-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6355 üzenetére
Szia!
Hát az MD11-nek azt hiszem van körünkben "mestere", én sajnos pont nem ez a típus vagyok, de úgy gondolom, hogy túl nagy nem lehet a gond, max. 1-2 gombot elfelejtettél és már menne is a teljes mutatvány.
Na mármost LSZH ha jól értem, akkor gondolom egy ekkora géppel 34 / 16 vagy 32 / 14-es pálya, ugye? Ezek közül 34 / 16 és a 14-es pályáknak van ILS-e. Mondjuk a 28-asnak is, de lehet azt nem javasolnám így elsőre. A LOC megvan, azaz fogja a jeleket, látod az ILS iránysávot és siklópályát kirajzolódni amikor közelítesz?
Megállás: Brake spoiler "armed" pozícióban, sugárfordító bekapcsolva?
Elindulás: megfelelő FLAPS-el, ívelőlapokkal indulsz el, rá van egyáltalán tolva?Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
vzsolo2225
tag
válasz BinLaden #6355 üzenetére
Szia!
"felszálláskor is én a pálya végén tudok csak felemelkedni" - vagy nagy a géped tömege, vagy nem megfelelő a felszállási konfigurációd (fékszárnyak, FMC beállítás, tolóerő), vagy hátszélben próbálkozol.
Leszálláskor szintén: megfelelő a sebesség, pályairány (szél miatt), fékszárny, spoiler élesítve? A touchdown zone-ra érkezel? Fékezel rendesen? Sugárfordítót aktiválod? Spoiler kinyílik?
Ha a 10/28-as irányú futópályára próbálsz leszállni LSZH-n, akkor adódhatnak problémák, ha elnyújtod a kilebegtetést. Elég rövid.
Azt viszont nem értem, hogy a robot hogy szállhat le előbb, mint kellene. -
vzsolo2225
tag
válasz BinLaden #6359 üzenetére
Naná, hogy kell a reverz! Földet érés után nyomd az F2-t. Előtte oldd le az ATS-t. Ha 60 csomóra lassultál nyomd meg az F1-et. Az auto brake mehet magasabb fokozatba, vagy te magad fékezz. De szerintem először egy hosszabb futópályára próbálj leszállni, a 28-as hossza nagyon közel van az MD-11 minimálisan engedélyezett leszállási futópályahosszához.
Felszállás előtt a stab trimet beállítod az FMC által kiszámolt értékre? A pálya végén éred el a Vr-t, vagy előbb, de hiába húzod nem emelkedik?
Az AIRAC-ot frissítsd, ha hiányoznak navigációs pontok. -
vzsolo2225
tag
válasz BinLaden #6361 üzenetére
Az FMC TAKE OFF oldalán a STAB alatt látható értékre kell beállítanod a vízszintes vezérsík (stabilizátor) állásszögét. Az SD ENG oldalán láthatod a stabilizátor állásának aktuális értékét.
Ha minden igaz ennek elmulasztása miatt nem emelkedik rendesen. Ugyanis a stabilizátorral egy alap "lehajtóerőt" hozol létre a vezérsíkon, a magassági kormánnyal ezt növeled tovább, hogy együttesen fel tudják emelni a gép orrát. Mivel most nem állítottad be az aktuális tömegednek, és súlyelosztásodnak megfelelő alapértéket, ezért a magassági kormány csak nagyobb sebességnél volt képes akkora erőt kifejteni, hogy megemelje a gép orrát.A komolyabb repülők saját navigációs adatbázist használnak, ezek frissítését ITT találhatod. Mondjuk most elbizonytalanítottál. Csak, hogy világos legyen: PMDG MD-11-gyel repülsz?
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6363 üzenetére
De azért kérdeztem, hogy az vonalak tökéletesen metszik egymást a kijelzőn végig, miközben ILS-ben közelítesz meg? És van elég sebességed hozzá, hogy fent tartsa a gépet a siklópályán? Nem ismerem a 28-as pályát LSZH-n, ezért nem tudom, hogy nem az ILS "jeladója"-e a rossz. Ez akkor lenne a szitu, ha a vonalak pont középen lennének végig és közben bemennél a házak közé. Ha valamiért elhagyja az optimális siklópályát, akkor annak más az oka, pl. a túl alacsony sebesség...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz BinLaden #6371 üzenetére
uha, te aztán sietsz.. viszont az utolsó 1-2 percről kéne inkább kép...
GYR-t meg ne is nagyon keresd, az FS beépített rendszerében még lehet ok, de egy MD11-es a valóságban nem nagyon jár ilyen pont felé...
amúgy van a mondás, hogy Airbus makes computers, Boeing makes planes, Mcdonald Douglas makes pilots...
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6371 üzenetére
10.000 láb alatt soha nem szabad 250 csomónál gyorsabban repülni, kivéve ha erre az ATC engedélyt ad, de akkor is inkább elhagyásnál szokott, megközelítésnél ez inkább csak 220 körül szokott lenni. Végső egyenesben 180, bár időközben megtudtam, hogy egy MD11-nek elég nagy sebesség kell, de sajnos nem tudom, hogy mennyi ez pontosan, nem hiszem, hogy ennél több. 320 az brutál!
Úgy értettem, hogy amikor megvan az ILS és benyomod az APP-ot, akkor miközben szépen süllyedsz, akkor középen vannak-e a mutatók!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
vzsolo2225
tag
válasz BinLaden #6376 üzenetére
Egyrészt az a gond, hogy gyorsan mész. Alapfalon 210-190 csomó, végsőn 180 és az alatt legyen a sebességed maximum. Továbbá előbb kell lassítani, és ha lelassultál arra a sebességre ami alatt már engedheted ki a következő fékszárnyfokozatot, csak azután tedd ezt meg, és akkor elkerülhető a 3. képeden látható FLAP DISAG, illetve az is, hogy károsodjon a fékszárny. Ne a fékszárnnyal akarj lassítani, legalábbis ne ekkorát. Nem arra való.
Másrészt valami nem klappol nálad, mert a gép "nem látja" az ILS-t (NO GS, NO LOC). Biztos, hogy az FS-ben is 109.75 MHz a 28-as pálya ILS-ének frekvenciája?
Ez a 0-ra tekert magasság is elég érdekes.
Állítsd be rendesen az ILS frekit, és irányt az FMC NAV RAD oldalán (vagy egyáltalán ne nyúlj hozzá, és akkor automatikusan beállítja a frekit, ha stimmel az AIRAC és az FS), élesítsd az autolandinget (APPR/LAND gomb az FCP-n), süllyedj addig a magasságig, ahol a reptér chartja szerint el kell kapnod az ILS-t, és kész. Onnantól kezdve csak a sebességet kell variálnod, ill. azt sem, ha megnyomod az FMS SPD-t, akkor Vapp-ra lassít, és azt tartja (persze előtte ki kell választani a TO/APPR oldalon).
Mondjuk az FMA-n eddig egyik képeden sem volt semmi a sebesség és magasság részben, ergo ezeket sem megfelelően használod. -
Korcsii
őstag
válasz BinLaden #6376 üzenetére
az angol idézettel arra is próbáltam célozni, hogy lehet nem MD-11-en kellene kezdeni én sem repülöm, bár ezt külső körülmények alakították így...
Hathrow egy elég forgalmas reptér, kell a sebesség, de ATC mellett (de nélküle ugyanúgy), online még sosem estem rá a végső megközelítési egyenesre 210 kts felett (3000 lábon - 100ft-en van a reptér)... pedig BAV-osként az a bázisom...
magyarul lassíts le... nagyon... MD-11-ben nem vagyok otthon, de viszonyításképp pl 747/767-es gépekkel 135-155 kts-el szoktam leszállni (a pontos értéket kiszámolja az FMC, bár illik 5 kts-t még rászámolni)... ha gyorsabban mész, egyszerűen nem akar leszállni a gép (vagy odavágod, mint állat, és esetleg vissza is pattan)... MD11-el szép dolog leszállni, de ne ott akard elsajátítani a tökéletes leszállás alapjait...
vzsolo pedig leírta a többit: flaps, amint elérted azt a sebességet, ahol már használható a következő fokozat (a fékszárny elnevezés mondjuk félrevezető, mert annyira azért nem fékez, elleneben a speedbrake-kel, azaz soiler-rel, amit meg az autós tuningosok körében inkább a sebesség növelésének tekinthetnek)... a siklópálya közepéig el kellene érned azt az egyensúlyi állapotot (Vref közeli sebességet), ahol már a gép orra enyhén felfelé néz, és gázkarral emelkedsz, kormánnyal növeled a sebességed (akármennyire is képzavar)...
spoiler az pedig 0/armed, leszállás pillanatában pedig max... erről nem sokat írtál, gondolom így volt, de biztos, ami biztos
(wilco A320 a másik, amivel művészet leszállni, mivel ott tényleg olyan, hogy ha nem csökkented le a sebességed időben - értsd: FL100-on nem vagy 250 környékén, és nem csökkented folyamatosan - akkor go-around.. ez inkább a modell hibája, a valóságban valószínűleg nem így megy)
Geryson: privi... majd máskor
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6402 üzenetére
Tényleg! Hát ez biztosan nem az ALT-TAB miatt van, nem inkább valami random hibagenerátor, ami "valósabbá" akarja tenni a repülésed? Soha nem volt még ilyenem, bár egy jó ideje már ablakos-módban játszom, mert az ALT-TAB kombinációt nem szerette a gépem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
AirBooms
addikt
válasz BinLaden #6418 üzenetére
Hát, ha csak abban nem hasonlít az MD-11-hez, hogy annak sincs sok köze a többi gép vezetési logikájához... Szerintem teljesen más, már csak a méretei miatt is, meg a feladatköre miatt is - s a vezetése is teljesen más. Az viszont tény, hogy nagyon jó szimuláció, vannak, akik szerint a legjobb FS-re készített gép.
-
AirBooms
addikt
válasz BinLaden #6420 üzenetére
Ööö, hát a Fokker 70/100-at semmi esetre sem mondanám modernebbnek, mint az MD-11-et... Sőt!
Fékszárny: Az MD-11-nél sem mindig 22 fok a felszálló konfiguráció fékszárny terén. Lehet akár 28 fok is. S más egyéb is. El kellene olvasni a manuált, vagy legalább a gyakorló repülést (Heathrow-Zürich) végigcsinálni a leírtak szerint. Aki ezt nem teszi meg, az nem fog sosem jól repülni, sőt, szinte egyáltalán repülni az MD-11-gyel.
Sok vadászgépnél (pl. F-16) a fékszárny bizonyos sebességekehez automatikusan gazodik, illetve nem tudsz rossz értéket beállítani. Nem tudom, F-18-nál mi a helyzet, s, hogy ez milyen modell a szimulátorban. Lehet, hogy egyszerűen vacak modellt használsz, de lehet, hogy szintén tanulmányozni kellene az F-18 üzemeltetési utasításait.[ Szerkesztve ]
-
-
AirBooms
addikt
válasz BinLaden #6430 üzenetére
Még mindig nem értem, mi az hogy a gps miatt gondoltad? Az MD-11-ben nincs GPS? Hát van, csak éppen integrálva az FMS-be (Flight Manager System), s az egész gép felépítése, műszerezettsége modernebb mint a Fokkeré. Bár egy kicsit hülyeség az összehasonlítás, mert más célra tervezték őket. Az is igaz, hogy a Fokkerben is van FMS, de GPS szinte ma már minden gépben van, a legkisebbtől a legnagyobbig, függetlenül az életkortól. Pl. a legtöbb Tu-154-ben is van már ilyen cucc (utólag beépítve), holott a hatvanas évek végi, hetvenes évek eleji technológiát képviseli.
-
AirBooms
addikt
válasz BinLaden #6436 üzenetére
Hát igen, a PMDG MD-11 a kedvencem, bár már vagy féléve semmivel sem repültem. Szerintem ez egy hibátlan gép, s valóságban is gyönyörű. Valahol félúton van a hagyományos vezérlésű (pl. 747-400) és a fly-by-wire (pl. Airbus-ok) között. Rettenetesen intelligens, de egy-két dologra eléggé háklis masina. Viszont a szimulációja hibátlan és élvezetes. Sok mindenre kell figyelni felszállás előtt, meg leszálláskor, de egy idő után nagyon rá lehet kattanni, s már szinte gyerekjáték az egész.
A fékszárnyállást és még egy-két egyéb felszállási paramétert bonyolult táblázatok alapján lehet meghatározni. Minden függ a pályától, az időjárástól, a tömegtől, a külső hőmérséklettől. Ráadásul már felszállás előtt be lehet állítani a robotot úgy, hogy azonnal a felszállás megkezdése után az előre programozott adatok alapján repüljön (pl. hajtómű teljesítmény, stb.), s innentől kezdve szinte az út végéig rá sem kell nézni semmire (na persze ez így hülyeség). De pl. automatikusan végrehajtja a megfelelő pontokon a különböző magassági szintekre emelkedést, ha eszerint programoztad az FMS-t és a megfelelő módban repülsz vele. Leszállást sem nagyon lehet vele elrontani, mert gondosan ügyel arra, hogy egy bizonyos sebesség alá ne csökkenjen a sebességed, ne ess át. Ha rájössz a logikájára, akkor nagyon bele lehet szeretni. Én a legintelligensebb gépnek tartom azok közül, amelyek még valóban repülőgépnek számítanak, s nem a repülő laptop (copyright by Hypo) kategóriába tartoznak (pl. Airbusok). -
AirBooms
addikt
válasz BinLaden #6443 üzenetére
Hát mindezt egy kicsit nosztalgikus vágyódással írtam, nagyon jó lenne már újra vele repülni. Sajnos jelenleg nincs telepítve a program, az egész FS-t újra kell húznom, ami a kiegészítőkkel együtt nem lesz kis munka - nem tudom, mikor lesz rá egyszerre időm és lelki erőm. Így a segítség is kétséges, mert már most érzem, hogy fejből nem sok mindenre emlékszem.
Addig is egy érdekes oldal linkje. Az éppen repülő MD-11-eket követheted nyomon online az egész világon!Szerk: sőt, a teljes repülési útvonalat is megkapod, amit akár be is lehett szerkeszteni az FS-be.
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
-
andorra
őstag
válasz BinLaden #7448 üzenetére
Csak akkor, ha nem múltál el 62 éves !
Amúgy akkor sem, hiszen vagyunk itt még rajtad kívül páran akik mindkettőt elég jól ismerjük, sőt Hunfatal alighanem mindannyiuknál jobban.Gizmo, igazad van, de a vita igazából (amikor időnként fellángol) nem arról szól, hogy egymást meggyőzzük, hanem a tájékozatlanabb kezdőknek, hogy nekik segítsünk, mit érdemesebb választaniuk.
-
nagyjani
csendes tag
válasz BinLaden #7603 üzenetére
A gyári programjával ami xp alatt fut (lemezén van), működik a rádió is, viszont tényleg csak az alap gépekkel. Nálam kicsit szorul a joy része. Be fog kopni? Így nagyon nem o.k., mert nagyon finoman húzom, és egy egy ponton alig bírom áthúzni. Szerintem simán a kínai anyag miatt van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Politika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Samsung LCD és LED TV-k
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Építő/felújító topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen