-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61877 üzenetére
Értem mit akarsz összességében mondani, de valamiért csak fújsz a BMW-kre állandóan manapság, főleg az elektromosakra. Értjük neked nem jó, kevés, akármi, de mának bejöhet ettől még.
Használati értéket tekintve tény egy Ioniq 5 jobb vétel, de itt presztízst vesznek ezzel egyetértek… ezt meg el kell fogadni, nem mindenkit érdekel. Engem se pl… és pénzem sincs rá, de az megint mellékes.
Akinek fontos, hogy menjen napi 6-800 vagy 1000 km-t, az úgy is dieselt vesz, mindegy milyen szabályozás van/lesz.
Aki meg presztízs miatt veszi, neki meg kukk mindegy bármi is… csak az “értek” meg a megítélés számít.
Nekem is van baráti körömben aki vett Stelviot mert az mennyire jó, de 2 év alatt 10 ezret se mentek vele. Most akkor számít mennyi a hatótáv? Számít, hogy összkerekes? Még is mi számít? Áll a garázsba és járnak a céges flotta kocsival, még nyaralni is mert ingyen van. Nekem lenne a garázsba egy 1x értékű autóm biztos nem egy kotla 1.4 fehér flotta autóval mennék nyaralni.
Pont erről van itt is szó, modern, a jelenlegi trendeket követi, drága, különc, más nem is kell.
Fújhatsz rá, de a gyártót pont nem érdekli… ez olyan mint a Nespresso, az se a kávéról szól. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61880 üzenetére
Mikor volt egy X5 racionális választás? Segítsek? Jó lenne I3 8-10M körül, de egy fapad focus vagy kuga is 7-8 között van, down size benzin turbóval. Nincs igazán jó elektromos se ebben az árkategóriában. Látod az ioniq is 16M…
Most épp megint szint emelés van az auto ár piacon, a 20-30M sávot tolják 40-50-re, a 4-6M meg 9-10M-ra.
Olyan mint az ingatlan piac, beteg az emelkedés…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #61961 üzenetére
Centirozni viszont nem tudsz. Én vagyok csak olyan aki minden szezon kezdés előtt atpörgetteti? Én nem szeretek gumit cserelgettetni ugyanazon a felnin… bármilyen jó helyre is viszed idővel tuti valahol összecseszik, aztán vagy észreveszed vagy nem. Z4-en jártam így, egy defekt utáni javítás mióta új felni/gumi van rajta, hát csak sikerült odaverni valamit a belső részre… amit el is kummantottak, otthon vettem csak észre napokkal később.
Mondjuk most én is gondolkozom egy emelőn, sose árt alapon. -
cOxeR
Ármester
Érdekes lesz ez az e-autó téma, mert növekszik drasztikusan az eladás, jövőre már simán átfordulhat 50% fölé. [link]
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #61968 üzenetére
Én azért megyek évente 17 ezer körül, csak nyáron, a kettő autóval ez inkább 20 ezer.
Szóval a téli kevésbé érintett, de azért ennyi km után tavasszal kell egy centírozás, a téli futás alapján - téli szettre - elegendő lenne 2 évente a centir.
Z4-en meg csak nyári van, télen meg csak akkor megyek vele ha jó az út, meg hogy ne álljon 3-4 hétnél többet.Nem gondolnám, hogy attól kell félni, hogy nem mehetsz régebbi autóval... azért ezt itthon nehéz lesz bevezetni... inkább szerintem minden gyártó ezt tolja, ezen van extra profit, az emberek meg spórolni akarnak az üzemanyagon. Aki évente 4-5 ezret megy amúgy szerintem nagyon jó választás egy elektromos, igazából se kútra, se szervizbe sem igazán kell menni, ha egy kevés km-es autót nézel.
#61969Newlachka
Gumihotelt egyszer választottam, de igazából el tudom tenni a garázsba - persze azt kerülgetni kell, del elengedtem ezt az extra költséget a minimál kényelmetlenség rovására.Valami olcsó fali tartóra esetleg tipp? - a falon, meg a plafonon van helyem.
#61973Gsx-rr
Ez a normális szerintem, ha valaki ennyit nem fizet ki, egy normális futásért - na meg a gumiknak se mindegy ugye - az vessen magára. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62021 üzenetére
Ez nem így megy, ugyanis nincs belőle sok eladó, és több nem is lesz már. Ami pedig egyre ritkább/vagy magasabb a kereslete az egyre drágább, bármilyen normától függetlenül. I3-nak is felment az ára tavasz óta közel 5-600k-val, arra meg nagy a kereslet.
-
cOxeR
Ármester
válasz nincsnév007 #62025 üzenetére
Én inkább egy Z3M meg egy Z4M coupe-t nézegetnék. Abból sincs túl sok…
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #62030 üzenetére
Én is szeretném cserélni a Z-t, vagy mielőtt túl "sok" km lesz az I3-ba azt, de nincs merre menni... alkudni csak akkor lehet, ha épp valaki megszorult és kell neki a likviditás.
Nagyon durva időszaknak nézünk elébe, nincs olyan szegmens ahol ne ez lenne... napelemmel küzdök egy hónapja, de lassan ott tartok, hogy inkább elengedem és ha kétszer ennyi lesz az áram akkor ez van, de pl ott is, 30-50%-ot emeltek hetek alatt, ami vicc kategória. Konkrétan ez az energia mizéria, nagyon kezd begyűrűzni, ingatlanokról meg ne is beszéljünk, egy ügyfelem mesélte, hogy 8 hónapot késett az átadása a lakásnak, kérte a kötbért, az volt rá a válasz, hogy nincs és ha kardoskodik, akkor szerződést bont és eladja inkább drágábban másnak az építtető.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #62091 üzenetére
Sokan elzárkóznak pont a hatótáv miatt az elektromos autóktól, aztán mikor a valóság megmutatja mennyi is az átlagosan szükséges napi/alkalmankénti km igény, mindig van fejvakarás. Ez is érdekes, hogy 50% korul tippeltél és 75% volt a valós. Sokan ezt nem mérlegelik, csak puffognak, hogy ha el kell menni 4-500km-t akkor mi van.
Még 100k forint alatt van az idei I3 “tankolásom”, pedig 16,5 ezer km-nél tartok. Z4 esetén olyan 200 ezer körül járok idén (nem írogatom, meg volt pályás külföldi tankolás is benne), pedig alig 3,5 ezret mentem, már nem is fogok sokat. Azért szerintem ez nem mindegy, összevetve a kettőt.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz koanla #62095 üzenetére
Mit kaptam mikor megvettem a Z-t, ebbe semmi se fér… sose volt gondom vele, se nyaraláskor se máskor. Nem Ikea butor hazacipeleshez való, és mindig van egy jól pakolható (hátsó üléssor dönthető és nem sedan) autóm, de ettől függetlenül felesleges, nekünk - még - a kettő ülésnél több is.
Ha meg nagy auto kell, akkor kisteher berles 9-10k/nap… es nem kell fosni, hogy lekarcolom az utasteret egy böszme butorral, bármivel. Évente két-három alkalommal jobban megéri a bérlés amugy is. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62100 üzenetére
Butaság csak fizetős töltőn tölteni… meg nem is életszerű azért, de úgy persze 3x ennyi. Mondjuk úgy se irreális. (jelenlegi árakon persze, ami nem sokáig lesz így)
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #62194 üzenetére
Megint a vita… a semmiről, nézzük meg majd ezt a számot jövő év végén, vagy utána. Egy uj benzines/Diesel auto se olcsóbb mint egy elektromos, akinek most vennie kell vagy vesz használtan (nem biztos, hogy benzinest), aki újat vesz, az meg ha gondolkozik megy elektromos/hibrid irányba.
Random Bp-i városi parkoló tegnap, kb 10 auto fért el ebből 3 volt I3, meg volt kettő kamu elektromos (mégse írom, hogy 50% elektromos). Xc90 meg hasonló kaliber, nézni kell a közeget, Bp ideális méretű az elektromos bummra és minden hazai nagyobb város. Falvakban “Pista bácsik” meg őrizgetik a 20 éves autóikat, évi 2 ezres futással a helyi ABC-be, totális torz kép országos teljes auto állományt nézni.
Db-db szempont szerint nekem van egy elektromos meg egy benzines, egyik fut idén 20 ezret másik 3-at, statisztikában meg 1-1 db-ot jelent, de valójában az egyik csak áll, a másik szolgál ki. Nem lehet így általánosítani egy változást, ez egy folyamat, az országos auto állomány meg csak egy szám. Idő, infrastruktúra, gondolkozás kell hozzá, mind halad és megy előre.
Te a saját gondolkodásoddal nagyon fújsz erre, nincs is ezzel baj, csak ne tegyünk fals képeket mögé.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62234 üzenetére
Keménytetős nem jöhet szóba, meg piros belső se, meg diesel se, ez mind kizáró tényező nekem.
fireblade78
Használták, azért veszi valaki, én is tettem már bele több mint 40 ezret. Évi 12 ezer km egy 2009-es kocsi esetén, nem annyira sok, elmész évente 2-3 hosszabb útra külföldre, 2-3 ezer km/ alkalom, már is benne van 6-8 ezer.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62238 üzenetére
Nekem az nem adja, én szeretek pl csukott tetővel leengedett ablakokkal is gurulni, teljesen más menet közben szövettetőt tapogatni az ablakból kinyúlva. Zárt állapotban is cabrio hatása van. Más praktikus dolog, keménytető sok helyet vesz el a csomagtartóból, lassabb a nyitás/zárás is. E89-ben a motor/váltó az egyetlen ami érdekelne más nem.
-
cOxeR
Ármester
Nem megyek gépibe már jó ideje, focussal oda jártam, de a tető totál matt volt mikor eladtam… meg az más értek.
Magam mosom/takarítom mindkettőt engem kikapcsol.
Ha nincs időm otthon, akkor sima kézi mosóba de akkor is magam. Így is tele van azért mosó karccal, viszont polírozásra már nincs erőm. (se gépem)
Van előnye persze a kemény tetőnek sok, pl ha pályázol kevésbé hangos.
-
cOxeR
Ármester
Én télen ritkán mosom, ebben a hónapban nem volt takarítás még egyikken se, mondjuk Z áll a garázsba - ha megyek vele egy kört hazafelé lemosom aztán megy rá a ponyva másnap ha teljesen megszáradt, ne porosodjon mikor nyitom csukom a garázst az elektromosnak. Focus sose volt garázsba szerencsétlen.
Télre vettem gumiszőnyegeket I3-ba, remélem kellően véd majd.
Fontos a súly nagyon, de azért a merevség miatt meg kell a tető nagyon, nekem is ha lenne feles keretem vennék még merevítőket a Z-be, egy alsó háromszög meg egy hátsó csomagtérbe lenne jó, de több kardinálisabb dolog van előtte.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
-
cOxeR
Ármester
Ma picit megmozgattam a vasat, idén már nem nagyon lesz ilyen idő, ahogy nézem.
Egy kis Zirc környéki gurulás, van pár felújított szakasz ami most készült el - még nincs felfestve se, azért ott jól esett kicsit meghajtani.
Elszoktam kicsit ettől az extra alacsony hasmagasságtól, utolsó kép egy hegyen lévő étterem fele készült, de ki kellett tennem asszonyt, hogy ne zuzzam le az alját miközben araszoltam fel. (Papok Borozója, aki teheti ugorjon be egyszer, megéri)
Amúgy a szokásos, nagy erős autók elengednek ha látják a tempós erkezést, kis fosok meg csakazértis betartanak, itthon ez sose fog változni.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62322 üzenetére
Nem fogyaszt annyira sokat egy 550i azért, 11-12 literrel szerintem simán eljársz, ha nyomod akkor meg 15-17.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62333 üzenetére
az elképzelés az ez… a valóság tuti nem, bárki bármit is mond. X-el miért nem jársz erdőbe, meg árkokon át?
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #62353 üzenetére
Ballonos a 19” 155/70 a /45 nem annyira.
Tegnap egy Zoes állt a töltőn mellettem, aki pont azt ecsetelte, hogy 20” biztos nagyon rossz lehet az I3-on, mert ő a 16-os télit érzi kényelmesnek. Szóval nézőpont kérdése. - na meg persze futómű/útminőség
Ha már gumi téma, ma jön pont az új szett télim (Nokian), eddig nem vártam, 120km-t mentem összesen ezen a 155/70R19 méreten és váltottam 195/55R20-ra, de nem igazán tetszett a 19-es, viszont tegnap este a nyári annyira már nem volt acélos tapadás terén.
Napokban futárt játszok Bp+ régió (Üröm,Bia…) ilyenkor nagyon áldásos, hogy belvárosba nem kell a parkolóval játszanom, csak megállok leteszem a cuccot, aztán megyek tovább. Lényeg a lényeg, Ürömi út nagyon emelkedik, kétszer is mentem és felfelé közepes gázra simán kipörgött és dobta el a seggét, szóval hideg van már a nyárinak, kiváncsi leszek megkedvelem-e most ezt az elcseszett téli méretet. Az biztos, ha pályán megyek nem fogom csípni. -
cOxeR
Ármester
-
-
cOxeR
Ármester
válasz Puma K #62373 üzenetére
Nagyon agyaltam, hogy megveszem mind a 12-őt ami még volt készleten… olyan pofátlan áron mennek, ez a szett 200k itthon.
Telefonos képek amúgy. - de amúgy igen termék eladáskor jól jön ez a tudás.vedini
Nagyon durva milyen árak vannak… 5-60k/db áron mennek a márkásabbak, vagy felette. Ráadásul nincs készlet se… 1 hónapja vadászok gumit értelmes áron.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #62382 üzenetére
Most nagy elektromos bumm van bárki bármit mond, így megy fel az ára a használtaknak is, az enyém is kb 3-500-al van fentebb mint mikor behoztam, ennyit spóroltam is a benzin/elektromos áram díjak különbözetén, ha tavasszal eladnám 7-800-at nyernék rajta összességében, persze nem fogom eladni, mert nincs mit venni. 120-as nem éri meg az ártöbbletet, rex meg nekem nem játszik. (jó a plusz szett 20-as felnit, arra a gumit meg a mostani télit nem számoltam, de ezek plusz értékek is)
-
cOxeR
Ármester
Az összes ilyen kötelező ámde bagatel szerviz díjat rohadtul be kellene korlátozni árban, államilag, ennek több értelme van mint a károsanyag normás sarcnak, bár persze egyik állami zseb másik lakos zseb. Ez olyan mint a mobil/tv szolgáltató lemondási kötbére. (azt helyre rakták legalább)
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #62393 üzenetére
Azért az is megér egy misét, hogy az emberek hogy viszik a kocsit szervizbe… egy normális ember lemosva/kitakarítva viszi, hogy a retek ne ott legyen rajta. Szóval az rég rossz, ha az elvárás, hogy mossa le a kocsit.
Pláne ha valaki ilyen módosítást akar… ez kb az a kategória, ha megy a szerelő egy kört, mert leteszteli amit csinált, biztos ami biztos alapon, akkor tankolja is meg, mert elment uram bocsá akár 20km-t? (direkt mondtam nonszensz távot)
Ez a ló túlsó fele és ezt úgy mondom mint felhasználó, aki nem szerel maga, nem cserél olajat. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62405 üzenetére
Egy szűrő cserét könnyű ellenőrizni, ugyanis nagyon látszik rajta, főleg ha nem 8-10 ezrenként cserélteted, hanem az előírt buta intervallum esetén.
-
cOxeR
Ármester
Nem márkaszervízről beszéltem, de amúgy ha arról van szó ezért ilyen magasak az árak, mert 10 ből 9 tuti rájátszik ha látja a szolgáltatás részeként.
Nem a szélsőségektől beszélek mikor pl valami elfossa magát, vagy útközben leszar egy galamb, hanem ha te lábon viszed be tervezett időben, ne legyen mocskos.
Nekem fontos… de ez az en bajom. -
-
cOxeR
Ármester
Fel is kerültek a téligumik, mentem vele esőben, meg ma száraz úton is, kifejezetten jól tapad ez a Nokian, ebben a hidegben azért a nyári már kezdett bizonytalankodni, ha minden igaz hétvégén/jövő héten meglesz a havas teszt is.
Határozottan kényelmesebb a futás Bp remek minőségű útjain, erre annyira nem számítottam, hiszen a 20-as se egy alacsony profilú gumi. Fekvőrendőrön való áthaladás kifejezetten viccesen könnyed és kényelmes.
Amit ugye nem vártam - persze nem lett meg - 100 felett főleg a tegnapi szeles időben mint egy hinta… mondjuk most épp a Z-ből ültem át, ilyenkor nagy a kontraszt.
Fiatal gumis “tanonccal” volt egy kis vitám, mert óriási gondnak érezte, hogy a téli szett nem kétszéles, mert a felni se egyforma, ez így nem lesz jó, mert szarul fog állni a gumi. Próbáltam neki magyarázni, hogy gyári ajánlás télre, 19” oem felni típus függetlenül. (nem is lehet kapni sehol amúgy kétszéles téligumit hiába létezik) Illetve röhögtem nagyon, hogy az elől 5J hátul 5,5J, meg az amúgy 70 magas gumi találkozása, meglehetősen vicces, mert szemre kizárt látni a különbséget felgumizás után.
Idősebb gumis faszi meg csak röhögött meg mondta, hogy állandóan okoskodik aztán meg beég, de nem tanul belőle. Persze felgumizva egymás mellé is tettük neki, nem tudtam megmondani melyik melyik.
Egy koszos kép, meg egy mosó utáni. - sok értelme nem volt mondjuk lemosni[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62447 üzenetére
Igen, minden autóhoz veszek. Amúgy itt a 20”-ra nem is létezik gyári méretű téli gumi, csak egy közel hasonló méret, valami pözsó gyárija, de az meg 205 széles, télre értelmetlen - de páran azon járnak.
-
cOxeR
Ármester
válasz Puma K #62452 üzenetére
Z4-re mondjuk pont nincs télim, de nem is megyek max ha száraz az út.
Gumi azért megoszló, ami nem kopik az nem is tapad annyira, nekem a Z4-en a Goodyear Eagle Assy van, az pl nagyon kényes a hőmérsékletre, ha hideg van vagy ha nagyon meleg, akkor elveszti a tapadást 10-20 fok között igazán jó, meg mondjuk a motor is ott szeret igazán menni. Viszont nekem se kopik a gumi, pedig első garnitúra, és bőven van benne még, általában 2 szezont alatt le szoktak rúgni a Z4-ekrol a hátsó szettet. Lehet én vagyok nagyon finomkodó.Ez a nokian viszont tényleg meglepően jó… most is direkt forszíroztam vizes csúszós felületű aszfalton és nagyon tapad, pedig a legolcsóbb gumi I3-ra, még a Nankang is ugyanennyibe kerül.
Eco gumik között is vannak jók, főleg ami tetszik, hogy nagyon halkan lehet közlekedni rajtuk.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62460 üzenetére
Tényleg fos fékolaj cserén szórakoztok többen is??? Filléres tétel ahhoz képest, hogy milyen gond lehet. Ezeket sose értem, főleg a gyári csere periódus abból is a világ vége után van eggyel. Vicc, de tényleg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Autós kamerák
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Doctor Who (2005)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Windows 11
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen