- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
"Sajnos a CIB kivezeti az asztali verziót."
Én ezt nagyon sajnálom! Rendkívül jól használható, áttekinthető felület volt, amin belül mindig mindent el tudtam intézni; gyorsan, hatékonyan. Nekem hiányozni fog.
Az internetes böngésző alapú "CIB online" felület is rendelkezik a szükséges funkciókkal, de az ablak, valamint az egyes elemek mérete, a menük elrendezése, és a teljesen fehér háttér miatt soha nem tartottam felhasználóbarát alkalmazásnak.
Ami a fenti hirdetményt illeti...
Mit értenek pontosan a "CIB Bank Mobilalkalmazásra történő átszerződésen"?
Azok a sorok arra utalnak, hogy ha valaki a mobiltelefonján szeretné elérni mindazokat a funkciókat, menüket, amelyeket jelenleg a "CIB Internebank" kliens, és a "CIB Online" felület nyújtanak, akkor arra még külön le kell szerződnie?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz sifarr #28093 üzenetére
Köszönöm az info-t Neked, Gallmix és RR-13 fórumtársak is!
Az elmúlt években (mióta a régi, kis ovális tokent megszüntették) a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá. Az első telepítéskor, aktiváláskor szükség volt a CIB24-es telefonos ügyfélszolgálatra is, az biztos.
Mindenesetre én csak és kizárólag az internetbanki bejelentkezéshez és online fizetéshez szükséges kódgenerálásra használtam a mobil applikációt, így - bevallom - nem is tudtam, hogy más funkciókat is tud.
Mindenesetre nemrég tárgytalanná vált a dolog, mert igényeltem hardveres tokent.
Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel.
Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás... legalábbis abból gondolom, hogy az online fizetés során most már egy másik, ezúttal token-specifikus "kódbeíró" CIB-es ablakocska ugrik fel.
Nem világos, hogy technikailag miért nem megvalósítható az, hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Nekem most "en bloc" nem működik a CIB online szolgáltatás. Eleinte még be tudtam lépni a internetbank kliensbe, de minden utalási kísérlet hibára futott.
A mobil appon keresztül sem tudtam belépni a banki felületre. Többször piros "rendszerhiba" üzenetet adott.
Egy idő után már belépni sem engedett az internetbank kliens... kétszer feldobta a "Hibás felhasználónév/jelszó" üzenetet, természetesen harmadszor nem kísérleteztem vele, hogy ne tiltson le.
Jó bő fél óra múlva újra próbáltam, de ugyanaz az eredmény.
A "CIB Online" felületen, böngészőből pedig még csak hibaüzenet sem ír; miután megadom az azonosítómat és a mobil app által generált kódot, egyszerűen csak kitörlődik minden a bejelentkező ablak mezőiből, és nem történik semmi.
Valami központi meghibásodás van most?
(A CIB24 fél órája játssza a fülembe a karácsonyi dalt... azóta várom, hogy egy ügyintézővel tudjak beszélni.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Igen, tegnap este 10-től - ma reggel 5-ig volt egy hosszabb rendszerfejlesztésük, de nem igazán sikerült jól. "
Végül sikerült beszélnem egy ügyintéző hölggyel, aki egyébként nagyon kedves volt.
Valami frissítéseket futtatott le, reset-elte a profilomat, és azt követően már be tudtam jelentkezni ismét. Bízom benne, hogy most már zökkenőmentes lesz!
A telefonon is felgyorsult a mobil applikáció, szóval talán erre is volt hatása a frissítésnek.
Mindenesetre elmondta a hölgy, hogy ezúttal kifejezetten a bejelentkezéssel, autentikációval kapcsolatos dolgokat fejlesztették az applikáció és a kiszolgáló oldalán. Az soha nem árt szerintem.
Hja... az internet bank kliens nagyon fog nekem hiányozni! Az utolsó napig, amíg csak lehet, azt használom.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Értelek.
Én soha nem használok mobiltelefont bankozáshoz (csak a belépő kód regenerálásához), ráadásul csak magamban bízom, az automatizmusokban nem, szóval minden rendszeres utalásomat, minden hónapban mindig én indítom.
Nekem a számítógépes kliens minden szempontból nagyon fog hiányozni. A szemnek kedves pasztell zöld felület és ideális betűtípusok, az áttekinthető menü, a rendkívül felhasználóbarát működés. Az külön jó dolog volt, hogy össze tudtam kapcsolni a Díjnet szolgáltatással. (Nem a CIB-en múlott, hogy néhány éve a UPC/Vodafone aztán a saját "MyVodafone" felületére "terelte" át a számlamenedzsmentet.)
Valószínűleg a költségek (és security okok) miatt nem akarnak már vesződni a Java alapú applikációval, és nyilván arra sem akarnak költeni, hogy egy más, asztali alkalmazást fejlesszenek ki.
Nem örülök neki, de muszáj elfogadnom a döntésüket. Mindazonáltal örülnék, ha a CIB Online felület legalább bizonyos keretek között "skin"-ezhető, átrendezhető lenne!
Mindenképpen valami szemkímélőbb színvilágot, és áttekinthetőbb menürendszert állítanék be magamnak a saját profilomban.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #28128 üzenetére
"Mindenesetre nemrég tárgytalanná vált a dolog, mert igényeltem hardveres tokent."
Ha már téma volt a CIB internetbank kliens, és a mobil alkalmazás... Hátha hasznos információ valakinek...
A fenti történet esetemben ~2 hónapig tartott. Addig működött az eszköz kifogástalanul, majd egyszer csak nem fogadta el a kliens a generált számkódot.
Felhívtam a CIB ügyfélszolgálatot, amely hívás során nagyon gyorsan kiderült, hogy a hardver tokenem hibásodott meg. Nem képes szinkronizálni a központi szerverrel, így használhatatlanná válik.Megtudtam azt is, hogy ilyenkor csak és kizárólag a hardver token cseréje a megoldás, azt pedig csakis bankfiókban lehet intézni.
Azt is megtudtam, hogy a jelenleg használt eszközök esetében ez viszonylag gyakori probléma, ismert probléma, "rég óta" dolgoznak rajta, de megoldás nincsen rá.
Ezért igyekezett hát anno a bankfiókban az ügyintéző hölgy is inkább a mobil alkalmazás használata felé "terelni".Mivel semmi garancia nem volt arra, hogy ha kapok egy új token eszközt, az 7 évig, vagy éppen csak 7 napig funkcionál megfelelően, nem kívántam többé ezzel kísérletezni.
Ezért aztán visszaadtam az eszközt (azt is csak bankfiókban lehetett), és visszatértem a mobil applikációra.
Sajnálom, mert a hardveres eszköz - amikor megfelelően működik - "sallangmentesebb", gyorsabb megoldás.
Csak hát éppen lutri, hogy kinél mennyit bír ki. Így pedig nem nyerő.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sajnos valóban így van!
Viszont ha már váltani kellett... tegnap immár a CIB online felületen, a számítógépemről akartam átutalást intézni, de az online felület aláírásnak mindig csak a QR kódos fizetést ajánlotta fel.
Egyrészt azt még nem is aktiváltam a mobil applikációban, másrészt egyáltalán nem szeretném használni.
Maradnék a 8 számjegyű, véletlenszerűen generált kódnál, az remekül működött a PC-s InternetBank használata során.
Kerestem a CIB Online felületen, a profilomban a "Beállítások" alatt (a mobil app írta, hogy ott kell keresni), vajon hol lehet váltani a "WithKEY" használatára, de bizony én nem találok ilyen opciót.
Esetleg másik menüben van? Tudtok ebben segíteni, kérlek?
(Az előbb hívtam a CIB ügyfélszolgálatot, de 18 perc karácsonyi muzsika hallgatását követően feladtam...)"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Nők, nőügyek (18+)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Xbox Series X|S
- Apple asztali gépek
- Monitor hiba topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Új Bontatlan iPhone 15 128GB Kék Független/1 Év Apple Gar./p3450/
- XFX Radeon Speedster SWFT 210 RX 6600 XT 8GB GDDR6 128bit (RX-66XT8DFDQ) Új ventillátorokkal
- ÚJ ASUS ROG Ally (AMD Z1 !!Extreme!!) + 3 hó XBOX pass + 19k Ft értékű Dokkoló
- iPad Pro M2 12,9 128GB wifi bontatlan 1 év Apple garancia
- Eladó szépséghibás ÉRINTŐS Lenovo L13 Yoga Gen2 - i5-1135G7/8GB Ram/256GB SSD/13,3 FHD