Újabb leépítés az AOL-nál

Nagyjából száz alkalmazottjától válik meg az AOL, eljött az ideje annak, hogy a Verizon saját képére formálja az idén felvásárolt vállalatcsoportot. A kirúgásokkal egy időben átstrukturálás is zajlik, bizonyos feladatokat decentralizálnak. „A piac változik, és az AOL a piaccal együtt változik” – írja közleményében Caroline Campbell, az AOL kommunikációs alelnöke. „Három évnyi tárgyalást zártunk le az elmúlt hat hónapban” – teszi hozzá.

A leépítés érzékenyen érinti az AOL Membership divízióját, gyakorlatilag a személyzet kétharmada kerül lapátra. A maradék emberek a marketing, hirdetés és közösségi média területekről távoznak, olyan pozíciókról, melyek nem voltak konkrét márkához kötve, úgymond általános feladatokat láttak el. Az általános működési szint ritkításán túl a fókuszt a konkrét üzletekre helyezik át.


[+]

Az ügyfelek számára mindez nem lesz nagy meglepetés, hiszen a Membership csoporthoz az AOL Mail és az AIM mellett olyan szolgáltatási területek tartoznak, mint a betárcsázós internet és a mobil. Mióta a Verizon a tulajdonos, utóbbi értelemszerűen integrálódik, a többi szolgáltatás pedig bár továbbra is jelentős, egyre veszít értékéből. Míg 2013-ban még a Membership adta az AOL bevételének zömét, az idei első negyedévben már csak nagyjából 30 százalékot tett ki a divízió.

Bár jövő év elején fel is vesznek majd néhány embert, az új stratégia szerint a vállalatcsoport egyes cégeire koncentrálnak, és új bevételi források után néznek, megválva az elavult hirdetési formáktól, melyek a szintén kevésbé hatékony oldallehívásra épültek. A márkák közös CMS rendszert kapnak, és kiemelt területté nyilvánítják azokat a külsős platformokat, amelyeken elérhetik a felhasználókat. Így megpróbálnak pénzt csinálni a Facebook Instant Articles rendszeréből.

Az AOL még mindig nagyjából hatezer alkalmazottal rendelkezik, a mostani száz fős, illetve a nemrégiben történt 150 fős leépítést már nem számolva.

Előzmények