- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Vírusirtó topic
- ASUS routerek
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AutoCAD
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #15537 üzenetére
Manapság a legelterjedtebb az integrált hajtókaros megoldás. Ebben az esetben a hajtómű tengelye a hajtás oldali hajtókar szerves részét képezi, a csapágyakat (amin elforog a hajtómű tengelye) pedig csapágyházastól be kell csavarni a vázba, így a csapágyak a vázon kívülre esnek. Csak a Shimanot írtam, de kb. ugyanilyenek a Truvativ, FSA, RafeFace stb. integrált hajtóművei is.
Ezen kívül van még a BB30 szabvány. Ez abban tér el az előbbitől, hogy a csapágyakat nem a vázon kívülre teszed, hanem a vázba bele tulajdonképpen. Így elvileg merevebb a középrésze a váznak. Itt elég jól látható, hogy nem kívül vannak a csapágyak. Minden másban megegyezik ez a két integrált megoldás. Így (tudtommal) csapágyház csere esetén használható ugyanaz a hajtókar mindkét változatú megoldásban. A teljesítmény-orientált szegmensben már csak integrált megoldásokat használnak.
Az integrált hajtóművek előtt voltak a monoblokkos megoldások. Ott betettél egy monoblokkot a vázba, majd ennek a két oldalára erősítetted fel a hajtókarokat. Az ISIS, Octalink és négyszöges megoldás tulajdonképpen azt mutatja, milyen tengelyvég van ezeken a monoblokkokon, milyen hajtókarokat fogadnak. A Shimano jellemzően négyszöges és Octalink (Shimano szabvány) hajtóműveket gyártott, míg a Truvativ a nyílt szabványú ISIS megoldást preferálta. Egymás között ezek nem kompatibilisek, illetve integrált hajtóművekkel sem kompatibilisek.
Röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #15539 üzenetére
A csapágyat ne úgy képzeld el, hogy te kell beszerezz két csapágyat. Nem BB30-as hajtómű esetén ezek a csapágyak a hajtóműhöz járnak, csapágyházban vannak, amilyet linkeltem az előbbi hozzászólásban, és kompatibilisek is minden régebbi és jelenlegi (nem BB30-as hajtóműhöz készült) vázzal.
A tengelyhosszal sem kell variálj integrált hajtómű esetén, az is megoldható távtartókkal. Csak monoblokkos megoldás esetén kell a középcsapágyház szélességének megfelelő méretű monoblokkot venni.
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #15543 üzenetére
nem elég (egy igen vagy nem)
mert méretre (átmérőre) ugyan egyforma, de van olasz és angol menetes váz/monoblokk, illetve ahogy írta venember is, monoblokk esetében a hosszra azért figyelni kell.
mod: megint lassú voltam (nem mintha verseny lenne )
mod 2: a BB30-as szabvány pedig egy másik méret, de ez annyira még nem elterjedt, új(abb) bicajoknál van csak. még.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #15546 üzenetére
azért egy monoblokk (2-5-7k) csere jóval kisebb kiadás, mint teljes hajtást cserélni. persze bikemag aprón ki lehet fogni új hajtóművet (is) jó áron, d az is többe van, mint egy monoblokk. arról nem beszélve, hogy spéci szerszám kell a cseréhez (más a monoblokkhoz és más az integrálthoz), vagy szervízdíj, ha nem te cseréled.
(#15548) csabi94: éppen ma botlottam bele tegeyagd fórumtárs hirdetésébe. nem tudom, erre gondolsz-e, de BBB.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #15582 üzenetére
Ezzel az állításotokkal én nem értek teljes mértékben egyet, hiszen a térd ízületeket nem lehet "hozzászoktatni" a betonon való futáshoz pl., vagy a hideghez.
Ezek a testrészek rövidebb idő alatt "elhasználódnak", mint normál körülmények között.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #15584 üzenetére
Ahhoz nem kell rövid nadrágban tekerni, hogy megfázzon a térd ízület!
Kérdezz meg egy-két öreg motorost,-akik kesztyű és térdvédelem nélkül motoroztak- hogy van a térdük, meg az ujjaik.
Persze, fittebb lesz az ember, de nem árt odafigyelni a test egyes részeire.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #15730 üzenetére
Értelmezésem szerint maradandó sérülés, nem tudja használni kb. semmire a jobb kezét.
Doki-HUN1978: És ha kitöri? Azt csinálja, amit szeret, mindeközben senkinek semmi rosszat nem tesz. Mi másra való ez az élet?
feka007: Ne ragadj le az anyagiaknál. Biztos vagyok benne, hogy szponzori támogatás nélkül is bringázna, kevésbé minőségi bringával. Mert ő nem hagyja, hogy holmi objektív tényezők megállítsák abban, amit élvez.
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #15730 üzenetére
De. A kerékpáros+gyalogos útmizériától függetlenül is. A két sávban autóval ippeghogy elférsz amikor kanyarodik,
Budáról Pestre az úttesten szoktam menni, tökéletesen sima aszfalt, lehet haladni, az autók is ki tudnak kerülni. Pestről Budára a Nagykörútról felhajtok az északi járdán lévő kétirányú bringaútra, ez nyáron tényleg problémaforrás lesz. Gyalogosok nem fognak rátévedni, mert van szintbeli eltérés, de haladni kívánó és kocabringás között lesz bőven konfliktus, mert nem lesz hely előzésre. Az út minősége itt is tökéletes, de a budai lehajtót nagyon elszúrták, iszonyatosan sokáig tart a Duna partjára lekeveredni. Vártam nagyon, hogy megnyissák a hidat, így a Hűvösvölgy felé elkerülhessem a Lánchidat, de csak hazafelé lesz opció a Margit híd.ráadásul beraktak egy lámpát k***ra fölöslegesen, rohadt jól működött a közlekedés anélkül is, a híd alatt. Vicc az egész.
Ha babakocsival kell majd lépcsőznöd, akkor kicsit más lesz erről a véleményedvenember83: lehet, hogy a szponzori szerződés miatt van jobb bringája, de az látszik rajta, hogy nem a szponzorpénzért műveli, hanem azért, mert nem tud bringázás nélkül létezni még egy ilyen sérülés után sem Nemrég linkelte valaki Novák Ferencet, ő ugyanilyen - jó értelemben vett - megszállott.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #15738 üzenetére
Korrekt leírást kaptunk, kicsit bennfentesebbtől.
Dehogy vagyok bennfentesebb (a kar is stimmel), csak már tucatnyi alkalommal jártam arra.Más kérdés, hogy szerintem a 8 hónapos babával nem a Margit-híd a legidálisabb sétahely.
A Margit híd tényleg nem ideális sétára, de az a zebra azért van ott, hogy a villamosról leszállva be tudjál menni a Margit-szigetre. És megnyugtatlak, a gyerekek 8 hónapos és 1 napos korukban még bőven nem ugranak ki végleg a babakocsiból Fáradt 2-5 éves kisgyereket nem olyan könnyű ám a lépcsőn sem felimádkozni, sem kézben tartva felcipelni. Oda kellett az a zebra. Elsőre én is azt mondtam, hogy hülyeség, aztán olvastam pár érvet, és beláttam, hogy az első gondolatom volt a hülyeség, nem a zebra+jelzőlámpa ott.Viszont ki lehetett volna alakítani lépcső nélküli(spirál) le/feljárót. Igaz, többet kell sétálni, mint a zebrán átnyargalni, de nincs se lépcsőzés, se lámpa.
Igen, az Árpád hídnál így van, csak a Margit hídon nem lett volna elég hely ahhoz, hogy ne egy meredek rámpa legyen. A híd közepén a két járdasziget már így is rövid és keskeny, gondolj bele, hogy egy ésszerű lejtés mellett milyen hosszúnak kellene lennie mindkettőnek, hogy levigyen az úttest szintje alá.zsolt19900: ha főleg aszfalton és földúton mész, akkor nehogy 2.35-ös külsőket vegyél, mert iszonyatosan megnehezíti a haladást mintától függetlenül ilyen helyen. Nehéz, köves terepen jól jön egy alacsonyabb nyomáson dolgozó szélesebb külső (2.10-2.25), de 2.30-2.40 környéki szélességgel DH-zni szoktak, mert ott kell a nagy felület és tapadás, cserébe a gördülési ellenállás nem fáj.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #15744 üzenetére
Hű, találtam valamit, ami lehet, hogy überel mindent. Ez miért 36 ezer? Szerintem semmivel nem járnék rosszabbul vele, mint a fenti a outikkal, vagy valamit nem veszek észre?
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #15746 üzenetére
Nem zavar...az ő teste, az ő élete.
Bizonyára annyira szeret kerékpározni, hogy a balesete ellenére sem kíván leszállni a kerékpárról. (gondolom ez az, amit véleményed szerint nem értek?!)
Van egy mondás: " Az okos más kárán tanul, a hülye a sajátján"
Ezek után már nem is tudom hová soroljam az ilyen embert?!
Mindezek mellett megértem, csak hibbantnak tartom.
Bizonyára csak ezt ismeri: "Kétszer nem csap a villám ugyanabba a fába"
#15747: Kos kormány, oszt mehet...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Djuree
félisten
válasz hoffman_ #15746 üzenetére
én meg a trombózisos karommal kosarazok meg kendózok meg van tiltva, de leszarom, ha beledöglök akkor beledöglök, ez van. ha nem csinálhatom a sportot nekem amúgyis végem, nekem nincs más ami éltetne jelenleg.
az életben minden áldozatokkal jár, néha nagyobbakkal néha kisebbekkel. aki ezt nem tanulja meg nem fog élni....[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
amargo
addikt
válasz hoffman_ #15730 üzenetére
"I have a very slim chance of getting use of my right arm back."
Minden tiszteletem az Övé!A TB-re meg: bukó van rajta, mindent megtesz, hogy ne sérüljön meg. Ennyi erővel vegyük el mindenkitől, én amúgy is a befizetéssel arányosított ellátás pártján vagyok, mert vicc, hogy magánorvoshoz kell mennem, ha megakarok gyógyulni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #15863 üzenetére
patkófék alatt gondolom ezesetben az outi fék értendő.
amúgy a kanti és outi féknek nagyjából azonos a bovdenhúzása, kisebb, mint a v- féknek. azaz v-fèkkar jó outi vagy kanti fékhez, fordítva már nem annyira.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gery03
senior tag
válasz hoffman_ #15969 üzenetére
Nem a rugóval van baj a rendszerben. A rugóban tárolt energia nagyon jó hatásfokkal visszakerül. (kismértékben az is melegszik a hajlítások során)
Alapvetően ott van a gond, hogy a forgáspont viszont minden nemű mozgásnál elveszti az energia egy részét. Ergo a forgáspontban tekersz bele csomó feles energiát minden egyes hajtókarfordulatnál. Nem csodálom, hogy nem terjedt el.
Profiknál a hajtókar legyen könnyű és merev. Húzni, tolni, taposni lehet spd-vel is. Innentől kezdve teljesen felesleges az egész. -
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #16253 üzenetére
A 9 ezres favoritra alapozva elkezdtem összerakni egy tekerőt. 60-nál tartok, és van még pár dolog, amihez hozzá se nyúltam. Lehet, hogy tudok rászánni kicsit többet, mert valami úgy néz ki le lesz fújva a nyárból, de nem 70 ezret. Így ezzel jobban járnék sokkal szerintem. Vélemények?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
bubi92
őstag
válasz hoffman_ #16288 üzenetére
én fixinek tervezem, trükközgetés nélkül, max 1kerék, kormánypöri, esetleg nagy ritkán 180 arcoskodásnak de remélem bírni fogja. bár ezek patentra mentek még bmxes/streetes időkben szóval, nem tanulom a dolgokat, nem fog ilyen 90fokos ütést kapni a váz stb... valszeg hétfőn veszem meg. majd tolok fel képet, hogy milyenek az illesztések.
-
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #16425 üzenetére
Nem igazán lesz 20-25 ezrem lakatra, és ezen is meglepődtem, ha már Kryptonite. Full műanyag
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #16444 üzenetére
Ja, lemaradt. A videókról annyit, hogy tanulságosak, de azért nem tükröznek mindent. Amikor horgonyláncot kellett vágnom, akkor az ottani erővágó kiröhögte ezt, amit a videón használtak, kíváncsi lennék, hogy az ért-e volna valamit a Bordoval szemben.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
bubi92
őstag
válasz hoffman_ #16454 üzenetére
" Itt a tragikusan gyenge kerékkel lehet szívni (noname quando agy,"
ez critical mass-en olvasható, ugyan nem tudom a keret történetet(mert lusta vagyok elolvasni) de nekem bőven elég volt szerintem inkább szánd rá a pénzt, amúgy mennyi a kereted a masinára? ha alkatrészenként szeded össze akkor lehet olcsóbban kijönnél. pl. én (mondjuk ismerőstől) miche fix iparis agyat 7ezerért vettem. ami most bajnokban 12500.
jah és ha nem akarsz a gyűjtögetéssel(alkatrész) szarakodni, szerelni stb... akkor nála is kérdezősködhetsz, elég korrekt arc.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 99%srgb, i5-7200, 8/256, Magyar vil.bill. +SZLA +gar
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs