Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #16820480 #41685 üzenetére

    Hehe, hogyha ennek a különbségnek a részeit, okait csak "felsorolni" akarnám a különféle felhasználási területek (szimfonikus zene, rockzene, popzene, népzene, jazz...) szerint, már az is egy kezelhetetlen méretű Kammerer-monológ lenne, és ez persze méginkább érvényes a szakirodalmi megközelítésben - illetve a lényeg: nincs nekem kéznél egy éppen ezt a témát praktikusan összegző és belinkelhető monográfia vagy tanulmány, amit úgymond linkelni tudnék vagy felelősséggel linkelhetnék.
    Ez a téma a hifi egésze, iszonyú nagy tématerület elektroakusztikailag mikrofonoktól kezdve hanghordozókon át hangsugárzókig, stúdióktól hifi berendezésekig, akusztikailag koncerthelyszínektől otthoni zenehallgató szobákig... (horribile dictu: fej- és fülhallgatókig!!! :Y :Y :Y ), de az utalásokból láthatod: a méret eleve döntő, a méret eleve mindent behatárol - és akkor még sok más ok, főleg a hanghordozószabványok-technológiák-formátumok végzetes korlátai, akár analóg, akár digitális...
    Éppen tegnap este linkeltem be a hifimagazin.hu honlapot a hifi topikban, amely honlapon egy ideje teljességében ingyenesen hozzáférhető a néhai Hi-Fi Magazin "multimédiás" CD-ROM összkiadása. Ha még nem volt alkalmad olvasgatni, szívesen fogod tenni a továbbiakban. Onnan mindent meg lehet tudni a hifiről és zenéről és zenehallgatásról, legalábbis az 1992-ig tartó időszakáról mindenképpen, óriási összegyűlt szakmai háttérrel megalapozva az ott leírtakat.
    Vagy pedig tényleg igen-igen hosszú Kammerer-monológot kéne írnom, már csak azért is, mert az írottak megértéséhez szükséges elektronikai, elektroakusztikai, akusztikai és hallásérzékelési alapismereteket is bele kéne fogalmaznom... :B Bocs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák