- Aliexpress tapasztalatok
- DIGI kábel TV
- Bittorrent topik
- Linux kezdőknek
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Outlook topic
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
ozzy711
őstag
válasz WiZARD #10099 üzenetére
Ez a "motorfék" érdekes, mert sima "D" módban nem igazán érzékelem, csak simán lassul, mintha üresben menne az autó. Ha viszont "B" ( talán a rekuperáció ) módban használom, na ott igen, de úgy nekem nem igazán komfortos vezetni. Max. hegyről lefelé tudnám elképzelni, annyira lassít a motor. Ez az e-pedál mód gondolom amiről írtál.
Teslánál is lehet váltogatni a módokat nem?[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #10174 üzenetére
Egy BYD Tang fényszóróteszt. Hát ez se annyira bármit verő...
Töltési teszt se annyira másokat verő.
Ez a Han 1000km teszt se annyira meggyőző.
De igen, nyilván mindent magasan verő autókat gyárt a BYD, ha én árulnám én is azt mondanám
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ekowob
újonc
válasz WiZARD #10176 üzenetére
Akkor visszavonom.
Úgy látszik, hogy csak külsöségekben tűnik jónak.
Ilyenkor azonban eszembe jut, hogy a tesztek szerint a Corollának volt a legszarabb a fényszórója, (konkrétan azt írták róla egy összehasonlító tesztben, hogy a szabályoknak épp megfelel, másra nem nagyon alkalmas.) mégis melyik modellből adták el a legtöbbet a világon?
Nagyon keveseket érdekel, hogy milyen is egy autó igazából. A többség elhiszi a marketing maszlagot. :-( -
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10176 üzenetére
Percig nem gondoltam, hogy verné. Eleve kínai. Kivéve talán beltérben (azt mondjuk nem tudni, mennyire lesznek tartósak). A formatervekben szerintem szintén bátrabbak és jobban is érzik néha a megfelelő itányt. Még akkor is, ha a kínai vackot is németek rajzolják.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz WiZARD #10343 üzenetére
Régebben kollégáimmal mi is folyamatos 160kmph-val jártunk heti szinten Szlovéniába, főleg éjjel üres pályán.
Most a korábbi 130-140-es tempómról 100-110-re lassítva nekem a 3 gyerekkel megnyugtató a tudat hogy ha bármi van egy kicsit biztonságosabb ez a tempó, meg hogy kb. ugyanakkorra kiérek és a 2.0dCi Espace kijelzőjén a 7.5l helyett azt látom, hogy 6.8l/100km.
Öregszem, na! -
FIREBLADE78
addikt
válasz WiZARD #10365 üzenetére
Most nézem. Nem az itteni topikos srác csinálja ezt? Nekem is kellene egy AC utcára. Villanyóra kint van az ajtó mellett és oda kéne a töltő is. Viszont a biztosíték tábla az belül onnan jó 10m-re. Össze kell ezeket kötni vagy hogyan megy ez?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz WiZARD #10408 üzenetére
Azért inkább az a trendi itthon, hogy nem megy ki senki a jobb oldalt üres sávba, csak azt nem tudom, ha mindig mindenki azt állítja kimegy amint csak lehet, akkor még is ki nem sorol ki?!? - mert naponta van dugó a nulláson mert mindenki a belsőben akar menni… jobb oldala meg üres.
-
biga
senior tag
válasz WiZARD #10448 üzenetére
Hat ha nekem a kocsiban beallithato lenne a max érték sztem én sem igen csökkenteném. Igazabol nem is értem, hogy miért nincs benne eleve minden autoban ez a lehetöség (igazabol sztem utolag sem lenne egy nagy kihivas beletenni, sima szoftveres modositas lenne, amugy is frissül rendszeresen).
A Jeedom nekem is követi a töltöt, de a kocsihoz nincs (még) plugin. Ott meg csak azt latnam, mikor 90% körül eleve visszavesz olyan 2kWh orara a kocsi magatol. Elvileg ilyenkor mondhatnam neki, hogy allj, de ez elég közelitö értek lenne.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10461 üzenetére
"így ott is káros a 100%, meg a 0%, persze kevésbé mint egyéb típusoknál."
Egyébként ezt a 100% témát azért sem értem, mert az EV-k többsége pufferrel van szerelve, tehát user oldalról gyakorlatilag soha nem tölthető fel 100%-ra még akkor sem, ha az auó annyit ír ki.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10544 üzenetére
Igen, ez is egy nagyon hasznos videó!
Az általam linkeltből egyébként az derül ki, hogy a Tesla rendkívül hatékony, és az első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak. Ellenpéldaként a Nissan Leaf szerepel, ami a temperálás hiánya miatt nyilvánvaló módon veszíti el a kapacitását. Külön jó pont a csávónak, hogy az akkuk működési elvéről, és a degradáció fizikai okairól részletesen beszél, illetve az illusztrációs animációk nagyon szemléletesek.Björn videói között viszont vannak érdekességek, pl. ID3/ID4 példa is akad, ahol 2,5éves autónak már 8,5% a degradációja, ami nem hangzik jól. Ezek lehet, hogy csak egyedi esetek és visszahívás is volt bizonyos cellahibák miatt, úgyhogy nem feltétlen általános a jelenség.
LFP-kre leszek kíváncsi. Szerintem lényegesebb a tartós akku, mint a hatótáv.
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz WiZARD #10606 üzenetére
Nem létezik szerintem "profi gumiteszteli" avagy mindenki az aki rákényszerül. Érdekes h soknak tartasz egy bizonytalan alapokon álló jóslást (nincs két egyforma esemény) de amikor tudod hogy előrelátással és defenzív vezetéssel többet is lehet lefaragni mint 4 métert akkor inkább a "profi gumiteszt" számában bízol inkább?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz WiZARD #10611 üzenetére
A vészfékezések legnagyobb része is elkerülhető ám. Néha ésszel kormányzással, néha az odafigyeléssel és tényleg néha elég csak defenzíven vezetni. Nemtom másnál hogy van, de én évente átlag 1 alkalommal élem meg a "vészféket" és akkor is csak a saját túlreagálásom.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kroni1
veterán
válasz WiZARD #10611 üzenetére
Nyilván, 5 méteren sok múlik. De mikor megveszi az ember a csúcsgumit a sportverdára, felveszi a Dianese bőrruhát motorozáshoz, stb. akkor hajlamos kicsit keményebbnek és sérthetetlenebbnek érezni magát, saját tapasztalatból is mondom.
És ha ezt tudatosan próbaljuk levetkőzni, deffenzíven vezetünk, és 50 helyett nem 65-el, 70 helyett nem 90-el megyünk, (legyünk őszinték) akkor jó eséllyel sokkal többet spórolhatunk mint 5m.
Ezért gondolom én is, hogy alapvetően a vezetési kultúránk volna a legdontosabb faktor. -
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10619 üzenetére
Szerintem ezeket így nem lehet egymás mellé tenni.
A százról nullára fékezés egy olyan folyamat, ahol van lehetőséged beavatkozni, például tudsz kikerülő manővert végezni, így az abszolút fékútbeli különbségek erősen relativizálódnak.
A biztonsági berendezések meg akkor kellenek, amikor valami olyasmi történik ahol semmi esélyed beavatkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10770 üzenetére
Ja, olyan új funkciót, ami csak az okostelefonkárosult generációnak számít valamit. Például nem zöld lesz egy ikon hanem kék.
"hanem a bugjavításoknak kell örülni, ha vannak"
Már húsz éve is folyamatosak voltak a hibajavítások, csak nem fancy módon online küldték ki az autókra, hanem a szervizben tették rá.
Ha amúgy valamit gyűlölök, akkor az az öncélú változtatgatás, amikor megváltozik a felhasználói felület. Telefonon is utálom, számítógépen is. Annál értelmetlenebb baromság nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10862 üzenetére
"addig kevesen fognak ezzel "küzdeni"
Ezzel kapcsolatban valójában nincsenek megbízható nyilvános adatok. Hangulatkeltés van a PHEVek ellen mindkét irányból, de valós nyilvános adatok nemigen vannak.
(Én látok néha nem nyilvános adatokat, de az pont nem azt mutatja hogy a többség nem tölti a PHEVeket. )
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
válasz WiZARD #10862 üzenetére
De most komolyan az a valószínű, hogy a phev vásárlók azért fizetnek ki milliókkal többet, hogy a nagy részük ne "küzdjön" a töltéssel? Hanem csak ingyen akar parkolni, stb? Sőt még átlagban többet még többet is fogyasztanak ezek a csúnya phev-ek, mint a tömegelőnnyel rendelkező ice társai?
Tehát a megoldás, hogy vegyünk el minden kedvezményt tőlük.
Vagy esetleg az a valószínű, hogy a több tízezer autó átlagában azért mégis csak számottevően környezetkímélőbben vannak használva, mint az ice?
Ok, nincsenek pontos tényadatok. De azért én az utóbbira fogadnék pénzzel.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10867 üzenetére
Én ezt másképp közelítem meg. A lényeges pontok szerintem ezek:
- Egy PHEV akkor is kevesebbet fogyaszt mint egy hasonló kategóriájú ICE, ha soha nem töltik kívülről.
- Aki PHEV-et vesz az nem akar BEV-et, mert akkor azt vett volna. Ebből az is következik, hogy
- Ha nem fogják támogatni a PHEV-et, akkor megint ICEt vesz helyette.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10867 üzenetére
Ennek oka elsősorban, hogy az EV hatótáv kicsi. A korábbi 330/530 iPerformance PHEV BMW-knél is az volt a bajom, hogy az EV hatótáv kicsi, cserébe ha elfogyott a kraft, akkor a plusz jelentős súly miatt több benzint evett mint a natúr ICE verzió.
A véleményem azóta van változóban, hogy megnéztem ezt a Mercedest a maga 100km hatótávjával. Ez már akkor is élhető, ha télen csak 70-et megy el.
Tehát visszajutunk oda amit valaki írt itt korábban, miszerint pont most akarják beszántani a PHEV zöld rendszámot, mire a tech. odaért, hogy már értelme is lenne!
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10949 üzenetére
A gondolkodást a legnehezebben megváltoztatni.
Amúgy meg ahogy kinéz a dolog, az EU éppen most próbálja behúzni a kéziféket, és sanszosan kivezetni a 35-öst tiltást.
Ha ez megtörténik, akkor az EVnek tényleg csak a technológiaváltás fogja megadni az esélyt a komolyabb terjedésre.Ami egyébként a szilárdtest akkukkal jönni is fog SZVSZ.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
válasz WiZARD #10949 üzenetére
Good luck with that. Ez egy több évtizedes berögződés, hogy nagy hatótávod van alacsony tankolási időkkel. Persze kimondhatjuk mi okosan, hogy "felesleges" (mintha ez valami tény lenne), de attól még az fog történni, amit én írtam, hogy csak a nagy hatótáv és/vagy nagyon gyors töltés fogja átbillenteni a piacot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen