- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
-
IT café
Először is megkérünk minden kedves kollégát, hogy kérdés előtt a téma összefoglalót olvassa el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
r00r1
aktív tag
válasz turkburk #7520 üzenetére
Rick4 írta valamikor:
"Itt egy jó leírás:
Internetes vásárláskor is adódhatnak olyan problémák, melyek miatt vissza szeretnénk kapni a pénzünket. A PayPal egyik nagy előnye az átutalással (direct bank transfer) szemben, hogy a pénzünk biztosítva van 1.000 USD összegig.
Ezzel a leírással azoknak a dolgát szeretnénk megkönnyíteni, akik ilyen helyzetbe kerülnek.
Melyek lehetnek ezek a helyzetek?
Nem kaptad meg az árut vagy annak egy részét, amit kifizettél.
Nem azt vagy nem olyan állapotban kaptad meg, ahogy az a termékleírásban szerepelt.
Esetleg találtál egy nem engedélyezett tranzakciót a PayPal számládon.
1. Az első lépések:
Mielőtt a PayPal-hoz fordulnánk mindenképp kezdjünk levelezésbe az internetes bolttal ahonnan az árut rendeltük. Részletesen írjuk le a termékkel kapcsolatos hibákat, eltéréseket, esetlegesen magának a terméknek a hiányát.
Erre azért van szükség, mert a későbbiekben ezt a levelezést a PayPal bekérheti a problémás eset kezeléséhez. Ezeknek a leveleknek tükrözniük kell, hogy te mindent megpróbáltál, hogy rendezd a helyzetet az eladóval. Érdemes az eladó válasz e-mailjeit is elmenteni.
Ha nem jársz sikerrel, és az eladó elzárkózik bármiféle kártérítéstől vagy pénzvisszafizetéstől, akkor a PayPal-on „vitát” lehet indítani az eladóval.
2. Vita (Dispute) indítása PayPal-on:
Nagyon fontos, hogy vitát csak akkor indíthatsz, ha az adott vásárlás nem régebbi 45 napnál!
Lépj be az account-odra.
Az „account history” részen láthatod a legutóbbi pénzmozgásaidat. Ezek között keresd meg azt, amelyikkel a probléma van, majd nyomd meg a „details” gombot.
A „transaction details” részen vagy, ahol az adott tranzakciód részletes leírását találod.
Gördítsd le a legalljára az oldalt és klikkelj rá a „Resolution Center” feliratra.
Itt két választásod van. „Item dispute”-ot akkor jelöld be, ha nem kaptad meg a terméket amit rendeltél, vagy nem azt amit rendeltél. Az „unauthorized transatcion”-t pedig akkor, ha olyan tranzakciót / pénzlevonást találtál amit nem te indítottál.
Most az „Item dispute”-al fogunk foglalkozni, mert igazából ez az, ami gyakrabban előfordulhat. Így jelöld be azt és utána „Continue”,
Itt is két választásod van:
„I haven't received my item.” – Ezt akkor jelöld be, ha nem kaptad kézhez az ígért határidőn belül a kifizetett terméket.
„I received my item, but it is significantly not as described.” – Ezt akkor jelöld be, ha a csomagot megkaptad, de az sérült, hiányos, vagy nem az van benne amit kifizettél.
Tegyük fel, hogy nem kaptad meg a terméket. Jelöld be az „I haven't received my item.”-et, majd „Continue”.
A „What is the category of your purchase?” felirat alatt gördítsd le és válaszd ki a vásárolt termék fajtáját. Airsoft termékeknél én az „Other Tangible Goods”-t szoktam választani.
A „Compose Message to Seller” részen írd le a problémád a tranzakcióval kapcsolatban, majd nyomd meg a „Continue” gombot.
Ezennel elindítottad a „vitát”, melyről e-mailben értesítést kap az eladó és a PayPal is. A „My account” részen fogsz találni ezek után egy „Resolution Center cases” részt, ahol az „Open Disputes & Claims” alatt követni tudod a vita menetét. Itt olvashatod majd az eladó válaszát a problémára. Itt a PayPal még nem szól bele a dologba.
Ha ezek után sem jutsz közös nevezőre az eladóval, akkor kell elindítani a „Követelést”, azaz a „Claim”-et. Itt fog bekapcsolódni a PayPal a vitába.
3. Claim (követelés):
Leghamarabb 7, legkésőbb 20 nappal a vita („dispute”) elindítása után van rá lehetőség!
A „My account” alatt kattints a korábban említett „Open Disputes & Claims” fülre, majd az adott vitán nyomd meg a „view” gombot.
A „Close or Escalate” részen lesz lehetőséged a vita lezárására, amennyiben sikerült levelezéssel megoldani a helyzetet. Ezt a „My concerns have been resolved, I want to close this dispute” felirat bejelölésével és a „Continue” gomb megnyomásával teheted meg. Ekkor a vita lezárult és nem nyitható meg újra ennél a tranzakciónál.
Ugyan itt lehetőséged van a vitát egy magasabb szintre emelni és követeléssé fokoznod. Ezen a részen lezárulnak a levelezések az eladóval és a PayPal veszi kezébe az ügyet. Ezt az „I would like to end communication and escalate this dispute to a claim with PayPal” felirat bejelölésével és a „Continue” gomb megnyomásával indíthatod el.
Egyszerűbb esetben a PayPal visszautalja a pénzed pár napon belül, bonyolultabb helyzetekben bekérhet majd tőled bizonyos levelezéseket is az eladóval.
A Claim-nek akár több hetes lefolyása is lehet, így türelem tornaterem. Lezáratlan ügyek sosem maradnak a PayPal-on. Ha igazad van, nincs mitől tartanod, vissza fogják utalni a pénzedet, melyről értesítést kapsz „Refund” címszó alatt. Ez először csak a PayPal account-odon jelenik meg, majd 1-2 nap elteltével jóváíródik az összeg a bankszámládon."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Moto G84 12/256 Viva Magenta - garancia 2025 november végéig
- Xiaomi 11T Pro 256GB Meteorite Gray (szürke)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 12/512gb fantomfekete + gyári töltő + Sp Connect tok
- Új állapotú iPhone 13 256GB 91% akku - Vodafone/Független eSIM - Ingyen csomagküldés!