Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Digger

    senior tag

    Sziasztok!
    Nekem is van gondom vele. Működik, de nem tökéletes!
    Ha belegondolsz, jó néhány rádió adó és vevő van belezsúfolva a telefonba, amik biztosan hatnak egymásra! Nekem például gondot okozott az elején, hogy a Sony SBH52-es füles időnként recsegett. Aztán rájöttem, hogy a recsegés a wifi antenna rászórása miatt van! Ha azt kikapcsolom, akkor nincs a recsegés. Nekem a BT rádió állandóan megy a füles miatt, de megérne egy tesztet, hogy a kikapcsolása menyit javít a GPS vételen.
    Azért az elgondolkoztató, hogy más telefonokon meg remekül megy a GPS, pedig ott is működnek az említett beépített rádióadók! Szóval valószínűleg csak van némi tervezési hiba, ha valóban csak az antenna kivitelezése miatt sz@r a GPS vétel a THL5000-ben!
    Ha valaki megengedheti magának, érdekes lenne kipróbálni egy GPS Re-Radiator-t! Többféle típust is láttam. Ez úgy működik, hogy az autó külső részén helyeznek el egy igen érzékeny GPS antennát, melynek jelét felerősítve egy pici antennával a kocsiszekrényen belül lesugároznak. Így a telefonhoz nem kell nyúlni és a vételt mégis nagyban javítja. Nagyon kíváncsi lennék, hogy egy ilyen kütyü használatával vajon mennyit javulna egy ilyen telefon GPS vétele!

  • Digger

    senior tag

    válasz ksanc #424 üzenetére

    Valahogy önmagadat cáfolod!
    Már hogyne számítana, hogy jó néhány rádió adó és vevő alig néhány centiméterre vannak egymástól és sugároznak egymásra? Biztatsz az olvasásra, hogy ez már ki lett vesézve, de ott is leginkább a te írásaidat lehet olvasni, hogy te egy kihajlított drótdarabbal oldod meg az antenna problémáját. Hát ez nem egy üdvözítő megoldás szerintem, bár te annak tartod! Az első mondatoddal, nagybetűsen állítod, hogy nem az antennával van a baj és nem a tervezéssel, de az olvasásra ajánlott részeken te magad állítod, hogy ha az egyéb rádiók közelségéből adódó rádiós szmogból kihajlítod a GPS vevőjének rakott drótdarabot, az máris szuperül teljesít.
    Kérdem én ha ez nem tervezési hiba, akkor más egyéb telefonokon miért hibátlan a GPS vétel? Ott is ugyanúgy közel vannak az egyéb rádiók mint itt, mégis meg tudták ezeket a problémákat oldani!
    Amúgy én a napjaim nagy részét autóban töltöm és nekem az autóban való hibátlan működés a cél, kézben, gyalogosan én soha nem használom a navit.

  • Digger

    senior tag

    válasz paolinho #441 üzenetére

    Én még mindig úgy gondolom, hogy a több tíz méteres ugrások a pozícióban valamilyen RF zavarjeltől lehetnek, ami a GPS vevő bemenetére kerülnek. Ez lehet abból, hogy a bemenet rosszul lett megtervezve, vagy rosszul helyezték el a különféle rádióantennákat egymáshoz képest. Ha belegondoltok majd féltucat rádió adóvevő dolgozik, egymástól pár miliméterre! Na meg persze a processzorok is hozzájárulnak a rádiószmog kialakulásához! Valaki írta a fórumba, hogy hasonló gondokkal küzdő telefonra egy kis drótdarabot tett antenna gyanánt. Ha ezt az antennát a hátlap síkjába hajtotta akkor előjött a hiba, ha kiemelte onnan, akkor szuper lett!

  • Digger

    senior tag

    Egy THL5000 telefonhoz próbálok bluetooth-on egy régi Navibe GB732 gps-t párosítani. Látják egymást, a telefonon megadom a szükséges 0000 párosító kódot. Látszólag sikerül a párosítás, de a gps-en a kék színű led továbbra is villog, mintha nem csatlakozott volna. Emlékeim szerint a kék lednek folyamatosan kellene világítani, ha sikerült a csatlakozás. Már többször eltávolítottam és újra párosítottam, sikertelenül. Tudna valaki segíteni, hogy mi a bibi?

  • Digger

    senior tag

    válasz MineFox54 #474 üzenetére

    Ajánlom neked a bdwteam.net oldalt! Lelkes kis csapat, biztosan fognak segíteni! Érdemes regisztrálni! Sok téma van, a Pda-Pna topicot keresd.

  • Digger

    senior tag

    válasz alex devil #484 üzenetére

    A választ akkor kapod meg, ha kicsit elmélyedsz a GPS működésébe. A GPS működéséhez szükség van egy olyan táblázatra, almanachra amiből ki tudja olvasni a műholdak helyzetét. A táblázat állapotától függően háromféle indítási módja van egy GPS-nek. (Cold start, Warm start és Hot start)

    Ha ez az almanach teljesen üres, akkor ezt a GPS vevő a legerősebben fogható műholdról tölti le. Ez a vételi körülményektől függően más-más ideig tarthat. Ezért ajánlják egy jármű fedélzetén levő GPS esetén, hogy álló helyzetben várjuk meg amíg "műholdat fog", mert ha letöltés közben megszakad a rádióvétel, akkor elölről fogja kezdeni a mókát amíg sikerrel nem jár. Ha éppen olyan rádiószmoggal sújtott helyen sikerült megállnod ahol valami zavarja a GPS vétel frekvenciáját, akkor a "műholdfogás" ideje extrém hosszú is lehet, esetleg nem is fog sikerülni. Ez volt a hidegindítás, vagyis a Cold start.

    Ha a GPS kikapcsolása után, nem sok idő telt el, nem avultak még el az almanach adatai, valamint ezeket az adatokat egy nemfelejtő memóriában tartotta, akkor az ismételt bekapcsolás után elég néhány másodperc az ismételt műholdfogáshoz. Ezt nevezik a Hot startnak.

    A Warm startról meg akkor beszélünk, ha már több mint két óra telt el a kikapcsolás óta, az almanach megvan, de némi frissítésre szorul. Ilyenkor nem kezdi az egész letöltést, csak frissíti az adatait.

    A GPS fix és az ehhez hasonló programok egy neten található almanachot letöltenek, ami több napra előre tartalmaz műholdadatokat. Ha ez rendelkezésre áll, akkor hamarabb talál műholdakat a GPS program, de ettől csodát nem szabad várni! Ettől nem a vétel lesz jobb, hanem az indulási idő lesz rövidebb az on-tól a műholdfogásig.

  • Digger

    senior tag

    válasz alex devil #486 üzenetére

    A töltőd négyszögjelekkel dolgozik, sok felharmonikussal és hatalmas rádiószmogot csinál! A GPS vevő bemenetét leülteti, a vételt meghiúsítja. Közelíts egy működő kisrádiót az adapterhez, hogy meghalld a zajjelet. Ilyen módon esetleg válogathatsz is egy jobb minőségűt. Persze a töltő ne üresjáratban legyen, hanem leterhelve! A jel esetleg nem rádióhullámokkal jut be a vevőbe, hanem a tápvezetéken is utazhat. Ezt meg egy szkóppal lehetne láthatóvá tenni. A megoldás egy jó minőségű zavarszűrt adapter!

  • Digger

    senior tag

    válasz David 92 #496 üzenetére

    Látom ceglédi vagy! (Vagy legalábbis ott készítetted a fotót)

    Hogy lásd a hiba okát, kapcsold be a rádiódat az autóban, legyen középhullámon, állíts be egy gyengébb adót. (Ne a Kossuthot, bár lehet, hogy ott is hallani fogod a dolgot!) Ezután dugd töltőre a kütyüdet.
    :Y :Y :Y

    A megoldás lehet egy jobb minőségű töltő, vagy ha nem hosszú útra mész, akkor egy powerbank használata.

  • Digger

    senior tag

    válasz David 92 #500 üzenetére

    Nem vagyok Ceglédi, (én kérdeztem tőled) de az előző képeden ott voltak a gps koordinátáid. Sokan egy grafikus programmal olvashatatlanná teszik ilyen esetben a számokat, ha inkognitóban szeretnének maradni. Pláne ha a lakásban készül a kép.
    Az, hogy a töltő zavarja a rádióvételt nem attól függ, hogy mekkora áramút használsz, hanem, hogy mennyire volt a tervező mérnök alapos. Ha nem fordít figyelmet ilyen apróságokra, mint az okozott rádiószmog, akkor persze, hogy meghülyül a környéken minden rádióvevő! Ezek az inverterek meredek négyszögjelekkel működnek, aminek nagy felharmonikus tartalma van, ezért keltenek rádiószmogot.
    Tehát egy teszt dönti el, hogy az éppen a kezedben levő adapter mennyire jó minőségű, mennyire zavarja a GPS-edet.

  • Digger

    senior tag

    válasz David 92 #504 üzenetére

    Mint már írtam, nem a leadott áramerősség mértékétől függ, hogy egy bizonyos 12V-5V inverter mennyire termel elektroszmogot, hanem a tervezés alaposságától. Keress olyan jó minőségű töltőt amivel másnak nincs ilyen problémája. Ha van olyan ismerősöd akinek szuperül megy a kütyüje, próbáld ki az ő kocsijában a te cuccodat.

Új hozzászólás Aktív témák