Keresés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tüzi #12861 üzenetére

    De, tökéletesen mindegy :D

    Csak arra akartam rávilágítani a válaszommal, hogy a kérdésére nem fog választ kapni, mert nem igazán lehet a sok ismeretlen paraméter miatt megválaszolni. Ha pontosan ugyanazon az útszakaszon megy (azaz az aszfalt gördülési ellenállása megegyezik, a sík ugyanannyira sík), megegyeznek a légköri viszonyok (pontosan ugyanakkora szél/ellenszél/szélcsend van), akkor is az a legpontosabb válasz, hogy vagy gyorsul, vagy nem változik a végsebessége, vagy egyenesen lassul.

    Ha lenne a saját lábáról a pedálfordulatszám függvényében felrajzolt nyomatékgörbéje, akkor már lehetne számolgatni, de így felesleges. Ha trekking hajtóműre vált, akkor - ahogyan szki is írta - az ugyanakkora pedálfordulatszám melletti végsebessége megnő természetesen a nagyobb áttétel miatt (körülbelül ez az egyetlen konkrétum, amit ki lehet jelenteni), csak semmi sem garantálja, hogy tudja nagyobb áttételen is tartani ugyanazt a fordulatszámot. Sőt, azt sem garantálja semmi, hogy nagyobb áttételen egyáltalán tud olyan pedálfordulatszámot tartani, amivel gyorsabb lesz.

    Ha a kérdés úgy szólt volna, hogy a hajtómű cseréjével aszfalton, sík terepen javul-e az átlagos tempója, akkor arra határozott igennel feleltem volna. Ha a kérdés úgy szól, hogy vékonyabb slick külsőre cserélve javul-e a maximális sebessége, arra szintén határozott igennel feleltem volna.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák