- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hugo chávez
aktív tag
válasz Cyberpunk #387 üzenetére
A HD 5970 két 1600 sp-s Cypress, csökkentett órajelen, hogy beleférjen a 300 wattos TDP-be. 2X1600 sp, 725 MHz-es mag, 1GHz DDR5 memória [link] , a HD 5870 1600 sp, 850 MHz mag, 1,2GHz DDR5 memória [link]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Idézet Abutól: "A Ferminél két szempont is volt, amiért lecserélték a TPC-ket. Eleve gyenge volt a GS hatásfoka, és a HPC piacra kellett a dedikált int ALU. Előbbi fontos a gaming szempontjából, míg utóbbi többnyire csak a helyet foglalja, de a HPC piacon nagyon sokat számít."
Más:
Azért ez szerintem elég érdekes, a minimum fps-eket nézve (bár csak ezt az egy AvP 3 tesztet találtam) és ezt a játékot nem hinném, hogy jobban optimalizálták volna a Fermire mint az Evergreenre, és ha jól tudom (ha nem, akkor valaki javítson ki), ez a jelenleg legtöbb DX11 feature-t használó játék."sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Ha jól értem, a GS a geometry shader akar lenni, a dedikált int ALU pedig a hardveres integer arithmetic logical unit vagyis egésszámú aritmetikai logikai egység, de hogy ez utóbbi miért kell, vagy miért nem kell egy gpuba, erre én sem tudom a választ. (Kérdezd meg Abut, ő írta, tehát neki kell tudnia )
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
"Az NVIDAI-nak lehet pár éves gyakorlata a felesleges részegységek elhelyezésében."
Meg persze az Atinak: R600-R700-ban a tesszellátor (végül is tesztelgetni jó volt a tesszellációt, de úgy néz ki, hogy használni nem fogja semmi sem)Ezt én is kigugliztam, meghogy az "int ALU" a CUDA része....
A CUDA Core része, ami egy sp-nek felel meg. Amúgy itt és itt vannak leírások az architektúráról, ahol azt írják, hogy a Fermiben lévő int ALU-k jobbak, mint a régebbi gpukban lévők, pl. teljes 32 bites pontosság minden utasításnál és hatékonyan optimalizálták a 64 bites és kiterjesztett pontosságú műveletekhez, de hogy ezt csak a HPC környezetben lehet-e kihasználni, illetve hogy ettől sokkal nagyobb méretű/fogyasztású lett-e az int ALU, arról fogalmam sincs. Viszont nem hinném, hogy maga az int ALU felesleges lenne, de hogy mi és mire használja a játékokban, arról egy nálam sokkal hozáértőbb embert kell megkérdezned.[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
"OK... de ha jól emléxem, akkor Te hoztad az idézetet, mely szerint ez az "int ALU" felesleges."
Én hoztam, de azért nem kell leharapni a fejem , Abu írta, nem én. Te kérdezted, hogy: "Konkrétan mekyik az az " egy pár dolog ami a HPC-gez kellett"
Lehet ezeket nevesíteni? Mit csinálnak, ami nem hasznosítható a játékokban?", erre ajánlották, hogy kérdezd Abut, de ő nem nagyon reagált, én meg nemrégen kerestem valamit a Fermi találgatós topikban és láttam ezt, azért másoltam be, de csak miután írtad, hogy a korábbi gpukban is volt int ALU, akkor olvastam bele a Fermi White Papers-okba, amiket linkeltem is (a gyártó oldaláról, nem a Wikiről ) és azokból az jött le, hogy az int ALU-k csak új képességeket kaptak."sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Hát igen, ha már az NV stratégiája, én pont azért próbálom figyelemmel kísérni a Fermi sorsát, mert szerintem ez a jelenleg leginnovatívabb (gp)gpu és valószínűleg az ehhez hasonló felépítésű grafikus chipeké a a dedikált grafikus gyorsítók jövője, meg remélhetőleg a gpgpu képességek is kihasználhatóak lesznek PC-n is. (Persze ott van még a Larrabee fejlesztés, már ha lesz belőle valami, de az szerintem inkább majd a cpu-kat és a gpu-kat közösen válthatja fel valamikor, de nem a közeljövőben, esetleg 6-8 év múlva, meg persze nem P1-es magokkal és nem in order felépítéssel) Igaz, hogy a Fermi jelenleg sokat fogyaszt, meg melegszik, de ne felejtsük el, hogy 3,2 milliárd tranzisztorból áll, ami tudomásom szerint a jelenlegi világrekord a sorozatban gyártott chipeknél és a közeljövőben némi finomítással, fejlesztéssel, alacsonyabb csíkszélességgel még nagyon frankó lehet. És az Ati pont akkor lesz bajban, ha jelentősen módosítania kell a jövő játékaihoz a jelenlegi, R600-ra épülő architektúrát, miközben a régebbi DX-es játékokat is megfelelő sebességgel kell vinnie és akkor majd szintén jön egy nagyon sok tranzisztorból álló, sokat fogyasztó, forró gpu, ami majd csak újabb revíziók és csíkszélesség csökkentés után lesz elfogadható, tehát ugyanazt az utat fogja bejárni, mint most a Fermi.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Hát, én nagyon kíváncsi vagyok (irónia nélkül), hogy a Northern Islands mennyire lesz újítás az Evergreenhez képest, meg hogy mikor fog kijönni, mert szerintem ha 40nm-en is voltak problémák az Atinál is, akkor simán lehet, hogy a 28nm-t sem ússzák meg gond nélkül, akár TSMC akár GlobalFoundries és ugye elvileg ez még egy új architektúra is lesz.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
"With over three billion transistors" ami biztos, de a legtöbb helyen 3,2 milliárdot említenek.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
A "Fermi Compute Architecture White Paper" a legrégebbi hivatalos dokumentum a Fermiről, feltételezem, hogy a főoldalt gyakrabban frissítik és ott "több, mint 3 milliárd"-ot írnak (bár az angoltudásom nem a legjobb). Mindegy, az Nvidiánál hitelesebbet nem tudok, 200 millión meg nem fogunk összeveszni, pláne hogy Abu szerint csak 3,2 millió
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
"A tranzisztorszám nem számít. A gyártási költségben a méretnek van jelentősége."
De a fogyasztásban/hőtermelésben és ebből kifolyólag az órajelben azért számít, hogy mennyi tranyó van egy chipben.
Ja, beleszerkesztettem az egyik előző kérdésembe, ezért valószínűleg nem vetted észre: a mobil Fermikről van valami infód?(#708) BR4D:
Na, akkor csak 3200 lesz.(#706) fsb1000:
Ha rám céloztál az "előző vitapartner"-rel, Abu hsz-ét csak a millió miatt linkeltem, poénból, mert elírta, de le fogok erről szokni, mert soha nem megy át, pedig még vigyorgó smiley-t is tettem utána.[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Ha valakit érdekel és még nem olvasta: GTX_480_470_Web_Datasheet_Final.pdf
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Valahogy éreztem, hogy egyből észre fogod venni , amúgy töredelmesen bevallom, jobban érdekelnek a képességei, mint az, hogy mennyi tranzisztort pakoltak bele. De nekem akkor is szimpatikusabb a 3,2M és ha esetleg majd Abunak válaszol a TSMC-s srác, akkor pontot lehet erre is tenni. Vagy, ha veszel egyet, szétkapod és megszámolod (talán elektronmikroszkóppal??).
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
válasz fsb1000 #1415 üzenetére
Köszi a teszteket. (kár, hogy végül nem gtx 480-at vettél, arra is nagyon kíváncsi lennék)
Ha az EVGA Precision 1.9.2 -ről van szó, akkor: [link]Amúgy, ami ma itt ment, az jobb, mint a maunika só, meg a józsibáttyám együttvéve
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
"A dupla pontosság és az ECC eldobása egyértelmű."
A Quadro-k felhasználási területén kell a dupla pontosság? Mert feltételezem, hogy a kisebb Quadro-kon is a GF104-et fogják alkalmazni és ha oda kell a DP, akkor lehet, hogy csak szoftveresen lesz tiltva a GTS 4xx-ekben?
Ja, ugye AvP3 is lesz a PH!-s Fermi tesztben?
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Erre gondolsz? Mert nekem meg ez tűnik kamunak.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
hugo chávez
aktív tag
Hát, én egy 256 sp-s, jó magas órajeles GF104-et (esetleg megfelezett L2 cache a GF100-hoz képest) jobban el tudok képzelni, de remélhetőleg nemsokára biztosat fogunk tudni.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210