-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
"From a positioning standpoint, I probably won't go through it in great detail right now other than to say that it is 7-nanometer, Navi, but it will be positioned below where, for example, our Radeon VII's is position today from a price point standpoint."
(Src)[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z_A_P
addikt
-
Televan74
nagyúr
válasz sutyi^ #40500 üzenetére
Vagy Computex előtt May 27 -én vagy E3 2019 June 11 – 13 a bemutató dátuma.Nem hinném hogy az AMD külön rendezvény szervezne neki Augusztusba. Én továbbra is arra számítok hogy Computex -en kapunk infó morzsákat, az E3 láthatjuk a kártyát is,persze csak a refet. És Augusztus végén vagy szeptember elején megérkeznek az első custom modellek. Addigra már tudjuk körülbelül mire számíthatunk,mert lesznek ref kártyás tesztek és youtube -os videók.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#82819712
törölt tag
Vannak itt azért fontos mondatok:
"Su nem árulta el, hogy a kártya támogatja-e a hardvergyorsított sugárkövetést, de azt mondta, hogy a vállalat frissítéseket nyújt, mivel a kártya közelebb kerül a piachoz."
Kint van a negyedves jelentés ... és megerősítették a PS5-öt:" would use a Zen 2 processor paired with the Navi graphics engine."[ Szerkesztve ]
-
sutyi^
senior tag
válasz Televan74 #40506 üzenetére
Nah jah... a lépényhal, meg utoljára.
Ha ezek szeptemberben kerülnek polcra, akkor effektíve megint ott tartunk hogy az NV után egy évvel fognak letenni hasonló teljesítményű és árfekvésű új generációs kártyákat, de csak midrange-ben.
Olyanokba már csak félve gondolok bele, hogy az eddig látott infó morzsák alapján 7nm-en fogunk hasonló teljesítményű és fogyasztású kártyák kapni, mint egy két node-dal öregebb 16nm-en gyártott GTX 1080, ami idén e-hó 27-én lesz éppen 3 éves...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
-
awexco
őstag
Azért keményen domborít az amd kari Vulkán alatt .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
félisten
válasz awexco #40513 üzenetére
Ebben a játékban zöld oldali lemaradás van, nem AMD oldali feltámadás.
Az nvidia drivere még nem támogatja world war Z ben használt új vulkan implementációt a subgroupokat. Kizárólag ez az egy játék használja jelenleg Pc-n de driveres probléma csak, semmi több, nem hardveres előny/ hátrány.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz awexco #40512 üzenetére
Ez furi, mobilról Google ampon keresztül olvasható, desktopról paywall.
"Q – Hans Mosesmann
Hey thanks. Lisa, regarding Navi, if you comment on it what is the positioning of that particular product relative to the -- your current 7-nanometer GPU? And regarding Navi, can you tell us if it's going to include rate tracing?
A – Lisa Su
Yeah, so, Hans, we are excited about Navi. Navi is a new architecture for us in gaming. It has a lot of new features, across the Navi architecture. Things are progressing well. We expect it to launch in the third quarter.
From a positioning standpoint, I probably won't go through it in great detail right now other than to say that it is 7-nanometer, Navi, but it will be positioned below where, for example, our Radeon VII's is position today from a price point standpoint.
And then, in terms of Ray tracing, again, we will talk more about our overall Navi roadmap as we get closer to the launch."
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40515 üzenetére
pay to winpay to understand
LOLAkit érdekel megy a Borderlands 3 Live hatalmas AMD logóval.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Meglepve tapasztaltam az 1650 megjelenését követő tesztekben, és folloup videókban, hogy a tech press az AMD kínálatát dícséri nyilván persze nem mindenki, de velem meglepően sok olyan vélemény jött szembe (GN, HWUB, és most ez), amiket az AMD kártyákról szoktunk hallani: minek ez, ott van az, de szar, stb.
Merthogy nagyjából egyöntetűen azt a véleményt közvetítették, hogy az 1650 vs 570 vitában a 75Wattos fogyasztás (ami nem is.minden kártyára igaz) nem elég erős érv, hogy a kis fogyasztás kényszerének (PSU, HTPC) hiányában érdemes legyen azt választani az olcsóbb, vagy azonos árban kapható, de gyorsabb 570-nel szemben.Helyettük a közönség őrjöngött a kommentfalon, hogy dehát 75W!!!!44!
Persze, hogy az erő és árviszonyok témyszerűleg igazak. Mégis úgy érzem, az amd fanok nem ehhez vannak szokva, hanem épp ellenkezőleg: ahhoz, hogy ha létezik akár csak egy szempont,.amiben egy konkurens mvidia termék jobb, akkor annak fontosságát hangsúlyozva az nvidia terméket ajánlják - pont úgy, ahogy és amit a kommentelő közönség kért számon rajtuk.
Nem célom az 1650 vs 570 vitát megnyitni, a kérdésem a következő: Mit gondoltok, a tech pressnél jött meg a józan ész? Vagy az AMD marketing osztálya vette fel végre a kesztyűt?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #40517 üzenetére
Nem tortent semmi. nem tudom mit nezegetel eddig, de a banyaomlas ota verhetetlen az AMD a 200EUR alatti kategoriaban. Az RX570 es RX580 kartyaknak ott azota nincs konkurenciaja es ez nem is volt titkolva mondjuk az emlitett tech oldalak alltal sem. Az 1650 megjelenesevel nem tortent semmi, mert ugyan most van egy masik kartya a 1050Ti mellett kb ugyanazon az aron mint az volt, de meg mindig nem gyorsabb mint egy olcsobb, 120-130EUR RX570 4GB es vegkepp nem gyorsabb mint egy kb. azon az aron kaphato 160-180EUR RX580 8GB. Nem beszelve a ket AMD kartyahoz adott bundle jatekokrol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
válasz Petykemano #40517 üzenetére
Annyi történt hogy nvidia legyártott a Mobilszegmensbe egy GPU-t ami ott nagyon népszerű lesz.
Ezt kidobta Tier 2 ben dekstop vonalra,eladva a selejtet, akinek kell vigye alapon, nekik meg talált pénz.( HTPC- kis OEM gépekbe kelendő lesz, ott valóban fontos a fogyasztás)
AMD szerintem szinte semmit nem keres a 130 dolláros Rx 570 kártyákon, Nvidia meg nem az a cég, aki profitot áldoz 80 % piacrészné. AMD kénytelen engedni az árból.
Rx kártyák jelenleg verhetetlenek árban,+ mással nehezen tudnának operálni akár az 1660 ellen is, hisz az is gyorsabb mint az Rx 590. Az összes Rx kártyát kénytelenek voltak betenni az 1660 árazása alá, ami ramverziókkal 5 féle kártya.
MI ( ti ) örülünk, nekik meg egy kényszer helyzet a jelenlegi genre, Vega- RX mindegy.
Redditen volt róla szó, hogy a játékcsomagokkal veszteséget termelnek most AMD nek, hisz azért ők perkálnak és elég jó címek. Ezért is kár a a Navi Q3 csúszásáért, plusz Nvidia ráér továbbra is a saját 7 nm kártyáját kiadni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
"Redditen volt róla szó, hogy a játékcsomagokkal veszteséget termelnek most AMD nek"
Most már értem, miért ajánlják az AMD kártyáit megvételre Én balga meg azt hittem, észhez tértek, de valójában most is az nvidia szekerét tolják.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-Solt-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem így működik a játékvásárlás. Ezek külön szerződések, amelyek mennyiségi licencre vonatkoznak. A tipikus licencköltség 2-6 dollár per játék. Általában fél-egymillió kódot szoktak venni. Tehát se az AMD, se az NV nem fizeti a teljes játék árát. Az EA szokott nagy költséggel dolgozni, ők nem igazán mennek ~20 dollár per játék alá, de ők sem fizettetik a teljes árat.
Az is nagyon számít egyébként, hogy milyen a kiadóval kötött partnerszerződés is. Ha csak reklámszintű, akkor általában az ár nagyobb, mert lényegében a kapcsolat csak üzleti jellegű. Van azonban komolyabb szerződés is, például R&D vállalásokkal, és ott már azért lényeges engedmények is vannak, hiszen a gyártó végzi az R&D egy részét, ami éves szinten egy nagyobb kiadónál simán van 10-15 millió dollár.Keresnek amúgy az RX 570-en még. A GlobalFoundries ugyan idén már nem take-or-pay jellegű szerződéssel dolgozik, de fix waferárakkal, amelyek a TSMC waferáraihoz képest lényegesen alacsonyabbak. Ezért ragaszkodtak a GlobalFoundries technológiájához igen sokáig, mert lényegesen olcsóbban tudják elérni, mint a TSMC-ét.
Az NVIDIA is azért árazza a GTX 16-os sorozatot ilyen drágán, mert a kisebb Pascalokkal ellentétben ezek már nem a Samsungnál készülnek, hanem a TSMC-nél. A PC Partnertől tudom, hogy a TSMC 1x nm-es waferárai a Samsung 1x nm-es áraihoz képest majdnem négyszeresek. Tehát egy egységnyi méretű lapka legyártása majdnem négyszer drágább. És akkor a Samsung sem dolgozik az NV-nek fix szerződéssel, mint az AMD a GloFo esetében, tehát ennél még lehetne jobb árakat is kialkudni, csak az NV inkább flexibilitást akart. Értsd úgy, hogy menni akartak, ha az jobb. Az AMD például csak 7 nm-re ugorhat, de ha 12/14 nm-es lapka gyártásáról van szó, akkor azt a GloFo nem engedi máshol. Cserébe rohadt olcsón adja nekik a wafert.
A TSMC ilyeneket eleve nem csinál. Az viszi a kapacitás, aki a legtöbbet fizeti. Nekik nincs szükségük fix megrendelőre, mert sorban állnak a várakozók.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #40501 üzenetére
Remek, akkor a kamu infókat kizárhatjuk.
-Nem a nagy Navi jön elsőnek.
Nekem úgy tűnik, a szellemiségét tekintve ez egy 7 nanós Polaris lesz. A nyereséget elköltik órajelre, + a szokásos 3-10% architektúra okosítás + GDDR6.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
ki írta hogy teljes áron fizetnek érte, vagy ezt honnan olvastad ki a hozzászólásomból ? gondolod hogy feltételeztem hogy egy 150 dolláros kártyához 120 dollárért vesznek 3 játékot? Egy 130-150 dolláros kártyához 20-25 dollárnyi játék nem elég ráfizetés nekik?
Megpróbálok rákeresni arra cikkre, amiben részletezték, hogy az Rx 560 például kb 65-70 dolláros gyártásköltséget jelent nekik 2 GB rammal. 4 GB rammal egy RX 570 gondolom / tippelem a komolyabb PCB vel és a nagyobb GPU val 100 dollár feletti gyártásköltséggel megy.Ha ehhez hozzáveszel csak 2 játékot akkor az a keres rajta bőven elég necces lehet.Visszatérve Nvidiára, kimondottan arra gondolok, hogy NV direkt árazta így be az 1650 kártyákat mozgásteret hagyva AMD nek. Igazából pont adhatnák 120 $ áron és a TI-t 140-150 körül, nem verné őket földhöz.
Pont a zöldek , akik minden kártyát patika mérleggel számítanak ki, hogy jobb vétel legyen minimálisan , mint a konkurencia ( vagy ár vagy teljesítmény) most ekkora bakit lőnek. Nem hinném....
Szerintem van köztük valami kartellezés az az érzésem, főleg, hogy nagyjából direkt/ érthetetlen módon nem erőltetik a 7 nm gyártatást sem. Lehet működik a rokonságPetykemano: Szerintem kereshetnének több pénzt is rajtuk, még úgy is a legjobb véltelek lennének. Szerintem 8-10 hónapja nincs ellenfelük ár/ értékben az RX kártyáknak. ( 590 kivételével)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az AMD és az NV úgy dolgozik, hogy van egy büdzsé az egész évre. Ebbe beletartozik a fejlesztői segítség, a szoftvercsomagok fejlesztése, illetve a reklámpénz. Ebből a büdzséből költenek mindketten. Tehát a valóságban már egy eleve betervezett éves költséget költik, amikor játékot vesznek a VGA-khoz. 20-25 dollárnyi játék egyébként nagyon sok. Főleg úgy, hogy az AMD-nek az Ubisoft és a Capcom esetében is R&D szerződése van, vagyis nem csak reklám, hanem egy rakás dolgot a PC-s porthoz tartozó R&D-nél nem az Ubisoft és a Capcom végez, hanem az AMD. Ugye az EA-vel ezért bontottak szerződést, mert berendezkedtek erre az R&D koncepcióra, de az EA-nek erre nincs szüksége. Megvan a saját anyagi forrásuk arra, hogy mindent elvégezzenek, amit az AMD fel tud kínálni. Az Ubisoft és a Capcom viszont költségkímélőbbnek érzi, ha ezt részben az AMD csinálja. Cserébe adnak nekik egy csomó olcsó kulcsot. De ez abszolút kifizetődő, hiszen az R&D költségek jóval nagyobbak, mint a kulcsok ára összesen. Másképp nem érné meg az Ubisoft és a Capcom számára ez az üzlet. Lesz majd a Borderlands 3, amit szintén berendelt magának az AMD, és az tuti drága lesz, mert ott a stúdióval van szerződésük, míg a kiadóval nem, tehát ott már nem ússzák meg 2-6 dollár/game-ből. Inkább 15 dollár/game lesz, talán még több.
Az RX 560 nagyon régen jelent meg, azóta az AMD és a GloFo kétszer újratárgyalta a szerződését. Alapvetően itt a GloFo van kényszerhelyzetben, mert fontos nekik az AMD megtartása. Ha mennek, akkor dollármilliókat fognak bukni naponta, hiszen a gyárak legnagyobb ellensége a kihasználatlanság. Emiatt a fő megrendelő megtartása úgy is kritikus, hogy nagyon olcsón adják a wafert. Ezt használja ki az AMD, amikor újratárgyalják a szerződést. Ezért jobb a TSMC üzleti modellje, mert ott nem egy megrendelőtől függ a működés. A GloFo azért nem tud igazán élni ezen a piacon, mert egy nagy megrendelőjük van, és emiatt a megrendelőnél pattog a labda, ha meg kell egyezni. Ezért voltak olyan tényezők a szerződésben, hogy ha az AMD mással is gyártat, akkor a GloFo felé büntetést kell fizetnie. 12/14 nm-re ez a kikötés még mindig él, viszont ilyen szinten a megrendelő elvárja, hogy marha olcsó legyen ám a wafer, annyira, amennyire más megközelítőleg sem adja. Ha ez nem teljesül, akkor inkább kifizetik a büntetést, és mennek máshova, aztán a GloFo nagy kerek szemekkel arra ébred egy nap, hogy le kell állítani a Fab 8-at, ami elkezdi veszettül égetni a pénzt. Ugyanez volt a gondja az IBM-nek, és ezért adták el úgy a gyáraikat, hogy még ők fizettek a vevőnek, hogy megvegye. Minden nap dollármilliókat buktak kihasználatlanság miatt.
Szóval ez a gyártás dolog nem úgy működik, ahogy azt elképzeli egy átlagember a mezei kereskedelmi tapasztalataiból.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
10 évvel ezelőtt ezek szerint drágább volt gyártatni VGA-t?
A játékoknál továábra sem értem mit magyarázol meg. Hiába vettek meg X kulcsot és 25 dollárért, ha a kártyák amihez felajánlották akkor még több bevételt hoztak. Nem hinném, hogy belekalkulálták tavaly ősszel, hogy majd idén májusban 130 dollár lesz az RX 570... Ráadásul az MSRP már ajánlott fogyasztói ár, amiben benne van egy bizonyos kiskereskedelmi árrés is...
Úgy gondolom redditen nem csak hülyék járkálnak, ha ezt írták.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#82819712
törölt tag
Vega 56 Vs Vega 48 (videó hun)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose volt olyan drága gyártani, ahogy a táblázat írja. Ilyen árakon 50%-kal nagyobb lett volna a vételár.
Amit igazából sose vesznek figyelembe ezek a fantasztikus elemzések, hogy az AMD és az NV sosem lapka szintjén fizet a bérgyártónak. De még csak nem is a GPU-k szintjén. Wafereket vesznek, aztán a bérgyártó magasról tesz arra, hogy a kibérelt kapacitáson mi készül. Összességében tehát nem az számít az AMD-nek és az NV-nek, hogy egy-két GPU-ra legyen meg a haszon, hanem arra a több tucat termékre, amit gyártanak, legyen meg a pozitív mérleg. Más nem is igazán számolnak, mert alapvetően megveszik a wafert x összegért, gyártják rajta a lapkákat a piac igényétől függő mennyiségben, és a végeredményt nézik csak. Ez a legfőbb oka annak, amiért az NV nem igazán akar a TSMC-nél maradni, mert el kellene kezdeniük licitálni az AMD és az Apple ellen, akik biztos, hogy árban föléjük tudnak menni. Nem azért, mert egy-egy lapkát kedvezőbben gyártanak, hanem mert van olyan termékük, amelyet a gyártási költség sokszorosáért adnak. Az Apple marha drágán kínálja az iPhone-okat, miközben a lapka pici bele, így belefér, ha egységnyi szinten akár 50 dollár fölött költenek rá. Az AMD-nek pedig ott a CPU, ahol a gyártási költség az eladási árhoz képest sokkal alacsonyabb. És az AMD mondhatja azt, hogy a 7 nm-en a GPU-kra inkább nem akar hasznot, nem számít, mert a CPU-kkal magasan pozitívban lesz a teljes mérleg. Az NV ezt nem mondhatja, mert nincs olyan nagy volumenben eladott hardverük, ami ellensúlyozná ezeket, tehát nekik muszáj olyan bérgyártói szerződés után nézni, ahol a GPU-kon keresnek. Ezért erősödnek a Samsungra vonatkozó pletykák.
A 7 nm-rel a gyártási árak növekedni fognak, de igazából a piac is kezd berendezkedni rá az új árszabással.
A régi node-ok sokkal kellemesebbek, mert sokkal olcsóbb volt rájuk kihozni egy lapkát. Főleg akkor, ha az nem a TSMC-nél készült, hanem esetleg egy take-or-pay szerződéssel született, amikor azért a waferár igen alacsony tud lenni. Emiatt lehet levinni a GloFo és a Samsung által gyártott GPU-knál a VGA-k árát. Amit az NV a TSMC-nél gyárt, azt már látod, hogy drága, például a 16-os GeForce sorozat. Nem tudnak vele mit kezdeni, mert ugyanazért a waferért a sokszoros pénzt fizetnek, a Samsunghoz viszonyítva. Ha az AMD is a TSMC-nél gyártana, akkor ők se vinnék le 130 dollárra az RX 570-et, nem férne bele a sokszoros waferár mellett.
Mert a kulcsokat nem így rendelik. Nem az van, hogy eladnak egy VGA-t, és fizetnek 25 dollárt. Van egy fix éves büdzsé erre fenntartva az AMD-nél és az NV-nél is, amit már eleve úgy számolnak, hogy elköltik. Ha nem kulcsokra, akkor reklámszerződésre, stb. Tehát ez egy már bekalkulált éves veszteség, amit bőven ellensúlyoz a nyereség, amit hoz. Másképp egyik gyártó se csinálná.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
A video előrejelez egy amazonos (twitch) game streaming szolgáltatást EPYC2 procikkal és radeon datacenter VGA-val. Abba, hogy ez mi lehet, nem bocsátkozik bele, de körvonalazza:
- navi architektúra a PS5/xbox konzolokhoz (semicustom), vagy más konzolokhoz (gyári, v semucustom, pl: atari vcs, Subor+), saját apukba (embedded) és melléktermékként mainstream grafikus kártya
- arcturus - vegát váltó datacenter... abba hogy mi, bele sem mernék bocsátkozni. (Talán chipletekből összedobálható valami) De valószínűleg ez készülhet a googlenek és az amazonnak is.Sanszos, hogy a MS is radeonból vásárol be a gaming cloudhoz.
(Kérdés, vajon bevásárolhatott-e bármelyik cég radeon vii proból, aminek a mellékterméke volt a radeon vii?)
A video szerint az Intel és az nvidia is előbb fog multichip gput kiadni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
awexco
őstag
válasz Petykemano #40533 üzenetére
Azért ezek a nagy cégek (google , ms, sony, amazon stb ) elég komoly mennyiségű vga-t meg tudnak venni ami valszeg a szolgáltatások és a support miatt nem 200 dolcsis kategória.
Arcturus : az a navi utáni next gen ?
Lehet a radeon vii is egy demo kártya egy devkithez ? Valaki azt fejtegette , hogy az 590 elképzelhető , hogy egy eladható teszt kártya volt amin tudták tesztelni a lehetőségeket , hogy magasabb frekin futhasson a kártya.
radeon vii : ha egyszerre több játék is fut uazon a vga-n lehet kell a sávszél. De a háttérben meghúzódhatnak olyan jövőbeni célok amik később piacot teremtenek és muszáj volt lépniük egy 0adik gennel erre a piacra.
Alapvetően nem lennének rosszak az amd karik csak optimalizálni kellene őket . Ne legyenek szűk keresztmetszetek , ne dolgozzon a nem látszódó részletekkel stb. Alapvetően a dx12.x ill vulkánnak 100 % ban megfelelnek .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
válasz Petykemano #40533 üzenetére
Lassan kéne egy szavazás melyik cégnek lesz életképes gazdaságos cloud Gaming-ja
(bár guglinál az intel procit nagyon nem értem , de lehet azért nem promózták mert a meglevő gépekbe kerűlnek a vga-k majd később átállnak EPYC-re )
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Petykemano
veterán
válasz awexco #40535 üzenetére
A mennyiséggel kapcsolatban nekem vannak kétségeim.
A cloud pont arról szól, hogy kevesebb hardveres költséggel tudsz ugyanannyi számítási igényt kiszolgálni, mintha minden kliensnél ott lenne a számára szükséges hardver. Tehát ha eddig mondjuk évente elkelt 1millió mainstream kártya világszerte, akkor a cloudban elég mondjuk 100ezer.
Ráadásul cloudba biztosan erős kártyákat vesznek, ami nagyobb felbontást, jobb minőséget is ki tud szolgálni, vagy esetleg hosszabban szolgál ki, miközben ha alacsony igény jelentkezik, akkor az AMD kártyák képesek több különböző klienst is kiszolgálni egyszerre - vagyis egy RAdeon VII kártyán elfuthat 2-3-4 játék is mondjuk ilyen polaris minőségbenAz arcturus elvileg nem architektúra, hanem egy konkrét fejlesztés a legutolsó infók szerint. Ugyanakkor az arcturus egy ugyanolyan csillag, mint a vega, navi vagy polaris. Tehát én két dolgot tudnék feltételezni róla: azt, hogy vagy egy olyan architektúra, amiből csak egy példány készül - kábé mint a vega20-ból is - egy datacenter kártya különböző színben különböző piacokra eladva . Vagy a másik lehetőség, hogy ez már egy chipletből összepakolt cuccot jelent. Alaővetően Navi alapú, de chipletekből összerakott, ami együtt jár azzal, hogy külön chipletben van az FP64 és külön a raytracing - vagy valami, ami ezzel függ össze.
"Not An apple fan" épp most elmélkedett arról, hogy mi lehet a GCN szűk keresztmetszete. És szerinte sem a sávszél és nem a ROP. Hanem a geometria. Amit ügyesen vág ketté a vulkan .
A guglinál biztosan azért nem promózták az intel procit, mert meglevő edge szerverekbe vásároltak VGA-kat. Hogy aztán később cserélik-e nem tudom. A gyorsítók (gpu, fpga) számára azt mondják, hogy előnyös, hogy minél vastagabb legyen a PCIe kapacitás - ebben a Rome jó lesz. De ez persze nem garancia mindenre.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40536 üzenetére
A guglinál jó helyen van a a felhő.
Majd ha rákeres valaki: rossz, google, felhőhasználat: eredmény 0 találat.
Azért a felhőnek sok előnye van.
-Nincs torrent
-Azonnal csatlakozhatnak a barátaid ugyanabba a játékba közvetlenül.
-Multi user , multi taskint multi minden.
-Meg mi miatt menne el valaki steamra játékot venni ? Össze fog olvadni a hellyel ahol játszol.
Régen furcsa volt ha valaki CD/DVD játékot nem kapott, holnap furcsa lesz ha lesz játékod.
-Sokszor elmondták hogy sok játék kiadása több mint a 60 dolláros eladási ár.
Van aki ezt mikrotranzakciókkal oldja meg de kell egy végleges megoldás.
Ha perc alapon játszik valaki nem kell megvenni sem. Perc alapú részesedést kell adni a játéknak.
és nincs az mint RUSTba hogy oké oké megvették uraim a játékot de már lőnénk le a szervereket mert senki nem veszi már és csak játszik fanatikusan többezer órát beleölve. Akkor most több ezer órát fog fizetni.
Lehet nem lesznek 3000 órás PUBG felhasználó sem... na és.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Felhős játékhoz a Radeon Pro V340 van. Messze ez a legjobb ide. A Radeon VII nem ide való, illetve az Instinct MI50 és MI60 sem, mert ezek RAS megoldások. Cloud gamingre pedig felesleges a RAS-t megfizetni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
awexco
őstag
válasz Petykemano #40536 üzenetére
Ráadáskáént rómába már pcie 4 fog elviekben dorombolni .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
#82819712
törölt tag
Tehát akkor most ABU a PS 5 primitive shaderst használ amit nem mondtál el a cikkben mert NDA-s információ csak azért mert a 3600G már tudja ? )
Ha már senki nem beszélget az AMD negyedéves jelentéséről hiába linkeltem be legalább beszélgessünk valamiről...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #82819712 #40540 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen az új pipeline. Annyit tudtam csak meg, hogy nincs VS és GS. Tekintve, hogy a hardver eleve unified shader, így csak hardverállapot különböző lépcsőket tervezni. Ez csak később derül ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
awexco
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz awexco #40544 üzenetére
Épp ezt a képet akartam én is megosztani.
Érdekes.
Két megjegyzés: meggyőződésem, hogy a cloud gaming csak úgy fog tudni rendesen működni - legalább a jobb képminőség esetén -, ha az adatközpontban ÉS a kliensnél együttműködésre kitalált hardver van. Az például adja magát, hogy az adatközpontban 1080p képet állítanak elő (így egy erős kártya tényleg képes kiszolgálni több klienst is párhuzamosan) a kliens pedig ML technikákkal felskálázza 4K-ra. De akár azt is el tudnám képzelni, hogy a raytracing úgy működjön, hogy a raytracing számítás az adatközpontban történjen, és az így kapott nyers adatokból a kliens rendereljen képet. Most ezek persze csak légbőlkapott példák.
Az AMD - ha van egy kis esze - valami olyan cloud gamingben lesz érdekelt, aminek datacenter és thin client végéhez is gyártja a hardvert. A thin clientnek pont annyira kell thinnek lennie, amennyire egy konzol az: $300-500 árból kijön. Ennek az apuktól kezdve a chipletes apukig ugyebár mind meg fog felelni.Viszont a kép arról árulkodik, hogy 2019Q3-ban cloud gamingbe jön a navi.
Egyrészt ki a megrendelő? Sony, MS állítólag csak 2020-ban adja ki az új konzolt. (Bár matekra úgy jönne ki a polaris rajtja alapján, hogy 2019Q2 gpu, 2019Q4 konzol) a Google V320 vagy V340 kártyákból vásárolt be elvileg. (Bár kétségtelen, hogy nem mondták meg, hogy Vega, csak hogy 56cu 10.7tflops, hbm2. )
Az amazon még esélyes
Másrészt milyen kártya menne szerverbe? Az, amit a radeon vii alá várunk - árban? 8GB GDDR6-tal?
Vagy a januárban respinre visszaküldött Navit így tényleg beérte egy másik, egy nagyobb - és annak pcbjét láttuk?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40545 üzenetére
Éssel nem kezdünk mondatot... és akkor a kliens oldalon mi lesz amikor a szerver oldalon a V340 van ?
Nem tudom itt PH-n volt e róla cikk hogy mennyi torrentezett Diabló 3 van a világon ?
Elárulom Egy sincs, ugyanis közvetlen battlenet kapcsolat kellett hozzá, anélkül nem is működik (akkor most mennyi lehet ugye) de az okot bizonyára mindenki tudja. Nem voltak ott a gamer gépén a működéshez szükséges adatok, azokat szerverről kapta.
ITT Közvetlen kliens szerver kapcsolat kell és nyers adatok ezzel egyetértek. A késleltetés azáltal csökkenthető ha eleve úgy írom meg a programot. viszont vannak előnyei, mondom a példát képzelje el azt amikor ennek a patkányos játéknak akar multit csinálni, vagy akár egy mostanában megjelenő zombis játékra is gondolhatunk, több ezer vektort kellene átküldenek a másik játékos gépére minden pillanatban hogy merre járnak a patkányok.
Szerveren meg kiküldöd a nyers képet mindkét játékosnak...
Másrészt nem csak ezek a PUBG-k vannak hanem sok játéknál egyszerű az irányítás és előre kiszámítható a mozgássorozat hajtódik végre, tehát valahonnan tartunk valahova.. egy futó ember lép egyet, egy autó sem úgy megy hogy ha gázt adnak megy ha nem nulla a sebesség. itt mindegy van e lag lemegy a mozgásfázis és csak a változásnál kell újraszámolni.awexco bevághatta volna ugyanazon diáról a compute teljesítményt is a hatszög ábráról...azzal is lehetne kezdeni valamit
-
titán
válasz #82819712 #40546 üzenetére
Tök más, mikor a kép minden pixelje késik. Rányomsz a jobbra gombra és az egész kép egy az egyben később fordul. Az oda-vissza pinggel minden késik, elkerülhetetlenül. Ennél csak nagyobb lehet a késés kisebb nem.
Ha haladok előre, honnan tudja a szerver, hogy a következő pillanatban balra akarok fordulni, vagy megállok? Ha pedig ezt nem lehet előre megjósolni, akkor mást sem, különben a késés és a kép rángatni fog.
A szerver lag tök más.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tyrel
őstag
válasz schawo #40547 üzenetére
Igen, PC-n, főleg kompetitív játékokban milliszekundumokért küzdenek, jobbaknál még a beviteli eszközök és a monitor input lag-ja is számít, a frame time-okról és a hálózati lagról nem is beszélve... Ezen a piacon szerintem még évtizedekig nem fog működni a cloud gaming...
Ellenben konzolokon alapból alacsony az fps, alapból sokkal lassabb és indirektebb módon tudod irányítani a játékot (pl. megfordulni egy shooterben egérrel 0,5sec, controllerrel meg 5sec), és a behatárolt irányítási lehetőségeid miatt gyakran kiszámíthatóbb is, hogy mit fogsz csinálni...
Nem multiplayer-kompetitív és/vagy nem gyors akció alapú játékokban, az egyébként nagyon sikeres konzolok konkurenciájaként a Cloud Gaming szerintem 2-3 éven belül komoly versenyzővé nőheti ki magát, de azok a jóslatok mi szerint nem sokáig csinálnak már consumer GPU-kat és hogy a nagy teljesítményű gaming PC-k korszakának hamarosan vége lesz, az teljesen alaptalan. Egy high-end gaming PC-t semmivel nem lehet kiváltani még sokáig...
Turenkarn
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Mobilinternet
- Hegesztés topic
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen