Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tpotyka

    junior tag

    Sziasztok, ha Dell Latitude, akkor Rugged vagy nem Rugged? Nyilván nem bármi áron, és nem is csupán könnyed elvi érdeklődés, vásárlási a szándék.:
    https://prohardver.hu/tema/milyen_notebookot_vegyek_3/hsz_172559-172559.html
    Kinek milyen összehasonlítási alapja vagy egyéb gyakorlati tapasztalata van?
    Bocs, tudom, hogy elsősorban nem ez a linkelt kérdésemhez rendelt topic, de hátha itt nagyobb lesz nyüzsgés. :)) Köszönöm!

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Tsebacsi #71822 üzenetére

    Köszi, ahogy írtam a vásárlós topicban #172559 a 9.pontnál az E5430 gépem kapcsán, az a dilemmám, hogy normál felhasználó vagyok-e. Terep, hőség/fagy, rázkódás előfordul, de jellemzően nem az elemi csapások által sújtot területek a helyszíneléseim célpontjai, vagyis többnyire ahol előveszem a gépet, az inkább civilizált (viszonyoknak tűnt). A munkaidő zöme pedig asztalnál. Ha nem Rugged, akkor melyik sima típusig érdemes elmenni, hogy egy "normál plusz" kiképzést jól bírjon külsőleg? Az ugyanis nem hátrány, ha a belső erőre csatornázhatom át a költségkeretet.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Tsebacsi #71824 üzenetére

    Ez esetben szoktatnom kell magam ehhez a robusztus, férfias designhoz, no és az árhoz. :) Rugged körben az 5430-at néztem, 7-es széria tuti nem szükséges. A Latitude választási lehetőségeknél a bőség zavara viszont kapásból mérséklődik azzal, ha Rugged.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Tsebacsi #71825 üzenetére

    Mezei Dell táskában közlekedett a gép, ami az évek alatt számottevő műanyagot vesztett kívül (s csak a szürke, gyengébb műanyagot!). Direktben nem volt megrázkódtatása (csak táskástól, kocsiban), s nem is hajigáltam. Szóval arra jutottam, hogy az E5430 külső anyaga, vagyis inkább az élképzés sajnos nem bírja sok évig a munkás, sima intenzív felhasználást (minden nap kinyit-becsuk, idetesz-odatesz, olykor hoz-visz).
    Köszönöm szépen a tanácsodat!

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Tsebacsi #71833 üzenetére

    A szóban forgó lehetőségek közül akkor a sok összeadódó, műanyagot bántó hőhatás (és valóban, az asztali nap szintén nem lehetett kevés), másodlagosan az elvetemedett és/vagy megrepedt részekbe beleakadó táska valószínűsíthető.
    Az említett egyebek totál nem voltak jellemzőek a sokéves távlatban. Se karóra, se karperec, se másperec, se fém, se műköröm. Se mandzsettagomb, vagy effélék. :) És kézkrém se – ez számomra legalábbis a laptophasználattal eleve nem is egyeztethető össze.
    Kopás nem zavaró, csak az éleken kismértékben, a billentyűzeten nincs, illetve csak a hangállítóknál oldalt, de az más bevonatos. Pici horpadás a balos nyíltól balra eső 4cm2-es sávban.
    Mivel az élamortizáció most is észlelhető, merőleges repedés formában, valószínűleg így kezdődött a többi is a csatlakozások-rések közelében. Ezek kiterjedése, kiállása már érzékeny lehetett a táskaszegésektől jövő merényletekre is.
    Csináltam pár fotót, hogy látszódjon, mi is az állapot. Éltöredezés csakis két oldalt, különböző helyeken.



    Van még repedés a kijelző bal alsó sarkánál, és az itteni zsanéron is egy pici, ezek egyike sem zavarja amúgy a működést (még).

    Tehát nekem natúrban sikerült az E5430-asommal idejutni a kiképzésben. Hogyha ez ennyire egyedi eset, az elgondolkodtató, mi több, mostanra meg is ijedtem magamtól. Ugyanakkor mentségemül: 2013. végétől, állandó használatú gépként kellett helytállnia. S hozzá kell tennem, ennek a 8+ éves gépnek a kezdetektől, újkorától fogva semmi belső baja nem volt. Összességében remek vétel, kész sikertörténet, stb-stb., csak akaratlanul önkéntes extrém teszter voltam.
    Ami a táskát illeti, a fotón lévő már a gép második táskája kb. 3 éve, tartja magát és pihe-puha-párnázott, stb. de a belső élszegések, szövetek beakadása ettől még nem kizárt.

    Az első Dell táska 15-ös méretű volt, abba nem kellett annyira belepasszírozni, mint a jelenlegibe. S megvan az a szokásom, hogy a táskába sok egyéb is bekerül: hosszabbító, külső HDD, töltők, kábelek, tartozékok, és sokan mások – bár ezek egyfelől jó puffert is jelentenek szerintem.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Benőke #71834 üzenetére

    Abszolút nem ismerem az E5440-est. De rákeresve kép alapján úgy tűnik, annak más a háza. Bár lehet, hogy évjárattól is függ, nem tudom, nem is vagyok hozzáértő. Valójában csak a saját gépemet ismerem. S vásárláskor anno, amikor a megfelelő típusról és a műszaki paraméterekről beszéltünk, a jópofa eladó arról sztorizott, hogy a végül kiválasztott gépemnek van egy strapabíró, sokféle tesztnek kitett változata is: "szürkemarhacsorda is átvonulhat rajta, az sem árt neki". Vélhetően ez a klassz szöveg fedte le a Rugged típust. Akkor ez szükségtelennek és nagy beruházásnak tűnt, így maradtam a simánál.
    Érdemes volna összesíteni, kinek milyen civil strapát visel a nem-military gépe, mégis túléli. :D
    Eddig a táskáztatást és kocsiban zötykölődést, ill. a mínuszban vagy épp felhevülten beindítást véltem fő megpróbáltatásnak. Viszont általában a napsugárzás tényleg intenzívebben közrejátszhatott, vagy egy régebbi brutálerős asztali lámpám is. Tervezéshez télen-nyáron kell a fény, rajzolni kell laptopon programban, laptop mellett-alatt papíron és jórészt párhuzamosan: menet közben nem igazán szeparálható, max. a beesési szögek, ülő- vagy asztalhelyzetek módosíthatók, de lényegében kitett munkakörülmény - nem általános irodai.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz gaborn1 #71836 üzenetére

    Teljesen jól szolgált, egyetértek, és köszönöm a gép, azaz a gyártó nevében is. :K
    Az tiszta sor, hogy nem általános munkakörnél az igénybevétel sem általános. A mókás az, hogy én nem tudtam róla, hogy "ilyen használattal" inkább extrém felhasználónak minősülök, nem tűnt fel. :Y Csak nemrég kezdtem gyanakodni, s mostanában az újgépre készülve, átgondolva az eddigieket és rákérdezve itt a fórumon. Fogalmam sincs, évekkel ezelőtti alternatívaként melyik sima típus bírta volna jobban gyárilag, gondolom, amiben több fém van, vagy legalább a kifáradó szürke műanyag helyett más, viszont ez az E5430 anno árban már eléggé bevállalásos volt, de bízva, hogy amit kell, majd jól bírja. Egész jól bírta. Illetve nem informálódtam túlzottan, hogy mi minden lenne a kerülendő. Csak az evidensekre figyeltem: nincs ejtés, nincs keményre eldőlés, nincs leöntés, nincs túlkoszolás.
    2013. óta nem napi 8 óra és nem heti 5 munkanapos futamidő van benne enyhén szólva, mégis: tisztíttatás 2-3 évente és egy aksicsere - ennyi volt a szervíztörténet. Szerencsésen alakult.
    #71838 gaborn1 A frissen beszerzett géphez jó egészséget! :)

  • tpotyka

    junior tag

    Sziasztok, itt is kérdem az azonnali topic (https://logout.hu/tema/azonnali_kerdesek_oraja_4/hsz_140453-140453.html) után.:
    SSD baj, vagy mi lehet?
    A probléma: új laptopom beszerzése (Dell Latitude Rugged 5430) után napirendre került a régi, épp 10. évében járó, napi működésben lévő Win 10 op.rsz-ű laptopom (Dell Latitude E5430) 120 GB méretű Gigabyte típusú, amúgy 1 éve betett SSD-jéről az adatok átmásolása az újra (ami nWin11 Pro van és 1TB-os az SSD-je, bár ez itt most talán lényegtelen is). Ezt az adatátmentést egy szgép üzletben úgy végezte az illető, hogy a régiből kiszedte az SSD-t majd adatmentés után vissza, visszacsavarozva. Más nem történt. Állítása szerint. Viszont azóta a régi gépen nem működnek a programok, a legváltozatosabb hibaüzeneteket írja ki. Sajnos ott helyben tegnap nem ellenőriztem a programok működését. :(( (Az adatok elvileg az SSD-n vannak láthatóan, de ugye programindítások híján ez nemigen csekkolható.) Eddig csak a Word-öt sikerült elindítani, de még az sem úgy működött, mint előtte: pl. az egyedi, korábban pluszban betett fontokat sem ismeri, vagyis nem tölti be.
    A kiírt hibaüzenetekből tallózva:
    - AutoCAD (2022): "Exception in acmgd.dll ARX Command Unhandled Exception [... blabla akámbákom kód]" "Unhandled exception (...) Error Compiling Expression (...) " "Data Privacy ..." -sosem látott üzenet.
    - Thunderbird elindulás helyett "Felhasználói profil kiválasztása" felé terelne
    - Firefox szintén uez az üzenete
    - Chrome meg se mozdul
    - Opera sem: az asztalon az ikonja ott van, de csak fehér mezőként jelenik meg
    - Skype: a tálcáról el is tűnt, az asztalon megvan, de nem indul "A Windows nem tudja elérni a megadott eszközt, elérési utat vagy file-t. Lehet, hogy nem rendelkezik a hozzáféréshez szükséges engedélyekkel."
    - Photoshop: Configuration error (...) Problem with (...) licensing (...) Error 213:10
    Olyan, mintha lényeges rendszerfile-ok elvesztek volna, vagy nem találja, amit előtte simán.
    Óra, dátum rendben van a visszaszerelés után.
    A szerelést végzőnek távolról gőze sincsen, mi lehet a baj. :U Javasolta a Windows diagnosztikát.
    Windows memóriadiagnosztika: lefuttattam, nem talált semmit, újraindítás után sem történt helyreállás.
    Automata lemezkarbantartás: a probléma észlelése utáni kb. 2. újraindításkor automatikusan elindult a laptopon "Lemezhibák kijavítása". Ez nem tudom, milyen okkal ill. sikerrel, hiszen előtte-utána semmi különbséget nem észleltem. A tulajdonságokban az SSD mint eszköz pedig "megfelelően működik".
    Most próbálkozva a gépen erre-arra, az eseménynaplón belül, a Felügyeleti eseményekben van - általam eddig sosem nézett - jó sok hiba és figyelmeztetés található. S jelentős mennyiségben korábbi dátummal, mint a ki-beszerelős hozzányúlás történt. A gép átadás előtt, az átadáskori üzletben bekapcsolás, és az esti visszaszerelés utáni bekapcsolás idejéhez is sorolja a különféle hibaüzeneteket. A legerősebb talán a 'teljes Chkdsk futtatását igényli" - de ezt elvileg végrehajtotta. Amennyiben valóban. Olvasok fájlrendszer-struktúra sérülésről (na de miért???), ez-az nem betöltéséről, hibát okozó alkalmazásról, a hazaérés utáni bekapcsolás utáni első hibaüzi Microsoft.LockApp blabla nem betöltéséről szól.
    Nyilvánvaló: informatikus nem vagyok. Viszont mindkét gép működése szükséges, a régié is, aminek eddig baja sem volt, bár az SSD-n gyorsabban fogyott a hely, mint szerintem indokolt, amit Windows update-ek sem orvosoltak. Perpill nem bírok honnan sok GB-nyi helyeket felszabadítani, mert nem merek vagy nem tudok mit törölni, sőt, az újraindításokkal felfalta azt is, ami eddig rendelkezésre állt. Pedig az új laptop Dell supportos illesztő prg-ok sora, frissítés halom végzése okán felmerült bennem, hogy a régivel is végigszüttyögve elvégezhetnék ilyesmit, hátha valami jobb lenne. Csak mostanra helyem nincs, s 2GB-ot kér kiírás szerint a Dell support az online teszt futtatásához.
    Kérdésem hozzátok:
    1. Mi lehet a probléma oka?
    2. Időben miért éppen egy fizikai szereléshez időzítve ütött ez be, amikor a gép "amúgy" nem volt bolygatva?
    3. S még inkább: mi a probléma megoldása? :F
    Nagyon köszönöm a hozzáértő, segítő válaszokat!

  • tpotyka

    junior tag

    válasz totron #73985 üzenetére

    Szia, a szóban forgó Win10 egy éve, júniusban került fel, frissen az akkor új SSD-re. Az előző SSD az eredetileg 2013. végén a laptoppal vásárolt volt (talán Samsung 80 v. 100GB-os), s Win8-cal - ez pl. nem is lett sehova visszahelyezve, el van rakva. Ez a kezdeti SSD telítődött és az a Win8 érett meg cserére tavaly. A mostani tehát csak 1 éves konfig.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz totron #73984 üzenetére

    Nem használtam még a Hard Disk Sentinelt. Érdemes ezt letölteni és ezzel monitoroznom? Most éppen csináltam 3 GB-nyi helyet és még a Photoshopot sem pusztítottam le :D , de kétszer meggondolom, mi foglalja mostantól a helyet, s nem írják sajna, mekkora a helyigénye.
    Közben vizsgáltam, a Dell online support a csomó nem releváns letölthető cucc mellett csak egy BIOS frissítést ajánl, amit (ott erről olvasva) kockázatosnak is tűnik rászabadítani, és nem is biztos, hogy érdemleges.
    Nem kizárható, hogy a Windows kavar. Akár konkrétan ez a feltevés van a háttérben: https://logout.hu/tema/azonnali_kerdesek_oraja_4/hsz_140463-140463.html
    Erre a problémás SSD-re Win újrainstallálás nem sürgető, és kb. az utsó lépés, mert jelenleg egyben van jelentősége a működésének (adatok+programok). Az adatmentés mostanra ezen kívül 2 helyen megvan, ezt mindenesetre még folytatnom kell.
    Az merült még fel bennem, hogy esetleg a régi laptopot nem használva (azaz megőrizve a mostani 3 giga mozgásteret) kivárni a hónap közepét, hátha az akkor szokásos Windows frissítéssel helyreáll. Vagy épp feleslegesen pereg addig az idő. :O

  • tpotyka

    junior tag

    válasz totron #73987 üzenetére

    totron, íme a HD Sentinel kimutatása: "
    - Teljesítmény 100%
    - Kondíció 93%
    Jelenlegi hõmérséklet : 33 °C
    Mûködési idõ : 209 nap, 7 óra
    Becsült hátralévõ élettartam : több mint 1000 nap
    Összes írt adatmennyiség : 14,69 TB
    A mozgó alkatrész nélküli meghajtó (SSD) állapota hibátlan. Problémás vagy gyenge szektorok nem találhatóak.
    Az SSD TRIM funkciója támogatva és engedélyezve az optimális teljesítményhez.
    A kondíciót a következõ SSD-specifikus S.M.A.R.T. attribútum(ok) értéke határozza meg: #231 SSD Life Remaining
    Nincs szükség beavatkozásra."

    Nem úgy tűnik, hogy az SSD-vel fizikálisan lenne gond.

  • tpotyka

    junior tag

    Sziasztok! A laptopon az USB csatlakozók tényleges típusa, elhelyezkedése és elvi adatmásolási sebessége érdekelne. Adott egy új Latitude Rugged 5430, csatlakozói között USB Type-A baloldalt van 2 db (Super speed 5 jelölésekkel), hátul 1db (amit pluszban kértem). Eredendően a két baloldali a gyártói specifikáció szerint USB 3.2 Gen 2 Type-A, ami 10Gb/s sebességet tenne lehetővé. A csatlakozó fedél SS 5 jelölés szerint viszont max. 5 Gb/s. A hátulsó plusz esetében a fedelén nincs külön feltüntetve SS érték, feltételezem uaz, mint az oldalsóké.

    De nem egyértelmű számomra: az USB 3.2 Gen 2 Type-A az 5 vagy 10 Gb/s, a gépen honnan kereshető elő az elvi érték? A jobboldalon pluszban egy USB 3.2 Gen 2 Type-C került, ezen sincs fedeles SS infó, de ez alapból 10 Gb/s lehet? A gépházban nem találtam célirányos infót. Hol találni, melyik csatlakozó milyen paraméterekkel bír? A vezérlőpultban is csak ennyi olvasható, azaz inkább a vezérlésről: ld. printscreenen.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz plömplöm #74382 üzenetére

    plömplöm, köszönöm szépen a gyors eligazítást, valóban. Ugyanezt az ábrát és leírást néztem, csak amikor kiírtam magamnak a kezemmel, már a Type-C Gen 2 adatait néztem a szememmel. :B A Type-A brigád akkor tiszta sor, nincs ellentmondás.

    Most, hogy előnyösen ide helyezted az ábrát: tehát az 5-ös port az, ahova én pluszban USB Type-C-t kértem. Az általad linkelt oldallal viszont nem találkoztam, annak infóit külön köszi, tehát a Type-C most 3.2 vagy 3.0? Az képes 10 Gb/s értékre, vagy az is csak 5 Gb/s? Közben a wikipédiás USB cikket is nézem, s kusza kissé a téma.

    [ Szerkesztve ]

  • tpotyka

    junior tag

    válasz plömplöm #74384 üzenetére

    A linkelt táblázatban a felette lévő sor feleltethető meg az 5-ös portnak, szóval ez: "One Thunderbolt 4/USB 3.2 Gen 2 Type-C port with PowerDelivery 3.0 (optional)" Az utóbbi a választott, s ezért a kérdésem. (Amúgy az alap 10-es akksitöltős hely tükörhelyzetében.)
    S az előzőekből adódott a felvetésem, ugyanis mennyivel egyszerűbb lenne az adott gép egyedi konfigurációját e téren is áttekinthetővé tenni, éspedig a leginkább kézenfekvő helyen: a konkrét gépen, hogy azon mi hol mire képes.

    [ Szerkesztve ]

  • tpotyka

    junior tag

    válasz tpotyka #74385 üzenetére

    Helló, szerencsére 10 Gb/s és adva van a sejtett felcserélhetőség, feltettem végül nyilvános kérdésként a Dell weboldalán.:

    Q „Hello, the optional "USB 3.2 Gen 2 Type-C port with PowerDelivery 3.0" (5. port) can it make 10 Gb/s? Am I understand that the special feature about it that this could be an alternative of 10. port for charger? Are the 5. and 10. interchangeable?”
    A „Hi, In USA, the optional and the standard USB 3.2 Gen 2 Type-C port with Power Delivery 3.0 (Ports 5 and 10) supports up to 10Gbps. Yes, both the ports are interchangeable.”

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Schafranek #74427 üzenetére

    Szia, rövid javaslatom: a gépedről a Dell SupportAssist felületen belül küldj be jelzést a „problémádról”, vagyis a kért ügyintézésről.

    Részletesebben: én nyáron vásárolt új gépet honosíttattam. Nálam sem volt gyors folyamat. Telefonon én csak jóval előzőleg érdeklődtem a delles 0680… telefonszámon, a menete akkor nem is volt tisztázva, engem pedig inkább a hivatalos megerősítés érdekelt, hogy lehet. Beszerzés után egy hazai szakszervízt kérdeztem a témában, mint kiderült, abszolút nem ők az eljárók, a géptulajdonosnak kell intéznie. Szakszervíz oldalról adtak azért igen hasznos iránymutatást, mondták a Dell weboldalon erre szolgáló felületet – beküldtem precízen, és biztonságképpen mentettem is erről pdf-et. Ezt tehát a honlapjukon te is beküldted. A céges ügyintézésre ott megjelölt 15 munkanap duplája bőven eltelt és aggasztott, hogy semmi válasz nem jött, és emailben vártam, hiszen az volt logikus, a bekért adatok alapján. Később próbáltam érdeklődni: mint kiderült, a Dell oldalán chat ilyen célra nem használható, az egyéb tech. support téren azt írja (írta nekem) hogy az nem elérhető, erre a releváns oldal alján általános felhasználói üziben is jeleztem a gondom. Erre se jött válasz.

    A legelején amúgy elintéztem a serial number megadásával a weboldali support hozzárendelést (szerintem ez kardinális, ellenőrizd is le), ennek akadálya nem volt, és ajánlott is volt az update-ek letöltéséhez. Később haladt a laptopom egyéb irányú telepítése, és a Dell SupportAssist Agent felület is felkerült. A régi Latitude gépemnél nem volt ilyen DSA aktivitás. Miután ott nézelődve ismerkedtem a felülettel, találkoztam a technikai hiba jelzés lehetőséggel. Én ide írtam aztán a problémámat, s ha jól emlékszem, csatolva is a weboldalról mentett pdf-et is. Erre jött egy rutinválasz emailben. Mivel továbbra sem küldtek fejleményről visszaigazolást, a kapott emailre küldött közvetlen emailes válaszban írtam nekik. Innen felgyorsult a dolog, elnézést kérés közepette és központtal kapcsolatfelvételre hivatkozva csak annyi volt aztán a válasz, hogy el van intézve.
    Nekem furcsa volt, hogy ezután sem küldenek iratot a végbement honosításról, ezért jeleztem is, hogy örülök és elfogadom, de elmentem ezt az emailt, hogy valamire tudjak hivatkozni szükség esetén. ;) (Azóta volt alkalom csekkolni, konkrétan ProSupport, Onsite Service hibakizárás témában, s aszerint tényleg átment az adminisztráció a rendszerükben.)

    Szerintem a saját rendszerükben a digitális meglévőségre koncentrálnak. S nem arra, hogy körbeigazoltan előálljon az adminisztráció. A vásárlásig valóban gördülékenyebb a kommunikációjuk, a gyártó meg érthetően az eladásból tartja fenn az egész működést, a nem mellékes extrákkal együtt, pl. a sokéves supportot és garanciát. A gépemhez én az elérhető max. ProSupport stb-t rendeltem amúgy, ami 36+12hó. A webes supportoldal és a DSA alapján is én azt látom a géphez rendelten, amit megrendeltem a konfighoz. Nálad ez nem így van? Hogy érted, hogy honosítás megvan, de a ProSupport nem? Nem érthető ez számomra, szerintem ez nem válik szét, éppen a Dellnél. (Ha meglett a géphez vásárolva a ProSupport.)

    Nekem inkább kedvező a tapasztalatom. Jóllehet én sem mindig hiperkedves Dell alkalmazottakkal beszéltem (1 kivétel volt), vannak más habitusúak is, valamint elég nehézkes volt ez a honosítási folyamat, de szerencsés módon legalább adott ez a Dellnél. Tudomásom szerint nem egy gyártó ilyen lehetőséget eleve nem is biztosít, vagy nem egy az egyben azonos paraméterekkel. A régi, 10 éves Latitude gépem hazai beszerzés volt, és nem volt hozzá extra support sem, emellett nem volt soha semmi baja, ami szakszervízt igényelt volna.

  • tpotyka

    junior tag

    válasz Schafranek #74448 üzenetére

    Nekem nem egészen világos, elnézést. S szerintem a kifogásolt vonatkozásban éppen lényegesek a részletek, amelyeket nem ismertettél.
    - Milyen gépről van szó konkrétan?
    - Zavaros, hogy típustól és vásárlás helyszínétől miként tenné függővé a gyártó, hogy milyen garanciát „kap” a vásárló. Vagy én értek félre valamit, vagy esetleg te.

    Például én semmi kiterjesztett ProSupportot nem kaptam volna, ha nem azzal lett volna szándékosan rendelve ÉS nem fizetem ki azért a szolgáltatásért az általuk nyilvánosan meghatározott árat, éspedig géppel együtt megvásárolva végeredményben. Eszembe sem jutott utólag lavírozni azzal, hogy ProSupportot majd nagyobb eséllyel vagy netán kedvezőbb áron lehet intézni külön, magyarországi közvetett lépcsővel. Sőt, ellenkezőleg volt mindez valószínűsíthető, épp ezért nem választottam nehezebb haladási irányt. Esetedben nem ismert, hogy mi volt az előkészület vagy a beszerzési háttér

    „Ennek a gépnek más a felhasználói köre és módja, ezért jártam igy - sajnos a gyártó figurái nem ismerik a valós felhasználást, ők úgy gondolják, hogy a gép arra van használva, amire a gyártó szánta, ezért nem kockáztatnak hosszú idejű jótállási idővel.”
    Ezt hogy érted? Nem lehet, hogy teljesen más szituációkat próbálsz összevetni, miközben egészen más, ill. felhasználói választási esetektől függően más az üzleti protokolljuk? Aktuálisan nem tudok arról, hogy díjmentesen több évre adnának garanciákat. Bár személyesen csak két Latitude típus kapcsán van tapasztalatom, így nem tudom, hogy más Dell gépeknél nagyvonalúbban dobálnak-e a vásárlóhoz „ingyen” garanciákat. Vagy ha igen, akkor azt feltehetően bele is foglalják az alapkonfig beszerzési árába. Különben nem lenne a gyakorlat fenntartható.

    Az én újgépem Latitude Rugged 5430 (eredetileg az USA Dell adta el USA állampolgárnak, ha ez érdekes részlet, de szerintem garanciánál épp nem). S még ennél is, amelynél esélyes a nem általános használat, úgyszintén elérhető volt a többéves ProSupport – ha valaki fizetni szándékozott érte. (ProSupportos felár nélkül alap garancia lett volna, érthetően.)

    Evidens, hogy milliós gépértéktől függetlenül a gyártó tetemes költséget vállal a sokéves nemzetközi érvényű garanciával, még nagyszámú gépeladás esetén is: ennek nyilván ára van. Tudom, hogy van extrémebben Rugged géptípus is, de az is tiszta sor számomra (a gyártó meg gondolom, távolról bizakodik), hogy felhasználóként a rugged jellemzőket nem azzal kívánom felhasználni, hogy pl. sűrű villámcsapkodós viharokban megyek ki, csakazértis jelszóval terepre, mondván: elég rugged ez a gép ahhoz. Persze sarkított extrém a példám. :)

    Kiindulásként az extra garancia árak webshopos áttekintéssel gördülékenyen megállapíthatóak. S ha az extra garancia felár differenciált lenne a típusok függvényében, az is összevethető az alapkonfig árakhoz mérten.

    [ Szerkesztve ]

  • tpotyka

    junior tag

    Sziasztok, a laptopom (Latitude Rugged 5340) egy héten belül másodszorra csinálta, hogy hirtelen, géphasználat közben kikapcsol, úgy, mintha hibernálásra lett volna küldve. Képernyő elsötétül, pár másodpercig a bekapcs. gomb felett még világít, aztán kikapcs. és pá a gép részéről. Részemről meghökkenés. Ezután rögtön bekapcsolható. :F

    - A gép nyári beszerzés. Amit eddig neten olvastam hirtelen kikapcsolós probléma körében, jórészt lestrapált gépekre vonatkozik, szóval e gépnél ilyesmi kizárt.
    - Az akksi is tehát teljesen új, de ráadásul hálózatról dolgoztam mindkét alkalommal.
    - Túlmelegedés kizárt, megnéztem HDS-ben az SSD-t. Ma 34°C-nál tette, ami nem is volt a napi maximum (az 39°C volt, az is inkább azért, mert besütött a nap), a teljes élettartam alatti érték pedig amúgy 49°C.
    - Nem volt túlterhelve, 1/3-át használta aktuálisan az összmemóriának (ami 2x32 GB).
    - Előzőleg hétfőn Macrium Reflect lemezkép mentést indítottam volna, most szombaton szimpla böngészőben váltáskor, frissítéskor történt.
    - Ha jól emlékszem, az első alkalommal épp a Win11 23H2 feltelepülése előtt történt, és erről a „régi op.rsz-ről” akartam natúr rendszermentést csinálni, mielőtt a 23H2-t felengedtem, és keddi havi frissítések is várhatók voltak. Tehát, ha nem tévedek, itt a Win 11 22H2 vs 23H2 verzió indifferens. De fura, mert a géphasználat a kikapcsolásokkor is szokványos volt, vagyis semmi brutál prg használat nem forgott fenn.
    - Nemrégi (és fennálló) képernyővillódzási probléma kapcsán az alaplap kérdése egyébként felmerült esetleges okozóként, de áttúrtam a releváns szakmai fórumokat, s a mögött inkább a Windows képernyőskálázási gyengesége és a szofisztikált programok (pl. AutoCAD) darabos kezelése volt megállapítható. Szóval remélem, nincs alaplapi vagy efféle komolyabb gond.
    - A rendszer friss, Dell SupportAssist szerint is, ami épp tegnap futkosott menetrendszerűen, az előbb csak a Scan hardware-t indítottam, és az sem mutatott semmi bajt.
    - Amúgy a Vezérlőpultban / Energiagazd. a gyorsindítás augusztus óta kikapcsolt állásban van. Mostanában próbálom a hibernálás nélküli géphasználatra átszoktatni magam, de előző éjjel éppen visszaállítottam a hibernálást, mert nem volt energiám minden programot és munka file-t elrendezni, ami ilyenkor (hibernálás nélkül) szükséges. Most ez a mázlim, mert így a munkamenet ott folytatható volt, ahol kikapcsolta magát. Amíg ez a kikapcsolósdi dolog nem rendeződik, nem is merek nem hibernálni. Bár az AutoCAD éppen penge az automatikus mentések terén, de határidős tervezésnél éppen nem akarok vakmerősködni. :)

    Milyen beállítást nézzek meg, amivel ellenőrizhető, hogy optimális az, ami a gépen állítható?
    Van valakinek hasonló tapasztalata vagy idevágó javaslata?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák