- C# programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Videó stream letöltése
- Linux kezdőknek
- DIGI kábel TV
- Programozás topic
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
boeing
senior tag
válasz GrooveHero #6460 üzenetére
Milyen gépel repülsz?
-
v!ct0y
veterán
válasz GrooveHero #6460 üzenetére
Használd a féket is
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6460 üzenetére
na ez az, ami szerintem biztos nincs leszimulálva, de azért leírom:
úgy hallottam, hogy néhány géptípusnál kell egy kis ütés a futóműnek, hogy érezze, hogy leért, különben nem engedi a sugárfordítót rátolni... magyarul ne -1fpm-es varióval rakd le (gondolom nem így volt)...ami esetleg esélyesebb: nem lehet, hogy a joystick-od tolóerő karjának az érzékelője viccelt meg, és rögtön felülírta az F2-es utasítást egy kis "remegéssel"? nem találkoztam ilyennel, de az üzi írása közben valahogy beugrott, hogy akár ez is lehet...
-
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6465 üzenetére
ATS-t lekapcsoltad? Vagy leszálláskor FMS SPD módban volt?
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #6465 üzenetére
Én egy dolgot nem értek, azt írod, hogy csutkára rá van "húzva" a fék. Mire is van ráhúzva? Ha billel játszol, akkor a pont megnyomásával fékezel, mi van akkor ráhúzva?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
boeing
senior tag
válasz GrooveHero #6465 üzenetére
Szerintem defaultra rakd vissza a bill be állitásokat és próba ujjra.
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6547 üzenetére
vannak olyan eljárások, hogy előbb elrepülsz a reptér felett, és attól x távolságra elkezdesz visszafordulni a végső megközelítési egyenesre... amit a nav display-en megjelenik, az általában le is repülhető (igen, én is futottam már bele bugokba, de az inkább az AIRAC hibája szerintem)...
hogy melyik futópálya lesz, azt meg egyszerű eldöntened: megnézed a METAR-t, és amelyik pályairányra szembeszél van, ott szállsz le... pl 300-ról fúj, akkor 31L... ezért tök felesleg ránagyítani, mert lehet hogy úgy közelebb lenne, de a szél dönt...
ezt a süllyedés megkezdésekor már elég nagy biztonsággal meg lehet mondani, hogy melyik lesz, mert ritkán változik időközben a szélirány...
ha meg van ATC, akkor egyértelmű, megmondja
[ Szerkesztve ]
-
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6547 üzenetére
Megtudod a leszállási futópályát az ATC-től/METAR-ból, majd meg kell adnod a TMA belépőponttól (ami az utolsó útvonalpontod) a kapott futópályához vezetó STAR-t és/vagy Transitiont, így - ha minden oké - olyan útvonalon jutsz el a végső egyenesig, ahonnan le kell tudnod rakni a gépet műszeres leszállító rendszerrel, vizuálisan, vagy akárhogy (feltéve persze, hogy a reptér képes ekkora gépek fogadására, és ennek megfelelő eljárásokat dolgoztak ki).
"Mert ugye azt még nem látom a műszerfalon, mert messze van, meg amúgy sem lehet ránagyítani" - kapcsold Plan módba az ND-t és az MCDU-val egyesével végig tudsz lépegetni az útvonalpontokon.
Az FMC-ben beállított szél arra vonatkozik ahol megadod (Take Off oldal, Climb és Descent Forecast oldal, vagy az útvonalpontok), és a robot repülési profil, hajtómű-teljesítmény, sebesség- és fogyasztáskalkulációjához kell. A leszállási futópályához semmi köze az FMC-ben megadott szélértékeknek. A leszállási futópályát a légiforgalmi irányítás határozza meg a futópályán mért szélirányból, és szélsebességből.
"Amúgy a multkor írtál egy dologról, nevezetesen arról, hogy amikor a gép száll le, a hátsó futóműnek kell előbb leérni, mert csak akkor kapcsol be a sugárfordító." - inkább azért kell a főfutónak előbb leérnie, mert ha nem az ér le előbb, akkor azt nem leszállásnak, hanem becsapódásnak hívják. A sugárfordító, auto brake, stb. a főfutó berugózását érzékeli, tehát azt, ahogy a gép ránehezedik a futóműre. -
Kosztinho
tag
válasz GrooveHero #6551 üzenetére
A röviditések csak röviden, tömören :
AIRAC: az az adatbázis, ami alapján az FMC dolgozik (repterek, waypointok, SID, STAR, stb..)METAR: meteorológiai jelentés. Le tudod kérni az ATCtől, ha behangolod az ATIS-t. (Hogy hogy kell értelmezni, az már másik történet )
ATC: légiforgalom-irányító.
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6551 üzenetére
azt hiszem a többiek leírtak szinte mindent, de kis kiegészítés még talán:
METAR-ban keress olyant, hogy 12345KT - ez lesz a szél, jelen esetben 123 fokról, 45 csomóval... aztán fogod a lehetséges pályákat, és megnézed, hogy melyiknél zár be kisebb szöget a szél és a kifutó, pl: előbbi szél mellett, 31L vs 13R:
31L: 310-123=187 >180, tehát 360-187=173 fokos hátszél
13R: 130-123=7 fokos szembeszél
magyarán a 13R lesz a kiszemelt futópályánk, függetlenül attól, hogy melyik irányból közelítjük meg a repteret...ha nagyon oldalszél van, és csak pár fok az eltérés, akkor már majdnem mind1, hogy melyiket válaszod... ha van a közelben más gép, akkor ugyan azt használd, amit ő...
amúgy van rá egy nagyon szép képlet, hogy hogyan lehet kiszámolni a szél irányából és sebességéből, illetve a pálya irányából a hátszél komponenst (FMC általában megteszi helyetted)... általános szabály (főleg pl Ferihegyen a zajkorlátozások miatt), hogy 5 csomóig még nagyjából rendben van, azaz akkora hátszéllel még le lehet szállni... de inkább szemből fújjon, ha lehet, előnyösebb...
ha pedig van ATC (légiforgalmi irányító), akkor megadja még a süllyedés megkezdése előtt, hogy melyikre számíts, és ez általában az AITS adásban is benne van...
a gép orra meg egész megközelítés alatt felfelé néz (ugye?) szóval nincs mit felhúzni ha mégis, akkor valószínűleg túl gyorsan mész (vagy nagyon rossz a robot)... én mondjuk 1-2000 láb alatt már mindig kézzel viszem, sokkal jobb...
nagyjani:
saitek jó, viszont a cyborg x-ről rengeteg olyan kritika van fent a neten, hogy "lötyög", azaz túl nagy a deadzone (1 cm talán?)... de személyes tapasztalatom nincs... gondolkodtam rajta én is, mert amúgy bejön kinézetre, de nem találtam még olyan helyet (pár hónapja már nem is kerestem), ahol meg lehetett volna nézni testközelből... -
boeing
senior tag
válasz GrooveHero #6547 üzenetére
Hát hogy mire nem képes egy repülö!!!!!!,igy is le lehet tenni a gépet ha erős a oldalszél.
Link -
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6570 üzenetére
"Felszállásnál a sidnél vannak felszállási eljárások." - a SID maga a felszállási eljárás.
Egyáltalán nem mindegy, hogy GILE01D, vagy GILE03D. A nevében szereplő szám a pályairánnyal van összefüggésben. Ha 31-es pályáról szállsz fel, akkor GILE03D kell, ha 13-as irányú pályáról, akkor pedig a GILE01D. Ugyanez igaz a transition-ökre is.
A leszállást meg már érintettem EBBEN a "hozzádszólásomban"...[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6570 üzenetére
most akkor megint egy kicsit kiegészítve vzsolo-t:
METAR:
offline elég nehéz előcsalogatni... ha használsz valamilyen időjárás generáló programot (REX, ASE), akkor abban általában megtalálható a METAR, de sokszor még a TAF is (google ezmiez), illetve általában még külön kigyűjtve is szerepel a szél, akár ábrával is illusztrálva... esetleg még a neten lehet találni aktuális adatokat megfelelő kulcsszavakkal...
de van beépített ATC is az FSX-ben... ha az ATIS adást választod a menüből (ö után), akkor betekeri neked azt, és abból is ki lhet hámozni a szelet...SID/STAR:
nem, egyáltalán nem mindegy, általában csak egyetlen egy a helyes (bár van, hogy forgalomtól, külső tényezőktől függően eltérőket alkalmaznak)...Ferihegyen (!):
GILE0 gondolom GILEP akart lenni, ami viszont egy olyan pont, amit már tartalmaz a repülési terv útvonal mezője...leszállásnál ugyan így, pl ANEXA az útvonal utolsó pontja, és onnan jön a STAR...
az routefinder és hasonló útvonaltervezők is ezektől a végpontoktól kezdik el tervezni az útvonalat, illetve ezek az utolsó pontjaik... manuálisan tervezve szintén előbb a SID/STAR térképeket kell megnézni, és az alapján megtervezni az útvonal első/utolsó pontját..
ezek után a waypoint nevek után jön általában még szám/betű, ami jelen esetben a pályairányt, és a jobb/bal pályát jelöli..
GILEP3D = GILEP waypoint-ig, 31-es pályairányról, Departure
ANEXA1R = ANEXA waypoint-tól 13-as Right pályára
és akkor itt jön az első csavar:
ANEXA1J = ANEXA waypoint-tól, 13-as Jobb pálya
a kettő között egyébként annyi a különbség, hogy utóbbi 2 (?) waypoint-tal rövidebb... de a valóságban egyébként sem érintik azokat a pontokat túl sűrűn (a jelenlegiek egy részét szintén), mivel ha nincs nagy forgalom, akkor kapják a shortcut-ot...szóval ebből ki is derül, hogy ez nem szentírás, PESTI5Z is egy helyes SID/STAR név lenne, habár PESTI pont nincs a környéken, 5x pályairány sem, Z (=wtf?) sincs, de utalhatna rá, hogy mondjuk Pest felől közelítjük meg a repteret 5-ször Z alakban repülve... elvadult példa, a lényeg, hogy a név nem mindig takarja egyértelműen az útvonal első/utolsó pontját (ugyanakkor térképekről le lehet olvasni, hogy adott nevű SID/STAR merre megy, mi az első/utolsó pontja)...
az FMC-nek viszont jó tulajdonsága (már ha ezt megvalósították a fejlesztők), hogy ha kiválasztod a pályát (szél, ATIS alapján), akkor a másik pályához tartozó SID/STAR-ok eltűnnek... így egy kisebb reptérnél már név alapján meg is van a helyes SID/STAR...
de pl EGLL-en név alapján ne is próbáld... ott pl LOGAN waypoint-ról LAM3A-n keresztül kell repülnöd, mind a négy pálya felé (09L/R, 27L/R), igaz ott még van egy transition rész is, ami elvezet a végső megközelítési egyenesig, jelen esetben LAM-tól... ezt az FMC-ben a pálya és a STAR megadása után kell kiválasztanod a pálya alatt feltűnő listából (jelen esetben LAM-t)...
[ Szerkesztve ]
-
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6667 üzenetére
Szia.
"Lehet, hogy nem kellene a spoilert, meg fékszárnyat visszaállítani" - de vissza kell.
Amire "hátsó szárny" kifejezés alatt gondolsz, az az oldalkormány, és szerintem valami vezérlő beállítási problémád lehet.
"(...)de vki elmondhatná hogy mikor hogyan hova kell állítani" - az a valaki az ATCO, ő mondja meg, hogy a leadott repülési tervednek és az aktuális forgalmi helyzetnek megfelelően milyen magasságon kell repülnöd.
Adatbázisnak pedig ajánlom pl. a Jeppesen chartjait. -
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #7136 üzenetére
Hát maga a fónia az nem egy egyszerű dolog, de igazából elég szűk körű szövegkörnyezetben történik. A lényeg majd az lesz, hogy minden elhangozható instrukciót megtanulsz megérteni, vagy éppen mondani. Lévén ez a game egy virtuális térben megy, így itt amúgy még szűkebb a szövegkörnyezet, mert egy csomó tényező itt nem befolyásolja a játékot. Ellenben az a szöveg, amit egy pilóta itt mondhat, mégpedig (leaving cockpit for x mins), azaz hogy kimész a szobából pár percre, az csak itt van.
Keress rá a neten "fónia" segédanyagokra, tananyagokra. A rádiócsekket amúgy kifejezetten utálják nagy repülőtereken. Ha beszélsz és megértik, akkor 5/5 úgyis a vétel, ha nem ennyi, azt akkor meg úgyis mondják. Ez igazából csak ilyen bemelegítő dolog egyes pilótáknál, de mondom én már többször hallottam, hogy beszóltak érte Londonban, New Yorkban és már hallottam a Liszt Ferenc Repülőtéren is.
Amúgy én a helyedben szövegben (írásban) kezdenék kommunikálni. Lassabb, el tudod olvasni és tanulsz közben.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7136 üzenetére
elég sok mindent leír, talán csak az óceánátrepülés hiányzik belőle - az mondjuk Magyarországon nem sok van, meg az egy másik történet... addigra úgyis megtalálod az infók forrását, amik segítenek benne...
text nem rossz, másik pozitív előnye, hogy nem kell annyi mindent észben tartani, illetve nem kell egyfolytában a frekit figyelni, mikor szólnak neked... ez kifejezetten jól jön óceánátrepülésnél, vagy ha mást csinálsz a háttérben, és arra is koncentrálnod kell (ejnye, hogy írhatok ilyent)...
RE: Geryson: Londonban meg persze hogy nem illik ilyennel zaklatni az irányítót, mondjuk ott van még ezeregy helyspecifikus szabály, amit szeretik, ha tudsz (-> vatsim uk fórum)... amemit ezzel igazából mondani akarok: ne ott kezdj, egyébként nagy buli
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7139 üzenetére
képzett irányítók csücsülnek ám a frekiken, megoldják ezt mondjuk ne egy flyin/groupflight alkalmával akarj mindenáron text-elni, mert akkor lehet nem szívelik a dolgot...
egyébként itthon mindig megkapom, hogy miért textelek... így 2 év után (te jó ég, ez rengeteg) de... mindig megfogadom, hogy ettől meg ettől kezdve csak voice, de akkor is textnél kötök ki végül (vagy receive only - mivel se füles, se mikrofon, így ha nem akarom a családot/lakótársat zavarni, amikor hajnali 2-kor épp leszállok, jobb a fulltext)
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7171 üzenetére
ha ezt eljátszották volna velem VATSIM-en... hátő...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7186 üzenetére
azért nálunk is hangzanak el szépségek mondjuk ritkán alszanak a toronyban, inkább hazamennek, úgy sincs akkora forgalom
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7188 üzenetére
IFR légtérben szerintem közvetlenül az irányító felel értük... legalábbis azért, hogy két gép ne ütközzön össze... mondjuk ja, a "kapitánynak vannak utasai"...
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7210 üzenetére
[link] 11. oldal pl... ez is jepp, de nekem látszik full minden
LHBP-n a SID/STAR is megy becsukott szemmel?
autorotáció nem tudom, hogy mennyivel csillapít... azért szerintem azzal együtt is szépen bele lehet csapódni a földbe, max enyhít rajta... kisgéppel vitorlázva meg csak találsz valami futópályának kinéző dzsundzsást ott majdnem ugyan olyan finoman le lehet tenni - elvileg...
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #7210 üzenetére
Hát igen, nem gyenge KJFK, de (mint minden egyéb) elég ésszerű és átgondolható. Amúgy tényleg simán bele lehet zoomolni a térképekbe. Én anno azt csináltam, hogy kinyomtattam mindig a 10-9-et (vagy valahol 20-9), azaz a gurulókat és az már sokat segített ha nagy volt a forgalom és nem voltam biztos magamban. Ha offline repülsz, akkor meg simán kérhetsz magadnak olyan "felfestést" is, vagy azt nem használod?
Milyen a Flightsim Commander? Én kipróbáltam a demo FS MAP-et, nem jött be, de pont a napokban néztem, hogy az FSComm-nak is van demoja 30 percre. Szerintem ki is próbálom, mert kisgépesnél (is) jól jön egy moving map. Nagygépesnél meg sokszor unalmamban néztem a körülöttem lévő gépeket, hogy ki mit csinál. Persze online repülésnél mondom, bár most belegondolva a FSComm képes AI-trafficet is megjeleníteni, igaz ez?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
válasz GrooveHero #7215 üzenetére
LOL. Flytampa KBOS-t én is felraktam, ég és föld a defaulthoz képest bizony.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz GrooveHero #7217 üzenetére
Javaslom a Heathrow és Charles de Gaullet is próbáld ki ha még nyálazni akarsz. Csak garantáltan ki fogja nyírni az FPS-t
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7239 üzenetére
Aerosoft csak FSXre van és annál még a wilco is jobban ki van dolgozva. Már az alap wilco is jobb, az evolution gondolom meg sokkal jobb, bár azt nyílván még nem próbáltam, de, ami késik az nem múlik.
Ha használtál volna már iFly 737NG-t, akkor nem kérdőjeleznéd meg, hogy jó lesz e. Nincs utastér FS9 alatt (azt hiszem azért mert elérték a polygonkorlátot a VCvel), FSX alatt nem tudom lesz e. Sokkal részletesebben van leszimulálva, mint a régi 737es PMDG, nyílván az NGX is részletesebb lesz, ellenben rohadt drága. iFlyból a 600-700-800-900-BBJ-BBJ2-BBJ3 együtt $54.95, PMDGből meg úgytűnik a BBJ nélkül lesz $90, azért az nem mindegy. Ki a harmadik, aki ígért? Ariane? Az már rég elérhető, ellenben egy rakás fos, nincs paint kit, a festésekért fizetni kell, a support szar és drága.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7241 üzenetére
Captain Sim 737-200at csinál, nem sok köze van az nghez.
Ha már 767 akkor level-d szvsz.
Wilcoban van SIDSTAR.
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7243 üzenetére
"A level-d papír. És az FMC fele működik, fele nem, haver próbálta."
Mert FS9 cucc volt eredetileg. Az FMC-n minden működik szinte.
Jó hogy van weather radar mivel talán tavaly évvégén jelent meg, lol. Captain Sim repmodellje sokkal ratyibb sztem.
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #7289 üzenetére
Pontosat valóban, de azért irányelvet adnak a kalkulátorok is...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
haky
senior tag
-
haky
senior tag
válasz GrooveHero #7293 üzenetére
Néztem én is Corsair-t. Mennyire halk? Úgy látom Corsair lesz belőle, mert jobbak az adatai mnt a giga Odin plus-nak.
[ Szerkesztve ]
Aki másnak retyvetyutyu...
-
GrooveHero
addikt
válasz GrooveHero #7293 üzenetére
Nem tudom mennyire csendes sztem kurvahalk, bár elnyomja a prociventi és a videokártya ventijének a zaja. Nem panaszkodhatom a tápra, csak ül a házban és CSENDESEN teszi a dolgát
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7304 üzenetére
UTX szerintem ratyi, régi is, csomó mindennel inkompatibilis, fos mint az UTE fs9 alatt.
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7306 üzenetére
Semmit. A sceneryk amik kisebb részt fednek le jobbak. Aztán nem lesz út mindenhol, borzasztó
-
andorra
őstag
válasz GrooveHero #7308 üzenetére
"Ki géppel száll fölébe, annak térkép e táj......."
Ebben a mondatban benne van a lényeg. :-)
A sárkányrepülés, az persze FSX kompatibilis, csúcs-konfigokon.[ Szerkesztve ]
-
cintula187
addikt
válasz GrooveHero #7308 üzenetére
Vannak országonkénti sceneryk is. PL. aerosoft termékek.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7308 üzenetére
Nem feltétlen. Olyanokra gondolok, amik kisebb területet fednek le, de nem, vagy nemcsak reptereket (pl. Swiss pro, orbx, austria pro, francevfr flight sceneryk).
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7323 üzenetére
Slew módban oda mész ahova akarsz, fel, le, amit szeretnél. Más kérdés, hogy, ha jól tudom a slew mód használata tiltott mindkét hálózaton (IVAO, VATSIM). Tehát a pilóta is zizzent volt.
Más: AES 2.11 released.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7325 üzenetére
"Ne volt zizzent, szimplán csak megnyomta véletlenül a gombot. Teljesen véletlenül történt."
És mitől indult el felfele? Mert csak akkor tesz így ha tenyerelsz a felfele nyílon. Amúgy mégegyszer megnyomod és kilép belőle.
Az AES-t nem neked szántam, hanem mindenkinek a topicban:
-
andorra
őstag
válasz GrooveHero #7323 üzenetére
Nem arra szállunk fel, amerre menni szeretnénk, főleg nem virtuális szervezeten belül, ahol a valóságot igyekszünk szimulálni. Mielőtt ilyeneket leírsz, nem ártana alaposabban tájékozódnod, a barátodról most nem is beszélve.
A reptereken általában preferált fel és leszálló pályák vannak és ezeket az eredő szélsebesség értékétől függően lehet használni, a hozzájuk tartozó SID STAR RNAV stb eljárásokkal együtt. Viszont ha irányitó van, egyértelműen ő határozza meg a pályákat, és az eljárást is, ezen nem lehet vitatkozni.
Y-ra persze, hogy felszáll a gép, ha mondjuk a joy nincs éppen középpontban, vagy nincs jól beállítva a nullzone valamelyik tengelyen stb.[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7329 üzenetére
Ez komplett baromság, a pályák használata a széliránytól függ, nem attól, hogy épp hova repülsz.
-
andorra
őstag
válasz GrooveHero #7329 üzenetére
Valóban, Dortmundban csak a 06/24 pályák élnek.
Az egyik legalapvetőbb szabály, hogy felszálláskor és leszálláskor figyelembe vesszük a metar szerinti szélirányt. Ha ezt nem így csinálod, a minimum amit megtehetsz, hogy ezt titokban tartod.
Offline-ban, fejjel lefele is repülhetsz, senkit sem érdekel.
Amúgy pedig a preferált pályát kell választani szélcsendben.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7331 üzenetére
Akkor a preferált pálya.
-
andorra
őstag
válasz GrooveHero #7334 üzenetére
A Föld mágneses észak-dél tengelye (leegyszerűsítve) állandó vándorlásban van. A pályairányok ezért idővel eltolódnak.
Az FS Commander az FS Sceneryből veszi ki a reptér adatokat, tehát nem a valóságot tükrőzi, amit ott látsz. Ahhoz friss Jeppesen térképek kellenek.Széllel szemben kell felszállni és leszállni is. Jobban, most nem mélyednék bele.
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #7334 üzenetére
Végülis a kolléga mindent leírt: mindig széliránnyal szemben kell fel- és leszállni, de persze vannak kitételek - mint mindig. Ha oldalszél van, akkor értelemszerűen az a pálya, ahová kisebb szöget szár be a szél. Ha pont keresztirányú szél van, akkor jön a preferált pálya, mint ahogy valóban 2-3 csomónál is lehet akár ez a bizonyos preferált pálya is. Még egy érdekes dolog itt, hogy van valamiféle zajvédelmi dolog is, ezért pl. itthon este (ha engedi a szél) nem szállítanak le 13 felől, azaz nem verik fel Pestlőrinc lakosságát. Ez történetesen úgy néz ki, hogy 31R az érkező és 13L vagy R az induló, azaz Gyömrő felé küldik fel a gépeket, hiszen ott nincs lakott terület. Történesen már láttam olyat, hogy kint álltunk a 31R-nél és jött egy gép le, 5-10 perc múlva meg szembe vele tulajdonképpen felszállt egy gép 13R-ről és ezt 2-3 alkalommal is. Ja, arról nem is beszélve, hogy van olyan, hogy csak egy irányt lehet használni, pl. Maderia csak "5"-ös le- és felszálló van, merthogy egyébként nagy lenne az esély, hogy egy missed approachnál lebontod a hegyet. Pedig milyen egyszerű lenne szemből leszállni - érdemes kipróbálni ezt a repteret!
Azért valljuk be, VATSIM-en néha elég gyér a forgalom, úgyhogy azért lehet szabadon választani, de én úgy szoktam, hogy ha megyek valahova és ott van forgalom, vagy kialakulóban van valami, akkor kommunikálok egyet a másik pilótával, hogy ő mit fog tenni és ha az nem egy nagy baromság, akkor hasonlóan cselekszem. Vagy volt, hogy rábeszéltem másra, mert látszott, hogy nem ismer ezt vagy azt.
Egy javaslat. Amikor felteszem az FS-t, akkor az az első 1-2 nap, hogy beállítom, azaz törlök minden felesleges billentyűkombinációt, merthogy van belőle bőven és nem akarom, hogy a PMDG vagy SAITEK Profiler összeakadjon valamivel. De ami bizos, hogy "Y"-t mindig törlöm! Sajnos már jártam meg azzal, hogy belenyúltam repülés közben. Kapuhoz ugye menüből át tudsz menni. egyébként meg nem szoktam szambázni a repülőtereken, úgyhogy nekem nem kell.
Szóltak az I-Ponnál, kicserélték az SSD-met, így el is megyek érte. Jó lenne hétvégén már egyet repülni - de baromira uncsi a sok beállítás...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
fatal`
titán
válasz GrooveHero #7561 üzenetére
-
haky
senior tag
-
nagyjani
csendes tag
válasz GrooveHero #7692 üzenetére
Fel kell venni Neked is az összes gépet amivel a többiek repkednek. Nagyon lelassítja az fsx indulását mire mind betölti, akár 5 percig is eltart, viszont utána már nincs gond vele! Nekem pár éve egy nagy csomagban fent volt, már nem tudom honnan szedtem le. Talán az ivao-n volt valami link hozzá.
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #7692 üzenetére
FSInn vagy SquawBox?
én előbbit használom, és nem volt még ilyen gondom (néha-néha feltöltött képeimen látszik is)... mondjuk a látvány növelése magával hoz valamennyi lassulást is... kell egy kis ügyeskedés - nyáron majd nekem is rendbe kéne már szednem a flottát/beállításokat, mert eléggé érződik rajta, hogy egyetem mellett lett újratelepítve...
füvön keresztül? mármint egy szinttel lejjebb, vagy a gurulóút helyett a füvön? mindkettő előfordulhat a scenery-k közötti különbség miatt (vagy ha lejjebb van, mint kéne, akkor szerintem a magassággal van valami, lehet rossz légnyomás van betekerve)...
amúgy üdv VATSIM-en, látom nemrég kezdtél, hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #7698 üzenetére
Elsőre talán bonyolultabbnak tűnik az FSINN, de véleményem szerint jobb.
Leszállási fónia? Mayday, mayday, GrooveHero is comming down! Melyik részét akarod tuni? Nem olvastál fónia leírásokat?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Apple Watch S9 41mm Pink Aluminum, bontatlan
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
- Eladó Fujifilm X100T fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen