Keresés

Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Melorin #38909 üzenetére

    Nem is annyira a bicikli típusa számít, hanem hogy hol tekersz, illetve milyen gumival. Amit írtam az aszfaltra vonatkozik (nekem abban van tapasztalatom), illetve nem traktor kerekekkel :)
    Visszanéztem a tavalyi tekeréseimet, akkor még trekkinggel mentem, vastag gumival, amikor kb. 1 hónapja bicikliztem (előtte hosszú évekig 0 sport), akkor mentem 2 órát 20 km/h-s átlaggal. Szóval azért MTB-n a 20 reális szerintem :) (25 az vastagabb gumival valószínűleg azért necces). Amúgy akkor én 1370 kalóriát égettem, igaz akkor 95 kg voltam, szóval kisebb súllyal (80kg környékén) ennel azért 100-150-el kevesebb a reális.
    Én 1,5 órára olyan 1000 - 1200 kalóriát lőnék be (de itt mindenképp hozzá kell hogy tegyem, hogy csak lelkes biciklista vagyok, sem eddző, sem orvos, szóval ezt semmiképp se vedd Szentírásnak, mindenképp magadhoz kell igazítani).

    Peet210:
    "A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti"
    Inkább úgy fogalmaznék, hogy a kalória fogyasztás és a zsír fogyasztás összefügg :) Rövidtávú eddzésnél (kevesebb, mint 3-4 óra) gyakorlatilag 0 zsír ég el, mert a zsírből való energianyerés lassú folyamat. Viszont. Az itt elhasznált energiát a szervezet a zsírraktárából pótolja (feltéve hogy nem kap a megszokottnál, illetve szükségesnél nagyobb plusz táplálékot a nap folyamán... mivel akkor egyszerűen pótolja abból és nem nyúl a zsírszövetekhez), tehát végeredményben az eddzés alatt elégetett kalória végülis átmegy zsírégetésbe (ennél az egész sokkal összetettebb persze, de nagyon leegyszerűsítve erről van szó). Emellett azért kell figyelni mégis arra, hogy ne tekerjünk túl nagy tempóban, mert akkor a szervezet érzi a nagy terhelést, és elkezd izmot növeszteni (illetve ilyenkor nagyobb az esélye, hogy eddzés utáni időben, utáni napon túlegyük magunkat). Ami persze ugyancsak lehet cél, illetve a zsírszövet ekkor is fogyni fog a szervezetben. De tartósan fogyni sokkal hatékonyabban lehet a gyakori, de nem túl megerőltető eddzésekkel (jobb naponta tekerni normális pulzuszónában, mint heti 1x széthajtani magunkat).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #39185 üzenetére

    Plusz ugye rajtad is sokat tudnának keresni, a tiltott helyeken való kerékpározás miatt... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Thulcandra #39230 üzenetére

    Ehhez annyit tennék hozzá, hogy amit érdemes végiggondolni, hogy lelkiekben bírja-e az ember. Mondjuk aki alapból is egyedül szeret tekerni, annak biztos nem lesz gond, de azért megterhelő lehet ha 1,5 - 2 hétig tudod hogy biztosan nem lesz senki melletted. Persze ha va nyelvtudás az adott helyen, akkor lehet beszélgetni helyiekkel meg ilyesmi, de azért az akkor is más. És a hosszú távú tekerések amúgyis leginkább azon múlik, hogy az ember fejben bírja és ne adja fel, ha van társ akkor ez sokkal egyszerűbb :)
    De ha van motiváció, illetve ez nem jelent problémát, akkor szerintem nyugodtan neki lehet vágni, persze alaposan felkészülve (vészhelyzetekre is, szóval hogy ha nagyon gáz van hogy tudsz hazajönni, stb... ez is plusz biztonságérzetet és nyugalmat ad)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #39237 üzenetére

    Egyszer (és eddigi egyetlen) defektnél én is hasonlóan jártam, (kocsival ismert, de biciklivel) új úton mentem, ahol azt hittem lehet tekerni... egyik kereszteződés után látom, hogy kerékpározni innentől tilos az úton, illetve ahogy visszanéztem, láttam hogy jobbra az úttól kicsit távolabb vezet bicikliút... gondoltam vissza már nem fordulok, úgyse kell már sokat menni és elkanyarodok másfele... rá 500m-re defekt :) (máig nem tudom mi lehetett mondjuk, belsőn tűszúrás szerű sérülés, külsön semmi se látszott.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #39419 üzenetére

    Van itt némi félreértés. Nyilván kerékpározás közben, mivel fizikai munkát végzel, ezért le fogsz izzadni. Akkor nem fogsz, ha alulöltöztél, ellenben akkor meg fogsz fázni jó eséllyel. Nyilván a lélegző ruha nem fog tudni annál jobban "lélegezni", mint ha nem is lenne rajtad semmi, márpedig akkor is leizzadnál :)
    A lélegző ruha két dologban segít:
    1. Átengedi magán a levegőt, így szinte olyan érzés, mint ha nem is lenne rajtad semmi (nyilván ennek nincs túl nagy jelentősége, ha van felette más, pl. szélálló réteg)
    2. Átengedi magán a nedvességet is, nem issza be, így nem fog a nedves ruha rádtapadni (ez viszont akkor is nagyon hasznos, ha több réteg ruha is van rajtad)
    Ennél többet várni tőle kb. olyan, mint ha azt várnád, hogy egy jobb kerékszettől már tekerés nélkül felmenjen a bicikli a dombra :)

    Szóval nyilván a "lélegző" szóhasználat marketingfogás, mert nem fog a ruha levegőt venni. De sokkal jobban hangzik, mint ha "levegő- és izzadságátengedő ruha"-nak hívnák :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ---Lasali--- #39443 üzenetére

    Szerintem alapvetően 3 oka van az ilyen tervezési / szériahibás termékeknek
    1. Amit írsz, marketingesek illetve gazdaságisok akarata erősebben érvényesül, mint a mérnököké. Normális esetben ettől még nem lesz feltünően hibás egy sorozat, de ha mondjuk kinézetbeli okokból a hibahatár felső részére lőnek be valamit, plusz becsúszik még egyéb hiba, akkor már gondok vannak
    2. Tesztelés az esetek jó részében szintetikus módon történik. Befogatják valami gépbe, ami elkezd nyomást gyakorolni rá, és ha kibír X nyomást, akkor azt mondják rendben van. Persze ezt több irányból is. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy a szintetikus teszt nem fedi teljesen a valós életet (akár mérnöki hibából, akár mert az adott hiba pont nem jön elő a szintetikus tesztnél, vagy több hatás egyszerre szükséges hozzá, ami szintetikus tesztnél nehezen előállítható, való életben meg gyakori, stb.), tehát hiába megy át a teszten, valós használatban "hamar" törik.
    Persze ennek a kivédésére tök jó lenne az amit írsz (odaadni DH-snak, sprinternek, stb. és had tolja), csak egyrészt nagyon drága az élő munkaerő, másrészt sokáig tart, harmadrészt ha valami probléma van (értsd: a teszter komolyan megsérül a hibás termék miatt), akkor az iszonyat költség a gyártónak. Szóval ezeket kerülik amennyire lehet.
    3. Rossz alapanyag, esetleg hibás gyártósor... nem arról van szó, hogy látványos hibák vannak, hanem olyanok amik miatt az ellenőrzéseken még átfut, viszont a valós helyzetben azt fogja eredményezni, hogy gyakrabban törik, mint mások (nyilván ez inkább szériahibánál fordul elő)

    Illetve persze lehet ezeknek a kombinációja is. Megjegyzem nem vagyok gyártómérnök, szóval ezek nem tények, de szerintem ilyen okok befolyásolják a látványosan könnyen elromló alkatrészeket. Illetve elektronikában előfordul, hogy szándékosan csak X évre tervezik az adott terméket... azért kerékpár iparban hajtókar, váz, stb.-nél ilyen szerintem nem fordulhat elő, mert ha törik, abból nagyon komoly balesetek lehetnek. De pl. egy km óra esetén már simán előfordulhat ez is, vagy amit írsz, telefonoknál. Aztán néha kicsit alultervezik a dolgot, és olyankor jön az, hogy túl sok a hibás.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ---Lasali--- #39446 üzenetére

    Nos igen, meg azt se szabad elfelejteni, hogy amíg alumíniumot és főleg acélt tömeges szinten gyártanak jónéhány évtizede, addig karbon tömeggyártásban max. 10 éve van talán.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz csabi94 #39459 üzenetére

    Én iPhone-on használom, de itt kifejezetten előnyére vált a változás. Fizetős rész nem érint, egyszer volt akciósan ilyen 1-2 Eu-ért, akkor lecsaptam rá, Androidra is szokott akciós lenni. De amúgy a tracklog készítés + feltöltés szerintem garantált hogy ingyenes marad örökre, mert ez az érdekük :) Mást meg igazából úgyse nagyon használ az átlagember... aki meg igen (mert pl. versenyre készül és fontos az interval eddzés hogy pontosan meglegyen), annak meg bőven megéri az a 800Ft, amibe kerül.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz csabi94 #39472 üzenetére

    Hoppá, ezt nem is figyeltem... na ez viszont tényleg gáz így :(

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #39562 üzenetére

    Ha tényleg túrakerékpár, és jól meg van pakolva, akkor bizony nagyon is hatékony a hátsó fék. Ugyebár a hátsó fék hatékonysága azért rosszabb, mint az elsőé, mert lassító hatástól (mindegy melyik féket húzod) a kerékpár tömegközéppontja előremozdul, ezért elől nagyobb erővel fog a "földhöz tapadni" a kerék, így hatékonyabban lehet fékezni az első kereket. Ugyebár végső esetben (ha akkora a fékhatás és olyan a kerékpár súlyeloszlása), akkor a hátsó kerék nem is ér le a földre. Na most ha hátul meg vagy pakolva 10-20-30kg-al (és túra bicikli miatt te is inkább egyenesen ülsz, szóval még inkább hátul van a tömegközéppont), akkor nincs az a fék amivel meg tudod emelni a hátsó kereket (max. valami brutál tárcsa), emiatt adott esetben a hátsó fék még hatékonyabb is lehet, mint az első, de nyilván ebben az esetben a leghatékonyabb mindkettő.
    És azt is vedd hozzá, hogy nagyon nem mindegy, hogy ~90kg-ot (10kg bicikli, 80kg ember), vagy 120kg-ot 10kg bicikli, 80kg ember, 30kg csomag) kell megállítani a lejtőn.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #39566 üzenetére

    Annó mielőtt vettem az outit nézegettem a hajtást meg az első váltókat, mert én is szerettem volna 34-et, viszont 50-nél nagyobbat... Azonban én nem találtam olyan outi első váltót, ami 16 fogszámnál nagyobb ugrást tudna váltani, és innentől meg eléggé bukott a mutatvány, még ha utólagosan is cseréled a tányérokat.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bubi92 #39928 üzenetére

    Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy naív vagy. Kisebb városban, faluban odamennek, de nagyobb városban az emberek nem fognak foglalkozni vele, jó eséllyel még el is fordítják a fejüket.
    Igazából az egész bicikli lopás elleni védekezés arról szól, hogy minél jobban nehezítsd meg a tolvaj dolgát. Olyan zárral, olyan módon és olyan helyen zárd le, hogy inkább a más célpont után nézzen (kicsit olyan ez, mint a medvés vicc). De ha valamiért mindenképp pont azt a biciklit akarja elvinni, akkor elviszi, mindegy mit csinálsz (pont ezért nem szabad nagy értékű kerékpárt bármilyen zárral is nyilvános helyen otthagyni).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz dany27 #39969 üzenetére

    Nos ezen oldal alapján amit ő ír, az spinracing, de én garantálom neked, hogy Mo-n spinning néven futó eddzések 90%-a spinracing.
    Egyébként nagy előnye az egésznek, hogy te magad tudod állítani, hogy mennyire legyen nehéz tekerni, szóval lényegében eddzettségi szinttől függetlenül lehet menni és csinálni.

    Szakbarbár:
    Spinning sokkal érdekesebb mint ha simán felülsz a szobabiciklire és tekersz :) Ott nem fogsz unatkozni ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #90933760 #39992 üzenetére

    Azért erősen várostól függ :) Pl. itt Szombathelyen bárhova el lehet menni váltóval, de Veszprémben nem indulnék el kis első tányér nélkül :N

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Narancs #40109 üzenetére

    Ugyebár itt az a baj, hogy szakirodalom az esetek jó részében "labortisztaságot" feltételez. Szóval ha fogsz egy agyváltós meg egy láncváltós új biciklit (rendesen beolajozva, stb), mész vele mondjuk 10km-t száraz időben, tiszta betonúton, akkor igaz lesz, hogy az agyváltós hatákonysága rosszabb.
    De nézzünk meg egy biciklit, ami melóbajárós lévén nincsen mondjuk minden használat után végigtörölve, meg pár használat után olajozva, és kapja az esőt/sarat/havat (sót), plusz már fut fél éve. Szerintem így már más eredmény jönne ki... :)

    Laborszintű mérésekből egy érdekesség: valójában a jelenleg használt hajtásrendszer akkor a leghatékonyabb, ha nincsen olajozva, bármilyen kenőanyag a láncon csak ront a hatékonyságon. Persze mindez csak addig igaz, amíg bármilyen szennyeződés (értsd: akár por) rá nem kerül a láncra.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #40118 üzenetére

    Persze ez igaz, de alapvetően hatásfokról volt szó. Persze hosszabb távú használat esetén ugyancsak a kenéssel lesz jobb a hatásfok.
    De labortiszta környezetben, teljesen új lánc és új hajtás esetén kenés nélkül jobb a hatásfok. Persze nyilván ki az aki így használja, senki, valóságtól teljesen elrugaszkodott dolog. De amikor az ember képébe tolnak egy 98%-ot, akkor az általában ilyen körülmények között kerül kimérésre. Épp ezt akartam demonstrálni, hogy az ilyen adatokkal nagyon vigyázni kell, mert sokszor a valós környezet miatt teljesen más arányok jönnek ki.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #40121 üzenetére

    Itt a cikk (mondjuk nekem rémlik egy részletesebb verzió, amiben több volt a konkrét szám, de azt most nem találom).
    Egyébként szerintem az lehet az oka, hogy a "fog-alapú" erőátadás miatt a lánc valójában nem súrlódik, illetve egész pontosan a lánc - hajtás közti súrlódás az erőátadás szempontjából elhanyagolható (nem csökkenti az átadott erőt, főleg ha elég feszes a lánc). Egyedül a lánc belső súrlódása számít, de azon meg túl sokat nem oszt-szoroz a külső kenés.
    Ezzel szemben a külső kenés viszkozitása miatt a lánc nehezebben mozog, és emiatt nehezebb tekerni.
    Persze mégegyszer mondom ez totálisan elméleti fejtegetés, valós használat közben nem kérdés, hogy kell kenés :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #40134 üzenetére

    Azzal nem, főleg mivel a láb nagy részt lefogja a menetszelet :) Ellenben maga a váltó rendszer (már csak a plusz görgők miatt is) jelentősen rontja a bicikli hatásfokát :) Viszont minél feszesebb a lánc, annál jobb a hatásfok (már csak ezért sem célszerű nagyon hagyni megnyúlni a láncot).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #40346 üzenetére

    Azért ehhez tegyük hozzá, hogy egy 40km/h-val közlekedő bicikli (ami lejtőn lefele több, mint reális) 11m-t tesz meg 1 másodperc alatt. Szóval bár számokban kicsi a különbség, "látványban" azért van :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #40371 üzenetére

    Kedd - Szerda 10 fok? :Y Ha felszárad nagyjából a víz, akkor kinézek egy kis tekerésre :K

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz rétisün #40375 üzenetére

    Jogos, csak az a gond, hogy nekem a tekerés után a liftben ölelkeznem kell egy sort a biciklimmel, plusz utána a lakásban fog állni (és csöpögni). Szóval inkább a nedves időkre félrerakom a biciklit, és más sportokkal próbálom helyettesíteni. De attól még várok a jó időre amikor tudok tekerni egyet :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #40463 üzenetére

    Inkább a crosscountry/trekking (ugyanaz lényegében, csak más elnevezés). Cyclocross az inkább versenybicikli, és az terepre való.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz hoffman_ #40465 üzenetére

    Opsz, nálam a hiba, a cross country tényleg más. Akkor nem tudom mi a másik elnevezése, valami cross az is :F (és az már biztos hogy nem cyclocross és nem cross country :D)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #40473 üzenetére

    Igazából az outi és a terep találkozásánál a kerék a fő probléma. Mind tapadás terén (kerékvastagség és futófelület), mind defektállóság terén (nagy nyomás esetén nagyon könnyen beleáll bármi a kerékbe, kisebb nyomás esetén meg a felütés veszélye nő meg), mind fékerő terén (outis fék fékereje ugyebár nem az igazi). Szóval ha a biciklire rá tudsz rakni egy vastagabb, mintázottabb külsőt, illetve fékeket le tudod cserélni, vagy vannak elég jók ahhoz, hogy ne legyen velük gond a terepen, akkor minden további nélkül tudsz terepezni outival is (meg nyilván az áttétel lehet a problémás, de ha jól értelek ez nálad nem lesz gond). CX bringákat azért mondtam, hogy inkább versenyre vannak, mert nem nagyon van belőlük "olcsó" kategória, akkor már tényleg jobb egy outit átépíteni (elvileg a cx váz amúgy kicsit különbözik, pl. villáknál több helyet hagynak a sárnak, meg V fékkel vannak, stb. de ha nem a terep a fő cél, akkor szerintem ez annyit nem számít).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Szakbarbár #40578 üzenetére

    Többé kevésbé saccra mérnek ezek, viszont a te mérési eredményed reálisnak tűnik. Itt pontosan arról van szó, hogy mivel abbahagytad a mozgást, ezért az izom elkezdett leépülni, illetve mivel kalóriatöbbleted volt, ezért helyette feljött némi zsír. Kilóban ugyanott vagy, testzsírszázalék viszont nőtt.
    Ami pontos mérést ad, az ez a típus: [link]. Szóval ami nem csak lábon keresztül mér, hanem kézen keresztül is, ezek már meglehetősen pontos eredményt adnak (jó drágák is).

    "Egy rokonom kapott kölcsön szobabiciklit, mert szeretne lefogyni pár kilót. Javasoltam neki, hogy ha hozzászokott a rendszeres mozgáshoz, akkor heti 2-3 alkalommal legalább 1 órát folyamatosan tekerjen alacsony fokozaton. Eddig nem sportolt semmit. Esetleg több vagy kevesebb mozgás is elég lehet?"
    Én heti 3x1,5 órát javaslok. Tudományosan megindokolni nem tudom, saját tapasztalat, hogy drasztikusan jobb eredményre vezet, mint a 3x1 óra.

    -HajTömeg-:
    "Öltözzön be, izzadjon keményen,főleg comb tájékon,az a legnagyobb izmunk,ha fogyni akar azt kell edzeni!"
    Na ezt gyorsan elfelejteni! Több izzadással két dolgot ér el:
    1. Hamarabb elfárad, és drasztikusan rosszabb élmény lesz a sportolás
    2. Több vizet veszt az eddzés alatt
    Fogyást egész pontosan nulla mértékbe befolyásolja az izzadás mértéke (illetve az 1. pont miatt inkább csak akadályozza... ). Amit befolyásol, hogy ha eddzés után rááll a mérlegre, akkor kevesebbet fog mutatni, mint ha nem izzadt volna eddzés alatt... de ez 100%-ban a vízveszteségnek köszönhető, ami legrosszabb esetben is 1-2 napon belül megszűnik. Súlyt amúgy sem szabad eddzés után mérni, legjobb mindig reggel, szükségletek elvégzése után (de még evés előtt).
    Továbbá a fogyást ugyancsak nem befolyásolja, hogy konkrétan milyen izmot mozgat meg (bár annyiból jogos a combizom, hogy mivel nagy izom, ezért könnyebb erősebb terhelésre bírni, és ezáltal nagyobb kalóriaveszteséget elérni, mint mondjuk egy karizmot).

    gooool:
    "A lényeg a hosszú ideig alacsony pulzuson való tekerés (120 körüli pulzus ez az érték)"
    A mondat első része igaz, a második része igaz, ha egy sportos egyénről van szó, súlyfelesleg nélkül. Esetünkben ugyebár ez pont nem áll fent, szóval jó esély van rá, hogy mire felül a biciklire, már 120 lesz a pulzusa :) (kis túlzással saját tapasztalat kezdeti időkből)
    Nekem ez a kalkulátor vált be: [link]. Nyugalmi pulzust mérni lehet, legjobb ébredés után közvetlenül (ideális esetben pulzusmérővel, kevésbé ideális esetben 20 secig számolni a pulzust tapintással, majd felszorozni 3-al), maximális pulzust pedig ezzel érdemes kiszámolni: "210 mínusz az életkor fele; mínusz a testsúly 10%-a kg-ban; plusz 4 ha férfi." (ideális esetben ezt is ki kéne mérni, de szvsz eddzettség nélkül azt orvosi felügyelet mellett ajánlatos csak)
    Kalkulátorba ezeket beütve, kidob egy táblázatot, és ott a 65-75% közötti tartományt kéne tartania.
    Ugyebár itt a nyugalmi pulzus figyelembevétele a fontos, teljesen mást jelent a laza eddzés ha valakinek 60, meg ha valakinek 80-90...

    Illetve a végére jó tanács:
    Valahogy találja meg azt a módszert, amivel nem szenvedve ül fel a biciklire :) Zenehallgatás, TV nézés, akármi, csak ne az legyen, hogy "na éljük túl ezt a 1,5 órát". Mivel akkor csinálja 1 hétig, 2 hétig, x hétig, de nem fogja tudni végigcsinálni rendesen.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #40718 üzenetére

    Azért nagyon nem mindegy, hogy az a 110k arra ment el, hogy használható legyen a bicikli, vagy arra hogy az amúgy teljesen jó biciklit továbbfejlessze... :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz lsebestyen #40844 üzenetére

    Csomagos túra + outi szerintem felejtős. Ha rá is tudsz valahogy applikálni csomagtartót, az biztonságosan csak pár kilót fog elbírni. Nagyon hátizsákban sem fogsz tudni cuccot vinni, mert a vékony kerekek annyira nem örülnek a nagy súlynak => gyakoribb defekt. Plusz hosszútávon az outis testtartás se igazán kifizetődő (hosszú táv = napokon keresztül 5-6-7 óra, hátizsákkal). Persze ez utóbbi csak eddzettség kérdése :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz venember83 #40959 üzenetére

    Szerintem egyébként nagy piaca lenne a "felújított bicikli" kategóriának. Arra gondolok, amit itt a topicban nagyon sokan csinálnak egyedileg: aprók böngészése, jó ajánlatokra lecsapás, azon 1-2 alkatrész cserélése, kicsit helyrepofozás, és van egy tök jó biciklid, töredék áron. Viszont nagyon sokaknak ehhez vagy tapasztalata, vagy ideje nincs, és ezért vagy megvesznek használtan valami szart (ha pechjük van még drágán is) és szívnak vele, vagy hagyják a használt piacot... Látva még az akciós újonnani árakat is, szerintem bőven lehetne van árrésnek is helye ebben a kategóriában.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Szakbarbár #41191 üzenetére

    Nálam "normál" időben (20-25 fokig) 0,5l/óra, melegebb időben 1l/óra. De egy órát általában időjárástól függetlenül is kihúzok víz nélkül. Enni 1,5-2 óra felett szoktam, de általában müzliszelet mindig van nálam, biztos ami biztos alapon.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Auratech #41298 üzenetére

    Ha hátul kevés a tapadás, akkor max kipörög a kerék, legrosszabb esetben elkezd csúszni a hátulja, amit annyira nem lehetetlen korrigálni. Ha az első keréknél kevesebb a tapadás, mint kéne, akkor kb. fixen elesel (de legalábbis teljesen irányíthatatlanná válik a bicikli, tehát jó eséllyel csak jobban jársz ha elesel, és nem mondjuk egyenesen belecsúszol egy kereszteződésbe). Szóval előre a jobbat, mindenképp.
    De ahogy Teasüti is írja, igazából biciklinél a mintázat csak "terepen" segít, hó persze terepnek számít :) Ellenben száraz úton, sőt akár esőben csak ront a helyzeten (vizen felúszás bicikli esetében csak akkor fordul elő, ha kb. 150 km/h-s sebességnél többel mész :) )

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Auratech #41344 üzenetére

    Ha a golyóid előbb érnek le a vázra, mint a lábad a földre, akkor túl nagy neked a váz. A megfelelő pedálszöget a nyereggel állítjuk be, ahhoz ennek nincs köze.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz tomyka74 #41367 üzenetére

    +1 a spinning biciklinek.
    Szép és jó a görgő, viszont:
    1. Mivel nincs menetszél, izzadni fogsz. Nagyon. A sós vizet meg a bicikli semelyik része nem szereti túlzottan, szóval lehet nem célszerű a több száz ezres biciklit beáldozni erre a célra
    2. szabadgörgő kevésbé jól állítható, illetve annyira nem is biztonságos, főleg ha kevés helyed van. Fix görgő meg eléggé tudja csavarni a biciklit, abból adódóan, hogy oldalirányba rögzítve van, viszont elég jelentős erők érik ilyen téren is. Szóval alu vázzal nem biztos jó ötlet.
    3. Amennyiért kapsz egy jó görgőt, annyiért kapsz egy spinning szobabiciklit is

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #41410 üzenetére

    Hülyén fog hangzani, de azért mert felesleges plusz súly. Felsőtest izomzata relatív keveset számít biciklizéskor (egészen amíg rendesen tudod tartani magad, de ahhoz messze nem kell enny izom), lényegében csak a lábizomzat a lényeg (mégegyszer mondom, a hajtás tekintetében... ha egészséget és hasonlót is figyelembe veszünk, akkor természetesen nem csak a lábizomzat kell). Továbbá hosszútávú biciklizés esetén a súly bizonyos szempontból előrébb is kerül, mint az izomerő, szóval sokkal fontosabb a hatékonyan működő izom, mint a sok izom. Innentől kezdve a túl sok lábizom is már hátránnyá válik (mind futóknál, mind biciklistáknál csak a sprintereknek van nagy izomzata, hosszabb távosok mint "vékonyak").

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #41429 üzenetére

    Nyilván :) Max annyiből, hogy ilyen alkattal elég hülyén fest az ember akár egy outin, akár egy 26"-os kerekes biciklin :D

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz capulet75 #41497 üzenetére

    Reggel olvastam (sajnos már nincs meg a link), hogy ha egyik tour győzelmét oda akarnák adni az utána következő első nem doppingolónak, akkor a 23-nak beérkezőnek kéne odaadniuk...

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Norbika88 #41881 üzenetére

    Korábban volt erről már sokszor szó, de a lényeg:
    Aszfalton bicikli esetén kizárólag az számít (esőben is), hogy a gumi mekkora felületen érintkezik a talajjal. Minél bordázottabb a gumi, ez a felület annál kisebb lesz, tehát aszfalton a teljesen sima felület jobban tapad, mint a bármilyen rücskös. Autóknál számolni kell a vízenfelúszás lehetőségével, azonban bicikli esetén a keskeny kerekek miatt (igen, ilyen téren a 2,5-ös is keskenynek számít) ehhez 200km/h-val kéne menni.

    tl;dr:
    aszfalton a rücskös/bordázott gumi hamarabb megcsúszik, mint a sima

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #42024 üzenetére

    Igen, ugyanaz a méretezés (beleszámítva, hogy egyes gyártók között nézve se feltétlen ugyanaz a méret kell ugyanannak az embernek :) De nagyjából jah)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz D.Orion #42652 üzenetére

    Én bementem biciklis boltba, felpróbáltam az összes ott található sisakot, 5k volt az alja, 25k volt a teteje. Végül a 25k-s Rudy Projectet hoztam el, de csak azért, mert azt ha a fejemre vettem úgy éreztem, hogy nincs is rajtam semmi, a többinél meg éreztem, hogy van rajtam valami...
    De topicban volt aki meg több boltot végigjárt, ugyancsak végigpróbálva mindent, és ő egy 6-8k-sal jött ki végül, mert neki az volt kényelmesebb, mint a 20k+-osok.

    Szóval szerintem sisaknál alapvetően négy szempont van:
    1. Rovarháló
    2. Rovarháló
    3. Rovarháló (:D)
    4. Kényelmes legyen

    A többi annyira tényleg nem oszt-szoroz :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ---Lasali--- #42637 üzenetére

    Egyrészt egyetemi diplomamunka témának kiváló, mert könnyen össze lehet rakni, könnyű tesztelni, alapvető mechanizmusokat ki lehet éles helyzetben próbálni (lehet alkalmazni a megszerzett tudást), plusz mégis valami olyat lehet csinálni, amit más nem hozott még össze (ugyebár egyetemi diplomamunkánál elvárás, hogy legalább valami új legyen a dologban, ne létező dolgot fejlesszünk le újra. Na most nyilván a diplomások számát megnézve képtelenség, hogy ebből mind piacképes fejlesztés legyen).
    Másrészt "rendes" biciklin szerintem sincs sok értelme, ellenben elektromos bicikliknél, amik "szakavatatlan" kezekben, és városi forgalomban is el tudnak érni elég nagy sebességet, lehet jó haszna lenne (neked nyilván nem okoz gondot megállni satuzás nélkül, de az elektromos biciklivel a mari néni lehet csak simán rátapad a fékre amikor lelépnek elé). És ott a plusz súly, meg kábel, meg elektronika sem jelent problémát.
    De ez csak az én ötletelésem :) Ahogy a cikk is írja, egyáltalán nem biztos, hogy piacképes a termék, de egy diplomamunkának nem is ez a célja.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #42850 üzenetére

    Lényegében amikor fixin ellentartasz a pedálnak, akkor a térdizületedet nyomod össze. Szóval a fixin fékezgetés az olyan, mint ha időnként leesnél valahonnan, és kinyújtott térddel érnél földet (kinyújtott lábakkal, mert hiába van behajlítva az ember lába, izomból megfeszíti, hiszen ha nem tenné, akkor elpörögne). Amitől nyilván nem megy szét azonnal az ember térde, de minden csak idő kérdése... :)
    Visszafele meg nem tudsz lényegében egy fixit tekerni, ha az előrefele halad, kivéve ha akkora erővel megtekered, hogy "hátrafele kipörögjön" a kerék. Ami nyilván még térdgyilkosabb, mint ha csak fékeznéd (hiszen először ahhoz állóra kell fékezned a kereket). Illetve megjegyzem épp emiatt fékezés szempontjából nem sokat ér :) (ellenben a gumi hamar elfogy)

    Szerk: Félreértések elkerülése végett, nyilvánvaló okokból amikor előrefele tekered a pedált, akkor is összenyomódik a térdizület. Csak tipikusan fékezni gyorsabban szeretne az ember, mint gyorsítani, illetve egy esetleges vészfékezésnél nem a térdedre fogsz figyelni, hanem hogy izomból rálépj a pedálra. És az bizony nem tesz neki jót.

    rii:
    Fixivel szemben csak ellenérv van :) Elvileg érv lehetne mellette az ára, de mivel divatcikk, illetve a szabadonfutó annyira filléres (és nehezen romló) alkatrész, hogy lényegében egy fixi drágább, mint egy egysebességes (sőt lényegében, az egysebességes is drágább, mint egy alap váltós bicikli... tömeggyártás miatt). További érv lehetne a jobb hatékonyság, de amennyit nyersz azon, az kb. elhanyagolható. Illetve nyilván mindenféle trükközéshez jó ha nincs szabadonfutó, de az már teljesen más műfaj.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Cathfaern #42855 üzenetére

    Nem akarok már beleszerkeszteni, de közben eszembe jutott egy tényleg objektív érv a fixi mellett:
    Nem kell hozzá fék, így nem kell sem fékbetétet, sem fékbowdent cserélni.
    Csak erre mondom, hogy inkább fékbetétet veszek, mint térdprotézist :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz |AP| #42880 üzenetére

    Kerékméret és biciklista magasság között semmi összefüggés nincs :) Vázméret csak a lényeg, az mindegy hogy 26"-os vagy 28"-os kerék van alatta.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz dany27 #43056 üzenetére

    "Más különben ez hogy szokott működni? Csak azért kérdem mert tesóm is tervezi, hogy járjon spinningre de ő nem ilyen módon hanem mint normál ember elmegy egy fitness terembe és vesz magának bérletet. Ezért érdekelne, hogy ott hogy kezelik az erőnlétek közti különbséget?"
    Ugyebár alapból adott az, hogy az ellenállást te magad állítod be. Szóval aki kevesebbet bír, az kisebb ellenállásra rakja (nyilván testsúly valahol korlátozó tényező, egy bizonyos szint alá nem lehet levenni, mert akkor csak elpörög kiálláskor). Plusz mindig ott a lehetőség, hogy visszaülj a nyeregbe pár perce ha már sok :) Illetve nagyobb helyeken (ahol sok óra / eddző van), szoktak külön hirdetni, hogy spinning kezdőknek / haladóknak, stb.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Muton #43289 üzenetére

    Amennyire tudom, kerekenként adják meg a korlátot, szóval összsúly számításnál ezt növeld meg 30-40%-al (attól függően, hogy mennyire egyenletesen oszlik el a súlyod. Nyilván ha csomaggal megpakolt trekkingről van szó, akkor megint máshogy kell számolni).
    És ebben az értelemben maximum súlyt írnak, tehát csomaggal, ruhával, elfogyasztott kajával együtt (de mégegyszer mondom, 85kg így tipikus esetben ~110-120kg-ot jelent).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Def26 #43568 üzenetére

    Koffein megemeli a pulzust. Tegyük fel, koffein fogyasztása nélkül max terheléssel (amikor már úgy érzed mindjárt végig) fel tudod vinni 190-re a pulzusod. Ha emellé iszol annyi koffeint, hogy a nyugalmi pulzusod fel fog emelkedni 10-el, akkor a max pulzusod is fel fog, viszont azt lehet a szíved már nem bírja, és begörcsöl/infarktus/stb.
    Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de ezért mondjuk azt, hogy sportolás mellé nem célszerű koffeint fogyasztani (főleg nem előtte és közben). Mondjuk ha reggel iszol egy kávét, délután/este sportolsz, és nem hajtod szét magad, akkor nyilván nem fogsz lefordulni a bicikliről. De persze jót akkor se tesz :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    De sok hozzászólás születik itt mostanában... :) Utóbbi időben kicsit sok volt a meló, nem is nagyon tudtam követni, de mostantól talán már aktívabb leszek. Főleg, hogy újra nyeregbe pattantam én is, mai szép napsütésben tekertem egyet :)

    Télen ugyebár szinttentartás végett eljártam spinningelni (eleinte heti átlag 2 megvolt, de aztán megbetegedés meg meló ezt megakadályozta... ), tapasztalataim a következőek ezzel kapcsolatban:
    - erőt nehezen tudom megmondani, de érzésre relatív keveset, vagy nem fejlesztett. Igaz nem is jártam annyira rendszeresen, mint kellett volna
    - pulzus / levegő (kettő ugyebár valamennyire összefügg) viszont érezhetően fejlődött, olyan tempónál ahol régen kiköptem a tüdőm, ott most "beszélgetős" szinten volt a levegővételem meg a pulzusom is (utóbbi csak tippre, mert annak ellenére, hogy szépen kicseréltem mindenben az elemet, meg beállítottam a pulzustartományt stb. az övet sikerült otthon hagynom... :) ). Megjegyzem nem kis élmény volt a spinning terem fülledt és pillanatok alatt 100% közeli páratartalmát elérő levegője helyett a szabad levegőt szívni :D
    - amiben legtöbbet segített az a kiállva tekerés megtanulása. Régen nem nagyon használtam, részben mert nem is nagyon ment, viszont most már gond nélkül tudok váltani hegynek felfele, plusz meg is tudom tartani hosszabb ideig is (régen főleg ezzel volt a gondom). Kicsit mondjuk adaptálni kellett, mivel spinning biciklin nagyrészt egyenesen állva teker az ember, arra hamar rájöttem, hogy outin felejtős lesz :D Plusz ahhoz is hozzá kellett szoknom, hogy rendes biciklin bizony kézzel jelentősen rá kell dolgozni, hogy egyensúly megmaradjon... de ez max. 1-2 kiállást vett igénybe, utána ment már minden mint az álom :)
    - ami egyedül furcsa volt, hogy spinning során egyszer se éreztem a térdem, pedig sokszor jóval nagyobb erővel tekertem a biciklit... viszont most volt hogy éreztem, igaz fájni azért nem fájt. Lehet valami beállítás nincs rendben :F

    Ha már beállítás, akkor elérkeztünk egy újabb ponthoz amiért tollat / billentyűzetet ragadtam :) Ugyebár tavaly nyár végén vettem egy outit, akkor is panaszkodtam a vállaimra. Télen ráeddzettem felsőtestre, viszont a probléma nem szűnt meg (bár valamennyit talán javult), szóval egyre inkább úgy érzem valamit variálni kéne. Igazából úgy kényelmes, ha a kormányt nem a fékváltókarnál fogom, hanem onnan egy 3-5 cm-el hátrébb. Ez alapján gondolnám azt is, hogy túl nagy a bicikli, viszont ha meg azt nézem, hogy a nyerget szivem szerint emelném még 1-2 cm-el, csak azért nem akarom, mert így is már 5-6 cm különbség van a nyereg és a kormány között... szóval ha tovább emelem, a vállaim még kevésbé fogják bírni. Ez alapján meg mint ha kicsi lenne a bicikli.
    Alapproblémám az egyébként, hogy arányaiban hosszúak a lábaim. Ismerősöm 10-15cm-el alacsonyabb nálam, viszont ha leülünk, akkor egy magasságban van a fejünk... ez alapján első körben gondolom egy rövidebb esetleg magasabb stucnival kéne megpróbálkozni ha jól sejtem. Ebben kérnék megerősítést :) Illetve ha tényleg azt érdemes, akkor kb. milyet nézzek? Jelenlegi 11 cm hosszú, és kb. vízszintben van (picit talán lefele is hajlik).
    Esetleg előfordul, hogy még mindig csak szoknom kéne az outit (megvétel után 1-1,5 hónapot tekertem vele)? Igazából azért nem gondolom, hogy ez a helyzet, mert nem csak kicsit kényelmetlen a vállaimnak, hanem egy 1-1,5 óra után mindenképp pihentetnem kell őket egy 5-10 percig legalább, mert szabályosan fájnak.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák