-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73202 üzenetére
Nem. Az i4-esen elgondolkodtam, de egyrészt kicsit túl drága volt nekem, másrészt kicsit túl szűk (főleg hátul). ix1 nem annyira tetszik, többi még drágább.
Volvo XC40, Hyundai Ioniq 5 és Cupra Born volt a 3 jelölt a legvégén, mindegyik nagyon jó szerintem. A szempontjaim alapján a Born lett a nyerő. Viszont ezt is kb. 3-4 évre veszem a jelenlegi tervek szerint.
-
chess001
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #73205 üzenetére
Az egy évesen 9 millió az i4 meg 20, szóval abból már kettőt tud venni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73205 üzenetére
Hát figy, érdekes, de számomra ha nem is "nagyobb", de egy kicsit tágasabb.
Alapvetően amúgy én ár/érték arányban szoktam gondolkodni. Bizonyos pénzért elviselek kompromisszumokat, más összegért meg már kevésbé. Így pl. kevésbé fáj, hogy a Born nem olyan nagy összességében (cserébe ennek sok előnye is van városban).
Viszont itt most abszolút értelemben is azt kell mondanom, hogy számomra(!), az én testalkatommal jobb méretű a Born, mint az i4. Az egyik dolog, hogy az i4 laposabb, alacsonyabbra ülés mellett is egy picit túl laposnak, túl bunkerszerűnek éreztem még elöl is (190 cm vagyok). A másik dolog, hogy mindig úgy is szoktam vizsgálni a helykínálatot, hogy beállítom magamra elöl, és utána beülök hátra. Persze nem én szoktam magam mögött ülni, de ez ad egy jó referenciát, hogy mekkora is a beltér. És a Cupra így tágasabb volt hátul, azaz jobban tudok gyerekülést pakolni, gyereket pakolni, stb. Az i4-be alig tudtam beszevedni magam hátra, a lábam érte az ülést.
Ettől függetlenül egyértelmű, hogy az i4 jobban tetszik kívül, sokkal jobb belül, a csomagtere egyértelműen nagyobb. Ja és biztosan jobban megy, gondolom vezetni is jó.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #73206 üzenetére
Igen, írtam is fentebb, hogy van ilyen szempont (is). De azért erős költői túlzás, amit írtál, jelenleg 11,9-ért hirdetik a legolcsóbb Bornt az országban, ami 2021 végi havi és csak kis akksis.
Amit én láttam, hogy olyan 6 milliós felára lett volna egy kevésbé felszerelt kisebb hatótávú e35-ös i4-nek, egy jól felszereltnek meg mondjuk 8m.
-
kardkovacsi
senior tag
-
FIREBLADE78
addikt
Mol töltőt viszi a bmw kártya? Basszus épp h haza tudnék érni budáról. Nem akarok centizni. Szánalmas,hogy M5-ön nincs egy kva töltő. Csak 50-es. Az is kecsó után,előtt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73213 üzenetére
Nem, azt nem.
Töltőállomás Izsáki út
Izsáki út 2, 6000, KecskemétEzen tölts, 175-ös. Kecskeméten.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73213 üzenetére
Amúgy nem lesz ez már így sokáig, a Shell rakja a recharge töltőit szerte az országban és a legtöbb helyre 175 körüli töltőket raknak. Lesz a Lurdy melletti Shell kúton is egy.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73212 üzenetére
Hát egy Ioniq 5-ben, ami majdnem lett, táncolni tudtam volna hátul. :-)
Amúgy végül megvettem a G21 330e-t, ez is elégségesnek tűnik (de biztosan nem nagyobb, mint a Born).
-
brumi1024
veterán
válasz Mauzes #73216 üzenetére
de biztosan nem nagyobb, mint a Born
De, biztosan nagyobb, mint a Born, mert a Born egy kompakt (C szegmens), ellentetben a G21 D szegmesevel. Hosszabb kozel 60 centivel a G21. Nem az erzekelt beltermeret alapjan allapitjak meg az autok meretet (az csaloka tobb szempontbol is), hanem a hossz es a tengelytav alapjan.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz KAMELOT #73218 üzenetére
Egyik munkatársam 200 cm volt, az E90-ben mondjuk elöl elfért, de nem túl kényelmesen-ugye mögötte felejtős volt a hely, a 1gen TT-ben pedig kényelmesen fért el. Persze nem csak a magasság számít, simán lehet ahogy már is mondta, h testalkatfüggő.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Mauzes
őstag
válasz brumi1024 #73217 üzenetére
De figy már, mi a beltér méretéről beszéltünk előtte, ezt folytattam. Azt nyilván mindenki elég objektíven meg tudja állapítani, hogy mi a hivatalos külső hossz és tengelytáv.
Ráadásul számomra az érzékelt beltérméret a fontos. Most számít, hogy csalóka, ha egyszer tágasabbnak érzek valamit? Én továbbra is állítom, hogy 330e beltere nem tágasabb, mint a Borné. Mi alapján állítom? Mindkettőt saját magam próbáltam. Ettől még simán lehet, hogy más testalkattal máshogy érzi valaki. De ez már elég off, Bornt szerintem hagyjuk most már.
Eddig amúgy eléggé bejön a 330e, de még sok mindenben nem vágom a működését, sose volt BMW-m. Át kellene olvasni azt a jó hosszú manual-t...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #73222 üzenetére
A Born az villany, méghozzá dedikált villany platform
Amúgy 10 centivel nagyobb a 330e tengelytávja. Inkább azért érezheti magát komfortosabban mert nincs kardántengely és emiatt elöl is több a hely. -
kardkovacsi
senior tag
Vonóhorog. Vajon miért változik az autó hatótávja, fogyasztása ha rárakok egy vonóhorgot? Nyilván nem a vontatmánnyal együtt számolja mert ahhoz kevés, de olyan mintha visszahúzva is valamivel növelné a fogyasztását az autónak. Ez a vonóhorog nem teljesen eltűnik a lökös alatt? Kilóg egy része amitől nő a légellenállás?
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #73224 üzenetére
Egy nagyon kicsi resze kilog. Illetve belsoegesunel a hutes kap egy upgrade-et ha jol tudom, nem tudom villanynal ennek van-e barmi kovetkezmenye.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #73223 üzenetére
Középkonzol ugyan úgy ott van, havan kardán, ha nincs
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #73223 üzenetére
Tudom, milyen platform
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73215 üzenetére
Remélem is. Vicc. Jobban el lenne terjedve az ev,akkora szívás lenne itt. Így is lutri,hogy üres marad e az a 1-2 hely. Ezek az 50-es töltők is... Lassú.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73228 üzenetére
Az kéne, hogy jobban elterjedjen, mert akkor lenne sok töltő. Németeknél, de főleg a skandináv országokban már nagyon sok helyen bővít az Ionity azaz fogja és a 6 állásos töltőt upgradeli 12-re. De van már 18 slotos töltőpontjuk is.
Itthon meg a M1, M7 kivételével nincs semmi. Reméljük a Shell több helyre is nagy teljesítményű töltőt rak. -
Mauzes
őstag
330e-re tudtok nekem mondani saját hatótávokat? Pl. érdekelne, mennyi a különbség a normál időjárás és hideg között.
Nekem ma 25 km-mel indult 100%-ról úgy, hogy rádugva előfűtöttem a kabint, majd 2 km finom megtétele után 21-re csökkent.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73231 üzenetére
Alapvetően attól függ, hogy hogy vezetsz, mennyire jársz dugóban stb. Egy tippelő óra van benne ami az előző vezetési stílus alapján tippel. Mondjuk a 25 így is elég kevés, ezzel 45-50-eket szoktak menni nyáron.
A mi infónk nem releváns, a tiédben nagyobb akkumulátor van (enyémben pl. nettó 5,7, volt , a tiédben meg 10,4 ). -
nagyúr
válasz Mauzes #73231 üzenetére
Elején mindig nagyot esik, nekem is. 30-ról indul ilyen időben, és talán hazaérek vele, ami olyan 28km kb, tehát nagyon, nagyon óvatosan hozni tudja a kiírt értéket, de csak plusz fokokban, amikor átmegy mínuszba, akkor a fűtés elviszi a nagyját, nyáron meg a légkondi tud csípni belőle, de nem annyit, mint a fűtés.
20-30km között tud az 530e kb. 1 éves akkupakkal.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73232 üzenetére
Oké, akkor hagyom még beállni, most kezdtem el használni. Meg reggel 4 fok volt csak.
-
FIREBLADE78
addikt
Plug in tényleg annak való aki minden nap ráér,tudja tölteni otthon. 20-30 km Ha hibrid módban használjátok városban,akkor meddig bírja? Kb egy hétig? Városon belüli átlagos napi teendőkkel számolva.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #73235 üzenetére
Enyémben nincs hibrid mód, csak ha nullára merül az akku... Ha van benne delej, áramról megy. Ha tartásra nyomom (pl. 50%) akkor ha eléri, utána nagyrészt benzinről megy, csak néha villanyozik.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73235 üzenetére
A hibrid mód is az olyan, hogy ameddig van aksi addig azt próbálja használni. Annyi a különbség, hogy max eDrive módban 9%-nál kapcsol be a motor, sima hibrid módban meg 15%-nál, illetve maxeDrive esetén csak kick downra tudod beindítattni a benzin motort illetve ha olyan szituáció van ahol már nem elég a delej, pl. nagyon meredek domb felfelé.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #73237 üzenetére
Nekem max edrive-ban nem is kapcsolja be a motort
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Mauzes #73231 üzenetére
F30 vagy G20? Nekem az utóbbi volt kb 10-12 hónapig. Elektromosan csak városban használtam (Miskolcon), nyáron 45-60km, télen sajnos csak a fele. Hiába indultam garázsból, és hiába mentem fűtés nélkül, hideg időben elérhetetlen volt még a 30km-es hatótáv is. Ha jól emlékszem kb 25km volt a maximum.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz bulikavagyok #73242 üzenetére
G21, úgyhogy pont releváns az infód. Érdekes, amit írsz, nem gondoltam volna, hogy felére eshet vissza a hidegben, mivel full EV-k "csak" olyan 20-30% között vesztenek nagy hidegben hőszivattyú nélkül. Persze ha jobban belegondolok, valamennyire logikus, mivel a fűtés energiaigénye meg a hideg akkus hatékonytalanság valószínűleg jóval többet vesz el egy 10 kwh akksiból, mint egy 60-asból.
Viszont nekem még nincs saját tapasztalat valójában, pár napja használom és eddig egyetlen egyszer töltöttem fel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mauzes #73243 üzenetére
A feleződés engem is meglepett. Viszont ha még csak most kezdted el használni akkor jó hír, h kis tanulással viszonylag sok kilométert kaphatsz majd pluszban! Már egy kicsit ködösek az emlékeim, de ha jól emlékszem "okos fékezéssel" (visszatöltéssel) elég sokat tudtam spórolni.
-
sarkany01
tag
Sziasztok. Adott lenne egy Benzines F10, ami ezt a hibakódot dobja ki. Működik, indul pöccre, és indítás után eltűnik a hibakód. Gyári bmw obd-vel ki lett olvasva, és egy darab hibát nem dobott fel. Mitől lehet ez?
-
dellfanboy
őstag
amikor a "felújított" patika ötöst reggel hazavágod (uj valto,uj motor) [link]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
KAMELOT
titán
-
KAMELOT
titán
válasz dellfanboy #73248 üzenetére
Már akkor fura volt nekem a csávó, amikor Chris lelépett tőle.
Legjobbak a hsz-k a videó alatt. Aszondja szerezzél donor kocsit. Meg vannak akik kikalapálják.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
dellfanboy
őstag
válasz KAMELOT #73249 üzenetére
tipik elkényesztetett/túlhízlalt második gen vállalkozó sarj. sugárzik belőle az értelem és az, hogy azért van ott ahol mert ért hozzá...
mondjuk az se meglepő, hogy a szerelői közül kb. mindenki lelépett..idén... biztos jó vezető...
az ügyfélkommukációs hibákat meg vmi it fejlesztéssel akarja jobbá tenni. hát soksikertpénzt hozzá. az it-sok örülni fognakeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest