- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- SkyShowtime
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Próbálom óvatosan körülírni a sejtésem alapját:
A CIB Bank tegnapi 3. felhívásában az alábbi mondattal kezdte:"Fennakadások elektronikus csatornáink elérhetőségében – frissítés 2.
Ebből, én már akkor is arra következtettem, hogy valami miatt kénytelenek "lezárva hagyni" a rendszereket, szervereket, "adatbázist" stb., és ennek szerintem csak "egy" alapos, nyomós oka lehetett, mégpedig az, hogy a bankot valami külső "behatás" érte, amire nem számíthattak, és bankbiztonsági rendszer esetleg "lezárt".
Nem sorolom fel az eseteket, hogy mikor történhet ilyesmi, de mindenkinek a fantáziájára bízom.
Ugyanakkor megjegyzem, hogy jelenleg, publikusan "senki" nem tudja még az okát, hogy pontosan mi történt.És egy hiteles forrásból egy idézet, ami talán a fentieket kicsit alá is támaszthatja:
Mindenki következtessen a fentiekből úgy, ahogy jónak látja, egyelőre semmi sem biztos.
-
RR-13
őstag
Akkor csak azt nem értem, hogy eddig ezt miért nem írtad le, ha te az "okot is jól tudod", hogy a bank mit miért írt ki.
Szerintem nem látok bele túl sok mindent, és direkt nem írtam konkrétumot. Viszont írtam, hogy mindenki azt gondol, amit szeretne.
A véleményem továbbra is, az, hogy amit írtál az azért nem lehet, mert az nem tartott volna kb. 16 óráig, hogy a bank "helyrehozza". Az általad gyanított "kiesett" feltétel javítása max. kb. pár óra lehet. -
RR-13
őstag
Emlékezetem szerint te sem a bankszektor IT területén dolgozol, ahogy én sem.
Viszont, ha a CIB hibája lenne ez, akkor már mindenhol megjelent volna a hírekben, médiában, ugyanis nem gondolom, hogy Mo-on csak te tudod ezeket a technikai háttereket, más is összerakta volna, ha tényleg ez az oka.
Tehát, ha valóban egyedüliként a CIB Bank a felelős, akkor rég lecsapott volna rá a média, és publikálta volna.Nekem még mindig az a valószínűbb, hogy bankbiztonsági szempontból nincs az okról konkrét hír.
Majd, ha kiderítették, hogy mi okozta stb, akkor publikálják, ahogy a Gránit is, hogy mi okozta a több napos leállást.
Persze ettől még később megjelenhet az is, amit te írtál, vagy az én sejtésem is.
Azért írtam le a fenti hsz-ben, hogy mindenki úgy rakja össze az infókat, ahogy jónak látja.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz
Oliverda #16709 üzenetére
Nem tudod, hogy miért írtam azt amit, de alaptalan volt "elfogultsággal vádolnod" engem, mert a hibákat is leírtam a CIB-ről, meg azokat is, hogy miket kellene már megcsinálniuk hónapok óta stb.
Azt is leírtam "Minél több idő telik el, annál jobban leszek én is ideges."Itt leírtam azt is: "Jó lenne, ha utol érnék már magukat, mert ez bosszantó."
Ráadásul nem csak az én véleményem az, hogy ők a "legkorrektebb bank" jelenleg, legalábbis párunknak biztos.
Attól még, hogy korrektek az ügyfelekkel (pár ügyintéző szakmai hiányosságát kivéve), sajnos "bénáznak", az appal, meg a banki felületekkel, és korábban írtam erről is hogy pl. nincs szinkronban
A te mostani hsz-ed egyértelműen elfogult velem szemben, ahogy korábban is az volt.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Neked válaszoltam, sifarr-tól csak kiidéztem a hsz-ből a mondatot, és elé írtam, hogy kitől idéztem.
Nem írtam, hogy olcsó a CIB Bank, egyik bank sem az.
Mindegyiknek megvan az előnye, és hátránya is, valamelyiknek egyikből van több, van amelyiknek a másikból.Továbbra is: a fenti díjmentességeket, és a számlavezetési díjat a jelenlegi állapotra írtam.
Senki nem vitatja, amiket leírtál, de az éremnek két oldala van.A korrektség nálam nem azt jelenti, hogy a banknak milyen díjai vannak.
Sokkal inkább azt, hogy az ügyfél felé bizalmat mutat, és "külön bizonygatás" nélkül "elfogadja", ha hibázott, és megtéríti a kárt, akár 2 napon belül. -
RR-13
őstag
Amíg visszajön sifarr, addig leírom, hogy mi korábban K&H banknál voltunk évekig, de a ZÉRÓ csomag kivezetésével ott hagytuk őket, mert nagyon előnytelen számlát adtak volna helyette.
Amit ők csináltak azzal, hogy mindenkinek felmondtak, aki nem váltott át a fizetős csomagjukra, nálam az ügyfélellenes, és inkorrekt kategóriába kerültek.
Ugyanis inkább elvesztették a több ezer ügyfelüket, minthogy egyedi ajánlatot adjanak, hogy esetleg ott maradjanak mégis a ZÉRÓsok.A K&H üzletpolitikájába ezek szerint belefér, hogy az ügyféllel azt csinálnak, amit akarnak.
Ez nálam az inkorrektség, és nem az egyébként "magas" díjak.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Amennyiben van ott fiókjuk, akkor az valóban az előnyük.
Egyébként a K&H Bankot stabil, és innovatív banknak gondolom, de a fenitek miatt én annyira nem bízom már bennük.
Sőt a panaszkivizsgálásuk is egy katasztrófa, 4 év alatt 1x sem adtak senkinek igazat a családban, minden panaszt kb. ugyanazzal a sablon szöveggel utasították el, és kivárták a válasszal a 29-30. napot, illetve az azt követően hatályba lépő 15 napos határidőt is.Remélem mindenkinek elég objektív választ adtam.
-
RR-13
őstag
válasz
sifarr #16724 üzenetére
+1
Nem akartam pont én leírni, de a CIB-nél valóban van ez a feltétel elengedési "kedvezmény" év végégig, amit automatikusan beállítottak bizonyos ügyfeleknek. Mi is megkaptuk a családba, be van állítva december 31-ig.
Jól esett ez nekünk is, még, ha nem is használjuk ki, ez valóban korrekt hozzáállás, és nem igazán dicsekedett a CIB vele. -
RR-13
őstag
válasz
dptrsk #16730 üzenetére
Azért tudnék olyan "külső behatást" írni, amiért csak az lehet a felelős, aki ezt elindította...
Bármilyen rendszert ki tudnak játszani azok, akik erre "szakosodtak", és ez a céljuk.
Szinte képtelenség mindentől megvédeni egy szervert is.
Azért ne bélyegezzük még rájuk azt, hogy TE VOLTÁL A FELELŐS!
Lehet, hogy ők is hibásak, de én ezt még nem véletlen nem írtam eddig.
Ma "személyes" tapasztalatom volt CIB-el, és 5-ösre "vizsgáztak" ismét bizalomból, korrektségből. -
RR-13
őstag
válasz
agyhalottak #16747 üzenetére
Amennyiben azzal a bankkártyával vettél fel kp-ét, egy banki ATM-nél, amire nyilatkoztál korábban, akkor díjmentesnek kellene lennie.
Melyik bank ez, és hol vetted fel a kp-ét? -
RR-13
őstag
válasz
agyhalottak #16750 üzenetére
Az összefoglalóban az ingyenes készpénzfelvételi nyilatkozatról nem írtunk (ha erre értetted az "első oldalt"), mert az mindenhol ugyanolyan törvényi előírás alapján jár, ha nyilatkozol a "banknál" időben.
Nem tudom, hogy a BM ECO igénylésénél, online van-e erre lehetőség.Érdemes az alábbiakat elolvasnod a CIB Bank oldaláról idézve, oldalt az Ingyenes készpénzfelvétel részre kattintva.
2014. december 1-től az alábbi változások lépnek életbe:
Új nyilatkozat leadása a korábbi nyilatkozat visszavonásának minősül, így nem kell a korábbi nyilatkozatot először visszavonni, ahhoz, ha az ingyenes készpénzfelvételre egy új fizetési számlát szeretne megjelölni.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
A CIB Bank 2021. február 02. napjától az CIB Internet Bank csatornán (régi felületen) a Díjnet számlefizetési/lekérdezési funkciót megszünteti.
Ezt követően a Díjnet számlák kifizetésére, és megtekintésére ott nem lesz lehetőség.Ugyanakkor a Díjnet funkció továbbra is elérhető marad a CIB Bank Online, és CIB Mobilalkalmazásban.
Az erről, és a 2021. február 02. napjától érvénybe lépő egyéb változásokról szóló részletes tájékoztatót, 2020. november 30. napján a CIB Bank közé teszi a www.cib.hu honlapján ...
[ Szerkesztve ]
-
-
RR-13
őstag
válasz
kene84 #16775 üzenetére
Akkor, hogy a többieknek ne kelljen keresniük itt van a Raiffeisen Bank RaiPay mobilfizetési alkalmazás linkje.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztése:
"Rendszerfejlesztés - 2020.11.05-08.
Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.11.05. (csütörtök) 00:00 és 04:00 óra között
- a POS szolgáltatás, a CIB bankkártyákkal az ATM és az eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem lesz elérhető,
2020.11.06. (péntek) 18:00 és 2020.11.07. (szombat) 06:00 óra között
- a lízing funkciók nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban, a CIB Internet Bankon és a CIB Bank Online-ban,
2020.11.07. (szombat) 22:00 és 2020.11.08. (vasárnap) 05:00 óra között
- az internetes vásárlások során a CIB által kibocsátott kártyák használatában fennakadások fordulhatnak elő,
- a CIB Bank mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB Internet Bank, az eBroker, a Business Terminál, a CIB Business Online nem lesznek elérhetők,
- a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat korlátozott funkcionalitással lesz elérhető.
Szíves megértésüket köszönjük!"[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz
INGJOKE #16788 üzenetére
CIB Bank friss infó:
"Változás az online bankkártyás vásárlásoknál!
Milyen feltételei vannak az új jóváhagyási folyamatnak?
Az internetes bankkártyás vásárlások új jóváhagyási folyamatához az alábbiakra van szüksége:
Amennyiben CIB Bank Mobilalkalmazását 2020. október 31. előtt töltötte le:
"Hogyan lehet a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára regisztrálni?
2020. szeptember 17-től elkezdtük a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára a regisztrációs kódokat kiküldeni SMS-ben, melyek 48 óráig érvényesek. Amennyiben már kapott ilyen kódot, de nem használta fel, kérje a kód újraküldését a CIB24-től."
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Budapest Bank új alkalmazás verzió "közeledik":
-
RR-13
őstag
Valóban lassan megy minden része, de azért belép, és betölt előbb utóbb kb. minden része, nem írt hibakódot belépésnél, mint múltkor.
A dokumentum résznél írt 1x hibát, de másodjára oda is belépett.
A Tranzakciók rész lista, ami nem nagyon akar betölteni néha (most épp jó).Az App. belépési azonosítás után meg kell várni, míg a fehér képernyőt követően betölt.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz
K Norbi #16816 üzenetére
Mára csak ennyit írtak:
"2020.11.06. (péntek) 18:00 és 2020.11.07. (szombat) 06:00 óra között
- a lízing funkciók nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban,"Elképzelhető egyébként, hogy ilyenkor nem várják meg az este 6 órát, hanem napközben is "belepiszkálnak már", és ez lassíthatja az alkalmazást.
-
RR-13
őstag
válasz
axioma #16817 üzenetére
Elvileg minden ügyfélnek kiküldik Push üzenetben a frissítési értesítést (nekünk ma 13 órakor jött meg), de ez nem keverendő össze az alkalmazás frissítési értesítővel, mert az nem küld értesítést.
Nem kell QR kód sehova, csak egyszer belépsz a withKEY funkcióba, azonosítással, mintha generálnál egy belépő jelszót, és kész.
-
RR-13
őstag
Budapest Bank (e-mail cím módosítási) Karbantartása:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Erste Bank Rendszerkarbantartása:
"Rendszerkarbantartás
Tájékoztatjuk, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein 2020. 11. 07. 22:00 óra és 2020. 11. 08. 06:00 óra közötti időszakban tervezett és ütemezett karbantartási munkálatokat végzünk, mely digitális szolgáltatásaink működését befolyásolhatja.
Köszönjük a türelmet!" -
RR-13
őstag
válasz
lord_m #16838 üzenetére
Ezt így azért nem mondanám, hogy "lóg", mert egy díjmentes számla azért.
Amennyiben díjmentesen szeretnéd "kivenni" róla akár az összes pénzt, akkor nyitni érdemes pl. egy BM ECO, 2 évre szóló kedvezményes csomagot, ha tudod teljesíteni a feltételeket havonta.
Erre már 0Ft-ért át tudod vezetni az összes malacpersely megtakarításodat, és onnan díjmentesen, akár tovább utalni, vagy kivenni kártyával, a 150.000 Ft ig havonta díjmentesen (stb.).
Amennyiben nem lesz szükség az ECO-ra, akkor 6 hónapot követően díjmentes a számla zárása.
A Malacpersely számláról a kp. felvétel díja 1.07% min. 940 Ft -- Max. 112.339 Ft
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz
lord_m #16840 üzenetére
Azt gondoltam Neked van ilyen számlád, a bejövő utalás díja díjmentes.
Nem tudom milyen bankból utalsz, és milyen csomagról, de az nem lesz díjmentes, ha nem ingyenesen utalsz egyébként sem.
Más bankoknál 20 E Ft-ig díjmentes szokott lenni pár csomagban.A Malacpersely számla megadható bárhol, mert ez is egy számla, mivel "mindent lehet" vele csinálni a többi típusú számlához képest, csak betétet lekötni nem. (és kártyát igényelni nem lehet hozzá, ha jól emlékszem)
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Ezt a Hsz-ed az október 26. napján írt javaslatom után történtek miatt írtad gondolom.
Az elején nem írtad, hogy telefonos ügyintézőről van szó, ez csak a végén derült ki a felvételes részből.
Lényeg az, hogy 3 havit jóváírnak, és az igénylési díjat is.A telefonálási költséget is kérhetted volna jóváírni, ha ez neked költség volt.
Azt is jóváírták "volna". -
RR-13
őstag
Semmi baj nincs azzal, hogy elvársz bármilyen plusz költség jóváírását, amiről a CIB technikai háttere "tehet", és miattuk kellene fizetned.
"Azt kell hogy mondjam, hogy Cib ügyfélkezelése és kommunikációja nem jó. "
Ezzel azonban részben nem értek egyet, mert az ügyfélkezelésük szerintem kiemelkedő, és pont azért, mert az ügyfeleknek talán minden más banknál hamarabb írnak jóvá "költséget"A kommunikációjuk nem magas szintű, és a felkészültségük, ismereteik borzalmasan hiányosak.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
"Ha a bank 10 perccel haladja meg a jogszabályban maximalizált telefonos ügyfélszolgálati várakozási időt, annak semmilyen törvényi következménye nincs."
Ezért nincs:
-
RR-13
őstag
válasz
axioma #16873 üzenetére
Mindenkinek is írom, hogy a bank, ügyfélszolgálatos hangfelvételeit díjmentesen ki lehet kérni, melyet a bank 15 napon belül köteles megküldeni az ügyfélnek.
Továbbá az adatvédelmi és a polgári jog tiltja az érintett tudta nélkül hangfelvétel készítését.
Amennyiben a hangfelvétel elkészül, akkor az mint személyes adat két esetben kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul vagy azt törvény, vagy a helyi önkormányzat rendelete elrendeli.Fenti jelen esetben, a Tag az ügyintézőt tájékoztatnia kellett volna a hívás elején, hogy rögzíti a beszélgetést - függetlenül attól, hogy a bank is rögzíti azt - vagy a hívás végén hozzájárulást kérni tőle, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy mentse a beszélgetésüket, ezáltal kezelje a személyes adatát (hangját).
Vagyis önmagában nem csak a rögzítést, és a felhasználást tiltja a törvény, hanem (engedély hiányában) az adatkezelést is (hanganyag), mivel a "tárolása", lementése adatkezelésnek minősül.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz
axioma #16875 üzenetére
A banki hangfelvételek kikérésével kapcsolatban:
A hívás elején, a tájékoztató végén, pl. ügyintéző bekapcsolása előtt, a felvétel azonosítóját bemondják, és sok esetben ismétlésre is van lehetőség, hogy le lehessen jegyezni.
Aki odafigyel erre annak van lehetősége az azonosítót leírni.Továbbá az ügyfél adatoknál is rögzíti általában a bank rendszere, hogy ki mikor telefonált be, így onnan is megtalálható.
És harmadszor az óra és a perc hozzávetőleges infójából is megtalálják, vagy telefonszámra keresve.Tévhit, hogy ha egy rögzített hangfelvételt nem hallgatunk meg, akkor az nem számít adatkezelésnek.
Az adat tárolása számít adatkezelésnek, nem a meghallgatása vagy a felhasználása.Közbenső megoldás lehet, hogy mint "hangjegyzet" rögzítjük a hívást, majd az azonosítót kimentve belőle (ha nem sikerült leírni a hívás azonosítóját, vagy nem gondoltuk a hívás elején, hogy szükség lesz rá) töröljük a felvételt, vagy csak azon részét, amiben az ügyintéző hangja hallható.
-
RR-13
őstag
válasz
axioma #16879 üzenetére
Szinte mindig leírom a hívás azonosítóját, ha bankkal (távközlési ügyfélszolgálattal, és áramszolgáltatóval) beszélek, ha tudom, hogy olyan témával kapcsolatban kezdek egyeztetni, ami fontos lehet a későbbiekben stb.
Az ügyintéző nevét is leírom, ha megmondja, ha nem rákérdezek. Sőt az időpontot is lejegyzem, hogy mikor indítottam a hívást.
"Amennyiben chat ablakban, a hang [tonusa stb] nelkul tortent szemelytelenitett beszelgetest rogzitek, az is torvenytelen szerinted?"
Nem "szerintem" törvénytelen, hanem a törvény szerint az!
Az általam leírtakra nincs befolyásom, nem az én általam megfogalmazott szubjektív álláspontot írtam le, hanem az objektív törvényi álláspontot.Senki nem írta, hogy ez így jó, de ez a törvény.
A képi (videó) felvétel készítése (hang nélkül is) az érintett beleegyezése nélkül ugyanolyan jogsértő, mint csak a hangfelvétel készítése, felhasználása, tárolása, kezelése.
A banki ügyintéző, mint személy szempontjából mindegy, hogy a bankot képviseli, és banki dolgokról beszél-e, mert önmagában nem az általa "elmondott" tartalmat rögzíteni jogsértő, hanem a hangját, ugyanis az a saját személyes adatának minősül.
Ezért jogsértő (beleegyezés nélkül) a képi rögzítés is, mert az meg a személyi egyéni "jegyeit", arcképét rögzíti.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Ingatlanos topic!
- SSD kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen