-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lukaszokni
aktív tag
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #10307 üzenetére
Nem igazán lehet megjósolni hogy mikor és hogy fog eltörni. Lehet csak megnyílik, érezni fogod hogy torzult a geometria, megállsz, és nem lesz belőle baj, de az is lehet hogy totál kiszakad egy cső, egyik percről a másikra, lehet ez egy ugratás, vagy akár szimpla biciklizés közben is. Akkor van baj ha olyan bukást okoz a váztörés, ami kockáztatja az életedet, rosszul esel, kiesel valami jármű elé, esetleg bele esel az eltört csőbe és az átszúr, fejedet beütöd valamibe, betörik a koponyád, bármilyen váratlan szerencsétlen bukás okozója lehet a törni készülő váz. Attól is függ hogy hol akar eltörni éppen.. pl ha a homlokcsövet akarja ledobni, talán az a legveszélyesebb, mert akkor eltűnhet egyszer csak menet közben a villa a bicikliből, irányíthatatlan lesz és orra buksz. Én mindig attól félek a legjobban, hogy úgy esek el, hogy kiesek közbe egy kocsi elé..
[ Szerkesztve ]
-
planbmokus
senior tag
válasz HollyBoni #10301 üzenetére
Ez agy Hungary:A Pillangó?
Szerintem ezek öregedés jelei.
Egy pár tíz-száz kilométert még kibírna biztosan, ha nem DH-ra használod.
Ha jól nézem akkor a nyeregvázcsövet tartó csonk és a forgáspont környékén jelentek meg azok a bizonyos repedések.
Ha nem vagy 90+ kiló, akkor még használhatod, de óvatosan, aztán minél előbb csere."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz HollyBoni #10327 üzenetére
Esetleg Máriusznál kérdezz rá, hátha meg tudja neked hosszabbítani az életét.
Amúgy jó látni, hogy ezek közül a gyöngyszemek közül még van pár használatban.
Tudja amúgy valaki, hogy mi lett a Hungary:A-val?"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz HollyBoni #10340 üzenetére
Volt teljes palettájuk.
A lényeg az volt, hogy igényesek voltak.
Például a teló is ami a tiédben van, kategóriájában egy gyöngyszem (volt akkor).
Ha nem zárták volna le a bringás fejlesztéseket, sokra vihették volna.Az országúti vázuk is hihetetlenül jó volt, könnyű és merev, a bikemagban is volt anno egy cikk róla. Atom épített belőle egy 6 kiló alatti egysebit, ha jól emlékszem.
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
D.Orion
veterán
válasz HollyBoni #10463 üzenetére
Valószínűleg annyira laza lehet a lánc ill. a hátsó váltó feszítője, hogy így ledobhatja a láncot elől. Érdemes lehet ellenőrizni ezen kívűl még az első váltó pozícióját is. Gondolom egyik gép sem igazi terepre termett, csak az ismerőseid szeretnek vadulni vele. Olcsó megoldás lehet egy megfelelő láncfeszítő beszerzése.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #10831 üzenetére
Valószínűleg meg van már kopva a csapágy, esetleg elkezdte felemészteni a golyó kosarat, lehet már sérültek a csapágy felszínek is, és menthetetlen az egész. Jó lenne szétszedni, kitakarítani, megnézni mi van benne, menthető-e a dolog, esetleg kidobni a golyóskosarat, és csak új golyókkal feltölteni... De ha sérültek a csapágyfelszínek, akkor a legjobb tenni bele egy monoblokkot. Csak azzal meg az lesz a baj, hogy francia menetest nem fogsz találni csak bsa -t, de a franciát BSA menetvágóval fel lehet vágni BSA nak, nem lesz tökéletes a menet, de tartani fog ha jelenleg épp.
Hajtókar lehúzó, körmös kulcs, valamint a túl oldalra egy nagyobb villáskulcs, esetleg jobbos csésze kiszedő szerszám nem árt a művelethez.. Valamint az összerakáskor ajánlott nyomatékra lehúzni a karokat, hogy azzal ne legyen baj. -
Zola007
veterán
válasz HollyBoni #10880 üzenetére
még 20ezres lockoutoson sem ér semmit se.
az előfeszítés állítók a legtöbb esetben 10-15 mm-et nyomnak össze a rugónMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz HollyBoni #11266 üzenetére
Az életben nem láttam spd-t downhill gépen.
Most megnéztem 1-2 world cup videót kíváncsiságból, de mindenhol azt a széles pedált látom...Szerk: Most nézem, hogy létezik ilyen cucc is.
Engem ez tévesztett meg.
Ennek fényében igazad lehet.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
zack
nagyúr
válasz HollyBoni #11441 üzenetére
Milyen árban vannak ezek a bicajok? Így ha saccolnom kellene, legalább 2 gurigát mondanék.
Az a fekete sárga kék GT gyönyörű.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
#90933760
törölt tag
válasz HollyBoni #11934 üzenetére
Gyorszáras. Akkor ok, nagyon nem fog be csak érezni hogy kicsit hozzáér.
Bovdenen hiába húzok, a féknyergen azt a kallantyút lenyomtam teljesen és úgy is túl nagy a hézag, ezeknek gondolom majdnem össze kéne érniük. Csak az egyik pofa mozog a másik nem, a nyeregnek kéne mozognia vele együtt ahogy a kocsin is gondolom, de ez nem mozog csak lötyög. Valami értelme biztos van ennek. Akkor ha jól sejtem ennek a fékpofának ami nem mozog a tárcsa mellett kell lennie minél közelebb hogy rá tudjon szorulni a tárcsa mikor húzod a másikat amit mozgat a fékkar. Hát elég érdekes lesz ezt normálisan összerakni.
V féket hogyan lehet beállítani? Mert becsúszik a felni alá, ha jól látom akkor ahhoz ilyen távtartó gyűrű kell csak? Volt egy csomó, csak nem tudom hova tettem.
A gumik fent figyelnek, várom a bicópumpát, mert az autósat fel tudtam fújni elől. De azt a hátsó belsőt ki kell cserélni az tuti, egyrészt a pumpálás miatt hogy autós legyen mindkettő, másrészt meg felfújtam szájjal és kifele áll a szelep olyan 1/3 irányba. Tehát mikor bent van a felnibe akkor van egy enyhe csavarodása ezáltal a belsőnek.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz HollyBoni #12317 üzenetére
én nézegetek egy ideje fitness gépeket, de kátyúkat, padkázást nem fogják bírni.
ha olyan kereket teszel alá ami igen, akkor meg a sebességet veszted el.
eseteg crossból kellene nézned és tenni rá egy strapabíró 1.5-s defektvédős gumitMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
pengemetal
aktív tag
válasz HollyBoni #12320 üzenetére
Valaki régebben szidta az alex felniket: nekem az outimon is az van (at450) és kiválóan bírja, semmi 8-as, pedig ruhástul 98 kg körül vagyok. Ma voltan vele Szentendre túrán és ott is kapott mindent, földút, murva, macskakő, padka, kátyú. Igaz a tempó nem volt nagy 20-25 km/h és 25-ös 8 barra fújt gumik.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #12317 üzenetére
Nekem volt fitnesz bicajom, amolyan kis városi rohangálósnak, melóba járósnak vettem a monti mellé.
Na most 2 dolgot érdemes szem előtt tartani ha fitneszben gondolkozol, hiába van benne országúti kerék, attól még baromira nem lesz országúti és hiába egyenes a kormány, meg treking a váz, ez bizony ugyan olyan érzékeny a kátyúkra mint az országúti. Tehát nagyjából egyesíti magában az országúti negatívumait és a treking negatívumait. Ha igazán suhanni akarsz aszfalton, akkor rendes országútit kell venni, ha meg neked az kényelmetlen, meg szeretnéd, hogy ne legyen olyan érzékeny a kátyúkra, akkor meg sima treking vagy cross treking. Szerintem egy értelmetlen kategória a fitnesz. Én úgy eladtam mint a huzat és az életben többet nem szeretnék olyat, persze ha gondolod vegyél...
És a 70-80 valóban nagyon alacsony összeg olyan bringáért amin sram x9 van, ezt azért gondold át.Manitou: Én mostanában akarok venni AM gépet, de csak is 27,5-ös kerékkel. Számomra a 26-os már csak a múlt. Legalább is ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz HollyBoni #12435 üzenetére
szerintem jó áron van
mondjuk inkább 180 centi és felette, az 56-os 82-es átlépővel nem kicsi.
183cm vagyok, de ez már nekem is "érzékeny" magasságMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
#90933760
törölt tag
-
#90933760
törölt tag
válasz HollyBoni #12447 üzenetére
Tudok haladni, elől nem vészes. A másik bringa rosszabb volt, mert a kanti féket ugye közel kell rakni a gumihoz. Ennél elől egész sok hely van. Viszont ettől még nem egy egyszerű mutatvány elhajtani, nő a comb. Na meg persze többet megy keresztbe mint egyenesen.
Gondoltam rá tenni kéne bele 24-es kereket, akkor sokkal több hely lenne, meg ahhoz rövidebb hajtókar is kell, nem egy jó ötlet. És a szélessége ismét változatlan marad a keréknek, tehát a láncra ugyanúgy felkúrja. Az ilyen Csepel lemez láncvédők semmit nem érnek ide, annyira be kéne burkolni, mint egy Simsonon kb. Na de hát az kivitelezhetetlen, meg meg se éri.
-
Zola007
veterán
válasz HollyBoni #12467 üzenetére
haggyá' lógva ...
más ennyiből autót vesz
egyébként ebben az erőátvitelmérő kütyü, bluetooth, karbon meg miegymás nyomja az árat rendesen
az xtr meg tényleg csak egy darab fémMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Valkűr
őstag
válasz HollyBoni #13255 üzenetére
Azért irtam, h kinek mi a sokkal...Van aki 2-3 Kg pluszt már észrevesz...A legtöbb Outi ebben az áraban 10-10.5 kg körül van, egy Monti elmegy 14-15 Kg ...Ez 4-5 Kg plusz...Nem beszélve az áttételről, és a vastagabb kerekekről...CSak annyit mondok az én MTB bringám viszonylag könnyű 13-14 Kg de sokkal lassabban tudok vele haladni mint anno az Outimmal ami 11-12 Kg volt, a súlya az acélváznak volt köszönhető...Az első teleszkópon sokat tudsz nyerni ha merev villa váltja fel..
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz HollyBoni #13259 üzenetére
Igazából nem tudom, h ma egy ilyen áru Outi mennyire van jól felszerelve...Sok évig versenyeztem Outival, de nem ebben az árszegmensben. Nekem amik voltak kerekeim a töltést végigtoltam vele nagy sebességgel, úgy hogy semmi baja nem volt, ellenben a fenékcsontom azt ronggyá verte Ha a tartósság a cél akkor az MTB sem lesz ebben az árban jobb anyagból, de ez csak az én véleményem. A kerékméret a sebességben eléggé közre játszik. Mi lenne ha 29-es MTB bringát néznél?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
deicide
veterán
válasz HollyBoni #13264 üzenetére
Ha erősödés a cél, végül is MTB is jó országútra, csak a suhanás élménye lesz kisebb kezdetben. Magamból kiindulva, amikor elkezdtem bringázni tavaly áprilisban, 22-es átlagokat tudtam MTB-vel, most meg ha kicsit megerőltetem magam, 32-33-at. De nyilván mindenféle bringán könnyen lehet erősödni, ha feszegeted a mindenkori határaidat.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
rii
nagyúr
válasz HollyBoni #13261 üzenetére
nem értek hozzá, de inkább valami klasszikus kerékpár kellene duplafalú felnivel ... az bírja a kátyúkat, és a geo-ja úttestre van kitalálva, míg az MTB geo-ja arra jó, hogy terepezzél vele, kiáljál macerásabb (direkt nem írok technilásat ) és testtel is tudj segíteni ...
mentem MTB-vel sokat úttesten, és mentem klasszikus, "országúti"-val határban, "terepen", .... minden kerékpárt ott kell találni, ahova gyártották - szerintem
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz HollyBoni #13269 üzenetére
a váz geo-jára, és a behelyezhető kerék vastagságára akartam utalni ezzel
ey ilyen gépbe lehet tenni duplafalú felnit .. a mai országútikba nem tudom, milyen strapabírású felni a jó.
kb. 10.000 km-t mentem mtb-vel betonyon ... szerintem nem oda való .-)
és 5.000-et egy régi, 30 éves német trekking-országúti félvérrel ...
utóbbi összehasonlíthatatlanul kényelmesebb úttesten, betonon, mint az MTB, és bírja is a kátyúkat ... mondjuk nekem még szempont volt a sárhányó, és a terlhetlhetőség, csomagoknak.tavaly 4 hónapon át kellett napi 25-25 km-t ingáznom, és tudtam, hogy az MTB-.n a testartás szarul esne ... .-) akkor vettem gyorsba használtan egy trekkinget ....
ja az mtb -t csak azért említettem meg, mert szóba került .-)
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz HollyBoni #13273 üzenetére
igen ... ezzel a géppel jól tudod venni a városi - kátyús akadályokat is, és kényelmesen tudsz gyorsan is haladni, és ha kell, ballonos gumikat is tudsz rá tenni, amivel akár mehetsz jobban terepre is ha szeretnél ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...