Harmincmilliós bírság a Vodafone-nak

Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone Magyarország 2012. február 13. és március 31. között futó, a társaság mobilinternet hálózatát népszerűsítő reklámkampányát. A GVH tegnapi közleménye szerint az összehasonlító reklám valótlant állítva azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Vodafone mobilinternet szolgáltatása az ország területén „mindenhol” elérhető.

A vállalat a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem – áll a GVH közleményében.

A hivatal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámtevékenység miatt 30 millió forintos bírságot szabott ki a Vodafone Magyarországra. Az összeg megállapításakor súlyosbító tényként vette figyelembe, hogy a hosszú és intenzív kampány sok fogyasztót érhetett el és téveszthetett meg, valamint a cég már több alkalommal is követett el hasonló jogsértéseket.

A Vodafone szerint a GVH félreértelmezte a reklám szövegét, szerintük az „országszerte” nem azt jelenti, hogy a reklámozott szolgáltatásnak az országon belül ténylegesen mindenhol működnie kell.

Az ominózus reklám miatt a Telenor emelt panaszt tavaly a GVH-nál és a Fővárosi Bíróságnál, utóbbi sürgősségi eljárásban a Telenornak adott igazat.

Azóta történt

Előzmények