- Videó stream letöltése
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Synology NAS
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Aliexpress tapasztalatok
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- YouTube
- VPN topic
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #17621 üzenetére
A hajtómű típusszámát biztosan jól írtad? Csak azért kérdezem, mert az M552 már integrált, nem octalinkes, és így nem kell hozzá monoblokk. A láncot hiányolom még a felsorolásból, új hajtóműre és sorra mindenképpen új lánc kerüljön.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #17629 üzenetére
+ prizma első kerékre
+ hátsó vörös prizma
+ csengőAz a lámpa 1200 kínai lumenes, valójában kevesebb, és ha saját magad rendeled, akkor kétharmadából megvan. Én személy szerint nem venném meg, mert ez a már klónnak számító MagicShine lámpa klónja, és lényegesen olcsóbb annál, és attól félek, hogy azt az elektronikán és a minőségbiztosításon spórolták meg (az MJ808E-re beruháznék, ezt úgy írom).
Bandi18: személy szerint csak én már legalább 10× felsoroltam a topikban, most csak annyit írok, hogy KÖHéM rendelet
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Engem majdnem itt lapított ki hétfőn egy autós. Mentem a parkoló kocsisor és a villamossín közötti szűk sávban (a képen a "bal felső sarok" felé), szemből érkezett egy villamos, mögötte egy autó (ők a "jobb alsó sarok" felé tartottak). Mivel a túloldalon is parkoltak az út szélén, ezért a "türelmes" autós nagy bölcsen balról(!) előzte meg a villamost, a szemközti villamossínt és azt a keskeny sávot, ahol én haladtam szinte teljesen elfoglalta. Körülbelül 10-20 cm-en múlt, hogy nem törtem le egyetlen parkoló autóról sem tükröt, és a motorháztetőn sem landoltam.
Csengő helyett valami brutális kürtöt kellene felszerelnem.
Akkor ezért kapnál tízezres csekket, mert határozottan le van írva, hogy csengő kell, és vagy a KRESZ-ben vagy a KÖHéM rendeletben az is explicite szerepel, hogy duda, kürt nem lehet A megoldás DT hátsó agy a speciális kalapácsmechanizmusával. Akár akarom, akár nem, egy kis racsnihangtól úgy ugrálnak el előlem a lassabb bringások, hogy csak pislogok, biztosan nem értik a hátulról érkező brutális zörgés okátEsetleg kormánykosár, és bele egy mérges hangú öleb, az nem tiltott
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
De abban a futócipőben, aminek az áráért bringát vehetsz, élmény futni, míg azzal a bringával, amit egy futócipő áráért vettél, kínszenvedés tekerni A bringázásnak, mint technikai sportnak nagyobb a belépési költsége, ezzel nem lehet mit kezdeni.
DemonDani: a Wellgo pedálokat nézegesd, nekem LU987 volt, masszív, jól tartja a lábat, cserébe ólomsúlyú.
venember83: igen, részemről friss emlék az új sor + lánc + fékbetét + éves generál, és össze is jött egy tényleg jó futócipő ára
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz angelside77 #17694 üzenetére
Ha a mostani biciklimmel megyek aszfalton, kb. 10-15 km után mindkét kézfejem elkezd zsibbadni. Ez mitől lehet?
Rosszul tartod a kezed, nem szabad csuklóból megtörnie a kormányon, hanem végig egyenesnek kell lennie, valahogyan így. Erre vagy rászoktatod magad, vagy veszel valamilyen ergonomikus markolatot. Segíthet még a kesztyű is, nekem a megfelelő markolat és kesztyű párosa oldotta meg a zsibbadást véglegesen.80000 Ft körül gondolkodom új bicikli vásárlásán.
Ennyiért (és még kétszer ennyiért is) inkább a használtak között érdemes nézelődni, például a Bikemag Aprón.DemonDani: köszi, javítva.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz angelside77 #17699 üzenetére
Általában alacsonyabb embernek kell rövidebb hajtókar, 175 mm a szokásos méret. A nyeregnek egy XC bringán vízszintesnek kell lennie, mert úgy tudsz az ülőgumóidon ülni, és ezzel a lehető legkevésbé terheled a gerincedet és combodat. Ha előre dől, akkor simán elképzelhető, hogy kézből tartod meg magad, és azért zsibbad (egy XC bringán a nyereg némileg magasabban szokott lenni, mint a kormány, szóval ez nem probléma). Próbáld meg a nyerget vízszintesbe hozni (nem szemre, vízmértékkel), mert 10-15 km szinte nem is táv, ilyen rövid útvonalon semmi zsibbadás/fájás nem kellene, hogy jelentkezzen.
Apropó: neked az a 18"-as Rock Machine nagy lenne.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sanzi89 #17703 üzenetére
Valamilyen ergonomikus, az Ergon oldalát csak az animáció miatt linkeltem.
Eggyel ezelőtti bringámon Ergon GX3 volt (akkori árfolyamok mellett még elviselhető volt az ára), a mostanin Ergon GA1-L van (ez külföldről jött), de más gyártóltól sokkal olcsóbban meg lehet úszni, például itt ez a BBB. Én szenvedtem a kézzsibbadással, ezért biztosra szerettem volna menni, ezért lett a jóval drágább Ergon.
A GX3-mal is teljesen elégedett voltam, csak szerintem emelt kormányon a szarv hülyén mutat, amúgy sem igazán használtam, ezért cseréltem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz angelside77 #17705 üzenetére
Rövidebb nyeregcsővel, rövidebb kormányszárral megoldható, igaz ez felfelé is, én 178 cm-hez használok 17"-es vázat (és élvezem, hogy mennyire fordulékony ). De egyetlen szám helyett többféle vázadatot kell nézni, mert nagy eltérések adódhatnak a geometriában. Ráadásul az átlépési magasság is becsapós lehet a slopingos felsőcső korszakában.
sanzi89: kesztyűt használsz? Ha nem, akkor szerezz be egy megfelelően párnázottat, olcsóbb, mint az Ergon markolat, és nekem csak párban működtek, kesztyű nélkül a markolat nem volt elég (bár lényegesen hosszabb táv után jött elő a zsibbadás).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz csabi94 #17716 üzenetére
Én Solstice-t vettem, az ugyanígy néz ki, csak 3 pár lencse jár hozzá, a fotokromatikus nem. Ez a szemüvegtípus nem tudom, hogy volt-e valaha 25e forint, én 9e forintért vettem a sajátomat, és ekkor 14-15e környékén volt az Equinox ára.
Ha nem a fotokromatikus lencse lenne karcos, akkor azt mondanám, hogy megéri, így inkább a nem felé hajlok. Ha megveszed, és a napi használatban nagyon zavar a karc, így kiesik az a lencse, akkor vettél egy használt szemüveget annyiért, amennyiért egy hasonló tudású újat kaptál volna.
fpeter07: nem is mondtam, hogy átműttetted magad, hogy itt női cipőt linkelsz A megadott áron kezdődnek a jó, de használt teleszkópok, és a bringa többi részéről nem beszéltünk. Ha pedig keresgélünk, akkor van olyan hely, ahol a kulacstartóra éppen futná belőle
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #17724 üzenetére
Rudy Project van még aranyáron ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #17739 üzenetére
A 81-esre gondolsz? Azon szerintem tilos is bringázni amellett, hogy extrém veszélyes.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #17781 üzenetére
Ha nincsen semmilyen biztosításod, akkor lépjél be a Magyar Kerékpárosklubba, és lesz felelősségbiztosításod, de ez lopásra nem vonatkozik, csak az általad okozott kárt téríti meg helyetted.
Ha van lakásbiztosításod, akkor nézd meg a feltételeit, az enyém például tartalmaz felelősségbiztosítás részt, ami bringázás közben érvényes (ezért aztán nem is hosszabbítottam meg a tagságomat az MK-ban). A lakásbiztosítás szintén tartalmazhat olyan részt, ami lakáson kívül tárolt ingóság lopására vonatkozik, bár ez utóbbi nagyon korlátozott érvényességű és értékű szokott lenni.
Fontos: a lakásbiztosítás alapból nem vonatkozik a tárolókból történő lopásra, és a társasház biztosítása sem terjed ki erre.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #17800 üzenetére
Az a teló önmagában majdnem drágább, mint az egész bringa, és az elsőre linkelt Meridában lévő RST Gila maximum csókolommal köszönhet neki Én ezt venném, hiába nem tetszik a váz festése, magasan a legjobb az összes linkelt közül. Ha ragaszkodik a tárcsafékhez, akkor még úgy is megéri, hogy azonnal átfűzeti a kerekeket (vagy vesz újat/alig használtan Bikemagon), és vesz rá tárcsaféket. Használtan sem könnyű hasonló áron jobb felszereltséget kifogni ...
2008-ban vagy 2009-ben kétszázból még a TFS 900D is kijött szezon végén. Szezon eleje van és elszabadult a forint árfolyama, ennyi az oka a drágaságnak. Nem év elején kell új bringát venni, vagy ha igen, akkor nem az évi modellt, hanem előző évi beragadt készletet.
superecneB: szerintem kimondottan ilyen biztosítást nem fogsz találni, vagy nagyon drágán, inkább kiegészítő biztosításként lesz ilyen (és ott is a lopáskár helyett a felelősségbiztosításon lesz a hangsúly). A pontos feltételek nem rémlenek, a lakásbiztosításom kötvényét lusta vagyok előkeresni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #17818 üzenetére
Ha egymás mellett van a két csavar, akkor maximum jobban fog (ellenpélda az én utált Ritchey Comp nyeregcsövem). Ha az egyik csavar a nyeregcső előtt, a másik a nyeregcső mögött van, és ehhez az elhelyezéshez érdemi tervezés is tartozott, akkor az egyik csavarral a dőlésszöget tudod beállítani, a másikkal pedig rögzíteni tudod a nyerget.
#17821: piros kosár, azaz tekintsd úgy, mint nem létező termék, mert ki tudja, mikorra ér ide belőle újabb szállítmány, ha egyáltalán ideér
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #17894 üzenetére
A vége előtt 5km-el jött szembe egy lány, aki után 3-an összenéztünk, hogy megcsináljuk mégegszer?
Én kicsit utánatok értem oda, vele egy kategóriában játszott ...Már hazafelé a Nyugatiban Geri majdnem nekem jött, aztán jobbra fordítottam a fejemet, hogy kit figyelt, és megbocsátottam volna neki, ha összetör, nem hiába, látványos volt a mai nap
rétisün: és itt a szél sem fújt
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #17954 üzenetére
Nekem forintban számolva feleennyibe jött ki anno, a mostani magyarországi árát határozottan nem éri meg, az biztos
superecneB: én a kis U-lakattal sokkal könnyebben és gyorsabban tudok lakatolni, mint a 85 cm-es Bordóval. Egyedül a jelzőtáblák oszlopát nem éri át (szélességben), amúgy eddig mindig le tudtam zárni a bringát minden probléma nélkül. Az alsó- és felsőcső lehet nagy átmérőjű (az én bringámé is ilyen), de van láncvilla, támvilla, ülésvázcső, amelyek egyik bringán sincsenek túlságosan megvastagítva.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #17957 üzenetére
Járókeretharc lesz a két öregember között?
superecneB: hosszabb, 230 mm-es lakattal próbáltam így lezárni a bringát, de ezt szinte sehol nem sikerült kivitelezni, így lemondtam erről a módszerről.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18000 üzenetére
Ma leelőzött egy országútis munkába jövet, s nem voltam képes/nem volt kedvem arra, hogy utána iramodjak. Ez a vég kezdete.
Nő volt? Jó volt a feneke? Ha mindkét kérdésre igen a válasz, akkor neked tényleg annyiTanya-: az árakat a forintárfolyam dobja meg igazán, ahhoz a 18000 forintos árhoz valószínűleg nem tartozik készlet, és elfelejtették frissíteni, mert a Jenson USA oldalon is 90 dollárba kerül A Ciclosport kifutott CM 8.4 különféle variánsai között volt még fél éve is jó áron cad+alt óra, csak mostanában már nem igazán látom már webshopokban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Körülbelül bármelyik bringaboltban. Nekem egy olcsó BikeFun van, tökéletesen teszi a dolgát. Legyen rajta nyomásmérő, képes legyen többféle szeleptípust kezelni, tudja az általad megcélzott nyomást, a többi - mint alapanyag, kinézet, pumpálási idő - otthoni használatra mellékes.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #18008 üzenetére
Az komponensek listáját végignézve az ára tényleg jó, de az alkatrészek alapján valószínűsíthető, hogy az XC váz és az XC villa nem XC felhasználást kaphatott. A platformpedál az simán elmegy, de a kormány, kormányszár, nyeregpozíció, hajtómű mind-mind aggódásra adnak okot. Ha divatból dirtösítette a bringát, mert így jobban néz ki, akkor oké (a semislick külső alapján simán elképzelhető ez is), azonban ha tényleg ugrált is vele, akkor messzire kerülendő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz bubi92 #18011 üzenetére
Németország
bike24.com
bike-components.de
actionsports.deAnglia
chainreactioncycles.com
evanscycles.comÁltalában 10 eurós szállítási díj van Magyarországra. Egyetlen Bordónál még lehet, hogy nem éri meg még onnan rendelni, nekem 1 éve egy Bordo 6500 + egy pár Nobby Nic szállítási díj nélkül annyira jött ki együtt, mint itthon csak a Bordo lett volna önmagában.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz feka007 #18025 üzenetére
Csak egy rövid szakaszát használtam ennek (térkép alapján) a Béke és a Jókai utca között, ott az építés 10-20 métert kivéve a sárga festék szintjén mozgott ...
Szobnál készült el új szakasz, most már nem a település elején ér véget a bringaút, hanem a vasútállomás után, nem sokkal a kisvasút átjárójánál lyukadsz ki a 12-es útra.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az összes hormontúltengéses topiklakónak sok szeretettel: bringa + szoknya
DemonDani: jaja, az oké, hogy tavaszodik, de annyira még nem, amennyire az elmúlt 10-20 hozzászólásból látszik.
attiati: ha hosszútávra szeretnél jó bringát, akkor minél közelebb a 100-hoz, annál jobb Néha kis terep alatt mit értesz? A leírásod alapján neked egy cross bringa kellene. Ha nem idegenkedsz tőle, akkor érdemesebb a használtak között nézelődni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #18177 üzenetére
Nekem SMP Hybrid van, tényleg nagyon kényelmes, de ... Mivel úgy vettem ki a hozzászólásaidból, hogy a bringa külseje kimondottan fontos neked, ezért muszáj megemlíteni, hogy nagyon hülyén fog mutatni a bringádon. Tényleg Az enyémen is hülyén néz ki, a Fizik Nisene után erőteljesen rontott az összhatáson, de nem érdekel, mert kényelmes.
Másik probléma a nagyméretű középső kivágás. Esőben sárvédő nélkül tekerés egy alapos altesti mosakodással ér fel. Télen szintén használhatatlan, mert felfázol miatta. Én októberben váltottam vissza a fenti nagyon kényelmetlen Nisene-re, és most raktam csak fel újra az SMP-t.
TripleB említette a Specialized BG nyergeit, nézd meg azokat is (például Avatar, Alias), mert csupa jót hallani róluk, oldalról nem ennyire íveltek és a kivágás is jóval kisebb rajtuk, hátha sikerül jó áron kifognod valamelyiket.
Apropó: ha pár hónapig (esetedben pedig évekig) nem ülsz bringán, akkor még a legkényelmesebb nyereg is törni fog az első úton, szóval adjál a mostaninak pár esélyt. Nálam a Nisene kapott 2-300 km-t. hátha betörjük egymást, aztán cseréltem le. 30-35 km-ig még jó volt, így télire ideális városi nyereg lett belőle.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18220 üzenetére
Én péntek késő este raktam vissza az ultrakényelmes SMP-t. Szombaton 0-35 km között tökéletes volt, 35-50 km között ki-kiálltam a nyeregből, mert valahogyan nem volt az igazi, ám 50-100 km között elmúlt a probléma, másnap pedig már a jól megszokott kényelmet éreztem csak.
Alkalmazkodás kérdése alapvetően az egész, de egyszerűen vannak olyan megszokhatatlan nyergek, amelyek úgy szélesebbek/keskenyebbek/nyomnak/dörzsölnek, hogy nem tudsz hozzájuk alkalmazkodni. A Nisene-nel a Vác-Budapest út utolsó 5 km-e erőteljesen fájós, mégis télen 6-700 km-t simán letekertem vele, mert nem mentem hosszabb távra.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18225 üzenetére
A Tahoe szerintem nem drága a konkurenciához képest, a nyergek azok, ott apróhirdetésre kell lecsapni, szóval egy Speci nyereg az nem elhatározás, hanem szerencse kérdése inkább.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #18232 üzenetére
Ha az SPD cipőt egy leárazott, maximum egy nyarat kibíró tucatsportcipőhöz hasonlítod, akkor tényleg drága. Ha egy jó platformpedált és egy jó túracipőt hasonlítunk egy jó SPD pedál+cipő pároshoz, akkor már hasonló árban vannak (ettől függetlenül - az előző hozzászólásomnál nem néztem meg - a Taho ára csúnyán felment, én még 20e-ért vettem).
Szerintetek egy ilyen Ritchey nyereg mennyire maradhat el az SMP-től és hasonlóktól? Tény, hogy nem ugyanaz, se ár, se tervezés, de ezen is van lyukacska.
Két lehetőség van:
1. próba, szerencse, e' öröm, e' bódottá'
2. próba, seggfájás, Tom Ritchey minden al- és felmenőjének emlegetéseNincs mit, hogy segíthettem
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #18338 üzenetére
Akkor tanulod már milyen egy lefelé 40-45km/h-val 0 bar-al?
Ha lefordul a külső a felniről, akkor fejen átfordulásosraczger: az első harmadban csodálkoztam, hogy 10 km-enként van frissítőpont, miért ilyen sűrűn, és azon is, hogy milyen ráérősen eszegetnek, aztán az egyik szintrajznál megállítottam a lejátszást, és megértettem mindent, kell bőven a kalóriabevitel. A fejkamerával a felfelé is csal, de ott látszik valamennyire a meredekség, de a lefelé az igazán becsapós, jóval meredekebb, mint amilyennek látszik. Nem véletlenül tolják lefelé is pár szakaszon többen a bringát. Az elején olyan könnyednek tűnt az egész, aztán 5 perc után már észrevette a szemem a kamera látószöge okozta "csalást", nagyon kemény maraton, az biztos
Ahogyan szki is írta, a többi bringás okozta forgalmi dugó lesz a fel és a le mellett a harmadik fő nehézség.
TripleB:
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tzimash #18386 üzenetére
Igen, de ez alaposan megváltoztatja a geometriát azzal, hogy megemeli a bringád elejét, és ez mászásnál ronthat a teljesítményeden. 29er bringáknál szokás a lefelé fordított kormányszár, hogy a nagyobb kerékből fakadó magasabb építés ellenére a lehető legalacsonyabb legyen a bringa eleje.
csabi94: szerintem is határeset, és ha még nősz pár centit, akkor át is estél azon a határon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #18454 üzenetére
Nekem múlt heti túrán volt olyan, hogy félig beláthatatlan kanyar közepén satufék, mert a kis család kirándul. Legelöl a kislány teker az úton keresztbe-kasul kacsázva és hátrafelé fordulva magyaráz valamit. Én megálltam, kioldottam mindkét lábam, és vártam, mit történik. Szerencsére apuka időben ráordított, hogy nézzél már előre. Mindez 30 km/h környéki tempóról egy 4-4.5 %-os emelkedő legelején volt, határozottan díjaztam. Később a többieket utolérve gery03 mesélte, hogy ő is járt már hasonlóan, megállt, és várta mi történik, csak ott a kisgyerek neki is ment ...
szki: én tavaly jártam úgy, hogy úgy alakult, hogy előző nap nem igazán kajáltam, nuku vacsora, az ebéd is szinte semmi volt, aztán másnap jött 50 km-es teljesítménytúra a hegyek között. Az első hegy még teljesen ment, a lefelé is, aztán a következő emelkedőnél teljesen kipukkadtam. Egyszerűen fél méteres szintkülönbség is tolással végződött, hiába volt alacsony a pulzusom, nem tudtam erőt kifejteni. Úgyhogy kínomban megálltam, megettem mindent, amit hoztam és amit a rajtnál kaptam. Ezután üldögéltem vagy 15-20 percet, aztán folytattam. A következő fél órában még a korábbihoz hasonlóan szenvedtem, aztán végre hatni kezdett a kaja, és a végére ismét feléledtem. Az volt a durva, hogy a célba érve azonnal elindultunk a szomszéd faluban lévő vasútállomásra, és én vártam be többször Ariadnét, pedig ő a verseny közepén nagyon csúnyán otthagyott. Soha többé ilyet, azóta nagyobb tekeréseknél ügyelek az előző napi étkezésre is.
rétisün: a tényleg hangos hátsó agy a megoldás, mert az ismeretlen zajtípus miatt nem értik, mi történik, ezért gyorsan "menekülnek", míg a csengőnél tudatosul bennük, hogy nem jó helyen vannak, és elsőre a helyzetet mérik fel, aztán utána jön csak a cselekvés. Mondjuk emiatt többször jártam már úgy, hogy kényelmesen be szerettem volna állni egy lassabb tempóra kis tekerés-kis üresjárat kombinációval, de nem tudtam, mert mindenki azonnal elengedett a bringaúton
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #18472 üzenetére
Szerelj fel wattmérőt* a bringádra, és akkor pontosan tudsz majd számolni. Addig az egész csak közelítő találgatás mindenféle heurisztikus képlet alapján a tempó-domborzat függvényében számolva.
* és egy csapásra megnégyszerezed az árát
belaazallat: pár hete írtam, hogy májusig kell valahogyan kibírni, addig horror lesz a bringautakon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz belaazallat #18476 üzenetére
Most a jó idő beköszöntével hatványozottan van tele minden mazsolával, amint elmúlik az újdonság varázsa, ők szépen eltűnnek. De addig neked, mint rutinosabb haladónak kell ésszel haladnia, vagy általában a véletlenszerűen mozgó forgalmi akadályok miatt nem haladnia.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Pontosan. Most néztem egy Zugló-pesti oldal-Megyeri-híd-budai oldal-UVH-Zugló tracklogot, összesen 48 méternyi szint, ebből 9 méter az UVH és 11 méter a Megyeri-híd.
ludsimon: én a szombati százas kört konkrétan kulacs nélkül tekertem le
attiati: a metróvégállomással számolva kiinduló és végpontként, ez 32-33 km-re jön ki
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Valamikor tavaly volt szó arról, hogy van-e bringánál aquaplanning vagy nincsen. Íme a Schwalbe álláspontja a témában:
Unlike a car, a bicycle will not aquaplane. The contact area is so much smaller and the contact pressure is much higher. The floating effect of aquaplaning could only theoretically be achieved on a bicycle ridden at speeds over 200 km/h.
Ha valaki nagyon elveszett a külsők méretezésében, akkor is ajánlott olvasmány.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz A_ScHuLcZ #18504 üzenetére
A teljes út oda-vissza összesen 45-46 km, bringaút végig van (a minősége olyan, amilyen), az útvonalon előforduló két "hegy" a Margit híd és a Tímár utcai HÉV felüljáró, szóval a szint az körülbelül nulla.
Ez a táv első alkalomnak fenékkel lesz sok, mert ha csak pár hónapig nem ült bringán, akkor sincsen az a kényelmes nyereg, ami nem tör első alkalommal 20-30 km után (persze kényelmes nyeregnél a következő úton már nem adódik ilyen probléma). Menekülő megoldásként hazafelére ott van a HÉV, bár szerintem dugig lesz kirándulókkal.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Igen.
Egyik lehetőség, hogy az órádon rossz a külső kerékméret beállítása.
Másik lehetőség a mintavétel okozta pontatlanság. Az órád értesül minden kerékfordulatról, így pontosan ki tudja számolni a megtett útvonalat, ami ugyebár a kerékfordulatok és a kerék kerületének szorzata. GPS esetén a program folyamatosan kapja az aktuális koordinátákat a GPS modultól, amelyek egy részét valamilyen algoritmus alapján eltárolja, és ezek adják ki a megtett utat. Az algoritmus lehet pusztán időalapú (x másodpercenként rögzít), lehet távolságalapú (a legutolsó rögzített pozícióhoz képest x méternyi elmozdulás esetén rögzít), vagy ezek kombinációja (ha lassabban mész, akkor az időalapú szabály jön be, és ritkábban rögzít, ha gyorsabban, akkor a távolságalapú, és sűrűbben).
Tegyük fel, hogy elkanyarodsz jobbra. Ekkor a kerékfordulattal mért érték pontos lesz (az olyan apróságtól, mint ilyenkor az oldalról fellépő erőhatások miatt kissé megváltozik a külső kerülete, tekintsünk el), míg a GPS-szel mért az ív helyett az ívet lekövető egyenes vektorokat rögzít csak. Minél ritkább a mintavétel, annál durvább lesz a közelítés, és így az ívet egyre kevesebb egyenessel közelíti, egyre rövidebb távot mér, szóval a GPS mindig kevesebbet mér emiatt. Ha a tracklogot térképen kinagyítod, akkor látni fogod, mennyire "darabosan" követte az utat.
Másik probléma a GPS pontatlansága, ahol nincsen tökéletes rálátás (erdő, város), ott képes tévedni valamennyit pozitív és negatív irányban is, nem sokat, de nem lesz teljesen pontos a mért táv emiatt (a magasság a GPS rendszer működéséből adódóan még a pozíciónál is sokkal pontatlanabb).
A fenti két problémát próbálják a tracking programok sűrűbb mintavétellel (de ez akkugyilkos) és némi heurisztikával javítani több-kevesebb sikerrel. Elméletileg igazán korrekt megoldás az lenne, ha a tracking szoftver webes felülete rendelkezne tökéletesen pontos és teljes körű útadatbázissal, és a tracklog alapján a félremért/levágott pozíciókat az útra feszítené rá, csakhogy nem működhet a gyakorlatban: nem létezik ilyen adatbázis, nem is fog, bringával nem csak az úton mész, és nem egy teljes sávot foglalsz el. Egyes oldalak (mint a Garmin Connect) a magasságot képesek korrigálni, ez működhet, ott a weboldal egy meglehetősen nagy felbontású (pár méteres) magasságtérképpel rendelkezik, és a GPS-ből kieső pontatlanabb értéket lecserélik vele.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Adott a bringámon M540-es pedál, ami a felszerelést követő héten az egyik oldalon féloldalassá vált (elpattant a rugót feszítő keret, szerencsére 180 fordulattal a túloldalán még megy a dokkolás). Most így használom, könnyebb terepen és városban nem probléma, mert induláskor lenézek, pörgetek egyet rajta, ha rosszul áll, és útközben megálláskor csak a másik lábamat oldom ki. Azonban nehezebb helyeken, ahol sűrűbben kellene kilépni már nagyon nem az igazi, ezért úgy döntöttem, veszek másik M540-es pedált, ezt pedig kinevezem leendő városi darabnak.
Eddig 1500 km körül lehet a pedálban, a kérdésem pedig a hosszú körülírás után annyi lenne, hogy a szimmetrikus dokkolási/oldási érzet érdekében cseréljem majd le mindkét oldalon az új darabra, mert ekkora távon már a stopli igazított rajta valamennyit (1200 km a pedálhoz adott Shimano stoplival jött össze, 300 km egy másik cipőn BBB CroMo stoplival), vagy elég csak a problémás oldalt az újra lecserélni?
A Shimano stoplival az oldás ugyanolyan mindkét lábbal, a kicsit keményebben járó BBB-vel határozottan nehezebb a jobb láb oldása (ez a törött oldal, szóval ez kétszer annyi terhelést kapott, mint a bal oldali pedál két fele külön-külön).
: vagy adjak ki 8 euróval többet?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18576 üzenetére
Külsőtől és felhasználás típusától függ, például az Ultremo/Durano vonalat kivéve a Schwalbe összes külsője súlylimites (tehát az egész túrázós Marathon sorozat és kivétel nélkül az összes terepgumi is), és eléggé soknál (például 2.1-es NN/RR, 1.5 környéki trekking külsők) nem fér bele a limitbe "az igazi férfi"
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Formula-1
- Xbox Series X|S
- Diablo IV
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- További aktív témák...
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
- Új Gamer PC Ryzen 5 5600X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
- Samsung Galaxy Buds2 Pro, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen