd visszaszokom aztán lemegy. Most sem amiatt mentem felet, mert nem bírtam, hanem mert nem akartam elázni. Meg hirtelen nem akartam nagyot harapni. 189-et még sose mértem
-
Tin
veterán
válasz
rétisün #263507 üzenetére
Húzd fel kb-ra a megadottra, majd lassan emeld addig, amíg billeg a segged, pontosabban a talpad a pedálfordulat legalján "úszik", és onnan engedj le 2 mm-t, újra próba, amíg éppen jó nem lesz. De hozzá kell állítani a nyereg pozícióját előre/hátra, ami miatt a magasságot is picit korrigálni kell. Ja és a próbák között menj a bicajjal, tréner vagy görgő nem jó. Pár óra és megvan, nekem 2 délutánomba került (2x2 óra). Amikor megvan, érezni fogod.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #263547 üzenetére
Nekem 55-622-es a gumik, és ez nem országúti. 25-30 körül megyek síkon, ha jobban megnyomom, akkor a 36/11-en, az már nyilván a 30-35-ös tartomány. A fejlődést persze én is látom emelkedőn, de most épp kihagytam, szóval vissza kell hoznom.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #263549 üzenetére
Én tudom, ezért írtam, de szerintem ő nem. 48/11-en bőven 50 felett lehet menni. Szoktam használni, de csak lejtőn.
-
Tin
veterán
válasz
Lacerta #263565 üzenetére
Nem, csak fura. Ezért írtam, hogy jó erős lehetsz. Én is 25-30 között megyek síkon, de eszembe nem jutna 50-es pedálfordulattal tekerni a legnagyobb áttételen. Értelmét se nagyon látom. De persze a tiéd Monti, máshogy ülsz. Én 30 alatt fel se rakom a 48-as tányérra elöl.
-
Tin
veterán
Jövő hét elején megjön a Smoove Chain Lube, ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Végigolvastam a hozzászólásokat az elmúlt pár évből, nagyjából le is jött, mit kell csinálni, de valaki összefoglalná? A lánc szűz lesz, magyarul dobozból kivett. Van Brigéciol D3, plusz még két fajta tisztító és izopropil alkohol is minden mennyiségben.
Ha jól gondolom, előkészítés:
- régi lánc le
- lánctányérok full lepucol, lekefél, zsírtalanít
- új lánc Brigéciol D3 áztatás 10-20 percre, majd teljes szárításAz új lánccal mit kell csinálnom első kezelésnél? Leírom, amit megértettem, aztán javítsátok, ha valami téves
- új lánc felrak, és legyen 20 fok felett a lánc, vagy legyen felmelegítve
- a viasz üvege legyen meleg, vagyis előtte belerakni forró vízbe
- szemenként 1-1 csepp, hátrafelé forgatva a láncot, elöl-hátul a legnagyobb tányéron (keresztbe álljon), így feszül a lánc, könnyeben bejut a cucc a szemek közé, a végén 10x körbeforgatni
- ezután elöl-hátul a legkisebb lánctányérra váltani (másik irányba keresztbe), szemenként újabb 1-1 csepp, lánc hátrafelé forgatva, ha vége, 10x körbeforgatás
- végigváltani a fokozatokat, hogy kerüljön anyag a tányérok fogaira is
- várni egy éjszakát a száradással
- másnap indulás előtt egy felületi törlés és átmozgatás, aztán mehetKérdések:
- előkészítésnél a Brigéciol után kell alkoholos kezelés, vagy mossam el a láncot csapvízben?
- szárítás hogyan, kiakasztom 1 éjszakára, vagy hajszárítóval? ha az utóbbi, az mennyi idő mire kiszárad?
- a waxolt láncot át kell törölni minden menet után, vagy csak használni?(az első esedékes waxolásnál a teendőket majd megkérdezem akkor)
Kösz előre is, ne kíméljetek!
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #263614 üzenetére
1. Benzin kifogyott, sose volt
Marad a Brigéciol D3, mindenki azt mondta, hogy az a tuti, vettem azt, most nem fogok még benzint is venni.
2. Köszi, a várás nem rossz ötlet, miért is ne, így az első le tud dermedni rendesen, köszi. Gondolom az áttörlés ne izomból menjen, mert csak leszedem vele.Nem akarom folyatni rá, minden tiszta dzsuva lesz, a láncot is szemenként olajozom, az a +1 perc csepegtetésenként nem fog a földhöz vágni.
Az újrakenéses tippet is köszi. Nem tudom, milyen lesz az állaga (mennyire kemény), de mivel csak aszfalton megyek, és jön az ősz, nem annyira félek a felvert portól.
A régi láncban csak 1200 km van, 1000 km-nél volt 0.4- a nyúlás, szóval nincs megnyúlva. Épp azért jön a második, cserélgetni akarok 2 (vagy 3) láncot.
-
Tin
veterán
válasz
orbano #263615 üzenetére
Egy éjszakát? Nem sok az? Szerintem amit nem old ki negyed óra alatt, azt nem is fogja kioldani. De akkor beáztatom izopropil alkoholba is második körben, miért ne. De szerintem túltisztítod így. A szárításra inkább rásegítek hajszárítóval, de végülis hagyhatom kiakasztva egy éjszakát.
A felvitelnél a 2 kör mindenképp meglesz, közte dermedési szünet. Valaki írta korábban, hogy ha alapos az ember az első waxolásnál, akkor kevésbé koszosodik, szóval megfogadom.
-
Tin
veterán
válasz
jjeahh #263616 üzenetére
Túl van, ja, de miért ne?
Értem én amúgy, hogy lehet ezt is "lazán" csinálni, de ha most annyi az egész, hogy egyszer megcsinálom rendesen, és utána elég havonta egyszer újracsepegetni egy törlés után ahelyett, hogy 1-2 hetente lemosom az egészet majd újraolajozok, akkor hajlandó vagyok órákig szarakodni elsőre, ha utána időt spórolok.
Köszi a kihúzott részeket, egy része valóban felesleges...
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #263619 üzenetére
0.4 az még nem csere közeli, de annyira szar a fotó, most megnéztem újra, meg visszakerestem a topikban, 0.2 felett volt picivel. Az egész bringában van ennyi (1200 km), szóval nincs elkopva még semmi, és pontosan most akarom forgatni a láncokat, már meg is vannak, csak akkor mondom rendelek hozzá ilyen Smoove-ot, és azzal indítom el a második láncot. Rendeltem egy 122 szemest, abból lejön 4 szem, így a másik 114-esre rá tudom pont rakni, és akkor lesz +2 lánc a forgatáshoz. Szóval most elmegy ezzel 500-1000 között, aztán jön a harmadik megint.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #263621 üzenetére
Nem, a Smoove-ról azt írták, hogy 300-400-at kibír. A láncot olajozom 100-150 km-enként, arra írtam, hogy hetente.
-
Tin
veterán
válasz
andrisbandi #263622 üzenetére
Videót megnézem, köszi. Most azt mondjátok tényleg, hogy egy éjszakára rakjam be a láncot Brigéciolba? Meg utána még izopropil alkoholba is? Nem lesz az egy kicsit sok?
A maradékot elrakom, bár igazából az pont jó lesz arra, hogy a levett láncot elpucoljam benne, abban tuti sok lesz a dzsuva.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #263626 üzenetére
Ha tudok, akkor kb 2 órát, szóval ilyen 50 km alattiakat.
-
Tin
veterán
válasz
andrisbandi #263629 üzenetére
Megnéztem a videót. Igen, nekem is az a félelmem, hogy a sok izopropil után berozsdásodik a lánc. A Brigéciol után nem tudom, hogy a víz kell-e, de abban lehet áztatni, az nem fogja megmarni. Nem vagyok benne biztos, hogy utána kell-e alkohol. Van amúgy még vagy 2 lánctisztító szerem, de az alkoholba nem merem beáztatni a rozsda miatt.
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #263631 üzenetére
80 pedálfordulat körül tekerek, és síkon a 36T-t használom. Ezt szoktam meg, 25-30 között. Lejtőn már a 48T-t használom. Majd ha veszek PF szenzort, megmondom pontosan mennyi. Persze tudtam a lube rendelésnél, hogy valami elfelejtettem pluszban rendelni, a szenzort. Mindegy, ráér.
-
Tin
veterán
válasz
andrisbandi #263642 üzenetére
Akkor mehet az izopropil. Majd előtte forró vízbe áztatom a láncot úgy hamar kiszárad.