Keresés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #26945 üzenetére

    Ha a mintázatból akadó tapadással lenne problémád, akkor a Rapid Rob nem lenne megoldás. Mivel jelen esetben a defektállósággal van, így egy más keverék akár megoldás is lehet (elvileg a Rapid Rob anyaga kevésbé tartós).

    Szóval én kipróbálnám a cserét, ha nem normalizálódik a helyzet (rövid időn belül újabb defekt), azért írtam, hogy ne csodálkozz azon, hogy a minta megegyezik (feltéve, hogy nem 2012-es Racing Ralph van a bringádon).

    #26950: valamint Ritchey, Panaracer és Maxxis :) Nekem bevált a Nobby Nic páros, így a következő szett beszerzésekor már nem gondolkoztam máson. Igaz, annyit újítottam, hogy a mostani 2.25"-ös NN garnitúrát annak elkopása után majd 2.1"-es NN+RR páros fogja váltani.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Gratulálok minden tegnapi tókerülőnek. Szerintem vegyetek a mostani nyeregből még egy példányt, és rakjátok el későbbre, mert ha 300+ km után egyikőtök sem panaszkodik ülési problémára, akkor a mostani tökéletes :)

    lajo: a vázon nincsen tárcsafékszem, a V-féktüskés teleszkópokat ma már az alsó-középkategóriában is vadászni kell, szóval vagy elöl tárcsa-hátul V-féket használsz vele, vagy keresel régebbi teleszkópot, vagy keresel másik vázat.

    Én egy 5 éves, számomra ismeretlen előéletű alumíniumvázat nem vennék meg. Mivel eléggé nagy váz kell neked, ezért beragadt készleten szerintem simán találhatsz 30-40e környékén új vázat is akár, vagy kevésbé korosat. Például ezt.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #27010 üzenetére

    Először is, ha nem használsz most kesztyűt, mindenképpen szerezzél be, terepen nem árt a plusz védelem, valamint a stabil kormányfogásban is segít (egyrészt tapad a kormányhoz, másrészt a kényes területeken párnázottak általában, hogy ne szorítsd el az ereket).

    A legelső és legolcsóbb lépés a megoldás felé az, amit venember83 írt, állítsd be jól a fékkarokat, és úgy fogd a kormányt, hogy a csuklód ne törjön meg.

    Ha ez nem segít, vagy képtelen vagy betartani, akkor a következő szint az ergonomikus markolat. Ha nem tetszik a speciális alakú külső (szerintem riser kormányon eléggé bután mutat a szarvhoz hasonlóan, de ez csak személyes vélemény), akkor tudomásom szerint csak az Ergon gyárt, és ő is csak sok pénzért olyan ergonomikus markolatot, ami ugyan nem annak néz ki, de saját tapasztalat alapján is tökéletesen működik (GA1-L és GE1).

    Ha ez sem segít, akkor a kormányhoz (vagy a kormányszárhoz) kell nyúlni, de ehhez már neked kell érezned a problémát: túl széles, túl keskeny, túlságosan nyújtózni kell hozzá. Nekem például hiába volt egyik vázon tökéletes az 580 mm széles kormány, a másik vázon cserélni kellett 640 mm szélesre és egyben emeltre, mert keskenynek bizonyult.

    szki: a kormányszarv erre a problémára pont nem megoldás. Ha mászásnál kell segítség, akkor jó. Ha hosszútávon zsibbad el a kéz, akkor jó lehet fogásváltásra (feltéve ha a terep lehetővé teszi ezt), de rövidtávú zsibbadás ellen nem jó, mert az már városban előjöhet, ott pedig a szarv markolászása és ezzel a fékezési reakcióidő növelése nem egy életbiztosítás.

    Egy pocsék minőségű aszfaltos út maximum egy jobb minőségű földút szintjét hozza, ahol szintén lehet 30+ km/h környékén tekerni, és amire én nem mondanám, hogy túlságosan rázna még lockolt teleszkóp mellett is. Ennél csak rosszabb tereppel találkozik az ember, szóval országútból nem igazán tudsz terepes következtetést levonni. Még a macskaköves út sincsen a közelében egy tempósabb és köves lejtőnek rázás terén, és itt most XC lejtőzésre gondolok, nem DH-ra. Amúgy ilyenkor terepen nem a tenyered zsibbad el, hanem edzettségtől függően az alkar fogy el, és egyszerűen nem bírod tartani magad egy idő után.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #27021 üzenetére

    Az ülés szintje XC esetén kissé magasabban szokott lenni, mint a kormány. Ennél magasabbra már nem tudod állítani, mert minden hézagoló a kormányszár alatt van. Vagy nagyobb emelkedésű kormányszár kell (ez a legelterjedtebb 6 fokosnak tűnik, az állítható borzalmat kerüld el), vagy riser kormány.

    Nehéz összehozni az ideális geometriát, de nem lehetetlen. Maximum drága :DDD

    deicide: az új avatarodról hirtelenjében ez a videó ugrott be :)

    sanzi89: trekkingre jó (oda maximum a súlya miatt nem ajánlanám), de XC-nél nem túl egészséges, ha egy lejtőn nem bírja a terhelést egy olyan forgáspont, amire nincsen szükség.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #27027 üzenetére

    Alkatrész vásárlása nélkül nem. Csak csökkenteni lehet a magasságát úgy, hogy pár hézagolót a kormányszár fölé raksz át, vagy negatívba fordítod a kormányszárat.

    De biztosan nem törik meg a csuklód? Ugyanis ha nem törik meg, akkor pontosan azt a részt nem nyomja a kormány, ahol könnyű az ereket elszorítani a zsibbadás kialakulásához. Menjél 2-3 km-t anélkül, hogy foglalkoznál a kezeddel, aztán nézzél le rá. Ha nem így áll, akkor szerintem először markolatot vegyél.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #27077 üzenetére

    Megnéztem: Szilvásvárad rövidtávon lefelé 10 km-en 10 percet adtam olyannak, akivel a legutolsó emelkedőre együtt tekertem fel, és én még átlagos lejtőzőnek sem számítok (meg is kellett állnom a köves rettenet közepén egy percre, mert karral nem bírtam). Többen megelőztek, de ennek ellenére sokat jöttem előre helyezésben. Oké, ez a mezőny utolsó harmada az időket számítva, itt nagyobb különbségek lehetnek, mint az elején.

    Ha én a dózerúton tudok és merek 40 felett menni, akkor nem nehéz az élmezőnyt elképzelni.

    fpeter07: én az elmúlt 1 évben többször mentem terepen 40 km/h felett, mint aszfalton :) Így utólag tracklogból a 29,7 km/h-s sebesség a lejtő azon szakaszán, ahol ökölnyi kövekkel volt teleszórva az út, kicsit meredeknek tűnik :U

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz csabi94 #27089 üzenetére

    Na de ahol tényleg gyorsan mész, az nem terep, hanem csak földút ;]

    Beszólás nélkül: menjél sokat nyáron, a mászásokhoz is, a lejtőkhöz is kell a gyakorlás és a tapasztalat :K

    Tényleg, nem kéne majd terepen is talit csapni így, mint PH!-sok?
    Budapesten szokott lenni nightride formájában néha, valamint egyéb közös tekerés is, mert páran eléggé közel lakunk egymáshoz.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #27124 üzenetére

    -

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #27274 üzenetére

    A szintet GPS-szel mérted, vagy azt is órával? Azért kérdezem, mert ez még a távolságnál is sokkalta pontatlanabb tud lenni.

    A rövid tényleg rövid, a közép ellenben túl sok szint nekem, így maradt a rövid.

    #27276: így átlagolva már jó lehet, bár egy barometrikus magasságmérővel mért adat az igazi (feltéve, ha nem volt front közben :) ). Esetleg töltsd fel a tracket Garmin Connectbe, és ott kapcsold be a magasság javítását, mert ott eléggé pontos szintadatbázissal dolgoznak.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #27276 üzenetére

    Jogos, félóránként-óránként pedig senkinek sincsen kedve újrakalibrálni az eszközt.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #27320 üzenetére

    lakott területen belül nem vagyok köteles a főúttal párhuzamos kerékpárutat használni (ha épp nem tiltja tábla)

    54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.

    Azaz a rendőr sem ismerte pontosan a KRESZ-t, és sssent mondja jól.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rii #27357 üzenetére

    1. 20 km/h lenne a maximális sebesség, ott azt korlátozzák tovább 10 km/h-ra (gyalogos és kerékpáros övezetben is ennyi a maximum, valamint a KRESZ által megengedett esetben történő járdázás esetén szintén). Amennyi bamba turista mászkál ott, kell ez a korlátozás. Ezért szoktam a Lánchídról lekanyarodva a Fő utcán menni, és csak a Batthyány tér után megyek fel a bringaútra).
    2. így szokták megoldani a hasonló szituációkat, mert ez költséghatékony (állandó világítás, tükrök, az alagút szélesítése helyett)

    ludsimon, Toomy: rosszul csináljátok, nekem a bringám fokozatosan tisztul Szilvásvárad óta az esőnek hála :DDD

    #27359: szerintem is, de ahhoz kellene valamit kezdeni a Fő utcában, de ez a mostani kényelmes megoldás az illetékeseknek, hiszen nem kell tenni és költeni az érdekében. Aztán olyan, amilyen, inkább kerülendő.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rii #27359 üzenetére

    fő utcában? szerintem simán lehet ott menni
    Szerintem is, lehet menni és haladni is. Én arra gondoltam, hogy a járdán vezetett bringautat ott csak úgy lehet megszüntetni, ha arrébb megteremtik a lehetőségét, és ez a terület adottságai miatt kizárólag a Fő utca lehet.

    még buszsáv is van ... körforgalom előtt kell csak besolorni, duplasávos...
    Akarod mondani: csak a Margit hídtól a Batthyány térig dupla sávos, onnantól a Lánchídig szimpla sávos, tőled jobbra buszsávval ;] Emlékeim szerint az csak buszsáv, a bringások előtt nincsen megnyitva táblával.

    hoffman_: akkor sokat fog álldogálni az a bringa :P

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #27412 üzenetére

    Ez mitől elvetemült verseny :F Egy XCO pálya így szokott kinézni, vagy még durvábban.

    Nem mintha erőben és technikában alkalmas lennék arra, hogy egy ilyenen végigmenjek értelmes időn belül.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #27415 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy egyszerű vagy könnyű, a közelében nem lennék egy ilyen körnek, hanem azt, hogy nem számít elvetemültnek, mert minden XCO pálya ilyen (sőt, durvább is tud lenni, a venember83 linkelte videóban van pár igen durva köves-technikás szakasz, amihez hasonlót ebben az összefoglalóban nem látni). Az XCO pályák az erőnlét és a technikai tudás szadista keverékei eszméletlenül töményen tálalva ;]

    Ha ennek egy kicsit lightosabb változata érdekel, akkor nevezzél be az Underworld Kupára, azon egy terepgumi feldobva a Neuzerrel is simán végig tudsz menni (a fully ott szinte hátránynak számít, és verseny közben garantáltan mindenre és mindenkire fogsz gondolni, csak arra nem, hogy kellene egy első teleszkóp :) ).

    Cathfaern: szélálló térd- és karmelegítő egész évben jól tud jönni. Én most a 14-15 fokban rövidnadrágban és térdmelegítőben tekerek be munkahelyre, valamint egy hosszú ujjas focimezben. Visszafelé csak a rövidnadrág marad és váltok egy rövid ujjú mezre. Én a következőképpen szoktam megoldani:
    10-13 fok és nincsen szél: hosszú nadrág, alá térdmelegítő, felülre aláöltöző, rá hosszú ujjú mez
    10-13 fok és van szél: hosszú nadrág, alá térdmelegítő, felülre rövid ujjú mez, karmelegítő, rájuk hosszú ujjú mez
    13-17 fok és nincsen szél: rövid nadrág és térdmelegítő (vagy hosszú nadrág), felülre hosszú ujjú mez (esetleg karmelegítő még)
    13-17 fok és van szél: rövid nadrág és térdmelegítő (vagy hosszú nadrág), felülre hosszú ujjú mez, karmelegítő (ezt az esetet a legkönnyebb túlöltözni)
    17 fok felett már rövid nadrág és rövid ujjú mez, extrém szél esetén hosszú ujjú mez

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #27456 üzenetére

    És az a jobb minőségű bringaút Szentendrére :DDD Amúgy nem annyira vészes, az az út már 10 évvel ezelőtt is ilyen rossz volt, legalább a kátyúk és repedések száma nem nő, könnyű őket megtanulni.

    D.Orion: [link]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Muszáj ebben a topikban az izotóniás italoknál és az energiazseléknél messzebbre menni :F Én bringázni szeretnék és nem mérgezni magam :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz TripleB #27541 üzenetére

    Amikor a hozzászólásomat írtam, még nem láttam a tiédet, az azelőttiekre reagáltam ;) A többit, amit most írhatnék, venember83 már megtette az imént.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #27555 üzenetére

    (közben átszerkesztetted, és törölted azt a mondatot, amire reagáltam volna)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz #83216640 #27650 üzenetére

    Ha ad hozzá papírokat, akkor semmi baj nincsen vele. Egy hasonló felszereltségű és korú bringát 150-170e környékén szoktak mostanában hirdetni, így ahhoz képest 30-50e-t bukik. Cserébe el is fogja adni, nem csak hirdetni sokáig (a hirdetései alapján 2 nap után már engedett is az árból, szóval tényleg sürgős lehet neki). Őt sajnálom, aki megveszi, jól fog járni.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #27979 üzenetére

    Mi ebben a vicces?
    Az, hogy mennyire write-only vagy :U

    -17 hozzászólás (vagy Cathfaern előző hozzászólása), és helyből kiderül, hogy több száz kilométerrel nem budapesti.

    Nem szerkesztem át egy pontra a szöveget, számomra a fenti ok miatt "vicces".

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #28000 üzenetére

    amit elsőnek megcsinálva másnap mozogni alig bírtam
    Ja-ja, ártalmatlannak tűnik elsőre a maga egyszerűségével, de nagyon szadista egy valami. Érdemes elsőre a skála gyengébbik felén lévő változatokból választani és nem a csúccsal kezdeni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz krisi047 #28073 üzenetére

    Van ebben némi realitás?
    Nincsen.

    Leérne a hajtómű, nem tudnál V-féket rögzíteni, stb. A geometriában rengeteg különbség van még egy 29er MTB és egy trekking között is az ugyanakkora kerékméret ellenére (nemhogy egy normál, 26"-os kerekű MTB és egy trekking között), maximum a te szemed nem látja, mert nem állt rá az aprónak tűnő, de használatban igencsak nagy különbségekre.

    A kerék merevségét nem a külső adja, ami miatt egy MTB kereke robusztusabbnak tűnik, hanem a felnié, és sokszor előfordul, hogy egy MTB felnije vékonyabb, mint egy trekking bringán lévő. Ne egy teszkós szimpla falú gagyit nézzél, egy nem kikönnyített dupla falú felni nem kikönnyített küllőkkel a tiedénél nagyobb súlyt is simán elvisel.

    eddie1978: ez a Shimano Techdocs oldaláról letölthető robbantott ábra (csak az eredeti PDF-nél sokkal rosszabb minőségben) lassú voltam, már rájöttél te is :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Vasinger! #28094 üzenetére

    Hülyén néznék ki nem terepgumival a bicikliúton egy fullyval?
    Igen, de a helyedben engem ez abszolút nem érdekelne, a komfort és a megfelelő számú fokozat többet érne, mint a kívülállók megjegyzése.

    Aztán ki tudja, lehet, hogy te minden bringán hülyén néznél ki ;]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cyberpunk #28104 üzenetére

    Az olajos-rugós villák képesek beállni és vasnehezékké átalakulni hidegben, ez igaz, a fékek nem, ahogyan a többiek is jelezték. Nekem Avid tárcsafékkel és levegős villával semmi problémám nem volt most télen, pedig mindennap tekertem.

    Vasinger!: nincs mit :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz sanzi89 #28167 üzenetére

    egy kutyának ment neki egy országúti bringás, és kb a kereke összecsuklott
    Az egy karbon felni volt megfelelő irányban merevítéssel, a másikban könnyítéssel, azért csuklott össze ilyen látványosan (ezért és az ára miatt nem vesz magának hobbibringás karbonfelnit).

    Szerintem nem biztos, hogy kamu a kép (és az ellenkezőjét sem jelentem ki határozottan), egy műanyagból készült gyűrődő alkatrészt simán elkaphatott úgy egy valami masszívabb felnivel szerelt bringa , hogy kijött annak valami gyengesége, és abban az irányban érkező erőre látványos gyűrődéssel reagált. Ez valószínűleg nem nagy sebességű ütközés volt, akkor az történik, amit te írtál, hanem szimpla alacsony sebességű ráfutás, ahol a bringás is a fékkart húzta, így nagyobb ellenerőt fejthetett ki. Ha nem kamu a kép, akkor is maximum 100000-ből egyszer típusú ütközésről van szó, nem egy tipikusról.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz sanzi89 #28181 üzenetére

    Nem látszik a kép jobb oldala. Egy másik autó vagy a padka akadályozó hatására szükség volt mindenképpen, anélkül nem lehetett volna mindezt összehozni, mert szimplán elrepül a bringa és a bringás is.

    A kép lehet simán kamu, de sok feltétel együttállása esetén lehet ugyanilyen simán valós is. A lényegi pont szerintem az, hogy a fém lökhárítót teljesen elkerülte (látszik is a képen), és az azt fedő műanyagot törte össze, nem teljesen hátulról kapta az ütést, hanem a bringa némi szöget zár be az autóval, és kellett valami, ami megakadályozta a bringát az elmozdulásban. Alacsony sebességű volt az ütközés, még az is biztos szerintem.

    D.Orion: az ötlet jó :C

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #28195 üzenetére

    Az Extrát nem ajánlják MTB-re, a Hybridet igen, de mindkettőt ajánlják országútira. Amúgy a Hybrid 297 gramm lemérve. Vagy 298 gramm és a Fizik Nisene volt 297 gramm? Tudom, komoly problémák :DDD

    Doki-HUN1978: 20000-be?! Szinte ingyen van.
    A többi SMP nyereghez képest igen :P Egy hasonló tudású és ergonomikus nyereg sajnos ennyibe kerül, a Specialized Alias/Avatar nyergeket sem úszod meg olcsóbban. Drága dolog, ha kényes vagy az ülőfelületre.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz #83216640 #28215 üzenetére

    Azt, amit mértél, feltéve, ha sikerült pontosan lemérni.

    Doki-HUN1978: Aki kényelmesen akarja magát érezni, üljön fotelbe! A kerékpársport nem erről szól.
    Tudom, ezt én is hallottam már tőle. De én nem versenyző vagyok, számomra nem a kerékpársport, hanem kerékpározás fogalom létezik. Hobbiból tekerek, nem betétes nadrágban, így igenis számít a kényelem és az ergonómia is. Amúgy ha a versenyzőknek sem számítana a kényelem, akkor most nem léteznének az SMP nyergek, ugyanis először profi bringások számára fejlesztették ki a modelleket, aztán később készítettek belőle az átlagemberek számára is vállalható árú verziót (értsd 20e és nem 150e forintba kerül a nyereg).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #28377 üzenetére

    Kimondottan országúti felhasználásra szánt sisakokon általában nem szokott lenni napellenző, azt hiszem, ez megfelelő válasz a kérdésedre :)

    Szerintem a bringások egy része nem is tudja, hogy levehető, másik részének nincsen útban. Az is igaz, ha valaki rosszul veszi fel a sisakot (rengeteg ember), akkor az a napellenző semmit sem ér.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Gyufaaa #28434 üzenetére

    Mi az az értékhatár ami ajánlott? Mi számít olcsónak?
    Nem értékhatár, gyártó ajánlható: Cateye, VDO, Sigma (kizárólag a 9-es végű sorozat).

    Az analóg jelátvitelt a legkisebb nagyfeszültség is megzavarhatja, (bár a Sigmának a 6-os végű sorozatnál ez digitális kapcsolattal is összejött :U), és ennek eredményeképpen troli vagy távvezeték környékén tekerve csak annyit látsz, hogy már megint nem mér/hülyeséget mér az óra.

    Véleményem szerint csak akkor érdemes vezeték nélküli órát használni, ha kell neked pedálfordulatszám-mérő is, és a két érzékelőt már körülményes végigkábelezni, vagy olyan a vázad, hogy nem lehet rá jól vezetékeset rögzíteni (például 120-140 mm feletti rugóúttal rendelkező villa).

    #28438: bár nincsen vele személyes tapasztalatom, de mindenhol azzal találkozom, ha bringaszállító, akkor Thule, és senki más (vagy az autógyártó adott típushoz való sajátja, ami szinte biztos, hogy egy átcímkézett Thule).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #28472 üzenetére

    Még az sem árt, ha minél előbb hozzászokok az ember, hogy a pedált a talp lábujjak alatti párnázott részével hajtja (itt jól látható az SPD stopli helye, normál pedál és cipő esetén is ugyanitt van az optimális pont), és nem talpközéppel, mint sokan teszik.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #28484 üzenetére

    Rossz bringabeállítások mellett határozottan adja magát, és nagy felületű platformpedállal valahogyan jó körülmények között is. Lúdtalp nélkül és jó beállítások mellett is sokáig tartott a tudatos leszoktatás nálam, pedig mindössze 2-2,5 cm-rel kellett a lábamat hátrébb csúsztatni a pedálon. Hagyományos pedállal nem volt ilyen, azt jó helyen nyomtam, de platformpedálnál a kétszer akkora felület zavart meg mindig. Reflexből a pedál elejéhez viszonyítva ugyanoda tettem a lábamat, csak ez hátrafelé jóval hosszabb volt, és talpközépnél ért véget.

    Bár az SPD a legmakacsabbakat is ki tudja kúrálni belőle nagyon gyorsan :))

    Tigerteam: az árhoz tedd még hozzá, hogy ennek fele-harmada még a pedál, és a gyerekülés szó láttán nekem eszembe nem jutna arra a bringára SPD-t tenni.

    tjokai: Lemértem a nyereg és a kormány közti távolságot, igazából előrébb kellene tolni a nyerget kb 2,5cm-t......viszont, ha előretolom akkor élesebb kanyarban eléri a térdem a kormányt
    Ezek az általános leírások az általános testfelépítés esetén igazak. Ha a lábad leheletnyivel hosszabb az átlagnál, és emiatt a felsőtested ennyivel rövidebb, akkor borulhat nálad a képlet. Állítsd be most a bringát a leírás szerint (persze a nyereg előretolását hanyagold), aztán időközben finomítsál rajta a tapasztalatok alapján, ahogyan ludsimon írta. Ha azt érzed, hogy tudsz elég nyomatékot átvinni a pedálra síkon, akkor nyereg kicsit lefelé. Ha 10-20 km után kicsit érzed a térded, akkor nyereg felfelé. Ha túlságosan nyújtózni kell a kormány eléréséhez, akkor nyereg előre, stb. És szki mondott egy nagyon fontosat: a nyeregbeállítás vízmértékkel történik, nem szemre. 5-6 foknyi eltérést még nem veszel észre szemmel, de tekerés közben érezni fogod.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Az egész országúti szekció az időjárást illetően rosszabb, mint egy falusi öregasszony ;] Ha meleg van, azért sír, ha hideg van azért sír, ha fúj a szél, azért sír, ha esik az eső, azért sír :P

    Amúgy nem értem ezt a nagy sírást a meleg miatt, negyed 2-kor indultam hegyet mászni, kicsit többet izzadtam, kicsit többet ittam, mint legutoljára, ennyi. Tényleg volt némi ereje a napnak, bár ez inkább UV szinten nyilvánult meg, és szerintem egyáltalán nem volt elviselhetetlen az idő még a nap közepén sem. 250-300 méter felett kellemes volt a hőmérséklet még aszfalton is, az erdőben pláne, a HHH tetejéről pedig a viharos szél miatt gyorsan lemenekültem, mert kezdtem fázni kicsit.

    Az UV sugárzás mértéke ellenben durva volt, aki érzékeny rá vagy még nem barnult le, vigyen magával naptejet, és kenje be magát útközben is. Városban odafelé és a hegyre mászás közben nem volt rajtam kesztyű, mert a folyamatos kesztyűhasználat miatt a csuklómnál a fehér-barna kontraszt már kezdett nagyon durvává válni. Az 50-es faktorú naptej ellenére úgy lebarnult a kézfejem, hogy alig kivehető a reggel még rikító különbség ...

    szki, Toomy: aki korán kell, hamar álmos lesz :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #28574 üzenetére

    Szerintem sünivel végigtekertük a telet, stb.
    Én is. De attól, hogy sokat tekertek, még rendszeresen szoktatok (bár te a legkevesebbet) az időjárás miatt sírni ;]

    A bringa biztonságos lezáráshoz alapvető a jó zár, de egy U-lakat sem ér semmit egy agyatlan tulajdonossal. Ma egy igen nagy tudású ember a felsőcsőnél lakatolta oda a szemre 80 ezerbe kerülő bringát egy Demszky-karóhoz. Körülbelül 20 cm-t kellett volna emelni rajta, és lehetett volna vinni :U

    rétisün: sajnos a szél szóra nehéz igazán jól keresni a topikban, mert túl rövid :P

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #28587 üzenetére

    Legalább jól esett? Nem. Nalátod.
    Írtam én olyat, hogy nem esett jól? Mert szerintem nem. Amúgy jól esett, mert most értem fel leggyorsabban a HHH tetejére, amióta készítek tracklogot (és előtte sokkal lassabb voltam). Az erdei rész is jól esett, a single track rész is jól esett. Egyedül a jelöletlen trükkös csiki-csuki ösvény nem esett jól, de az a megfelelő technikai tudás hiányára vezethető vissza, az bármilyen időjárás mellett rosszul esne.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #28622 üzenetére

    Köszi :R

    Észak észak felé van (régi térkép), és az útvonalat szépen le lehet róla olvasni (honlapon található új térkép), el sem hiszem :))

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz -=Sziszi=- #28637 üzenetére

    Elvileg lehet venni, gyakorlatilag nem biztos, hogy a Shimano által árult csapágy olcsóbb lesz, mint egy komplett középrész (mindössze száz forint volt a különbség az esetemben).

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gooool #28778 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #28788 üzenetére

    Jópofa megoldás. De még csőbilinccsel is fel lehet fogatni a kulacstartót.
    Ez lényegében a prizmához tartozó csőbilincs felhasználása, és annak gumírozott védőrétege védi is a nyeregcsövet a karcolástól.

    Jobb lenne egyetlen 2 L-es kulacstartó a vázon.
    Camelbak és társai révén a hátadra van ilyen. Vázra rögzíthetőben maximum kétséges hatékonyságú házi gyártású próbálkozások vannak, mert ekkora méretet egyben már nem tudsz rendesen menetközben kezelni, szóval mindenképpen valami csöves ivómegoldás kell hozzá. Akkor pedig egyszerűbb szerintem egy ivótartályos minihátizsák (ami még elég jól képes hőszigetelni is), mint egy óriásira növesztett kulacs.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #28795 üzenetére

    Ivó hátizsák nem okés. 1 kg plusz is sok a hátamnak, és az ülőgumóimnak egy hosszú túránál!
    Én terepen is inkább bevállalom a kettő-három-sok kiló pluszt a hátamon (víz + hátizsák súly + egyéb bringás felszerelés), csak legyen mindig elegendő ivóvíz, pedig ott a talajviszonyok miatt hatványozottabban kapja a váll és a hát a terhelést. Nem szabad a vállpántot lazán hagyni, így nem tud minden döccenésnél fel-le mozogni, ami igazán megterhelő a vállnak, ennyi a nagy titok.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #28897 üzenetére

    "Kezdem úgy érezni, hogy egy száraz tél a legjobb időszak országúti tekerésekhez" ez már bennem is megfogalmazódott
    Már eléggé régen :P

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bati0501 #28972 üzenetére

    Ha "sima" váltós,az miért nem jó?
    Versenyzői szemszögből: nagyon könnyű (a SRAM XX Trigger 183 gramm, míg a SRAM XX Grip Shift 80 gramm), bukásnál nem olyan sérülékeny, mint a hagyományos váltókar és tartós a minimális mechanika miatt, ami kívülről védettebb, mint hagyományos karnál.

    Csak fura (volt),h ilyen szintű bicajon marokváltó van.
    Nézd meg a fenti árakat, és máris nem "csak" egy markolatváltó lesz az ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #29026 üzenetére

    Probike, Speed-Way vagy kicsit távolabb Vácon Crazy Biker's-ben Meme.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz belaazallat #29114 üzenetére

    Amargo erre az igényesen ottfelejtett HTML tagre gondolt a termék megnevezésénél:

    Az oka annyi, hogy hibás a lezáró tag:

    Ami határozottan érdekes, hogy a hiba alapján ez egy kézzel szerkesztett statikus oldal, nem egy sablont töltöttek fel adattartalommal (vagy dinamikusan minden oldallekéréskor, vagy előre és tárolták le a végeredményt).

    Korábban említetted, lehet, hogy jössz a Duna Maratonra. Áll ez még?

    Update: kellett nekem vizuálisnak lenni a magyarázattal ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tjokai #29125 üzenetére

    Ebből a képből nem lehet ezt megállapítani, kellene egy fotó (és nem renderelt kép) a bringa túloldaláról. Nem látszik sem a teleszkópon, se a támvillán a tárcsafékadapter helye (van annak hiánya), így azt sem lehet határozottan kijelenteni, hogy igen, és azt sem, hogy nem.

    Amúgy szerintem semmi értelme venni egy új bringát, és azonnal tárcsafékesíteni, inkább helyből tárcsafékeset kell vásárolni, ha ez a vágyad. Én egy V-féket csak akkor cserélnék le, ha azzal előrelépést érnék el, azaz vagy egy kellemesen csengő nevű hidraulikusra váltanék (például az Avid Juicy 3.5 párja 42e) vagy mechanikus tárcsafék esetén nálam kizárólag az Avid BB7 lenne opció (párja 34e vagy még esetleg a BB5, ennek párja 21e). Biztosan meg akarod másfélszerezni a bringa bekerülési árát így? Ráadásul az eleve tárcsafékes vásárlással ellentétben garantáltan megmaradnak a ronda féktüskék mind a teleszkópon, mind a vázon.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tjokai #29129 üzenetére

    A TripleB által linkelt képek alapján a vázon van IS rögzítési lehetőség, szóval hátulra fel lehet rakni. Azonban elöl teleszkópot kell hozzá cserélned, mert arról hiányzik bármiféle PM vagy IS nyúlvány.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #29318 üzenetére

    Ha feltelepíted a Garmin BaseCamp-et, akkor az útvonalnál tudsz meredekségadatot is nézni (trackelt útvonal esetén az útvonalból adataiból veszi, szóval a Connectről exportált GPX fájlt érdemes megnyitni vele). Magyarországra ajánlott még a turistautak.hu térképe is, ez tartalmaz magasságadatokat, szóval szerkesztés közben tudsz közelítő szintdiagrammot nézni. Ausztria esetében az OpenMapsnek van ingyenes megoldása, a Garminnak Topo Österreich néven fizetős topológiai térképe van.

    Néha jól tud jönni, ha előre meg lehet tervezni a szintet.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #29321 üzenetére

    az nem jó, hogy 100%-ról 80km-ra alatt 0%-ra merül a telefonom
    Lassan mész ;]

    Garminból az Edge 200 és az Edge 500 jöhet szóba.

    Az Edge 200 egy végletekig lebutított modell, ha van már kilométerórád, akkor én egy i-gotU modellt vennék olcsóbbért útvonalrögzítésre inkább, vagy az 500-ast.

    Az Edge 500 tartalmaz barometrikus magasságmérőt, így helyből pontos szintet látsz az órán. Ha a bundle változatot veszed meg (én ezt ajánlanám), akkor kapsz hozzá pulzusmérőt és egy pedálfordulatszám-mérő modult is (ez utóbbi a sebességinfó pontosítására is szolgál, jóval finomabb a felbontása a GPS-ből szedett jelnél).

    Az Edge 800 alapvetően térképpel és hőmérővel bővebb. A térkép része jó, használható, de a navigáció katasztrófa a digitális iránytű hiánya miatt. A térképes részt a telefonod is tökéletes kiválthatja mobilnet nélkül is a Russa (WM) a vagy Navitel (Android) szoftverrel és megfelelő offline turistatérképpel.

    Az optimális megoldás az Edge 800 tudása lenne digitális iránytűvel és a SonyEricsson LiveView funkcionalitásával ötvözve (néha jól jönne, ha menetközben jelezné, hogy csörög/csörgött a hátizsák belsejében lévő telefon).

    Toomy: terepen egy ösvényt képtelen a fotó visszaadni. Nem látszik a meredekségből és a nehézségből szinte semmi. Nem hallatszik a bütykös kerék surrogása a földön és köveken.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz sghc_toma #29326 üzenetére

    A Garmin oldala hallgat a hőmérőről, akkor még jobb az 500-as :K A térképpel semmi bajom nincsen, az tényleg jól használható még az erdő közepén is a turistautak.hu térképével és POI adatbázisával, megy az is, amit írtál, mint nálad, csak egy teljes funkcionalitású és kereshető turistatérkép is ott van előttem.

    Csak a navigáció problémás, amikor a GPS-szel szeretnél adott POI-hoz/címre eljutni. Nem beszél, csak csipog, és a kijelzőről kell leolvasni az utasítást. Mivel ezt a funkciót általában városban használnád, ezért a veszély elkerülése érdekében lassabban mész, így a házak között egyre pontatlanabb lesz az észak érzékelése, és ha olyan a szituáció, hogy meg kell állnod a térképet megnézni, akkor akár 60-70 fokkal is elfordulhat a térkép a kijelzőn, mert az utolsó pillanatban összeszedett jelzaj miatt hirtelen nagyon másfelé látja északot. Ezért hiányolom a digitális iránytűt, erre gondolniuk kellett volna :U Bár lehet, hogy a mérnökök gondoltak, csak a marketing is gondolt a 805-re :)

    Az optimális listám végéről lemaradt, hogy "... és az 500-asnál is olcsóbban" :))

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák