Új hozzászólás Aktív témák

  • fpeter84

    senior tag

    válasz sonar #46481 üzenetére

    Már többször is találkoztam olyan jelenséggel hogy a kocsiban szórakozott egy akku - zárlatosnak tűnt, alig lehetett tölteni, hamar merült - de némi bolygatás, összerázás után mintha kicserélték volna, tette tovább a dolgát. A természetes elhasználódás során salak, apróbb ólomszemcsék válnak le a lapokról, ami okozhat cellazárlatot. Valószínűleg peches esetben ideje korán is okozhat ilyen problémákat, megrekedhet a lapok között, de összerázás után leült az aljára és egy darabig még jó lehet...

    Emiatt érdemes lehet jobbfajta akkut venni, mint pl az Exide Premium család, amiben a lapok egyenként tasakokba vannak húzva és nem alakulhat ki ilyen jelenség...

    (#46484) csabyka666

    Töltésen 14.6V már elég sok! Igen, vannak sajnos ilyen igénytelenebb megoldások - pl az utolsó G astra évjáratok, 2004-esnél még nem ilyen volt, valamint kisebb franciákra hallottam ilyet emlegetni - hogy az alulméretezett kis töltőáramú generátornak felhúzzák a feszültségét a töltésszabályzóval 14.6-14.8V csúcsra, és ennek megfelelően szépen zabálja is az autó a nagyobb izzókat... A márkaszervíz hivatalos megoldása: vágd el a tompított vezetékeit és köss be pár méter plussz vezetéket - azon esik 1-2 tized, és állítólag jobban bírják majd az izzók :W

    '99 octavia, '05 H astra, '02 superb, '02 A6 - ezekbe amim volt mindbe rendes nagy áramú generátorok voltak (100-140A) és a töltőfeszt soha nem láttam 14.2V felett, de inkább csak 13.8-9 átlagos fogyasztók üzemeltetése közben...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák