Ügyfélkezelő-rendszert vált a Deutsche Telekom

A Sun Microsystems a Deutsche Telekomnál bevezeti a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélszámla-kezelési rendszerét. A megoldás egy 15 db Siemens RM 600 kiszolgálóra épülő rendszert vált fel. Az SAP-alapú ügyfélkezelési rendszer a Deutsche Telekom egyik központi alkalmazása lesz, amely 20 ezer felhasználót szolgál ki, és a 40 millió vezetékes ügyfélhez kapcsolódó alapvető fontosságú üzleti folyamatokat – beleértve a számlakiegyenlítéssel, a reklamációkkal és a fizetési felszólításokkal kapcsolatos tevékenységeket – hangolja össze. A rendszer jelenleg 250 millió adatrekordot, azaz mintegy 9 terabájtnyi adatot kezel. A konszolidált platformnak köszönhetően 50 százalékos teljesítménynövekedés mellett felére csökkenthetők az online ügyintézőket támogató alkalmazás üzemeltetési költségei - állítja a Sun Microsystems.

A Siemens RM 600 rendszerén alapuló most lecserélt architektúrát négy darab, Solaris operációs rendszert futtató Sun Fire 15K kiszolgálóra vonták össze, amelyek teljes mértékben kihasználják a Sun Cluster fürtözési szoftver 3.1-es verziójában rejlő lehetőségeket. A világ legnagyobb SAP alapú telekommunikációs ágazati rendszere immár a Sun StorEdge 9980 adattároló rendszerrel kiegészített teljes körű Sun megoldáson alapul. A Deutsche Telekom ezenkívül a Solaris fájlrendszerének és volume manager funkcióinak lehetőségeit is kihasználja.

A Deutsche Telekom a közeljövőben további alkalmazásokat kíván áthelyezni az új infrastruktúrára. A német cég 2005. év közepére a Sun SAP platformra helyezi át a 0190–0800 számsávon belüli kiemelt ügyfelek számlázásával kapcsolatos szolgáltatásokat, valamint a számlázási rendszer központi rendelés-nyilvántartási portálját.

Azóta történt

Előzmények