-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #143357 üzenetére
Valószínű, mert telefonra is létezik olyan app, ami a mobil kameráját használja vakuval a pulzus meghatározására. Csak rá kell rakni egy ujjbegyet és már mér is. Ha érdekel, keress rá a heart rate-re. Sztem teljesen oké dolog (pontos), csak macerás, meg nem folyamatos, mint egy mellkaspánt.
ivana: Na azt az elsőt én is megnéztem volna, de nem volt még kint. Mentségükre szóljon, kb. a termékpalettájuk többi alsó része ott volt kiállítva, vagy 15db kerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz TayRol #143662 üzenetére
Ha 5 méternél többet akarsz lépkedni, nem ajánlom az SPD-SL-t. Én is még csak szokom, hogy oda vagyok kötve a bringához, szóval túl sok tapasztalatom nincs. Viszont az az első felvételkor is érződött, hogy ebben igen kellemetlen járni. Nyeregben viszont kifogástalan
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz FireKeeper #144083 üzenetére
Kösz a biztatást, próbálom szokni. Felemelő érzés egyébként SPD-SL-el pedálozni, csak az elesés ne lenne a pakliban. Taposót nem rakom vissza, mert egyszer sprint közben lecsúszott a lábam és majdnem tanyáltam egy hatalmasat 30-as tempó felett.
Kerülgetve a kátyúkat gondolkoztam, ha belemennék egybe, hogy oldana a stopli. Írta korábban valaki, hogy kiold, de nem tudom elképzelni hogyan. Nincs még meg a reflex, szóval óvatosan megyek.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz FireKeeper #144106 üzenetére
Ügyes voltál, nekem már bal- és jobboldalt is nyoma van Pedig álló helyben történt mindkettő. Nem tudom milyen pedál ez, először legkisebb rugóerőn is ugrálnom kellett rajtta, hogy bekattanjon. Azóta kicsit javult a helyzet, de még mindig elég erős. Kirántani ki lehet, de ahhoz nagyon rántani kell.
Még mielőtt valaki írná összetévesztettem a végállásokat, írom, hogy nem. Tényleg minimumon van (PD-R8000).
-
gabro0
őstag
válasz samujózsi #144274 üzenetére
Ha ilyet tapasztalsz, jelentsd be. Nem fog magától megjavulni. Mennyivel jobban hangzott volna, ha azt írod: kipróbáltam és több nem működő kutat is találtam. Ezeket egytől egyig bejelentettem, így ha x helyen jársz, te már csak működő kutakat fogsz találni.
6030D köszi az olajzós tippet, de nem hiszem ez most segítene, új a pedál és a stopli is. Ma álló helyben gyakoroltam a ki-becsatolást és a jobb oldali már egész jól megy. Gondolom, mert a balt nem csatoltam ki a pirosnál és még nem kopott be a stopli. Bár az is lehet annyival gyengébb a bal lábam :/
Nagyon ideje lenne becsatolva nem elesni, mert addig a bringás ruhámat sem merem felvenni. Sokba kerülne egy egyszerű eldőlés is úgy érzem.
-
gabro0
őstag
válasz samujózsi #144283 üzenetére
Rendben, megértelek. Tekerés közben én se állok meg ilyen miatt, de utólag - ha tudom - pótlom.
A fő probléma, amit írtál, hogy hol működik, hol nem. Teljesen meghökkenve olvastam egy cikket, amiben bemutatták hogyan használják egyesek ezeket a kutakat. Fogják a slagot, rákötik a kútra, a kallantyút meg ledrótozzák és ezzel mosnak autót meg amit épp jólesik. Ezek miatt elzárják, aki meg rendeltetésszerűen használná, az meg hoppon marad.
Persze ez csak lakott területen működik, a pusztában álló kutakat gondolom a karbantartás hanyagolása miatt zárják el, de ezeket nem is nyitják meg jó ideig tapasztalatom szerint.Pont ezen a problémák miatt inkább úgy kellene erre tekinteni, mint egy parkolóalkalmazásra. (Van ilyen?) Odamész és a helyszínen látod van-e hely. Nem fogod azt írni a programhoz, hogy sz*r, mert nem volt helyem, hanem tudomásul veszed hogy nincs hely és a segítségével mész a legközelebbihez.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz zzola #144455 üzenetére
Én ajánlok rá egy jobb gumit az Ultra Sport helyett. Sokkal magabiztosabb lettem amióta egy jobban tapadó keveréket használok. Contit ismerem, az első black chili keverékes a sima Grand Prix (nekem is ez van) [link]. 7-8k/darab áron be lehet szerezni és szerintem megéri.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz samujózsi #144481 üzenetére
Milyen szélességben használod? Kérdezni akartam milyen nehéz vagy, de már írtad. Nem mindegy milyen súlyt kell "cipelnie", mennyire van fújva és milyen széles.
#144509 zzola: Nem olyan rossz az, csak fogtam egymás mellett a kettőt és már ott meggyőzött a GP. Az oldalfala puhább, a keverék érzésre is tapadósabb. Az oldalfal vastagságának azért van jelentősége, mert ott tud valamennyit tágulni vagyis a vékonyabb kedvez a menetkomfortnak.
Úgy látom már mentél vele, ahogy érzed. -
gabro0
őstag
válasz zzola #144722 üzenetére
Igen, defektállóságban is majdhogynem csak jobb köpenyek vannak. Amíg nem kapsz defektet, ne foglalkozz vele szerintem
Az SL csak annyit tesz, hogy az oldalfalon lévő feliratok ezüstszínűek (SiLver) a standard narancs Conti szín helyett.samujózsi: Na itt lesz a gond. Kb. 45 kilóval többet nyomsz, mint én és csak 2mm-el szélesebb gumin ülsz ugyanakkora nyomáson. Ahhoz hogy ugyanakkora legyen az aszfalton a nyomás, talán még a 28-as is kevés volna, hogy ugyanazt a tapadást tapasztalhasd mint egy könnyebb kerekes.
-
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #146481 üzenetére
Én is többször rendeltem már tőlük, legutóbb akcióban fogtam ki egy bringás hosszúnadrágot. Amikor megjött, láttam címke az csak úgy mellé van hajítva és elég kopottas. Na mondom szuper, ezt már valaki egyszer visszaküldte... Végül nem problémáztam, mert látszott rajta új és viszonylag jó áron jutottam hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz f4lcon #147552 üzenetére
Oh valóban, már látom. Gyanús volt az a valami a középcsapágy alatt. Egy ilyen monstrumhoz kell is, pláne, ha még jól meg is pakolják Célcsoport létezésében kételkedem, mókának elmegy, de ki menne el egy ilyennel akárhová? Bikepackingra alkalmatlan szerintem (de amúgy is minek ennyi cucc?).
Találtam még érdekeset: fat slick Köszi a fotókat!
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #149059 üzenetére
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #149063 üzenetére
S ha már Komoot, miért van az, hogy ha tervezek egy útvonalat, állandóan levezet a főútról mellékutcákba ha teljesen rábízom a tervezést?
Azért, mert próbál óvni az autós forgalomtól, ami szerintem jogos. Ha a merretekerjeket használod, a bal alsó sarokban megmutatja az útvonaltervezési költségeket minden útszakaszra. Minden profil másképp veszi figyelembe ezeket, ezért is fontos megfelelően felparaméterezni. Az más kérdés, hogy nem ismer pontos forgalmi adatokat egyik tervező se, ezért csak az OSM-en felvitt útkategóriákat tudja alapul venni.Egyébként pont a hozzászólásod felett linkeltem kettőt, de tudok még ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
A kulacsot hová rakjam, a földre? Ehhez mondjuk nem árt az utcai cipő, SPD-vel nem játszadoznék szívesen, max füvön...
Somatom: Azért is kérdeztem, mert én is régebben így voltam vele (bár nem volt az olyan nagyon rég ), egykerék, első-hátsó ment, most meg nagyobb bicajjal nem merem és nem is érzem úgy hogy menne. Meg úgy általában nem vagyok olyan magabiztos, mint anno.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Kulacsot talán különösebb gyakorlás nélkül fel tudok venni, na de pénzt?? Megpróbáltam a bringát a lábam közé véve lenyúlni a földig, hát az arcomat a kormánynak nyomva is még kellene pár centi, hogy elérjem a talajt. Oké, ki kell hajolni oldalra, de az komoly, ha neked megy
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #149565 üzenetére
Az egy komplett bringa súlya [link]
#149546: Na még az hiányzik. És ha felvettem állítsam megint fel? Vagy azt is a bicajról kéne?
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #150287 üzenetére
Nem volt különösebb gondom vele. Natúrban használom szenzorok nélkül, de nagyon időszerű lenne már egy pedálfordulatmérő. Telefonnal is megy, de gyorsan letöröltem a Garmin appot, mert egy memóriazabáló sz*r. 24/7-ben 200MB memóriát eszik a háttérben, ami nekem nem elfogadható. Lehet bug volt, azóta gépről kábelen szinkronizálom. Elég rádugni és elindítani a Garmin Connectet. Wifi nincs benne, így a teló és a kábel közül kell választani. Ha előzetesen összepárosítja az ember a Stravaval, akkor magától feltolja, nem kérdez semmit. Ilyenkor persze ugyanúgy megjelenik, mint egy bármilyen háttértár, látod a mappaszerkezetet. Ez amúgy eddig minden Garminra igaz, ha jól gondolom.
A cuccra térve, a navit nem próbáltam, mert nincs szükségem rá, itt a környékén nem lehet eltévedni aszfalton Bár ez lehet inkább szomorú.. Ha kellene, akkor az irányváltások előtt jelez, ill. azt hiszem csipogni is tud ilyenkor. Csak előre feltöltött (vagy megtett) útvonalon tud végignavigálni, ha letérsz, csak azt mondja meg melyik irányba hány métert megtéve jutsz vissza a betöltött útra, nincs benne rendes térkép. Ha megállsz pihenni, megállítja a mérést és kikapcsol valamennyi idő után (nem néztem). Majd amikor újra nyeregbe ülsz és bekapcsolod, felajánlja szeretnéd-e folytatni a megkezdett utat.
A műholdas rögzítés fix 1s időközzel megy, autostart/stop funkcióval. Itt GPS, GPS+GLONASS vagy GPS+Galileo választható. Nincs összehasonlítási alapom, de nekem tetszett, hogy sötétedés után, amikor változik valami a kijelzőn pl.: megállsz, elindulsz stb. felvillan magától a kijelző. Ja és kijelző, szerintem ez a legjobb az egészben, kitűnően olvasható és elég jó felbontású (hasonlítsd össze a konkurenciával). Hasznos apróság még az időzítő, ami beállított időközönként nyafog, hogy enni/inni kéne. Nem elhanyagolható a tömege sem, ami csupán 32g +tartó ofc
Telefonos párosítás esetén elvileg tud üzeneteket mutatni és időjárást isEddig jó dolgokról írtam, de azért akad negatívum is. Először is akksi, ami elég gyenge. Ilyen 3-5 órákra bátran ajánlom, többre is képes lehet, attól függ milyen példányt fogtál ki és milyen a műholdas beállítás, van-e telefon/szenzor csatlakoztatva. A fórumán elég sokan panaszkodnak emiatt. Nekem csinált olyat, hogy amikor bekapcsoltam full üresnek jelezte, majd néztem ahogy szép lassan felment fél perc alatt teljes töltöttségre. Újraindítottam, akkor meg azt mutatta félig van töltve, majd megint felment majdnem maxra. Szóval nem lehet tudni mennyire van épp feltöltve, ami azért kicsit gáz sztem egy ekkora cég termékénél, pláne annak fényében, hogy repüléstechnikai berendezéseket is gyártanak, pl. robotpilótát, ahol azért nem mindegy mennyire megbízható a szoftver
Másik ami téged érinthet, a magasságmérés. Korábban probléma volt vele (fals értékeket jelzett, nálam -200m is megesett), ezt valamelyest javították és raktak bele kalibrációt. Ezzel csak az a bökkenő, hogy minden indításnál kalibrálni kellene vagy legalábbis én így tudom. A relatív pontossága okés, tehát a változást mindig jól lekövette. Lehet appon keresztül is megy a kalibráció, ezt azóta rakták bele mióta utoljára néztem az alkalmazást. Megint csak azt mondom nem foglalkoztam vele annyira, mert itt nincs még domb se, na meg utólag a Strava korrigálja [ha kérem]. Van benne hőmérő, viszont csak egész értékeket mér, amit elment a .fit fájlba. Megint csak negatívum, hogy a hőmérsékletet nem tudja kijelezni alapból, de ezzel ki lehet íratni. Ja igen, lehet rá programozni adatmezőket, ha hiányozna valami, az SDK adott. Nagyjából ennyi. Ha részletes beszámoló kell, ezt ajánlom.Összegezve nekem bejön. Apró, könnyű és könnyen kezelhető.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #150382 üzenetére
Megnéztem neked; idő, távolság, HR, kalória, étel, ital figyelmeztetést tud. A HR zónákat alapból létrehozza, ha megadod az adataidat. Ezek közül viszont egyre lehet csak figyelmeztetést beállítani. Természetesen felül lehet írni a zónákat, akár a kütyüről, akár gépről/netről (amit visszaszinkronizál egyszer az eszközre).
Hogy ez a csipogás konkrétan hogy megy, azt nem tudom. Tippre be és kilépéskor egyaránt.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Szerintetek gond, ha a nyergem sínei nem tökéletesek? Arra gondolok, ha mondjuk lerakom egy sík felületre, akkor billeg, felfogatva pedig a rögzítés deformálja egy picit így lejt minimálisan az egyik oldalra.
Ami az decás aláöltőzőt illeti (nemrég kérdeztem), még mindig nem vettem rá magam, hogy kimenjek megnézni. Szerencsére itt helyben raktáron van még 3 darabjuk
-
gabro0
őstag
válasz Toobee #151492 üzenetére
Ez igen, ráéreztél... Ugyan én országútin használom, de szintén fáj a derekam és próbálom kideríteni az okát. Ez sötét anyagból van, nem estem vele (akkor inkább törne) szóval gyárilag ilyen. Tudsz képet/videót küldeni a deformitásról? Csak hogy össze tudjam hasonlítani.
Az is elképzelhető egyébként, hogy amikor ráülök kiegyenlítődik és feleslegesen rágódok rajta.
-
gabro0
őstag
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #151777 üzenetére
A Boa rendszerre a bowdent beleértve élettartam garit szoktak adni. (Legalábbis a Specializednél így van.) Szóval ha törik vagy valami akkor ingyen küldenek újat. Amúgy nem hiszem hogy beleakadna, nagyon vékony
A wide fitet zárójelbe írt nagy w szokta jelenteni (W).
Az a legbiztosabb egyébként, ha termékkód alapján visszanézitek a gyártónál, mert szokott olyan lenni, hogy más színű termék képe marad kint, mint amit árulnak, de a termékkód alapján kiderül.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #151606 üzenetére
Szerintem se feltétlenül ettől fáj, de elképzelhető hozzájárul. Na mindegy, akkor visszarakom így ahogy van. Kicsit azért fura, hogy patentpedáloknál szokás mm pontossággal korrigálni lábhosszakat. Ha ott számít, akkor itt is
-
gabro0
őstag
válasz ZolkoW #151869 üzenetére
Egy picikét szintbe húzza a befogó, de így is lehet látni egy kis lejtést. Egyébként annyira feszít, amennyire meghúzod Ennél a felfogatásnál (korábbi hsz-emben a kép) meg kell húzni, mert amikor ráül az ember, pont lazul. Először amikor felraktam, nem mertem a karbon miatt nagyon meghúzni (+nincs nyomatékkulcsom) és mire hazaértem már csúszkált...
(#151870) Hasaggymeg: Dehogy akarok újat, csak "megjavítani" szerettem volna. Mondtam már, hogy 154gramm? (A Giant-Alpecin csapat a 2015-ös Touron ilyen nyergeken ment.)
A törzserősítés lesz a megoldás akkor, itt a tél, próbálom gatyába rázni magam következő szezonra.Egyébként ki volt ma vitorlázni? Valaki khm KOM esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz gabro0 #150768 üzenetére
Nem is tudom kinek válaszoljak. Tegnap beszereztem én is egy ilyen Decathlonos Training aláöltözőt szép neonsárgában Nem volt még ilyen ruhám, egyelőre tetszik. M-es kellett, mert vállban szűkre szabták, pedig elég vékony vagyok. Egyébként tényleg jó hosszú és nyúlik is.
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #152727 üzenetére
Akkor passz, talán a gumi. Párszor együtt gurultam haverokkal a városi bicajjal és egyszer egy nagyon enyhén lejtős utcán megnéztük álló helyből indulással ki tud legtovább gurulni. Na nekem kb. 10 méter után már tekernem kellett, mert megálltam, haverom meg elgurult az utca végéig (még jó 50 métert) és fékeznie kellett a végén. Lehet tippelni kinek milyen kategóriás, milyen széles gumija van
Új hozzászólás Aktív témák
- Búvárkodás
- Fotók, videók mobillal
- ASUS ROG Ally
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Segway Ninebot F2 garanciás elektromos roller csere is
- Q Q Női karóra bőr szíjjal új állapot vízálló
- XOSS G2 GPS kerékpáros computer dobozos új BT és Strava comp. Bike Computer Wireless Cycling Speedom
- Omega, Swatch Moonswatch Mission on Earth
- Digitális fémkereső fémdetektor eladó, 19kHZ, nagy kijelzővel, vízálló szonda, jó fémszelektálás,
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen