- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenMediaVault
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Thunderbird
- Opera böngésző
- SkyShowtime
- Synology NAS
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
s4tch
veterán
válasz
opeter70 #40157 üzenetére
Amennyire én tudom, autóban az a helyzet, hogy a legtöbb zaj a lemezeken keresztül érkezik, ezért a zajcsillapítás szempontjából a legjobb dolog, amit tehetsz, hogy tompítod a lemezek rezgését. Ha megnézel egy gyárilag csendes autót, ott alapvetően két részből áll a "zajdizájn": egyrészt megpróbálnak áramvonalas kasztnit, (nyilván kategóriánként differenciált költségvetéssel) vastag üvegeket, kevésbé hangos kipufogót, csillapítottan rezgő erőátvitelt, halálra szilentezett futóművet (stb) tervezni és felhasználni, másrészt kitapétázzák a lemezeket bitumenlappal vagy valami hasonlóval. Rövidebben: a lehetőségekhez képest csendes autót terveznek, amit tovább tompítanak a lemezek rezgésének elfojtásával. Persze vannak az autókban szivacsos csillapító elemek is, de miután a lemezek a legnagyobb zajforrások (lásd tető), ezért a gyártók sem restek bitumenlaphoz hasonló anyagokat ragasztani akár a tetőre, akár a padlólemezre, tűzfalra, ajtók belső falára, kerékjárati ívekre, akárhová, ahol a zaj éppen keletkezik.
Egyébként láttál már autót kőzetgyapottal, üveglappal szigetelni, akár a külső zajok ellen, akár hangdoboz készítése végett? Én nem nagyon. Az autó egy kompromisszumos környezet, ezért a praktikum a legkisebb kiterjedésű anyagok használatát veszi elő. Az meg a bitumenlap, ill. a hasonló cuccok. Különböző porózus cuccokat a beltéri elemek zörgésének csillapításához szoktak használni, de az teljesen más tészta.
Röviden: szerintem teljesen fölösleges rezgéscsillapításról és zajcsillapításról külön beszélni autóhifi esetében. A kettő kéz a kézben jár, praktikusan hasonló anyaggal látsz neki, bármi is a cél.
(#40158) opeter70: autóról beszélünk, ott meg a lemezeken keresztül terjed mindenféle zaj. Ha azokat letompítod, jó helyen jársz.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz
PiciPeti #41043 üzenetére
Az USB azért nem ördögtől való gondolat 2015-ben. Nekem is az hiányzik (a FLAC támogatáson kívül) a P88RS2-ről.
A hifinek elég kis szegmense szól _kizárólag a hangról. Mindig hozzátartoztak a cuccokhoz a hanghoz nem feltétlenül kötődő szolgáltatások, legyen az távirányító, külső eszköz csatlakoztatása, kijelző színének megváltoztatása, levehető előlap, újabban házi rendszereknél hálózati csatlakozás, okostelefonos irányítás, multiroom integráció, stb.
-----------------
Ha már benéztem: 2006-os Accordhoz valakinek nincs tiszta véletlenül 1 DIN-es beépítő kerete?
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz
PiciPeti #41048 üzenetére
"marketingesek által belénk diktált"
Nem a marketingesek találták ki az iTunest, sem a 16/32GB-s, filléres, akárhányszor újraírható pendrive-ot, sem azt, hogy egy CD-re 74 perc zene fér, míg egy pendrive-ra ennek mondjuk a százszorosa, és elfér a zsebben, a CD-hez meg tokokkal, tartókkal kell izélni, és vigyázni a karcolódó, törő, lepottyanó, elguruló korongokra. Azt sem a marketingesek találták ki, hogy a CD-forgalom töredékére esett vissza, hogy az emberek nem albumokat, hanem trackeket vásárolnak. Teljesen megváltoztak a zenefogyasztási szokások, és ehhez vagy alkalmazkodnak a gyártók, vagy nem adnak el semmit. Nem véletlen, hogy már a legtöbb árszegmensben megjelent a flac, egyre több a tolatókamerát fogadó fej, kb. alapfelszereltség az USB, stb. Ezt nem a marketingesek találják ki, hanem az egyre szűkebb vásárlóréteg igényli.
Az igaz, hogy a minőség háttérbe szorult - de az a helyzet, hogy sosem volt igazából előtérben. Az autóhifi régebben is inkább a szolgáltatások miatt futott: a gyári rádió tudott két sávot, nem volt memóriás, csak kazettát lehetett bele tenni, nem fogadott CD-tárat, nem volt rajta RCA, vagy egyáltalán, nem is létezett. A felokosított, egyedi formájú gyári rádiókkal viszont a túlnyomó többség számára nincs értelme nekilátni szüttyögni.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz
PiciPeti #41050 üzenetére
Alapvetően mihaszna egyéni preferenciákról beszélünk.
"Az, hogy sok fér rá, az inkább gond"
Ennyire mások a szokások. Az iPod Shuffle-re is azt mondták sokan, hogy hát ez meg mi a lófüle, semmi nincs rajta, csak egy play és egy next gomb, kutya nem fogja venni, aztán csak kiderült, hogy kell a népnek. Sokan úgy hallgatnak zenét, hogy benyomják a libraryt randomra, és hadd szóljon. A legegyszerűbb dolog a világon az iPodon kiválasztani a számkeverést, és hallgatni a kedvenceket. Persze van, aki a zenét csak albumonként tudja megfelelően értelmezni, csak ez a kevesebb.
Nekem 9 éve van iPod az autóban, ez 30GB rádiómentes övezet, tökéletes rugalmassággal. A hangzás zavar egyedül (az iPod DAC kanyarban sincs a Pio fejhez képest), a használhatóság alig lehetne jobb.
"A Hi-Fi szerintem mindig a minőségről szólt"
Persze, csak a hifi és az autóhifi azért sokban eltér egymástól. Illetve inkább azt mondanám, az autóhifi nagyon sajátos műfaj. Az élet legtöbb területén muszáj kompromisszumokat kötni, nekem erre az autóhifi az egyik kedvenc vesszőparipám. Szűk légtér, többé-kevésbé fix beépítési helyek, csomó tereptárgy, rezonáló, zajos, hőmérsékleti változásoknak kitett környezet, stb. Szerintem ez nem hifi, inkább problémamegoldás. A forrás is ennek megfelelően alakul: régen volt a rádió, utána a kazetta, majd a CD, most meg merevlemez/USB. Ez egyrészt fejlődés, másrészt egyre hatékonyabb problémamegoldás. Az SD kártya, pendrive nem foglal helyet, olcsó, nem zörög, nem karcolódik, könnyű és gyors írni, rugalmas (akárhányszor írható), kb. bármilyen formátumot fogad, szerintem egész pontosan nulla hátránya van a CD-hez képest. Még a minőség sem feltétlenül áll a CD mint hordozó mellett: ha a fejegységek D/A konverterei gyorsabb ütemben fejlődnének, akár 24/192-es bitrátájú anyagokat is lehetne hallgatni a kocsiban. (Más kérdés, hogy ennek mennyi értelme van.)
"Nagyon ritkák a csúcs készülékek"
Ez tény. A szűkülő táború autóhifin belül is sokan elmentek a hangnyomás felé. Ez van - de legalább az olyan jó hangú fejek, mint a 7750-es Sony, gombokért kaphatóak.
-
s4tch
veterán
válasz
Osynho #41054 üzenetére
Öreg 5.5gen iPod, Pio P88RS2 fej, meg ugye az ip-busos iPod adapter, ami a hangzást részben hazavágja. De a kényelem eddig kárpótolt, nálam az előző kocsiban úgyis az autó volt a szűk keresztmetszet a láncban. Ott aztán építhettél ajtópanelt, szigetelhettél, játszhattál az időkorrekcióval, cserélhettél erősítőt, hangsugárzót, végül mindig volt egy tartomány, amit csak EQ-val lehetett előbányászni.
"...a szobai hifi, mint fogalom is satnyul. Előtérbe kerültek a szolgáltatások..."
Szerintem inkább arról van szó, hogy keletkezett egy új piac, azaz talán inkább átalakult egy régi piac. Korábban is voltak plasztik dobozos hifitornyok, amik egy korrekt erősítő + CD + tuner trió árának töredékéért adtak azonos szolgáltatást és töredék hangminőséget, most szerintem hasonló folyamat játszódik le: filléres wifi egységeket, DLNA klienseket építenek be filléres dobozokba. Ezzel együtt a hálózati zene nem zárja ki a minőséget, pl. egy Linn Majik vagy egy UnitiQute megfelelő láncban csodásan tud szólni. A csicsásodás sem jelentkezik mindenhol, elég megnézni mondjuk a Heed vagy az Electrocompaniet kínálatát. Szerintem most jóval egyszerűbb pénztárcától függően szobába hifi komponenseket/rendszereket vásárolni, mint akár 6-8 éve. Pl. vagy 5 éve kerestem otthonra olcsó hálózati lejátszót, és gyakorlatilag semmi mást nem találtam, csak a squeezeboxot. Most meg kapásból tudnék mondani 5-6 olyan terméket, amit bevállalnék, és nem kerül fél millába. Persze sok a szemét is, de legalább hatalmas a kínálat. Az átlagembernek már a hétzenés kvarcóra idejében is elsősorban a szolgáltatás számított...
Az autóhifi gázosabb terület. Ha így haladunk, pár év múlva alig lesz 1-2 időkorrekciós aktív fej a piacon.
-
s4tch
veterán
válasz
outsiders #41106 üzenetére
Abban az autóban ne is legyenek hatalmas elvárásaid.
Egy hasonló autóm volt 9 évig ('02 1.4 Sol HB), bármivel próbálkoztunk, valami mindig hiányzott. Mélyládával mindenképp számolj, az ajtót nem sikerült úgy megoldani, hogy bármelyik komponens szett érdemben lemenjen 80Hz alá. Egyébként a gyári hangszóró és fejegység egy kalap szar, szinte bármire cserélheted őket, jobb hangot fogsz kapni. Beépítő keretet érdemes fából készíteni, ami műanyag kapható, azzal nem leszel beljebb.
-
s4tch
veterán
válasz
outsiders #41110 üzenetére
Ránézésre jónak tűnik, biztos kellemesebb lesz, mint egy hasonló árú műanyag keret. Ahogy PiciPeti írja, a magasnak elvileg van hely a tükörháromszögben, az alapvetően nem rossz kialakítás. A kerepesi bontóban biztos találsz megfelelő takaróelemet. Típusokat majd mondanak azok, akik fejből vágják a belépő piacot; fejet nyugodtan vehetsz használtat is.
(#41111) PiciPeti: "Azért a gyári szórók nem olyan gagyik..."
Oké, akkor mondjuk úgy, hogy egy nem túl drága Element szett mellé már nem érdemes odatenni. A fej sokkal gyengébb, ez tény. Én is azt cserélném először.
-
s4tch
veterán
válasz
opeter70 #41732 üzenetére
Más előlap, más DAC. Ezeket leszámítva nagyjából ugyanaz a kettő: mindkettő aktív, időkorrekciós, ugyanazok a beállítások, a kijelző, a kezelőszervek, a távirányító, stb. Nem hallottam ugyanabban a láncban mindkettőt, de állítólag a frissített verziónak valamivel jobb a hangja.
-
s4tch
veterán
Van egy csomó HDMI/MHL/Mirrorlink kompatibilis fejegység, amivel olcsóbban kijössz. Pl. a kedvencem, a Kenwood 5025, ami saját jogon is egy értelmes fejegység időkorrekcióval, aktív keresztváltóval, és emellett egész ügyesen csatlakozik különböző mobilokra.
-
s4tch
veterán
Lesz itt egy eladó Pioneer P88RS2 zsír állapotban, iPod adapterrel.
-
s4tch
veterán
válasz
Kamikazeman #43705 üzenetére
Nem friss poszt, de talán még releváns a válasz. Hasonló autóm van, csak négyajtós. Utánajártam néhány opciónak, ennek alapján a következőkre jutottam:
1. A Metra gyárt egy beépítő keretet, amivel el lehet kerülni, hogy 2 fejegység kerüljön a kocsiba. Baromi ronda, ránézésre elég gagyi, ehhez képest jó drága, de legalább funkcionálisan tökéletesen működik. Sajna meg kell hozzá venni egy alsó panelt is, ami kiváltja a középkonzol aljában lévő, fedeles rekeszt is (a beépítőkeret nem fér el a gyári alsó paneltől), de ahhoz, hogy egy fejegység legyen a kocsiban, ami nem a gyári, ez az egyetlen működő megoldás, amit találtam. Íme: [link] Találsz még róla néhány felhasználói videót is, beépítve talán nem ennyire rémes. Én sokáig gondolkodtam rajta, már-már megrendeltem, de közbelépett az ízlésrendőrség.
2. 16-os a gyári hangszóró. A beépítéshez egy keretet kell venni/gyártatni. Utóbbit javaslom, másik autómban sokkal jobban szólt az egyedileg gyártott mdf keret, mint egy műanyag, boltban is kapható gyűrű. Bármelyik autóhifis mester simán megcsinálja, mdf lapból, dekopír fűrésszel magadnak is csinálhatsz.
3. Erre rengeteg tanácsot találsz a topikban.Fejegység: ha 2 DIN-est szeretnél továbbra is, akkor az Appradio nem rossz. Ha mégis utálod, esetleg egy Kenwood 5025-öst nézz meg, ez megfizethető, időkorrekciós, FLAC-képes, mirrorlinket tudó, állítólag jó hangú fej.
Mivel kint élsz, nem javaslok konkrét mestert, de ismerek itthon olyat, aki dolgozott Accorddal, és azt mondta, bőven megéri a ráfordítást, elég jó adottságai vannak a kocsinak. Egy kalappal!
-
s4tch
veterán
válasz
sagesz93 #44180 üzenetére
Autófüggő. Van, amelyikben gyerekjáték, és van, amelyikkel szakember is szívni fog. Ezen kívül nem mindegy, hogy a gyári tápot, gyári hangszóró-vezetékeket fogod-e használni; ha maradsz a gyári vezetékelésnél, az barkács level 1, ha vezetékelni kell, az kisebb-nagyobb bonyodalmakkal jár, autótól, kiépítéstől függően.
Nekem át kellett vezetékelni az egész kocsit, bónuszként nem értek az elektromossághoz, ezért szakemberre bíztam a melót, mert nem szerettem volna, hogy egy rosszul bekötött tápkábel miatt poroltóval ugráljak az autó körül.
Szóval mesélj az autódról, rendszerről.
-
s4tch
veterán
válasz
Kamikazeman #44368 üzenetére
Mészáros Gyuri (gmaudio). Jó véleménnyel van róla, kis híján meggyőzött, hogy vegyek én is azt.
-
s4tch
veterán
válasz
Kamikazeman #44408 üzenetére
Nem akarom máséval verni a csalánt, de azt tudom, hogy Gyurinál segítőkészebb emberrel ritkán találkozni. Egyébként mi a gondod a fejjel?
-
s4tch
veterán
Pioneer DEH-80PRS érdekelne valakit? Hibátlan állapotban van, de úgy döntöttünk családilag, inkább egy navigációt is tudó fej kéne a kocsiba, úgyhogy vettem egy 2 DIN-es Kenwoodot.
-
s4tch
veterán
válasz
mandras81 #45641 üzenetére
Azért nem muszáj lemondani minden fícsörről. Ha minden igaz, találtam egy qrvajó mindenes fejet. Igaz, 2 DIN-es, de elég okos:
- FLAC (+ szokásos formátumok)
- időkorrekció
- aktív crossover
- divx + egyéb videó formátumok
- MHL
- állítólag jó hangú Asahi Kasei DAC
- 4V-os RCA, 1A-s USBMint a búcsúban
-
s4tch
veterán
válasz
mandras81 #45649 üzenetére
40e alatt van, FLAC képes, 1A-s USB-t tud: Kenwood KMM-BT35
-
s4tch
veterán
válasz
seadrone #45676 üzenetére
(Nem te kérdeztél az index toyotás fórumában?)
Volt ilyen autóm 9 éven keresztül, ebből kb. 5 évet egy 1 DIN-es rádióval húztam le. Kb. így nézett ki a felállás:
40 rongyért én inkább vagy egy 1 DIN-es rádiót keresnék, vagy ha ragaszkodsz a 2 DIN-hez, akkor egy használt, navis fejegységet. Azok a 2 DIN-es fejek, amiket most nézel (no navi, no multimédia) csak drágábbak az 1 DIN-es haverjaiknál.
Ja, számíts arra, hogy bármit is nézel ki, kelleni fog egy Corollához való típusspecifikus beépítőkeret is.
-
s4tch
veterán
válasz
seadrone #45685 üzenetére
+ olcsóbb a fej, vagy ugyanolyan keretből jobbat vehetsz. 40 rongyért azért nagyon sok jó 1 DIN-es fejet lehet találni, pláne használtan. (Használtan, 2 DIN-esből ez se rossz amúgy. Nem az én hirdetésem.)
Ja, és 1 DIN-es beépítőkeretet találsz használtan (nálam
), 2 DIN-est meg rendelhetsz ebayről, ami remélhetőleg ideér egy darabban... (Nekem kettőt kellett rendelnem az 1 DIN-esből is, mert az első kerete összetört szállítás alatt. A 2 DIN-esnek értelemszerűen még vékonyabb a kerete.)
-
s4tch
veterán
válasz
Bazsee71 #45740 üzenetére
Nem válasz a felvetéseidre, csak általános megjegyzés:
"Csak a drágábbaknál van feltüntetve 24 bit, gondolom akkor itt kevesebb."
Nincs túlzott jelentősége annak, hány bites a DAC. Úgy értem, a hangot nem befolyásolja. Vannak hitvány hangú 24 bit-es, és csodás 1 bit-es DAC-ok is.
"Mit tudtok javasolni?"
Ahogy tboy93 is írta, ezen az árszinten tényleg nincsenek hatalmas hangi különbségek. Én azt venném, amelyik tudásra, pofára szimpatikus, és van rá rendes garancia. Az általad említett Pioneernek amúgy jó a sajtója.
-
s4tch
veterán
Urak, valaki szerelt már Kenwood rádiót '03-'08 Accordba? Kormánytáv adaptert keresek, ami tutira működik. (Guglit ismerem, inkább közvetlen tapasztalat érdekel.)
-
s4tch
veterán
válasz
Dr.BMW #45988 üzenetére
Ismerősöknek rendeltünk connects2 adaptereket különféle Toyota, Ford, Renault típusokba, és működtek. Hogy a tiéddel mi lesz a helyzet, azt látatlanban nehéz megmondani, de ha jó típust vettél, akkor jó eséllyel menni fog.
Egyébként hasonló cipőben járok én is, csak más típushoz ('06 Accord) keresek adaptert. Mint kiderült a connects2 supporttal folytatott levélváltásból, az autómhoz nem tartanak kormánytáv-adaptert, úgyhogy egy univerzális típust leszek muszáj kipróbálni. Hiába írják különböző fórumokon, hogy működik a kocsimmal, ez zsákbamacska...
-
s4tch
veterán
válasz
Swiss_audio #46332 üzenetére
Árához képest nagyon korrekt cucc. Passzív rendszerben elégedetten hallgattam egy ideig, csak azért cseréltem le, mert volt lehetőségem olcsón venni Jr kicket és ProXT2 magasat.
-
s4tch
veterán
Kenwood DDX5025DAB első tapasztalatok: egyelőre csak a gyári hangszórókkal megy a cucc, fejről hajtva, úgyhogy a hangról csak annyit tudok mondani, hogy nyilván sokkal zeneibb, mint a gyári fej. A boot eltart pár másodpercig, azt követően azonnali minden művelet. USB-n egyelőre egy pendrive-ot vittem le próbából, rajta vagy 10 mappával. Gyorsan beolvassa, az id3 tagek alapján készít egy adatbázist, így nem csak a mappákat lehet tallózni, hanem műfajokat, évet, előadókat is. Elvileg nem támogatja a HD muzsikákat, ennek ellenére háromból kettő 24/92-es flac tesztfájlt is lejátszott (a harmadik is elindult, de rossz tempóban). Okos a DSP: az időkorrekció a gyári hangszórókkal is érezhetően működik, ezen kívül ki lehet választani a hangsugárzók méretét, és van jól paraméterezhető crossover is. A végleges szettel aktív bekötést tervezek, ehhez úgy néz ki, nem csak papíron felel meg a cucc. Amit a korábbi aktív fejemhez (Pio P88RS2) nem tud, az a fázisfordítás, ill. csatornánként csak úgy lehet némítani, hogy nullára húzod a hangerőt; a Pio tudott egygombos némítást. A bluetooth átvitel gyakorlatilag tökéletes, telefonról lejátszott tidal veszteségmentes stream úgy szól, mint a CD és a flac. Az autóm multi kormányával nem lesz könnyű összehozni. Funkciókat tekintve egyelőre egy hatalmas 10-es a fej. A hangját majd a végleges bekötés után minősítem, de az a gyanúm, hogy ez az Asahi Kasei DAC szépet fog muzsikálni
-
s4tch
veterán
válasz
Osynho #46601 üzenetére
Sok nap nem volt az elmúlt pár napban, egyelőre nem találkoztam olyan viszonyokkal, hogy ne lehessen látni a kijelzőt. Érintésre elég érzékeny, körömmel is lehet kezelni. Pixeleket közelről látni, de olyan közel úgyse hajol az ember. GPS külső modullal van, illetve azt tervezem, hogy veszek egy HDMI-s telefont, ugyanis azokkal van app üzemmód, ami alkalmas navigációra is.
A hangja fogja eldönteni, hogy ez egy jó, vagy egy kiváló fej-e.
-
s4tch
veterán
válasz
Osynho #46603 üzenetére
A vezeték nélküli kommunikációt is meg lehet oldani, elvileg erre való ez a kiegészítő, ill. ez az app. Egyébként alap kivitelben is klasszak a szolgáltatások, pl. tud tolatókamerát kezelni, lehet rákötni külső monitort, stb. Ha egy ennyire mindentbele fej még jól is szól, az tényleg hab a tortán. Jövő hétvégén megyek beszereltetni, akkor minden kiderül.
-
s4tch
veterán
válasz
hatala #46605 üzenetére
- MHL vagy HDMI csatlakozó megfelel. A Note 4 MHL kompatibilis, szóval működne vele a vezetékes kijelző-tükrözés.
- Igen. Pl. androidon tökéletesen megy a waze, az csodásan mutatna a fej kijelzőjén. Ilyenkor a fejről vezérelhető a telefon, tehát utóbbit nem kell babrálni.
- Nem.
- Még nem. Pár napja van bent a fej, még nem jártam Bp felé. Tudtommal csak arra van itthon digitális rádió sugárzás. -
s4tch
veterán
válasz
[CS]Blade2 #46779 üzenetére
Kamu. Nem működhet.
AUX-ra köss egy mp3 lejátszót, telefont, vagy cseréld le a fejet.
-
s4tch
veterán
Urak, nincs valakinek véletlenül kb. 1m2-nyi maradék mdf lapja? 18mm vastagságút tudtam keríteni, de helyben (Gyöngyösön) senki nem tart 10mm-s vastagságban ilyesmit. A szereléshez pedig kéne a vékonyabb anyagból is... Gyöngyös-Bp vonalon vasárnap reggel elmennék érte.
-
s4tch
veterán
0,5m körüli RCA-t honnan, milyet vennétek?
-
s4tch
veterán
Kereső nem talált semmit a 'miracast' kulcsszóra, úgyhogy kérdezek: próbált már valaki HDMI bemenetes fejegységre normál szobai vezeték nélküli HDMI adaptert kötni?
Van egy Kenwood DDX5025 fej, ennek van HDMI bemenete. Kiválóan ki lehet rá tenni egy mobil képét, és pl. a mobilról tükrözött navigáció (waze, igo, akármi) mehet a fejegységen. Viszont a telefonom nem tud MHL/HDMI kimenetet. Nagy vonalakban 3 lehetőségem van anélkül, hogy új telefont vegyek:
- gyári miracast adapter. 99 euró, első körben drágállom, de ez jó eséllyel működik.
- noname autós adapter. Kb. ugyanannyiba kerülne.
- gazdaságos megoldás: szobai adapter, szivargyújtóról, vagy egy pofásabb USB adapterről kapná a tápot.Ha utóbbi nem működne többé-kevésbé stabilan, inkább lecserélem a telefont, vagy veszek egy olcsó HDMI-s telefont a kesztyűtartóba.
Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz
kacsa7 #47319 üzenetére
Nekem az előző autóban márpedig muszáj volt 3-4 dB-t is kiemelni egy tartományban. Béna volt az ajtóm, alig mocorgott az 50-150 Hz közötti tartomány, ami ráadásul a rock veleje: a kick EQ nélkül nagyon gyengén szólt ott, a subot meg fel lehetett volna engedni ~125-ig, de lassú lett, terjengős és idegesítő. Ezért a sub teteje maradt 50 Hz-en, kicsit állítottam a vágás meredekségén, és egy fokozatosan emelkedő, majd csökkenő púpban kiemeltem a fejen ezt a tartományt. És bár tökéletes nem lett, mindenképp hallgathatóbb volt, mint azzal az eredendő gödörrel a frekimenetben.
"szeretem ha az szól és úgy, ahogy azt felvették"
Ahhoz még szobában is rengeteget kell fizetni, egy tökéletlen akusztikájú, csupa kompromisszumra kényszerítő autóban meg egyenesen lehetetlen küldetés. Persze ha neked összejött, gratulálok hozzá.
-
s4tch
veterán
válasz
ngabor2 #47336 üzenetére
Két dolog szükséges ehhez: egy MHL-kompatibilis fejegység, és egy MHL-kompatibilis telefon.
Itt nézhetsz egy nem teljesen naprakész és teljes körű listát: http://www.mhltech.org/devices.aspx (Automotive alatt a fejegységek, mobile alatt értelemszerűen a telefonok.) Pl. a telefonok alatt nem listázzák a Honor 6-ot, pedig az is MHL kompatibilis. Nekem egy ilyen van, a tükrözés működik MHL módban.
Ezzel csak egy gond van: figyelni kell arra, hogy MHL-kompatibilis telefont keress. Egy, a telefonra telepítendő appon keresztül az is megoldható, hogy a fejegységről vezéreld a telefont, így nem kell vezetés közben a telefont buzerálni. Én a Kenwood megoldásának néztem utána, megbízható forrásból tudom, hogy az Appradio app is jól működik.
Drágább, hasonló elven működő fejekben van miracast (vezeték nélküli) tükrözés is. A miracast sokkal több telefonban előfordul, mint az MHL, szóval a későbbiekben könnyebb lehet telefont választani. Itt van pl. egy Kenwood, ill. pl. itt lehet nézelődni (az "other" alatt).
Hogy ezek a mindent bele fejek hogy szólnak? Fene tudja. Az én rendszerem remélhetőleg ma estére lesz komplett, addig nem véleményezném.
-
s4tch
veterán
válasz
mandras81 #47339 üzenetére
Íme dióhéjban:
Az autó, a rendszer:
- Honda Accord '06 szedán
- Kenwood DDX5025DAB fej
- Hollywood Excursion HXA 4- és 2-csatis erősítők
- u-dimension JR6 kick és ProXT2 magas
- mindenféle kábelek
- a rendszer lelke: aktív keresztváltó by gmaudioSzögezzük le, a tegnapi naptól függetlenül nagyon tisztelem és kedvelem Mészáros Gyurit. De amit ez a keresztváltó lerak az asztalra, hát lefostam a bokámat.
Ott kezdődik, hogy elrontottam a fej beszerzését. Megnéztem az adatlapját, időkorrekciós, crossover, flac, usb, divx, Asahi Kasei DAC, jó lesz ez. Hát jó is, de sajnos nem aktív. Ezért Gyuri épített egy aktív keresztváltót, amit a fej mögé, az erősítők elé helyez az ember. Két pár rca be, két pár rca is, és ennyi. És ez egy csodálatos szerkezet. Nem tudnék mindent felidézni abból, amit Gyuri mesélt róla, de röviden annyi a lényeg, hogy a keresztváltó funkció mellett erősít is, ~duplázza a fej RCA kimeneteinek a feszültségét, így ami eddig papíron 4V volt, és a gyakorlatban lehetett halvány 2V, az most ténylegesen és stabilan 4V. Mindegy, bármit is csinál a kütyü, olyan levegője, olyan dinamikája lett tőle a rendszernek, hogy kész vagyok tőle.
Egyébként nem szól tökéletesen az autó, sőt. Tonálisan van baja, nem is kevés: a középtartományban is van egy rendes lyuk, kicsit húz a magasba, ráadásul a magasak másfél év után tegnap kaptak először terhelést, nagy hangerőn szúrnak, szinte újra be kell őket járatni. Szóval a frekimenet nem tökéletes. Az erősítőket kicsit megküldte Gyuri, így kis hangerőn van egy enyhe alapzaja a rendszernek, mintha az otthoni gitárerősítőmet hallanám torzított csatornán. Viszont mindenfajta időkorrekció nélkül gyakorlatilag tökéletes a fázis (a mély is egyből beugrott a kézifék elé, Gyuri az első hangnál elégedetten bólogatott), eszelős a dinamika, és nagyon zenei az egész. Ja, és mindez iPodról, úgy szól, mint az atom. A fej se rossz, az erősítőket is csípem, de amit a keresztváltó hozzátett, hát na. Élvezhető, hallgatható, nem fárasztó, csak minimálisan digitális még mp3 forrásról is. Nagyon tetszik. Hagyom 50-60 órát járni, a keresztváltónak és a magasaknak is kell az idő, aztán még ránéz Gyuri, utána lesz végleges.
Mindez úgy, hogy az ajtók nincsenek kiszigetelve, a kábelek válogatásában nulla tudatosság van, és ez alapvetően egy elég olcsó rendszer. Eddig öröm van és boldogság, a nyilvánvaló hibák ellenére. Autóban ez szerintem bőven vállalható.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Túra és kirándulás topic
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- World of Tanks - MMO
- Autóhifi
- BestBuy ruhás topik
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen